Permalänk
Medlem

GPU kylning

Hallå!

tänkte byta ut kylningen på mitt Ati 9700Pro mot en Processorkylare
och nu undrar jag bara om ni har några förslag på en hyffsat billig och bra
processorkylare som lämpar sig för detta ändamål.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Re: GPU kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DEE
Hallå!

tänkte byta ut kylningen på mitt Ati 9700Pro mot en Processorkylare
och nu undrar jag bara om ni har några förslag på en hyffsat billig och bra
processorkylare som lämpar sig för detta ändamål.

Tacksam för svar

ha en cpukylare som grafikkortskylare??? är det inte bättre att köpa en speciellt avsedd fläkt/kylfläns för det jobbet..? för en vanlig cpukylare än alldeles för tung! om man inte moddar om den på något sätt

Permalänk
Medlem

Jag kanske va lite otydlig. Jag ska ha en processorkylare för att kunna klocka bättre då Gpu kylarna är för klena.
Det kommer att behövas lite modifikation: typ borra hål i flänsen så att man kan skruva fast den i grafikkortet och stötta upp kortet.

Permalänk

Re: Re: GPU kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3r0c
ha en cpukylare som grafikkortskylare??? är det inte bättre att köpa en speciellt avsedd fläkt/kylfläns för det jobbet..? för en vanlig cpukylare än alldeles för tung! om man inte moddar om den på något sätt

så himla tunga behöver dom inte va... aluflänsar väger inte så mycke... o tillräcklig värmeledningsförmåga...

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Jag har den billigaste Globalwin flänsen från db på mitt Gf4. Funkar bra.

Och denna tråd borde ligga under "Kylning - Överklockning".

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=377&session=6168665...

billigt, koppar, inte så hög. dock lite tung för att sitta på gpu'n

Visa signatur

weee!

Permalänk
Medlem

Re: Re: GPU kylning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3r0c
ha en cpukylare som grafikkortskylare??? är det inte bättre att köpa en speciellt avsedd fläkt/kylfläns för det jobbet..? för en vanlig cpukylare än alldeles för tung! om man inte moddar om den på något sätt

nädu, ja har både för tung GPU och CPU kylare... så det där tror ja inte på

jag fick fräsa till gamla CPU-kylaren så den passade på GPU:n.. sen så använder jag de där vanliga plastplopparna som jag fick med, dock fick jag ta i ganska hårt eftersom dom egentligen var lite för korta... men funkar fint gör det

det är en igloo2313, körde med gamla nätaggsfläkten men ja satte på orginalfläkten och kör på 5v istället. kylflänsen blir knappt ljummen när man inte använder det, har dock inte testat att kolla värmen när ja maxxar korten, men vice city funkade finfint.

ska testa dra upp fläkten på 12v och klocka grafikkortet nån gång

btw, det är ett ti4200 och eftersom fläkten knappt rör på sig så är det ganska tyst

Visa signatur

Workstation: XP1800 | 512MB | 120GB | Rage 128 | 21" CRT | CDRW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psalt
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=377&session=6168665...

billigt, koppar, inte så hög. dock lite tung för att sitta på gpu'n

"Denna artikel levereras med en 60mm Delta fläkt som blåser 37 CFM och låter 46 dBa."

Säger bara en sak... Byta fläkt! 46dBa är inte sådär jättetyst precis

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem

Köp den från Gtek! Den är bra och billig. Det kräver dock att du moddar lite men det är kul ju