Panpricers.com, kräver ytterligare pengar, efter full betalning. Återbetalning dröjer.

Permalänk
Medlem

Panpricers.com, kräver ytterligare pengar, efter full betalning. Återbetalning dröjer.

Hej alla Sweclockers.
Skulle vilja berätta lite om min erfarenhet med ett företag som poppar upp (reklam) när man letar datorprylar online.
Känner att sanningen måste ligga här ute, för att varna andra. Har inget att förlora.
Antingen har de idag, äntligen, alldeles för sent, skickat pengar, eller så får jag ta hem dem om ett år, med fogdens och tingsrättens hjälp.

Fram till idag, hade jag tänkt ge ett lågt betyg någonstans, för deras oförmåga att leverera och att återbetalning dröjer.
Men dagens svar, visar på att de far med osanning. Dags att börja vässa pennan!

Oavsett hur det slutar, så lovar jag att uppdatera inlägget med utgången.

"Panprices.com"

2021-08-24
Jag beställde ett grafikkort via Panprices. Betalade med kort.
Fick orderbekräftelse, pengar drogs från kontot, det vanliga...

2021-08-27
Här slutar det vanliga!
Fick nedan mail, med försök att klämma mig på mera pengar.

Skrivet av Panprices: 2021-08-27 10:15:

Hej Kristian,

Tyvärr måste vi informera att det har uppstått ett problem med din beställningen och det urspungliga priset är inte längre tillgängligt. Produkten med omleverans till Sverige har faktiskt kostat 13'750 kr (exklusive vår serviceavgift) men du har bara betalat 10986kr. Så tyvärr för att få denna produkt levererad skulle vi behöva en extra betalning på 2764 kr. Vi förstår att detta är en ganska stor prisskillnad och vi ber om ursäkt för detta fel. Vi kommer att dra av serviceavgiften åt dig. Så väljer du att betala så kommer du enbart betala för paketet och frakten.

Vi förstår att detta är dyrt och erbjuder gratis avbokning av produkten. Vill du fortfarande ha produkten så behöver du säga det till oss. Då skickar vi en länk till betalningen. Vi ber om ursäkt för den sena informationen och vi jobbar på att lösa den här typen av problem så gott vi kan.

Vänligen
Lauriina

--
Panprices supportteam

(+46) 72 848 6354
support@panprices.com
https://panprices.com/

OBS! Vid köpetillfället, var 10986kr full betalning, inklusive moms, frakt, rubbet!
10986kr hade dragits från mitt konto och nu ville de ha mer?

Skrivet av Turbonisse: 2021-08-27 11:07:

Nej tack!

Förstår ni inte hur ni framstår?
Rena skojeri verksamheten. Ge mig mina pengar tillbaka!

Antingen vill jag ha kortet, för de pengar jag betalat. (Vi hade iom min inbetalning ett avtal, ni väljer att bryta.)
Eller så vill jag ha tillbaka mina pengar väldigt snabbt, så jag kanske hinner hitta ett Non-LHR kort någon annan stans.

Med vänlig hälsning.
Kristian Lundell.

Skrivet av Panprices: 2021-08-27 13:36:

Hej Kristian,

Jag förstår. Tyvärr är vi helt beroende av erbjudandet från återförsäljarna och kan inte påverka om produkten går ut i lager på kort sikt eller om priserna stiger. Vi försöker alltid göra vårt bästa för att fullfölja en beställning till det pris som du har betalat och även täcka minde prisändringar. Vi erbjuder bara en tjänst för att köpa produkter från utlandet med priset som återförsäljarna erbjuder. Men vi kan avbryta din beställning nu och du kommer få en återbetalning om 3-5 arbetsdagar. Återigen är vi verkligen ledsna över att detta har hänt.

Vänligen
Lauriina

OBS. Ovan lovar de mig en återbetalning 3-5 dagar. (Tog mig friheten att "feta" den biten i texten.)

Skrivet av Turbonisse: 2021-08-27 15:09:

Jag har aldrig varit med om maken till affärsmodell!
Antingen har man varan för det pris man kommit överens om, eller så har man inte.

