Behöver råd. Ny laptop/bärbar annan. Max 5000 pix

Permalänk
Medlem

Behöver råd. Ny laptop/bärbar annan. Max 5000 pix

Hej!

Nån som har koll på den bärbara budgetmarknaden? Har själv bara koll på high end grejer som man bygger själv så all input är välkommen. Det är en bärbar för surf och "söka jobb" ändamål som eftersökes. Helst inte över 5000 riksdaler, är det ens möjligt att hitta en sådan utan konstanta hängningar för att komponenterna inte hänger med? Kan man överväga en chromebook? Eller funkar celeron processorerna dugligt i dagens billiga hårdvara? All hjälp och tips emottages varmt

Ha det ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Kanske följande skulle kunna falla i smaken?

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/laptop-14...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem

Spar pengarna å sök jobb på mobilen. Lönt å slösa 5 papp på en dator som du inte kan göra nånting med och kommer bli stationerad i slutändan.

Antingen det eller en riktig dator som har den processorkraft som behövs i dagsläget.

Tradera kan även funka att hitta fynd på för väldigt liten peng för "jobb sök".

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeSaber:

Spar pengarna å sök jobb på mobilen. Lönt å slösa 5 papp på en dator som du inte kan göra nånting med och kommer bli stationerad i slutändan.

Antingen det eller en riktig dator som har den processorkraft som behövs i dagsläget.

Tradera kan även funka att hitta fynd på för väldigt liten peng för "jobb sök".

Nu är det inte jag som skall ha den utan en släkting. Således bryr jag mig inte men det hade ju varit kul om man kunde hitta nåt som inte innebär konstanta samtal om varför den inte fungerar som den ska:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Den kunde kanske vara nåt, tack! Verkar ha fått vettiga recensioner. Frågan är bara om en chromebook kanske hade varit ännu bättre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För övrigt menade jag inte söka jobb på nätet utan en bärbar som klarar av lite office applikationer!

Visa signatur