SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

"Brevvän sökes"

Ja så skrev man på 80-talet när man ville ha en brevkompis.. "brevvän sökes".
Vet inte riktigt om jag blir utskrattad eller inte med det här inlägget men skitsamma.. Jag behöver utvidga min vänkrets här i Göteborg. Kom hit för drygt 20 år sen men vänkretsen utanför jobbet är blygsam tyvärr.
Stor del av fritiden går till att ta hand om familj (sambo + 2 barn i skolåldern) men ibland på övrig tid hade det varit kul att ha nån att diskutera meningen med livet (i mitt fall = film, retrogaming, datanörderi, programmering typ ).

Är du i samma sits? Föredrar du en arkadrunda på Liseberg framför en krogrunda? Föredrar Bubble Bobble framför Battlefield? Pillar du hellre med Amiga än Windows? Föredrar SuperMarioBros framför Alex Kidd? Har svårt att bestämma vilket som egentligen är bäst, McDonalds, Max eller Burger King?
Skicka gärna ett pm.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Jag önskar dig lycka till i ditt sökande, men behöver nämna att det är Max som är bäst. (av givna alternativ)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv

Bor inte alls nära göteborg, men ville bara påpeka att uppenbarligen så är Max bäst av dom tre kedjorna. Blir inte mycket bättre än ett delivery cheezy beef mål med en choklad dreamshake.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag önskar dig lycka till i ditt sökande, men behöver nämna att det är Max som är bäst.

<3

Permalänk
Medlem

Bor inte i Göteborg (än. Jag är spekulant ;-D), men vill ge dig cred för att du sträcker ut handen! Ensamhet, speciellt då barnen börjar växa till sig, är ett extremt utbrett problem som väldigt få pratar om. Vet att SVT gjorde nån kortare dokumentär om det för ett par år sedan, men i övrigt syns det mest i statistiken över mental ohälsa. :/

Hoppas verkligen någon nappar, för du verkar vara ha kul intressen!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kanske årets viktigaste tråd, eloge till dig min vän!
Bor tyvärr i Karlstad, annars hade jag utan tvekan kunnat tänka mig en heldag på Liseberg med både Max och Arkadspel!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: INNO3D 5070 Ti X3 OC | RAM: G.Skill Flare X5 64GB CL28 | SSD: Samsung 980 Pro
MB: ASUS ROG STRIX B850-I | PSU: Corsair SF750 | Kylare: Fractal Design Celsius+ S24 | Fläktar: Noctua NF-A12x25 G2 Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | OS: Microsoft Windows 11 IoT Enterprise LTSC | Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE
Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical | Övrigt: Tobii Eye Tracker 5

Permalänk
Skrivet av oRBIT2002:

Ja så skrev man på 80-talet när man ville ha en brevkompis.. "brevvän sökes".

Är det här du?

https://github.com/oRBIT2002

Disassembly av Mario Bros. på NES. Bara det är anledning att sträcka ut en vänskaplig arm, gott folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Kanske årets viktigaste tråd, eloge till dig min vän!
Bor tyvärr i Karlstad, annars hade jag utan tvekan kunnat tänka mig en heldag på Liseberg med både Max och Arkadspel!

En enkel tåg eller bilresa till Göteborg ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av habermas_links:

Är det här du?

Disassembly av Mario Bros. på NES. Bara det är anledning att sträcka ut en vänskaplig arm, gott folk!

Det e ju bara en fork

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Det e ju bara en fork

Och? Det faktum att man forkar är väl också relevant?

Permalänk
Medlem

Och? Det faktum att man forkar är väl också relevant?

Relesant

Permalänk
Gallerikonnässör

Bor i Uppland och svarade nej på alla dina frågor på slutet, men önskar dig verkligen lycka till! 🌹

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Max är värdelöst, varje gång så har dom ju droppat ett kar med salt på burgaren...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller kapades tråden av användare som försöker godhetssignalera och klappa TS på huvudet typ "Naaw, stackas lilla TS <33"? Jag blev lite äcklad.

Lånar tråden: Är det någon i Stockholm som vill hänga så skicka PM. Gillar idrott, kampsport och träning. Är familjeman. Max, Burger king eller McDonalds. Jag gillar alla. Du är välkommen att hänga med på kampsportsträningen. Där finns många nya kompisar och trevlig gemenskap!

Permalänk
Medlem

Är det här du?

Ja det stämmer. Jag har inga (publika) projekt på GitHub dock. Mina privata projekt består till stor del av grejer relaterade till NES men även A/NES, NES 8-bit emulator för AmigaOS.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zipparn:

Är det bara jag eller kapades tråden av användare som försöker godhetssignalera och klappa TS på huvudet typ "Naaw, stackas lilla TS <33"? Jag blev lite äcklad.

Lånar tråden : Är det någon i Stockholm som vill hänga så skicka PM. Gillar idrott, kampsport och träning. Är familjeman. Max Burgerking eller McDonalds. Jag gillar alla.