Vill man behålla kunden och sitt anseende? Tar man en sådan förändring, antingen med säljaren, eller tar skillnaden själv och hedrar sitt ord.
Istället ger ni er på köparen? Den ni hade ett avtal med. Och bryter det avtalet.
Om man inte är säker på tillgången, bör det framgå i annonsen. Det är sådant här beteende som svärtar ner internet handeln.
Ge mig mina pengar tillbaka.

/Kristian Lundell.

Skrivet av Panprices: 2021-08-27 15:12:

Hej Kristian,

Vi förstår dig. Din order har avbrutits och du kommer få en återbetalning om 3-5 arbetsdagar.
Tråkigt att vi inte kunde hjälpa dig den här gången.

Vänligen
Lauriina

Åter igen löfte om återbetalning 3-5 dagar. (Fet text.)
Så jag lät det gå en dryg vecka, till idag.

Skrivet av Turbonisse: Idag 2021-09-06 16:46:

Tänkte bara efterlysa mina pengar.
Bankdag 6 är nästan slut och inga pengar syns till?

Mvh
Kristian Lundell.

Skrivet av Panprices: 2021-09-06 16:56:

Hej Kristian,

Tack för ditt mejl. Vi har fått återbetalning från återförsäljaren idag och därför återbetalat dig idag. Jag beklagar att det tog lite mer tid än förväntat. Det tar 3-4 arbetsdagar.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Vänliga hälsningar,
Lauriina

Panprices supportteam

(+46) 72 848 6354
support@panprices.com
https://panprices.com/

Här gick det över gränsen för mig. 3-5 dagar blev ytterligare 3-4 dagar på dag sex.
I bästa fall, lånar de mina (Och kanske andras?) pengar, onödigt länge. Eller så blåser de rök och försöker hålla folk från att dra i snöret till nödbromsen. Är det skojeri? Är varje dag värdefull.
Kanske är det bara väldigt klantig verksamhets modell? Snart vet vi.

Skrivet av Turbonisse: 2021-09-06 20:09:

OK, då vet jag.
När ni svarade senast, skulle ni återbetala samma dag, jag skulle ha pengarna på 3-5 dagar.
Det var uppenbarligen osanning, eftersom det nu är slutet på dag 6 och du lovar att du betalat idag?
Ytterligare 3-4 dagar? Jag tänker inte fortsätta be om att få tillbaka mina pengar.
Är pengarna inte tillbaka på fredag, gör jag en polisanmälan måndag morgon.
Sedan går jag till kronofogden och lämnar in om betalningsföreläggande.

/Kristian lundell.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om Panprices.

Allt denna person är att försöka hjälpa dig men du är otroligt fientlig ända från första början.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Instämmer att beteendet från er sida var för aggressiv. Dock kan inte en återförsäljare inte häva avtal hur som helst.

Man har i vissa fall rätt att häva avtal på grund av felaktig prissättning, men då ska det vara på en sådan nivå att du som köpare borde ha förstått att det utom rimligt tvivel rörde sig om en felaktig prissättning. Exempelvis att ett grafikkort som normalt kostar 10.000 kr, men som istället kostade 1.000kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Som någon som jobbat inom support och service generellt så säger jag heja Lauriina. Verkar genuin, men blir likväl bemött som om hon själv är djävulen. Att du inte skäms.

Jag hoppas du får dina pengar och inte behöver handla där framöver.

P.S. Jag vill understryka att jag inte på något sätt är på företagets sida här - du har säkert belägg för att gå vidare med en polisanmälan. Men faktum kvarstår att du är extremt otrevlig mot någon som bara försökt hjälpa dig.

Permalänk
Inaktiv

Cool story bro!
Så du köper från land X och hoppas på det bästa istället för att betala lite mer i Sverige med fulla garantier?

Hittade detta på deras sida, kanske hjälper: "Du är skyddad av Panprices Köpgaranti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Aldrig hört talas om Panprices.

Allt denna person är att försöka hjälpa dig men du är otroligt fientlig ända från första början.

Han är mycket fientlig, men det är knappast fallet att den andra personen försöker "hjälpa". De lockar in personer med falska priser och sen begär ytterligare betalt för att slutföra överenskommen order. Att de är låtsas vara lite trevliga hjälper inte när de bedriver ett bedrägeri.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Aldrig hört talas om Panprices.

Allt denna person är att försöka hjälpa dig men du är otroligt fientlig ända från första början.

