Helgsnack: Vilka är SweClockers favoritstreamare?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Vilka är SweClockers favoritstreamare?

Tittar du på andras videosändningar eller streamar du till och med själv? Veckans helgsnack är till för SweClockers streamfantaster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nej jag streamar ej.
Streama när man arbetar med datorn, vare sig det är programmering, bildredigering eller liknande och ha många tittare, ja då är man kung.

Sedan är det inte dåligt att streama när man spelar. Jag tycker dock trenden går emot att vara först är viktigare än att göra det bra. Min känsla av många som gör speltutorials visar när de spelar spelet första gången och typ streamar detta. Skitroligt att kolla på någon som inte vet vad man ska göra och upptar ens tid.

Tar vi förr så var de som var duktiga på ett spel som gjorde tutorial, likaså klippte de och gjorde om uppdrag om det gick dåligt.

Jag har kollat på streaming av olika utvecklare, det kommer iblant såna erbjudande på linkedin. Otroligt ballt, även se vilka andra som jobbar med samma sak.

Permalänk
Medlem

Kitboga är den enda streamen värd att titta på.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Hearthstone spelaren Roffle och kollar ibland. Han är bra på att hitta intressanta kombos och inte bara meta grejer.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv

Följer inga streamers.

Permalänk
Moderator
Testpilot

ManvsGame är en klar favorit.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag hade aldrig kollat på någon stream (som inte är musik) innan jag i år började spela Sea of Thieves och via YouTube-guider hittade flera fantastiska streamers. Både jag och frun uppskattar dom och istället för att se en serie eller film i soffan slår vi på någon av våra favoritstreamers som spelar Sea of Thieves och hittar på fånigheter eller åker runt och spelar. Mycket handlar om att interagera med chatten tycker jag, att bara se på när någon spelar då ser jag heller ett hopklipp på Youtube men att se live på Twitch med någon som involverar chatten är något jag verkligen uppskattar idag.
Har efter det kollat lite smått på andra också men det blir mest samma favoriter som BoxyFresh, Blurbs, K4eli för att bara nämna några. Men extremt enkelspårig då 😊

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Har absolut inte tid att lägga på enskilda streamers. Någon enstaka gång har man ju kollat vid något släpp eller så, men verkligen inte regelbundet. Då ser jag hellre redigerat innehåll på youtube eller spelar själv

Permalänk
Medlem

Räknas det bara om de sänder live (dvs inte redigerade och lagrade spelsessioner)?
I så fall är det bara en, och det är ytterst sporadiskt. En gång per år kanske. Lite oftare för 5-7 år sen. FPSchazly, när han kör Dangerous Waters (eller nåt tidigare spel i den serien).
Tyvärr spelar han nästan bara skräpspelet Cold Waters senaste tiden.

https://www.twitch.tv/fpschazly
https://www.youtube.com/channel/UCJC0wEXNFGGB-62Ko0JeD8A

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Cohhcarnage är min favorit då han har en bra blandning på spel och en trevligare chatt än många andra

Permalänk
Medlem

Kollar ibland på AdmiralBulldogs youtube-kanal som tar klipp från streamen. Då kan man cherry-picka vad man vill se. Kollar aldrig live.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Tror inte direkt jag följt någon specifik streamer förutom realkraftyy (Destiny 1-streamer. Körde pvp-carries, ganska dryg men fallenhet för att fastna i 1v3 situationer som han löste på diverse makalösa sätt).

Kollar nästan aldrig på Twitch. Förr blev det mycket CSGO när det var stora turneringar men det kan man ju knappast klassa in som streamers ändå.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Nickmercs har en otroligt härlig personlighet i mitt tycke, men min absoluta favorit för ren underhållning och avslappning är nog Aceu.

Han kan hålla en sinnessjukt hög nivå på sins prestationer och samtidigt vara helt avslappnad och diskutera helt andra saker.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av superknasen:

Cohhcarnage är min favorit då han har en bra blandning på spel och en trevligare chatt än många andra

Instämmer här! Väldigt trevligt community överlag och alla tre från ”dropped frames” är värda att se på även om de är väldigt olika

(Cohhcarnage, itmejp och ezikiel_III)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Honst Gaming

Brukar skratta så att jag gråter när jag tittar på när han med vänner hittar på en massa shenanigans i World of Tanks. Har gett mig så mycket underhållning att jag blivit givare på hans patreon.

https://youtube.com/c/HonestGamingLife

Permalänk
Medlem

Tittar generellt sett inte på streamers så har ingen direkt favorit. Händer ibland att jag tittar på olika simracingstreams och då framförallt med Jimmy Broadbent men det är mest om han råkar streama just när jag sitter vid datorn.

Har börjat streama mina egna race i F1 2020/2021 och planerar väl att det ska bli mer sådant, även med andra racingsims, framöver. Svårt kombinera med mitt jobb dock då jag har väldigt oregelbundna arbetstider.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Just nu blir det Nakamura eller Ben Finegold. De är båda Grandmasters i Schack så det är både lärorikt och underhållande.

Permalänk
Medlem

Tittade mycket för några år sedan när det var "hett", idag känns det mest bara fjantigt att sitta och titta på när andra spelar spel -- det gör man bäst själv...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Ingen, förstår inte grejen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ingen, förstår inte grejen.

