Nyhetsquiz vecka 33 2021: Intel lyfter täcket av grafikkort och processorer

Permalänk
Medlem

10/10 rätt! Överraskande enkelt. Annars brukar det ju vara ganska svåra frågor.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Woho! Tror inte jag lyckats med detta innan
En tursam gissning dock.

Permalänk
Medlem

Gick rätt hyfsat iallafall. Att det tar lite lång tid för mig beror på att jag är dyslektiker och är tvungen att läsa om en del frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Mitt resultat: 10/10.

F

Gjorde det på 26 sekunder

Dold text
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Meh, 6/10 och under swec-medel vilket brukar vara rätt ovanligt... Jag måste följt med dåligt i nyheterna nu efter semestern tog slut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Inte haft så mycket tid denna vecka..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Tycker nyhetsquizen är lite för lätta. Jag har en utmaning till redaktionen. Vad sägs om ett quiz som går så djupt i nördighet att klarar man alla rätt växer skägget med två meter, och man får en lysande aura kring sig?

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av DasIch:

Tycker nyhetsquizen är lite för lätta. Jag har en utmaning till redaktionen. Vad sägs om ett quiz som går så djupt i nördighet att klarar man alla rätt växer skägget med två meter, och man får en lysande aura kring sig?

Haha, ja det är en liten utmaning att hitta rätt balans mellan "bara rubrikinnehåll"- och "på tredje raden, andra stycket..."-frågor Eftersom tanken är att de ska vara ganska lättsamma att köra igenom (för att stämma av om man hängt med i stora drag) och för att de ska gå snabbt att skriva, blir det kanske lite övervikt åt den första kategorin. Snittresultat kring 6 rätt antyder ju att nivån är helt okej, men vi får se hur mycket skägg som krävs nästa söndag. Tack för feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Haha, ja det är en liten utmaning att hitta rätt balans mellan "bara rubrikinnehåll"- och "på tredje raden, andra stycket..."-frågor Eftersom tanken är att de ska vara ganska lättsamma att köra igenom (för att stämma av om man hängt med i stora drag) och för att de ska gå snabbt att skriva, blir det kanske lite övervikt åt den första kategorin. Snittresultat kring 6 rätt antyder ju att nivån är helt okej, men vi får se hur mycket skägg som krävs nästa söndag. Tack för feedback

Sweclockers Ultimata Nördquiz kanske passar bättre som ett "vanligt" quiz?

(Se hur diskret jag smög in namnet på quizet där )

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Livsnjutare 😎

En hel del gissningar, inte varit fullt så uppdaterat den sista tiden känner jag 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Hade ett slarvfel så egentligen kunde jag 8 av 10 men men 7 av 10 är jag nöjd med!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Ett av de enda quizen som jag fick acceptabel poäng på. Nyhetsquizzen är lite som att läxprov i mellanstadiet.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Lego Master

Tjosan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Haha, ja det är en liten utmaning att hitta rätt balans mellan "bara rubrikinnehåll"- och "på tredje raden, andra stycket..."-frågor Eftersom tanken är att de ska vara ganska lättsamma att köra igenom (för att stämma av om man hängt med i stora drag) och för att de ska gå snabbt att skriva, blir det kanske lite övervikt åt den första kategorin. Snittresultat kring 6 rätt antyder ju att nivån är helt okej, men vi får se hur mycket skägg som krävs nästa söndag. Tack för feedback

Används den här typen av quiz av redaktionen för att ta tempen på hur pass noga specifika artiklar läses och vad läsarna är mest intresserade av?

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av DerpMcDerp:

Används den här typen av quiz av redaktionen för att ta tempen på hur pass noga specifika artiklar läses och vad läsarna är mest intresserade av?

Nej, det finns andra verktyg för att se hur många som läst artiklarna. Dessa frågesporter är således för att det är ett roligt inslag och för att det efterfrågats att ha någon form av nutidsquiz, men sedan är det ju som skribent heller inte fel att fräscha upp kunskaperna varje vecka

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk

Gissa fel på 2st frågor

Permalänk
Medlem

Helt ok!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Permalänk

Länge sen jag fick 10/10, men det här var ovanligt enkelt, med uteslutningsmetod.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Brukar skumläsa artiklarna lite snabbt ibland på jobbet så missade lite detaljer Verkar som jag behöver hålla bättre koll ifall ni fortsätter lägga upp nyhetsquizes. Ganska kul dock.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem
Permalänk

5/10.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.