Ja! De håller 11'000kr av mina pengar, de levererar inte produkten de sålt, de levererar inte pengarna tillbaka.
Hur får du det till att personen försöker hjälpa mig? Att affären gick i putten, var tråkigt, men när jag inte fick pengarna tillbaka förra veckan, blev det mer än tråkigt.
Fientlig? JA
Otrevlig? Har jag ett ovårdat språk? Kallar jag henne för fula saker?
Vad föreslår du att man skall göra? Rycka på axlarna och bjuda dem på 11'000kr?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Avstängd

Vad sa han i Solsidan när tanten köpte barnvagn, det får man en hygglig Mazda för... nä om man lägger de pengarna på sånt skit som ett grafikkort för att sitta o leka o spela tv spel vid en dator, är dumsnål o köper från ett skumt företag så är det precis lika gott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon277728:

Cool story bro!
Så du köper från land X och hoppas på det bästa istället för att betala lite mer i Sverige med fulla garantier?

Hittade detta på deras sida, kanske hjälper: "Du är skyddad av Panprices Köpgaranti"

Riktigt så är det inte.
Jag försökte köpa i Sverige, men det fanns inte Non-LHR grafikkort att köpa i butik i Sverige.
Alla Nvidia kort tillverkade efter 1-juli är LHR. Kortet jag skulle köpt stod det uttryckligen att det var just ett "Non-LHR".

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ja! De håller 11'000kr av mina pengar, de levererar inte produkten de sålt, de levererar inte pengarna tillbaka.
Hur får du det till att personen försöker hjälpa mig? Att affären gick i putten, var tråkigt, men när jag inte fick pengarna tillbaka förra veckan, blev det mer än tråkigt.
Fientlig? JA
Otrevlig? Har jag ett ovårdat språk? Kallar jag henne för fula saker?
Vad föreslår du att man skall göra? Rycka på axlarna och bjuda dem på 11'000kr?

Panprices verkar jobba med skumma utlandsaffärer för att kunna erbjuda lägre priser. Det har inte ens gått två veckor sedan du fick möjligheten att få pengarna tillbaka. Det är inte jättekonstigt, tycker jag.

Bör du rycka på axlarna? Nej.
Kan du vara bestämd och svara att du vill ha pengarna tillbaka utan att vara fientlig? Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Ja! De håller 11'000kr av mina pengar, de levererar inte produkten de sålt, de levererar inte pengarna tillbaka.
Hur får du det till att personen försöker hjälpa mig? Att affären gick i putten, var tråkigt, men när jag inte fick pengarna tillbaka förra veckan, blev det mer än tråkigt.
Fientlig? JA
Otrevlig? Har jag ett ovårdat språk? Kallar jag henne för fula saker?
Vad föreslår du att man skall göra? Rycka på axlarna och bjuda dem på 11'000kr?

Jag föreslår att du borde ha gjort följande.

1. Betala alltid via faktura om det är möjligt. (Vilket Panprices har som det verkar)
2. Om de vill häva ditt köp av omotiverade skäl så kontakta konsumentrådgivare. Deras vägledning utgör ett starkt underlag till din fördel som du kan ge till återförsäljaren.
3. Om de ändå vägrar följa konsumentrådgivarens rekommendationer, anmäl till ARN.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Kristian, du får ta ett chill pill och lugna ner dig en smula.
Dåliga erfaranheter på nätet har vi alla. Nu har du lärt dig för denna gång och nästa gång så vänder du dig till en svensk mer känd återförsäljare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Aldrig hört talas om Panprices.

Allt denna person är att försöka hjälpa dig men du är otroligt fientlig ända från första början.

Skrivet av wilsontaylor:

Panprices verkar jobba med skumma utlandsaffärer för att kunna erbjuda lägre priser. Det har inte ens gått två veckor sedan du fick möjligheten att få pengarna tillbaka. Det är inte jättekonstigt, tycker jag.

Bör du rycka på axlarna? Nej.
Kan du vara bestämd och svara att du vill ha pengarna tillbaka utan att vara fientlig? Ja.

Jag kan vara jätte trevlig!
Men när jag ser att jag blir blåst, så slutar jag vara trevlig.
Lite lustigt är det. Ni hänger upp er på min ton och väljer bort det faktum att företaget kör med fula metoder, det jag ville varna er för.

Jag antar att all reklam är bra reklam. Så buss på bara, handla på Panpricers vetja!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Till er som tycker TS endast är otreblig. Vem ska han vända sig till om han vill lämna in klagomål? Tycker syora delar av drt han säger endå är bwfogat. Kanske inte riktat till personen direkt men mot företaget som öersonen i fråga jobba för iallafall.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Jag kan vara jätte trevlig!
Men när jag ser att jag blir blåst, så slutar jag vara trevlig.
Lite lustigt är det. Ni hänger upp er på min ton och väljer bort det faktum att företaget kör med fula metoder, det jag ville varna er för.

Jag antar att all reklam är bra reklam. Så buss på bara, handla på Panpricers vetja!

Om du får pengarna tillbaka blir du väl inte blåst?

Ditt första svar till dem hade kunnat vara...
Hej,
Okej, då väljer jag att få tillbaka pengarna.
MvH,
Turbonisse.

Jag antar att det är ett 3080 du försökte köpa? Du får inga 3080 till såna låga priser just nu, finns det butiker som erbjuder det kan du nästan räkna med att det blir ungefär som det blev. Det är lite risken du tog
Sen ska de vara lite snabbare med att betala tillbaka pengarna förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Kristian, du får ta ett chill pill och lugna ner dig en smula.
Dåliga erfaranheter på nätet har vi alla. Nu har du lärt dig för denna gång och nästa gång så vänder du dig till en svensk mer känd återförsäljare.

Som jag skrev till @anon277728, skulle jag gärna handlat svenskt, om det funnits. Detta är ett av få tillfällen jag kunde tänka mig att vända mig till dylikt bolag, och skit fick jag för det.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Om du får pengarna tillbaka blir du väl inte blåst?

Ditt första svar till dem hade kunnat vara...
Hej,
Okej, då väljer jag att få tillbaka pengarna.
MvH,
Turbonisse.

Jag antar att det är ett 3080 du försökte köpa? Du får inga 3080 till såna låga priser just nu, finns det butiker som erbjuder det kan du nästan räkna med att det blir ungefär som det blev. Det är lite risken du tog

Ser på svaren att här antas en del.
Nej det var inte ett 3080, utan ett 3070, jag var beredd att betala lite premium för att få tag på ett av de sista Non-LHR korten, nytt.
Från nu och framåt, får man nöja sig med begagnatmarknaden om man vill ha tag i ett. Och där kostar de minst lika mycket.

Ja, jag kunde svarat vänligare. Men jag upplevde det som rena skojeriet, de ville ha mera pengar, efter jag redan betalat hela köpeskillingen.
Och jag var blåst i samma sekund de valde att inte leverera det jag betalat för.
Jag hade andra alternativ, men inte pengar, eftersom dessa höll och håller fortfarande i dem.
Hur det än slutar, kommer jag skriva det också.
Men även OM jag får mina pengar (Jag är skeptisk, då de redan lovat till tidigare tillfälle) så bör denna tråd stå som varning och exempel.
Varning för andra och exempel för företag, de skall veta att ryktet sprider sig om man är klumpig (Vilket är det snällaste jag kan komma på om Panpricers just nu)

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Till er som tycker TS endast är otreblig. Vem ska han vända sig till om han vill lämna in klagomål? Tycker syora delar av drt han säger endå är bwfogat. Kanske inte riktat till personen direkt men mot företaget som öersonen i fråga jobba för iallafall.

Klagomål och att vara trevlig samtidigt är fortfarande möjligt. (Sedan tycker jag att du bör läsa igenom ditt inlägg innan du postar, antar att du skriver på telefon?)

Har inte själv använt panprices, så kan inte säga hur de är i vanliga fall. Men att säga att man blir blåst p.g.a. ett felsatt pris vet jag inte om det är korrekt, tycker nog att 2000+ kronor är ganska okej att be om (eller erbjuda återbetalning). Sedan att återbetalningen tar längre tid är inte bra, men kan ju vara något annat än att de försöker sno. Men definitivt en röd flagga.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Sötast

Turbonisse var inte den trevligaste typen i världen.
Varför skulle han vara det?

Han har ingått i ett köpeavtal som sedan bryts trots svensk lag om fullföljning.
Kollar man deras webbsida så skriver de publikt i princip "vi bryter gladeligen lagen om distansavtal"

Om du inte är nöjd med ditt köp kan du returnera din produkt inom 14 dagar efter leverans. Returförfrågan måste skickas till support@panprices.com. För att kvalificera sig för en retur måste kraven från respektive återförsäljare uppfyllas och i alla fall måste produkten vara oanvänd, i nytt skick, i originalförpackningen, och alla tillbehör och manualer måste inkluderas. Panprices förbehåller sig rätten att avvisa återbetalning om de nödvändiga kraven som anges av återförsäljaren inte uppfylls.

Dold text

Tror inte företaget har särskilt mycket pejl på varken hur man behandlar kund eller lagar däromkring heller.

Företag som detta kan brinna.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte varit lika artig och mild i tonen som TS om jag hade råkat ut för samma sak, det kan jag säga. Må blufföretag av det slaget brinna i helvetets eviga eldar.

Men en lärdom att dra är så klart att inte köpa av företag man inte känner till väl, eller som man kan ta reda på ordentligt hur de agerar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan, men är de så att du använde deras "Panprices checkout service", så är deras TOS ganska så tydlig faktiskt.
Dem har rätt och du har fel.

https://storage.googleapis.com/panprices/static/panprices_ter...

b) Buying through Panprices Checkout

However, in
case of the seller’s price fluctuating to the extent that Panprices is not able to complete the purchase
below the agreed-upon fixed price and within the bounds of this agreement or if a product is temporarily
out of stock, no obligation of Panprices to purchase the product(s) will arise. In such an event, Panprices
will inform you and (i) transfer the money back to your account within 5 business days or (ii) ask you to
pay the price difference and in case you agree, Panprices shall complete the purchase at the seller on
your behalf or (iii) if the product is out of stock, Panprices...

Jo jag vet att ingen läser TOS innan, men de gångerna man önskar att man gjort det, brukar det vara för sent.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Turbonisse var inte den trevligaste typen i världen.
Varför skulle han vara det?

Han har ingått i ett köpeavtal som sedan bryts trots svensk lag om fullföljning.
Kollar man deras webbsida så skriver de publikt i princip "vi bryter gladeligen lagen om distansavtal"

Om du inte är nöjd med ditt köp kan du returnera din produkt inom 14 dagar efter leverans. Returförfrågan måste skickas till support@panprices.com. För att kvalificera sig för en retur måste kraven från respektive återförsäljare uppfyllas och i alla fall måste produkten vara oanvänd, i nytt skick, i originalförpackningen, och alla tillbehör och manualer måste inkluderas. Panprices förbehåller sig rätten att avvisa återbetalning om de nödvändiga kraven som anges av återförsäljaren inte uppfylls.

Dold text

Tror inte företaget har särskilt mycket pejl på varken hur man behandlar kund eller lagar däromkring heller.

Företag som detta kan brinna.

Nä, precis. Detta är så nära man kommer ett skitföretag. Det är klart att de 1) ska fullfölja avtalet med TS eller 2) betala tillbaka hans pengar, varpå alternativ två verkar ske nu.

Rätt att kräva att säljaren fullgör köpet
12 § Köparen får hålla fast vid köpet och kräva att säljaren fullgör köpet.

Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet.

Köparen förlorar rätten att kräva att säljaren fullgör köpet, om han väntar orimligt länge med att framställa kravet.

Fetstilt ovan är, i min värld, vad panprices hänvisar till i detta fall gällandes deras förhållande till återförsäljaren, och istället erbjuder pengarna tillbaka.

Är det inte bara så enkelt att panprices är skit, och TS hade en (flera ) riktigt dåliga dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag hade inte varit lika artig och mild i tonen som TS om jag hade råkat ut för samma sak, det kan jag säga. Må blufföretag av det slaget brinna i helvetets eviga eldar.

Men en lärdom att dra är så klart att inte köpa av företag man inte känner till väl, eller som man kan ta reda på ordentligt hur de agerar.

Ha i åtanke att det är vanliga dödliga som du och jag som jobbar på kundtjänst. Sällan ens gapande når de som faktiskt förtjänar det, men men.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför stirrar du dig blind på ett 3070 icke lhr då ett 3070 ti minar bättre även fast det är lhr, förvisso svåra att få tag i för tillfället. 3060 ti är inte långt bakom heller för den delen vilket i sin tur har en betydligt snabbare ROI då dom är betydligt billigare än vad du hade tänkt betala för ditt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyphoon:

Ha i åtanke att det är vanliga dödliga som du och jag som jobbar på kundtjänst. Sällan ens gapande når de som faktiskt förtjänar det, men men.

