Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Jurassic Shark 2: Aquapocalypse
1/10

Tänkte att det kanske skulle kunna vara någon skön B-rulle, har en förkärlek för dem till och från. Men nej! Det enda skälet till att denna inte får 0 är för att 0 är reserverade för "home-camera" skräp. Lyckades stå ut i 20 minuter... och då tvingade jag mig verkligen... Effekter görs bättre på en mobiltelefon. Redan som "intro" visar de kvaliten på vad du har att vänta dig, vilket är nog för de flesta att stänga av och intensivt tvätta sina ögon med tvål. Gällande skådisar så... greppa tag på valfri tjomme på stan, rikta mobilkameran mot dem och säg: "act!" och de skulle göra ett bättre och mer naturligt jobb

Hur någon ens vill associera sitt namn till denna är ett mysterium. Denna post är endast till som en varning för andra stackare, som likt mig, trodde att det kunde vara en trevlig b-film om en haj som käkar människor.

Inte för att vara den, MEN, vad trodde du med tanke på namnet på filmen

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Ready Player One (2018)

Längesedan jag hade så kul under en film, fullständigt älskar alla referenser. Konstigt att jag väntat i flera år med att se den, hör inte många prata om den heller. EM-1 Railgun och Serenity i samma film? Saker man aldrig någonsin trott att man ska få se... Sjukt underhållande helt enkelt.

9/10

Alita: Battle Angel (2019)

Ville sedan se mer på "liknande" tema (kollar alltid "More like this" på IMDb) och ovanstående dök upp.
Orkade ungefär 40min innan jag började nicka till, får se om den blir bättre...

Om du har tid/lust så skulle jag varmt rekommendera att läsa ready player one eller lyssna på ljud boken. Är grymt bra! (Voice actor är Will Wheaton om man bryr sig om sånt )

Sen har även ready player two kommit ut som ljud bok om du skulle fastna

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Inte för att vara den, MEN, vad trodde du med tanke på namnet på filmen

Som jag skrev, jag trodde det skulle vara en B-film
Ja, jag har en liten förkärlek till b-filmer med djur som käkar människor
Lake Placid etc... Gillade även trenden med b-filmer med "hög budget" ^^

Men denna var bortom...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Evil Dead (2013)
Finns på Netflix. Den verkar oklippt och är i bra kvalité, men det är versionen utan alternativa slutet med Mia på vägen. En film som tar genren tillbaka till originalet med mer brutalitet och betydligt mindre humor. Det gör den bra också, filmen är väldigt blodig och har mycket fina gore-scener. Storyn är ungefär samma, men här ska tvinga en tjej att sluta med droger. Det går sisådär, en demon besätter dem och festliga scener inträffar.
9/10

Jane Levy som spelade Mia kan man se i serien Zoey's Extraordinary Playlist. Den är inte lika blodig. Regissören Fede Alvarez har precis spelat in en ny Texas Chainsaw Massacre. Ser fram emot den filmen.

Permalänk
Medlem

Disturbia (2007) (7/10)
Spännande thriller som jag antar är lite av en blinkning till Hitchcocks Rear Window. Disturbia är välgjord, har tempo, spänning och ett oförutsägbart slut. Jag gillade musiken i filmen väldigt mycket. Lite rock från 2000-talet man inte hört på länge. Bland annat Green Day, Kings of Leon och System of a Down.
Sarah Roemer spelar granntjejen, i dubbel bemärkelse. En av de snyggaste tjejerna i film någonsin. Karaktärerna i filmen gjorde pop-corn så det blev jag tvungen att pausa och göra också. Därför rekommenderas att förbereda en rejäl skål om ni ska se denna film!

Permalänk

The Virtuoso 2020
En actionthrilller där en lönnmördare ska mörda någon utan att veta vem som är måltavlan och måste lista ut detta.
Säkerligen en film som jag hade gillat början av 90talet. Men idag när man har sett så många filmer så blev det bara gäspande större delen av filmen. Självklart listade jag direkt ut i princip allt direkt efter han fick uppdraget. Visst jag hade inte helt rätt på precis allt, men det blev att aha, regissören /författaren valde den varianten, jo det har man sett innan.

Så mitt budskap är inte helt kass film, men har man sett tusentals triller innan så kommer denna inte med något nytt.

