Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Behöver man vara orolig när man köper begagnade switch spel på ex tradera? GBA och DS är ju inte enkelt med alla piratspel.

Ingen fara, finns inga piratkopior ännu på fysisk media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Ingen fara, finns inga piratkopior ännu på fysisk media.

Skönt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns det joycons som inte är original som fungerar som originalen?
Gioteck JC-20 köpte jag och de höjer komforten för mig rejält så med dom kan jag faktiskt spela portabelt vilket jag inte klarade med originalen.
Men de känns inte som de är av särskilt bra kvalitet och de laddas inte via konsolen utan via usb c, konsolen verkar inte heller veta när man stoppar i en sådan som de gör med originalen.

Har du provat ett greppfodral? Jag köpte ett till min Switch Lite och det blir så mycket bättre! Jag fick ofta kramp i händerna förut, men nu är det riktigt skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Har du provat ett greppfodral? Jag köpte ett till min Switch Lite och det blir så mycket bättre! Jag fick ofta kramp i händerna förut, men nu är det riktigt skönt.

Jo det är ju ett alternativ. Kanske blir ett sånt om/när de jag köpte ger upp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Jag är såå pepp för den här releasen! Pearl var min återintroduktion till pokémon efter pokémon blå, så det är en massa nostalgi för min del!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ostbullen:

Jag är såå pepp för den här releasen! Pearl var min återintroduktion till pokémon efter pokémon blå, så det är en massa nostalgi för min del!

Samma här faktiskt, Nostalgi deluxe!

Hoppas verkligen Arceus blir bra också!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Någon av er alla som har några synpunkter på 51 Worldwide Games? Har fingrat på denna länge men är ganska restriktiv med spelköp på senare tid. Fått bra omdömmen men fortfarande intressant att se om någon här också spelat? https://www.metacritic.com/game/switch/clubhouse-games-51-wor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma här faktiskt, Nostalgi deluxe!

Hoppas verkligen Arceus blir bra också!

Oj missade den helt, det där ser ju riktigt intressant ut! Får lite botw-vibbar!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Köpte en Switch Lite till sonen i december 2019. För en stund sedan kom han och var olycklig för att den slocknat när han spelade Pokemon.
Tänkte att batteriet var slut så jag har försökt ladda den och nu när jag trycker på olika knappar kan jag höra vad som verkar vara ljud från spelet. Men skärmen tänds inte upp så man ser något.
Ska testa lite mer, men undrar ifall någon varit med om något liknande och har något tips?

Permalänk
Medlem

Metroid Dread med ny trailer!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det gick fort, slutsåld och produkten har utgått. Gillade Bravely-spelen till 3DS, så jag har tittat lite på BD2.

Permalänk
Medlem

Nej vad surt att jag missade detta:(

Permalänk
Inaktiv

Jag missade det här också =(.

Permalänk
Medlem

Det var borta väldigt fort då jag kollade igår efter spel så fort man fick mailet, var bara pikmin 3 remaken för 400 och tror det var 2 spel till som var relativt stora produktioner. Beställde dock några monster hunter rise pro controllers så man klarar sig switchens livstid då de gick för ca 450 med 10% extra rabattkoden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Smasher89:

Det var borta väldigt fort då jag kollade igår efter spel så fort man fick mailet, var bara pikmin 3 remaken för 400 och tror det var 2 spel till som var relativt stora produktioner. Beställde dock några monster hunter rise pro controllers så man klarar sig switchens livstid då de gick för ca 450 med 10% extra rabattkoden.

Jag trodde jag hade lyckats med classes 20%. Fick mina PRO kontrollera för 582kr styck

Permalänk
Medlem

Awww, den måste går snabbt. Jag snappade upp ett Bioshock Collection för 149:-.

Permalänk
Medlem

Går att beställa vit switch oled via amazon.de just nu. Kostnaden blir 373€.

https://www.amazon.de/-/en/dp/B098RJXBTY

Permalänk
Medlem

Jag har nu två röda Joy-Cons som driftar nedåt. Någon som kan tipsa om ett sätt att fixa som verkligen fungerar eller skall man skicka in till Bergsala? Har ingen garanti kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Jag har nu två röda Joy-Cons som driftar nedåt. Någon som kan tipsa om ett sätt att fixa som verkligen fungerar eller skall man skicka in till Bergsala? Har ingen garanti kvar.

Har du testat sätta en kartongbit bakom kretskortet där stickan sitter, likt den lösning som spreds i somras?

Permalänk
Medlem

Kul att det äntligen har kommit en prissänkning på "vanliga" Switchen: 60€ ute i Europa i alla fall:

https://www.nintendolife.com/news/2021/09/nintendo_switch_bas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

https://www.amazon.de/gp/product/B08Y8FLJ9G/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Tar ungefär 10 minuter per kontroll om man är lite försiktig.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Har du testat sätta en kartongbit bakom kretskortet där stickan sitter, likt den lösning som spreds i somras?

Hmm. Inte testat, fungerar alltså?

Skrivet av orig_rejser:

https://www.amazon.de/gp/product/B08Y8FLJ9G/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Tar ungefär 10 minuter per kontroll om man är lite försiktig.

Verkar ju prisvärt. Nya spakar fixar det? Provat dessa?

Permalänk
Konsolgrävare

Firmware Version 13.0.0 released!

The latest #NintendoSwitch update is now available, including the ability to pair Bluetooth devices for audio output.

For more information, including restrictions on some features while using Bluetooth Audio, please visit the support page:

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

https://twitter.com/NintendoAmerica/status/143793012449045708...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

The latest #NintendoSwitch update is now available, including the ability to pair Bluetooth devices for audio output.

For more information, including restrictions on some features while using Bluetooth Audio, please visit the support page:

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

https://twitter.com/NintendoAmerica/status/143793012449045708...

Hmm, riktigt fint att man får BT-ljud men det är ändå en rätt stor begränsning att konsolen klarar max två kontroller (två joycons?) samtidigt som hörlurarna. Å andra sidan kanske man inte spelar så mycket lokal multiplayer med hörlurar förstås.

Permalänk
Medlem

Kör man multiplayer lär man ju vilja använda TVns ljud tänker jag. Finns säkert några som spelar i "table-top"-mode med varsin hörlur för att slippa höra varandra, de får nog glatt fortsätta använda sin bt-adapter

Men otroligt roligt för oss som vill ha trådlöst ljud i handhållet läge :D!

De lade även till Switch Dock firmware update i menyerna, blir spännande och se vad de kan tänkas innebära.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det var ta mig tusan på tiden att de fixade BT-ljud. Ibland kan jag bli oerhört irriterad på hur teknikfientliga Nintendo kan vara. Jag fattar att de är ett bolag som likt Apple, går sina egna vägar men ibland så är det svårt att fatta syftet mer än att bara envist tro på sin idé.

Där kan ju inte funnits så enorma tekniska svårigheter med detta att det tog flera år att få till. Måste varit ren ovilja eller oerhört klantig prioritering.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Äntligen BT-ljud! Skönt att se att det även funkar till Switch Lite Blir till att beställa BT-lurar till telefonen nu. Switch var sista "moderna" enheten jag kört med trådade lurar till.

Permalänk
Medlem

Testade bluetooth nu, funkar perfekt! Tyvärr köpte jag för ca 1 månad sen en sådan bluetooth adapter man sätter dit då jag tänkte att Nintendo aldrig skulle lägga till detta. Men men.