Jag har jobbat flera år med support och kundtjänst inom olika områden och hört det mesta, men ibland krävs det att man signalerar att man menar allvar. Här är det uppenbart att det företaget sysslar med skumraskaffärer och försöker lura till sig mer pengar efter att ett avtal upprättats (samma psykologiska mekanismer som används för att lura av folk enorma summor bit för bit inom många andra typer av bedrägerier). Kanske finns det inte ens några grafikkort.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Hade de bara betalat tillbaka pengarna, så hade jag bara varit missnöjd! Denna tråd hade inte skapats.
Varna andra inte varit nödvändigt. Men när man måste vänta på pengar, läsa deras lögner.
De skrev att återbetalning skulle ske 3-5 dagar, idag var det dag-6.
Tror jag på dem, när de skriver att de gjort en återbetalning idag? NEJ!
Hoppas jag att jag har fel? JA!
Är jag en grinig djävul? Antagligen! Många verkar tycka det. Den får jag ta. Men jag tycker det är synd att det finns så många som hänger upp sig på att jag är otrevlig. Om det var vad man tog med sig från inlägget, då har man missat bollen, helt!
Detta "konstiga" Är inget som är begränsat till swec, större delen av befolkningen verkar vara lika i tycke.
Bilar brinner i förorterna, det skjuts rena vilda western i landet, nätföretag luras och så hänger man upp sig på att den drabbade blir lite grinig? Bra där!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbonisse:

Hade de bara betalat tillbaka pengarna, så hade jag bara varit missnöjd! Denna tråd hade inte skapats.
Varna andra inte varit nödvändigt. Men när man måste vänta på pengar, läsa deras lögner.
De skrev att återbetalning skulle ske 3-5 dagar, idag var det dag-6.
Tror jag på dem, när de skriver att de gjort en återbetalning idag? NEJ!
Hoppas jag att jag har fel? JA!
Är jag en grinig djävul? Antagligen! Många verkar tycka det. Den får jag ta. Men jag tycker det är synd att det finns så många som hänger upp sig på att jag är otrevlig. Om det var vad man tog med sig från inlägget, då har man missat bollen, helt!
Detta "konstiga" Är inget som är begränsat till swec, större delen av befolkningen verkar vara lika i tycke.
Bilar brinner i förorterna, det skjuts rena vilda western i landet, nätföretag luras och så hänger man upp sig på att den drabbade blir lite grinig? Bra där!

Jag tror att din varning har gått fram, även om vi verkar fokusera på det du har sagt Jag kommer i alla fall inte ta risken att beställa något därifrån och många läsare är säkert tacksamma med.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade nog inte kastat mig i affär med detta bolaget...
Men jag hoppas det löser sig.
https://kreditrapporten.se/betalningsanmarkningar/5591783450/...
https://www.allabolag.se/5591783450/bokslut

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Inte för att vara sådan, men är de så att du använde deras "Panprices checkout service", så är deras TOS ganska så tydlig faktiskt.
Dem har rätt och du har fel.

https://storage.googleapis.com/panprices/static/panprices_ter...

b) Buying through Panprices Checkout

However, in
case of the seller’s price fluctuating to the extent that Panprices is not able to complete the purchase
below the agreed-upon fixed price and within the bounds of this agreement or if a product is temporarily
out of stock, no obligation of Panprices to purchase the product(s) will arise. In such an event, Panprices
will inform you and (i) transfer the money back to your account within 5 business days or (ii) ask you to
pay the price difference and in case you agree, Panprices shall complete the purchase at the seller on
your behalf or (iii) if the product is out of stock, Panprices...

Jo jag vet att ingen läser TOS innan, men de gångerna man önskar att man gjort det, brukar det vara för sent.

Svensk konsumentlagstiftning går dock inte att avtala bort.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Vad är det alla yrar om? Väldigt snyggt hanterat Turbonisse. Perfekta och sakliga formuleringar av dig utan några som helst konstigheter. Kräv din rätt som konsument och tråkigt att du råkat ut för ett till synes skojarbolag. Håll oss uppdaterade med hur det går!