Jag snabbspolade lite kan ha missat något. Men början av filmen när han råkade döda ett barn fanns där av en anledning, det var extremt föresägbart att uppdragsgivaren ville mörda lönnmördaren. Kvinnan man fick se i början av filmen var också där av anledning och man visste direkt att hon har en viktig roll i det hela och troligen var måltavlan. Dessa män som mer såg ut som en traditionell måltavla, såklart de inte var detta. Sedan visade det sig i slutet i filmen att flera var ute efter lönnmördaren, ja det har jag sett innan. Men jag hade gissat fel på denna punkt. Jag började snabbspola då jag fick se han mörda en efter en och jag tänkte, jag behöver ej se detta. Måltavlan finns i slutet, det innan är bara felaktiga gissningar som han gör tills detta

Dold text
Permalänk
Medlem

Possessor (2020)

Cronenberg Junior gifter lite science fiction med psykologisk thriller, och strösslar med en generösa mängder grafiskt våld. Överlag kändes den väl lite "meh" i slutändan. Kände oerhört lite koppling till samtliga karaktärer, och brydde mig inte riktigt om hur det skulle gå för någon av dem. Det får filmens premiss och kommentar om våld och identitet att mynna ut i lite av ett ingenting - vilket är synd på en så snygg film. Kameraarbetet är läckert, hela form- och bildspråket är spännande och överlag känns allt kompromisslöst på ett härligt sätt. Känslan är att Brandon Cronenberg har fått göra den film han ville. Fick behagliga vibbar av Panos Cosmatos och enligt Cronenberg själv ska det finnas gott om Argento i den här filmen. Sevärd, men inte så spetsig som jag tror att den hade kunnat vara.

Skrivet av anon5930:

The Invitation (2015)
https://www.imdb.com/title/tt2400463/

Visste inte mycket mer än genren när jag började titta. Trodde det var en engelsk version av Perfect Strangers först (vilket det inte är).
Ett par vänner möts igen efter att inte ha setts en längre tid. Stämningen är... konstig, om man säger som så. Gillade den personligen, gillar upplägget.

Gillar The Invitation, men ser ogärna om den. Det är ju verkligen ett enda långt olustigt kammarspel med tonvis av social ångest och obekvämhet. I den fenomenala slutscenen...

...fick jag vibbar av typ Rosemarys Baby - välbärgade amerikaner som doppar tårna i något destruktivt och/eller rituellt. Nu råkar det väl vara någon slags new age-suicid-självhjälps-mumbojumbo, om jag minns rätt. Scenen med alla röda lyktor i alla andra sektmedlemmars välansade trädgårdar är grymt bra. Det förmedlar verkligen känslan av att ondska och ohelighet kan koka var som helst.

Dold text
Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

The Invisible Guest (2016) (Netflix) https://www.imdb.com/title/tt4857264/

Spansk thriller om en ung framgångsrik affärsman som står anklagad för mord och har 3 timmar på sig att komma på ett försvar med sin advokat.

9/10 Stark rekommendation! Bra skådespelare, intressant skriven och berättad.

Har nu fått upp ögonen för Oriol Paulo som skrivit och regisserat denna. Han verkar ha många intressanta filmer i bagaget. Näst på tur är "Durante la tormenta".

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Fletch. 80-talsklassiker med Chevy Chase. Sett den ett par gånger tidigare, från tidigt 90-tal och framåt. Den var bättre förr... Ändå bitvis småkul.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

The Invisible Guest (2016) (Netflix) https://www.imdb.com/title/tt4857264/
Spansk thriller om en ung framgångsrik affärsman som står anklagad för mord och har 3 timmar på sig att komma på ett försvar med sin advokat.
...

Tack för tipset. Det är bra att Netflix tar in mer europeiska filmer, det finns många bra filmer som inte är så kända utanför filmfestivaler och liknande. Ibland dyker de upp på svenska TV-kanaler, men långt ifrån alla.

Permalänk
Medlem

Såg ''De misstänkta'' eller ''Usual Suspects'' med Kevin Spacey i huvudrollen. Genialisk film. 8,5/10 får den av mig

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd

Don't Breathe 2. Första är klart bättre, men denna går ser på i brain-off-läge. 6.3/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Godzilla vs Kong
https://www.imdb.com/title/tt5034838/?ref_=nv_sr_srsg_0

Förutsägbar film där man enkelt kunde förutse vad som skulle hända och vart handlingen skulle mynna ut i.
Dock spektakulära scener och en flummig/rolig Skarsgård.
3/5 kastyxor.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The Mercy, baserad på Sunday Times Golden Globe Race 1968-1969 där man ska segla jorden runt nonstop själv, en amatöreglare som ställer upp med minimala förutsättningar. Finns några bra skådisar som Collin Firth och David Thewlis. Är ju en biografisk men tyckte den var rätt seg 4/10.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Samsung Sverige

Harry Potter 1-4 konsumerades i helgen. Inte dåligt med nostalgi i dom filmerna jag önskar att jag kan glömma hela serien så jag skulle få uppleva den igen <3

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

The Lord of the Rings: The Return of the King Extended
Går det att ge nåt annat än höga 9:or? Helvete vad bra den är, dock tagen om vilken som är den bästa i serien. Är nog mest in för tornen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolpleb 🕹

The autopsy of Jane Doe

Skräckis. Helt ok rulle. Snygg om inget annat.
3,5/5

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

The Odyssey (2016) om Jacques Cousteau. En film helt i min smak, riktigt snygg med OLED, mycket vatten. 7.7/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Possessor (2020)

Cronenberg Junior gifter lite science fiction med psykologisk thriller, och strösslar med en generösa mängder grafiskt våld. Överlag kändes den väl lite "meh" i slutändan. Kände oerhört lite koppling till samtliga karaktärer, och brydde mig inte riktigt om hur det skulle gå för någon av dem. Det får filmens premiss och kommentar om våld och identitet att mynna ut i lite av ett ingenting - vilket är synd på en så snygg film. Kameraarbetet är läckert, hela form- och bildspråket är spännande och överlag känns allt kompromisslöst på ett härligt sätt. Känslan är att Brandon Cronenberg har fått göra den film han ville. Fick behagliga vibbar av Panos Cosmatos och enligt Cronenberg själv ska det finnas gott om Argento i den här filmen. Sevärd, men inte så spetsig som jag tror att den hade kunnat vara.