Man får alltså inte vara positiv åt ett initiativ som någon tar? Det ska du bli äcklad av?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Har läst igenom tråden, ville kolla om det jag skrivit eller nån annan kunde tolkas så. Iaf jag håller helt enkelt inte med.
Hejja TS för en grym tråd, om något får jag väl be om ursäkt för lite offtopic.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Man kan också välja att se det som att många ser trådens nytta och känner igen sig i problematiken, samt vill sänka tröskeln för andra att ta efter TS (inte minst utifrån TS inledande fundering kring huruvida hen kommer bli utskrattad eller ej).

Men det är förstås bara ett perspektiv man kan anta...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vi får starta lokala Sweclockers-hubbar i vårt avlånga land. Jag bor tyvärr heller inte i götet.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu skärper vi oss och slutar bråka i en väldigt fin trådstart. Tack.

Kudos till dig @oRBIT2002 som tog dig mod att skapa den här tråden! Jag vet själv hur det är ett bo i en stad där man inte känner någon att umgås med och var länge ensam i det. Idag har jag vänner i Gävle och alla har jag lärt känna genom SweClockers forum.

Har dragit ut tråden på förstasidan och önskar dig lycka till i sökandet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Jag hade lätt varit på en kväll i Lisebergs arkadhall. Där känner man sig hemma!

Men GBG är långt från lilla vässan. Men ibland är man där! Får komma ihåg tråden och hojta till isf Mängden pengar man lagt på Jurassic Park-spelet de har.. oj oj..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Gå med i någon förening som sysslar med något av dina intressen eller något närliggande. Finns massor att välja på.

Permalänk
Medlem

"Vet inte riktigt om jag blir utskrattad eller inte med det här inlägget men skitsamma"

Om du blir utskrattad för detta inlägget så hade jag sagt att problemet inte hade varit du :)...
Att "våga" vara öppen och ärlig är något vi skall applådera, inte skratta åt. Hade jag bott kvar i Gbg hade jag nappat direkt
Men är uppe ibland och pratar av och till om att flytta tillbaka så kan kanske hojta till... hehe

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Fanns det inte tidigare träffar i Sweclockers regi om jag inte minns fel för några år sedan?
Kanske stötte på hinder iom. Covid =/
Men har för mig att det oftast var i Gävle-trakten?

OT: Tycker tråden är bra och det är många som känner likadant skulle jag säga. Därav de många (förutom något enstaka inlägg) positiva inlägg!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av griid:

Fanns det inte tidigare träffar i Sweclockers regi om jag inte minns fel för några år sedan?
Kanske stötte på hinder iom. Covid =/
Men har för mig att det oftast var i Gävle-trakten?

OT: Tycker tråden är bra och det är många som känner likadant skulle jag säga. Därav de många (förutom något enstaka inlägg) positiva inlägg!

Du tänkte på Meet & Geek! Startskottet var i Gävle, sen reste vi land och rike runt: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1557665-sweclockers-sc...

Det blev tyvärr pausat på grund av corona. Älskade att träffa alla medlemmar, gemenskapen och berättelserna efteråt om just alla som fått nya vänner. Det är sånt som driver mig och mitt engagemang i forumet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Du tänkte på Meet & Geek! Startskottet var i Gävle, sen reste vi land och rike runt: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1557665-sweclockers-sc...

Det blev tyvärr pausat på grund av corona. Älskade att träffa alla medlemmar, gemenskapen och berättelserna efteråt om just alla som fått nya vänner. Det är sånt som driver mig och mitt engagemang i forumet.

Jaa! Så hette det
Kanske dags att ta upp igen om det inte blir för mycket administration med covidpass etc.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Har man intresse för figur-/brädspel kan jag rekommendera föreningen Ylva i GBG. Trevligt gäng

https://www.facebook.com/groups/22488100700

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av griid:

Jaa! Så hette det
Kanske dags att ta upp igen om det inte blir för mycket administration med covidpass etc.

Det drar igång så snart som möjligt. Hur och i vilka former kan jag svara på lika lite som någon annan ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tips: Det finns trevliga hackerspace i Göteborg. Hacka NES och snacka retro är nog mycket välkommet där

Ibland är det lättare och mer avslappnat att träffa folk via föreningar tycker jag.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har man intresse för figur-/brädspel kan jag rekommendera föreningen Ylva i GBG. Trevligt gäng

https://www.facebook.com/groups/22488100700

Skrivet av Dosshell:

Tips: Det finns trevliga hackerspace i Göteborg. Hacka NES och snacka retro är nog mycket välkommet där

Ibland är det lättare och mer avslappnat att träffa folk via föreningar tycker jag.

Bästa tipsen!! Vänligare människor än så är svårt att finna.

Skulle vara hårdrockare då.

Kanske.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3