Uppgradera processor samt moderkort.

Permalänk
Medlem

Uppgradera processor samt moderkort.

Tjena!
Det kliar i uppgraderingstarmen och undrar ifall det är waste att uppgradera en i7-5820k och ett X99 moderkort mot en AMD Ryzen eller en ny Intel I7 med nytt moderkort.
Kör i dag 1080Ti som GPU och 16gb ram.
Kör primärt wow(tyvärr) men kommer satsa hårt på D2R, New world etc.

Tacksam för svar!

mvh!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

Tjena!
Det kliar i uppgraderingstarmen och undrar ifall det är waste att uppgradera en i7-5820k och ett X99 moderkort mot en AMD Ryzen eller en ny Intel I7 med nytt moderkort.
Kör i dag 1080Ti som GPU och 16gb ram.
Kör primärt wow(tyvärr) men kommer satsa hårt på D2R, New world etc.

Tacksam för svar!

mvh!

Har du överklockat processorn? Den klockar ganska väl och är då inte allt för mycket sämre än en Ryzen 3600, det kan dock behövas att du byter kylare om du inte redan har en av modell bättre. Om du spelar i högre upplösning än 1080p så hade jag definitivt föredragit att försöka få tag på ett bättre grafikkort framför att byta ut processorn.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusn1:

Tjena!
Det kliar i uppgraderingstarmen och undrar ifall det är waste att uppgradera en i7-5820k och ett X99 moderkort mot en AMD Ryzen eller en ny Intel I7 med nytt moderkort.
Kör i dag 1080Ti som GPU och 16gb ram.
Kör primärt wow(tyvärr) men kommer satsa hårt på D2R, New world etc.

Tacksam för svar!

mvh!

Vänta eller om du bara har en 1080p skärm uppgradera den.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Skrivet av JohanFlodqvist:

Har du överklockat processorn? Den klockar ganska väl och är då inte allt för mycket sämre än en Ryzen 3600, det kan dock behövas att du byter kylare om du inte redan har en av modell bättre. Om du spelar i högre upplösning än 1080p så hade jag definitivt föredragit att försöka få tag på ett bättre grafikkort framför att byta ut processorn.

Nej, helt orörd. vågar mig inte på sådant då jag är lite okunnig! När det kommer till grafikkortet så tror jag du har helt rätt. Jag vinner kanske 5-10 FPS i avrage i spel av processorbyte(dock räknar dem nog att min processor är klockad. Så antar att jag för titta på detta.) Jag vägrar lägga 11k på ett grafikkort som är 30-40% bättre. så tänker att jag väntar!

Skrivet av Fenrisulvfan:

Vänta eller om du bara har en 1080p skärm uppgradera den.

Kör 1440p IPS!