Panpricers.com, kräver ytterligare pengar, efter full betalning. Återbetalning dröjer.
Hej alla Sweclockers.
Skulle vilja berätta lite om min erfarenhet med ett företag som poppar upp (reklam) när man letar datorprylar online.
Känner att sanningen måste ligga här ute, för att varna andra. Har inget att förlora.
Antingen har de idag, äntligen, alldeles för sent, skickat pengar, eller så får jag ta hem dem om ett år, med fogdens och tingsrättens hjälp.
Fram till idag, hade jag tänkt ge ett lågt betyg någonstans, för deras oförmåga att leverera och att återbetalning dröjer.
Men dagens svar, visar på att de far med osanning. Dags att börja vässa pennan!
Oavsett hur det slutar, så lovar jag att uppdatera inlägget med utgången.
"Panprices.com"
2021-08-24
Jag beställde ett grafikkort via Panprices. Betalade med kort.
Fick orderbekräftelse, pengar drogs från kontot, det vanliga...
2021-08-27
Här slutar det vanliga!
Fick nedan mail, med försök att klämma mig på mera pengar.
Hej Kristian,
Tyvärr måste vi informera att det har uppstått ett problem med din beställningen och det urspungliga priset är inte längre tillgängligt. Produkten med omleverans till Sverige har faktiskt kostat 13'750 kr (exklusive vår serviceavgift) men du har bara betalat 10986kr. Så tyvärr för att få denna produkt levererad skulle vi behöva en extra betalning på 2764 kr. Vi förstår att detta är en ganska stor prisskillnad och vi ber om ursäkt för detta fel. Vi kommer att dra av serviceavgiften åt dig. Så väljer du att betala så kommer du enbart betala för paketet och frakten.
Vi förstår att detta är dyrt och erbjuder gratis avbokning av produkten. Vill du fortfarande ha produkten så behöver du säga det till oss. Då skickar vi en länk till betalningen. Vi ber om ursäkt för den sena informationen och vi jobbar på att lösa den här typen av problem så gott vi kan.
Vänligen
Lauriina
--
Panprices supportteam
(+46) 72 848 6354
support@panprices.com
https://panprices.com/
OBS! Vid köpetillfället, var 10986kr full betalning, inklusive moms, frakt, rubbet!
10986kr hade dragits från mitt konto och nu ville de ha mer?
Nej tack!
Förstår ni inte hur ni framstår?
Rena skojeri verksamheten. Ge mig mina pengar tillbaka!
Antingen vill jag ha kortet, för de pengar jag betalat. (Vi hade iom min inbetalning ett avtal, ni väljer att bryta.)
Eller så vill jag ha tillbaka mina pengar väldigt snabbt, så jag kanske hinner hitta ett Non-LHR kort någon annan stans.
Med vänlig hälsning.
Kristian Lundell.
Hej Kristian,
Jag förstår. Tyvärr är vi helt beroende av erbjudandet från återförsäljarna och kan inte påverka om produkten går ut i lager på kort sikt eller om priserna stiger. Vi försöker alltid göra vårt bästa för att fullfölja en beställning till det pris som du har betalat och även täcka minde prisändringar. Vi erbjuder bara en tjänst för att köpa produkter från utlandet med priset som återförsäljarna erbjuder. Men vi kan avbryta din beställning nu och du kommer få en återbetalning om 3-5 arbetsdagar. Återigen är vi verkligen ledsna över att detta har hänt.
Vänligen
Lauriina
OBS. Ovan lovar de mig en återbetalning 3-5 dagar. (Tog mig friheten att "feta" den biten i texten.)
Jag har aldrig varit med om maken till affärsmodell!
Antingen har man varan för det pris man kommit överens om, eller så har man inte.
Vill man behålla kunden och sitt anseende? Tar man en sådan förändring, antingen med säljaren, eller tar skillnaden själv och hedrar sitt ord.
Istället ger ni er på köparen? Den ni hade ett avtal med. Och bryter det avtalet.
Om man inte är säker på tillgången, bör det framgå i annonsen. Det är sådant här beteende som svärtar ner internet handeln.
Ge mig mina pengar tillbaka.
/Kristian Lundell.
Hej Kristian,
Vi förstår dig. Din order har avbrutits och du kommer få en återbetalning om 3-5 arbetsdagar.
Tråkigt att vi inte kunde hjälpa dig den här gången.
Vänligen
Lauriina
Åter igen löfte om återbetalning 3-5 dagar. (Fet text.)
Så jag lät det gå en dryg vecka, till idag.
Tänkte bara efterlysa mina pengar.
Bankdag 6 är nästan slut och inga pengar syns till?
Mvh
Kristian Lundell.
Hej Kristian,
Tack för ditt mejl. Vi har fått återbetalning från återförsäljaren idag och därför återbetalat dig idag. Jag beklagar att det tog lite mer tid än förväntat. Det tar 3-4 arbetsdagar.
Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Vänliga hälsningar,
Lauriina
Panprices supportteam
(+46) 72 848 6354
support@panprices.com
https://panprices.com/
Här gick det över gränsen för mig. 3-5 dagar blev ytterligare 3-4 dagar på dag sex.
I bästa fall, lånar de mina (Och kanske andras?) pengar, onödigt länge. Eller så blåser de rök och försöker hålla folk från att dra i snöret till nödbromsen. Är det skojeri? Är varje dag värdefull.
Kanske är det bara väldigt klantig verksamhets modell? Snart vet vi.
OK, då vet jag.
När ni svarade senast, skulle ni återbetala samma dag, jag skulle ha pengarna på 3-5 dagar.
Det var uppenbarligen osanning, eftersom det nu är slutet på dag 6 och du lovar att du betalat idag?
Ytterligare 3-4 dagar? Jag tänker inte fortsätta be om att få tillbaka mina pengar.
Är pengarna inte tillbaka på fredag, gör jag en polisanmälan måndag morgon.
Sedan går jag till kronofogden och lämnar in om betalningsföreläggande.
/Kristian lundell.
Gått i träda. Åter om något år!