Samma grej som när folk kollar på några muppar som sparkar omkring en boll på gräsmattan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ingen, förstår inte grejen.

Man kan lära sig genom att kolla på när personer som är mycket bättre än en själv spelar, desutom kan de vara väldigt underhållande beroende på deras personligt och spelstil.

Skrivet av KroesusSork:

Tittade mycket för några år sedan när det var "hett", idag känns det mest bara fjantigt att sitta och titta på när andra spelar spel -- det gör man bäst själv...

Tycker du att det är fjantigt att kolla på när en grandmaster spelar schack?
Jag både spelar schack och kollar på när andra lirar schack. Så det ena utesluter inte det andra. Nu är det schack som intresserar mig, men för någon annan så kan det vara något annat spel som de kikar på för att lära sig av de bättre eller kanske kikar det för de är ett kompisgäng som gillar att hänga med varandra.

Permalänk
Medlem

Följer mängder av streamers och youtubers av olika genres. Kan vara riktigt underhållande och man kan lära sig saker man själv inte tänkt på eller liknande. Spel är ju ett intresse för mig. Hatar när folk säger att det är slöseri med tid eller "varför spelar du inte själv". Men dom sitter själv och tittar på sport. "Varför spelar inte du fotboll i världsklass, istället för att titta på det".

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Följer mängder av streamers och youtubers av olika genres. Kan vara riktigt underhållande och man kan lära sig saker man själv inte tänkt på eller liknande.

Håller med, men är det streaming om det är redigerat och upplagt på YT? De informativa videorna, tycker jag, är de där det varit lite planering först och sen genomfört enligt "manus".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Följer mängder av streamers och youtubers av olika genres. Kan vara riktigt underhållande och man kan lära sig saker man själv inte tänkt på eller liknande. Spel är ju ett intresse för mig. Hatar när folk säger att det är slöseri med tid eller "varför spelar du inte själv". Men dom sitter själv och tittar på sport. "Varför spelar inte du fotboll i världsklass, istället för att titta på det".

Det kan vara svårare att få ihop 22personer +domare +fotbollsplan och spela fotboll på riktigt än att tex sätta igång datorn och spela ett online spel. Kanske bara jag som tänker så.

Inget fel att kolla på streamers om man tycker det är kul men spel föredrar jag själv att spela. Men är det inte nästan jämt att det folk inte är intresserade av tycker de är slöseri med tid? Folk får göra som de vill kan jag tycka. Men vi har ju skapat ett samhälle där alla tycker sig ha rätt att skriva det de tycker, ibland kan det vara bra att tänka efter innan.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Samma grej som när folk kollar på några muppar som sparkar omkring en boll på gräsmattan

Jag fattar inte det heller. 😜

Permalänk
Medlem

Har ingen favorit, kollar på flera stycken men cohhcarnage kanske sticker ut en aning. Sympatisk och trevlig streamare.

Lättare att säga vilka som inte är mina favoriter; de som måste göra reklam för amazon prime subs och så vidare och verkligen propsar och tjatar om det varje kvart. ”Cohh” nämner det nån gång ibland bara.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Har ingen favorit, kollar på flera stycken men cohhcarnage kanske sticker ut en aning. Sympatisk och trevlig streamare.

Lättare att säga vilka som inte är mina favoriter; de som måste göra reklam för amazon prime subs och så vidare och verkligen propsar och tjatar om det varje kvart. ”Cohh” nämner det nån gång ibland bara.

De som inte är mina favoriter kan jag dela upp i två kategorier.

Ett: de med yta men inget innehåll. Dvs snyggt yttre men inget annat.
Två: de som skriker extremt mycket och är super uppspelta. Nu kan det vara underhållande med lite energi om det är befogat, men de som går in i en roll när de streamar och ska aktivt spela över för att få reaktioner har jag väldigt svårt för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Det kan vara svårare att få ihop 22personer +domare +fotbollsplan och spela fotboll på riktigt än att tex sätta igång datorn och spela ett online spel. Kanske bara jag som tänker så.

Inget fel att kolla på streamers om man tycker det är kul men spel föredrar jag själv att spela. Men är det inte nästan jämt att det folk inte är intresserade av tycker de är slöseri med tid? Folk får göra som de vill kan jag tycka. Men vi har ju skapat ett samhälle där alla tycker sig ha rätt att skriva det de tycker, ibland kan det vara bra att tänka efter innan.

Du vet att det finns fotbollsklubbar?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=nULiWuBEfYo
Dom streamar nästan 24/7 och dom utforskar vad som finns djupt ner i haven med en jättestor robot

Tyvärr så hände det som inte fick hända i förrgår, kabeln gick av!! Så nu måste dom åka och rädda den på något vis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Du vet att det finns fotbollsklubbar?

Är fotbollsklubbar aktiva dygnet runt, året om?

I think not.

Kan nog mer jämföras med att kolla på när grannarna spelar fotboll i sin trädgård samtidigt som man sitter på sin egen gräsmatta med fotbollen i hand istället för att spela själv med kompisarna som står brevid.

En lagsport är 100x krångligare att organisera. Jämfört med att klicka på 3 knappar och pilla sig i naveln.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"