Gillar The Invitation, men ser ogärna om den. Det är ju verkligen ett enda långt olustigt kammarspel med tonvis av social ångest och obekvämhet. I den fenomenala slutscenen...

...fick jag vibbar av typ Rosemarys Baby - välbärgade amerikaner som doppar tårna i något destruktivt och/eller rituellt. Nu råkar det väl vara någon slags new age-suicid-självhjälps-mumbojumbo, om jag minns rätt. Scenen med alla röda lyktor i alla andra sektmedlemmars välansade trädgårdar är grymt bra. Det förmedlar verkligen känslan av att ondska och ohelighet kan koka var som helst.

Dold text

Förståeligt, den funkar nog egentligen bara en gång. Nu kan jag gilla att se om filmer där man missat små detaljer men denna funkar det nog inte med alls.

Och du minns detaljerna väl. Den scenen du nämner var maffig.

Permalänk
Medlem

1917 Och helt klart sevärd 8.8/10
Greenland Dussinfilm ala Hollywood 6.0/10

Permalänk
Medlem

Blade Runner 2049 på 4K Blu-ray, en riktig pärla!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

The Invisible Guest (2016) (Netflix) https://www.imdb.com/title/tt4857264/

Spansk thriller om en ung framgångsrik affärsman som står anklagad för mord och har 3 timmar på sig att komma på ett försvar med sin advokat.

9/10 Stark rekommendation! Bra skådespelare, intressant skriven och berättad.

Har nu fått upp ögonen för Oriol Paulo som skrivit och regisserat denna. Han verkar ha många intressanta filmer i bagaget. Näst på tur är "Durante la tormenta".

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDk0YzAwYjktMWFiZi00Y2FmLWJmMmMtMzUyZDZmMmU5MjkzXkEyXkFqcGdeQXVyMTMxODk2OTU@._V1_.jpg

Verkar som att hela filmen finns att se gratis på youtube om man saknar Netflix
https://www.youtube.com/watch?v=6UXB_Jg8KpU

(Jag skulle söka efter en trailer men hela filmen dök upp istället, lite oväntat)

Permalänk
Medlem

Kate, på netflix.

Mary elizabeth winstead är väldigt bra. Synd att filmen inte ger henne något att jobba med förutom floskler. Hade vart spännande om filmen hette Kate Wick och producerats av samma gäng bakom keanu-filmerna

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Kate, på netflix.

Mary elizabeth winstead är väldigt bra. Synd att filmen inte ger henne något att jobba med förutom floskler. Hade vart spännande om filmen hette Kate Wick och producerats av samma gäng bakom keanu-filmerna

Spännande, måste se den till helgen!
Dock tyckte jag bara John Wick 1 var bra, de andra var riktigt dåliga.

Läste en väldigt spännande fan-theory om matrix/john wick. Att Neo varit fast i en John Wick simulering fram tills nu!
Vore en ganska häftig crossover
https://www.news18.com/news/buzz/the-matrix-resurrections-tra...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Spännande, måste se den till helgen!
Dock tyckte jag bara John Wick 1 var bra, de andra var riktigt dåliga.

Läste en väldigt spännande fan-theory om matrix/john wick. Att Neo varit fast i en John Wick simulering fram tills nu!
Vore en ganska häftig crossover
https://www.news18.com/news/buzz/the-matrix-resurrections-tra...

Förtydligande. Det där var inte en rekommendation av Kate. Se hellre Birds of Prey en extra gång

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Förtydligande. Det där var inte en rekommendation av Kate. Se hellre Birds of Prey en extra gång

I nuläget leder faktiskt Kate knappt över Birds of Prey på IMDB: 6.3 mot 6.1.

Min senaste film var Skyfall: 7/10. Högre än snittbetyget jag gett de tidigare Bondfilmerna.

Permalänk
Medlem

Heaven's Prisoner m Alec Baldwin, top-notch 💯

Permalänk
Avstängd

Kate (2021). Lite av en John Wick rulle men fann den något mer intressant. Lite Cyberpunk vibbar p.g.a. vissa orsaker också som jag låter bli att nämna.. 6.5/10

Klart bättre än Birds of Prey btw..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Cruella. Tyckte den var genomgående bra, inte alls för lång som en del sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Guns Akimbo. Lagom hjärndöd chipsrulle med lite humor. 6/10

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB