Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Demons 2 (1986)
https://www.imdb.com/title/tt0090930/
* Varning: ett par långa scener med kraftigt blinkade ljuseffekter *

Såg den på Netflix, italienska med svensk text. Bra kvalite för en gammal italiensk film, all filmgrain är kvar. Regisserad av Lamberto Bava och uppföljare på filmen Demons som skrev om tidigare #19177918

Denna gång dyker demonerna upp i ett höghus med blandade hyresgäster. Bland annat en grupp ungdomar som har party och dansar fruktansvärt dåligt. Filmen är rätt ostig och har inte jättebra effekter. Men gillar de bizarra och roliga karaktärerna i filmen. Till exempel det hysteriska gym-gänget, personen som kör som en galning i ett trångt garage fullt med demoner, skrikande folk som försöker få upp en ståldörr genom att banka på den med händerna. Samt ett tufft punkgäng som denna gång åker BMW. Alla har engelska namn fast den är på italienska. Sally! Sally!

Jag ger den 7/10, men typen av film tilltalar sannolikt en rätt smal grupp.

Permalänk
Medlem

Van the Man (2002)

I min väntan på Deadpool 3 (snälla Disney fucka inte upp denna rulle!!!) och Free Guy...

Kom jag ihåg denna pärla med Ryan Reynolds aka Van Wilder......

Vill ge den 10/10 av nostalgiska samt i ren förväntan av ovanstående skäl..
Men för att vara rättvis får den 8/10....
inte Mr Wilder tittade in i kameran i sin sista textrad i filmen..... = )
((Hade vart golden))

Såg även två kända ansikten i denna rulle som jag inte visste vem de var förrän nu när jag "råkade" få åter uppleva den igen.... Sant en med en större roll.. 19år senare.....

(( Skriv vilka två (tre) mycket kända skådisar som har små roller... ))
Utan att tjuv kika på spoilern....

Aaron Paul aka Jesse Pinkman samt Simon Helberg aka Howard Wolowitz... och Kal Penn aka Dr. Lawrence Kutner från House....

Dold text
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Avstängd

I spit on your grave 1 + 2.
Revenge filmer som är verkligen grafiska. Inget fantastiskt men lämnar inte en oberörd heller.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Såg Free guy igår, tyckte den var riktigt rolig. Den tappade väl en del under senare delen av filmen. Det är dock nog ett krav att man spelat lite spel online för att förstå alla skämten

4/5 kan den få.

Permalänk
Medlem

Jungle Cruise, inge vidare. 4/10

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

The Tomorrow War (Amazon Prime) 7.5/10
(Riktigt bra "bakfylle"/söndagsfilm med en fettdrypande pizza)

En nedtonad Chris Pratt, som tydligen även är Executive Producer, i en sci-fi/action rulle av hög kvalite.

Skulle säga att det märks att manusförfattaren är ett fan av Alien, Starship Troopers och Independence Day.
Överlag ett bra tempo med rätt få överflödiga scener, dock finns det "obligatoriska" och känslomässiga dravlet som inte direkt tjänar något syfte... MEN får ändå säga att det hölls till ett minimum. Även de "komiska" inslagen, som tycks vara obligatoriska i dagens filmer, hölls på en bra nivå och tempot i filmen gjorde att den aldrig kändes "tråkig".

Letar man efter djup, twistplots och all allehanda "huvudvärk" är detta absolut inte filmen för dig. Det är en rak action med hög budget (Säga vad man vill om Amazon, men de öser pengar över sina projekt), riktigt bra effekter och gedigna skådespelar-insatser.

Hade helt klart varit en "blockbuster" på Bio under andra omständigheter.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Fast & Furious 9... riktigt dålig, tyvärr bli de filmerna sämre och sämre.

Permalänk
Medlem

Beckett
Seg film med väldigt konstig story. 2/5 Souvlakis

Gunpowder milkshake
Ingen karaktärsuppbyggnad och filmen bygger bara på action. 2,5/5 Ruger super redhawk

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Såg Free Guy med grabben (10år) igår på bio (Imax). Tycker den var rätt bra. Mycket referenser till spel, kändisar och sånt som grabben inte plocka upp kanske. Men han tyckte den var väldigt bra.
Sen krånglade filmen 2 gånger under visningen så vi fick pengarna tillbaka med.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

The terminator - En robot åker bakåt i tiden för att skapa en bättre framtid för sin ras, men blir förhindrad av en ond människa "The terminator". 8/10

The tomorrow war - Onda människor dödar sovande djur och de hoppar även lite hit och dit i tiden. De använder tydligen också nån typ av soft-air guns i framtiden som inte kan skjuta genom nånting. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Green Knight. 7.5/10

Vackert foto. Något artsy. Vackra kompositioner, fint färglagda. Filmen var dock något mörk. Tror den gör sig bättre på en oled än på den något för ljusa bioduken.
Bra skådisar. Både Patel och Vikander är bra. Och Edgerton gör en aldrig besviken.,
Riktigt bra musik.
Bra dialog om än något arkaisk. Fick snegla på översättningen mer än en gång.
Bra handling. Som en drömsk saga.
Bra regi. Samma regissör som gjort A Ghost Story. Den va rätt bra den med. Green Knight är dock bättre.

Rekommenderas om man vill se något som bryter mot mallen.

Permalänk
Medlem

Har inte uppdaterat på länge..men sen förra inlägget har jag sett 104 filmer/serier, och sett till att min imdb top250 är på 100% igen.

Permalänk
Medlem

Ready Player One (2018)

Längesedan jag hade så kul under en film, fullständigt älskar alla referenser. Konstigt att jag väntat i flera år med att se den, hör inte många prata om den heller. EM-1 Railgun och Serenity i samma film? Saker man aldrig någonsin trott att man ska få se... Sjukt underhållande helt enkelt.

9/10

Alita: Battle Angel (2019)

Ville sedan se mer på "liknande" tema (kollar alltid "More like this" på IMDb) och ovanstående dök upp.
Orkade ungefär 40min innan jag började nicka till, får se om den blir bättre...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Erin Brockovich
https://www.imdb.com/title/tt0195685/

Mitt betyg är att jag sett den frivilligt flera gånger
Tillänglig på Netflix: JA

Permalänk
Medlem

Fast 9 - Mer bilåkande. Eller, inte så mycket bilåkande men mycket skjutande och fräcka outfits och grejer. 6/10

Stillwater - Bra film med Matt damon som försöker hjälpa sin dotter som sitter i fängelse i frankrike. 8/10

The bourne identity, supremacy, ultimatum - Bra hemliga agent filmer. Visar på ett bra sätt hur CIA/NSA jobbar med modern teknologi. Det är lite kul att se skillnaderna mellan den första filmen och de senare. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

The Green Knight. En film som är ganska krävande av tittaren, annorlunda färgsättning minst sagt och med musik som passar bra in.
Inte extremt involverande tyvärr i sin helhet. 6.4/10, och inte heller något jag kommer att återvända till.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av killawife:

The bourne identity, supremacy, ultimatum - Bra hemliga agent filmer. Visar på ett bra sätt hur CIA/NSA jobbar med modern teknologi. Det är lite kul att se skillnaderna mellan den första filmen och de senare. 8/10

Missa inte de andra filmerna efter.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Missa inte de andra filmerna efter.

Jason Bourne - Mer av samma. 7/10

Den med Hawkeye vet jag inte om den räknas. Varför gjorde de ens den?

The Green knight - Skum riddarfilm. Påminner lite om gamla King arthur men även Monty pythons quest for the holy grail ibland. Inte direkt dålig men inget som sög en kvar heller. Och som sagt, liiiite skum. Inte för att jag inte ser talande rävar ibland när jag käkat svamp men ändå. skum. Och ingen fighting, inte ens en enda liten fight scen i en riddarfilm. Buuuuu! 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Circle på Netflix, sämsta skiten.

0/10 Kolla inte på den mvh

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceee:

Circle på Netflix, sämsta skiten.

0/10 Kolla inte på den mvh

Jag besöker några släktingar nu och de har också berättat om dåliga filmer de sätt. Så jag frågar dig samma fråga som dem, varför inte kolla imdb innan man ser en film? Circle har 6/10 på imdb och mig veterlig finns det ingen sevärd film med så lågt betyg på imdb.

Sen tvivlar jag visserligen på att den verkligen är 0/10 men det är en annan diskussion.

Själv såg jag Dredd med släktingarna igår. Jag växte visserligen upp med serietidningarna så det är säkert en del nostalgi inblandat men jag gillar den skarpt. En stark sjua av tio möjliga magvagnar.

Permalänk
Medlem

Shutter Island och The Irishman. (Netflix)

Max betyg båda.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MeSaber:

Shutter Island och The Irishman. (Netflix)

"Tycker vi ska han en sån här tråd där vi skriver vilken film vi såg sist och samtidigt betygsätter den"

Finns inget riktigt syfte med med tråd där folk bara skriver vilka filmer de sett. Sen inget mer.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fick äntligen visa min sambo Matrix. Trodde inte hon skulle gilla den alls men hon gav den en 10a och ikväll skall vi se tvåan.

Lycklig

Matrix 10/10

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

"Tycker vi ska han en sån här tråd där vi skriver vilken film vi såg sist och samtidigt betygsätter den"

Finns inget riktigt syfte med med tråd där folk bara skriver vilka filmer de sett. Sen inget mer.

Sorry. Fixat.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Fick äntligen visa min sambo Matrix. Trodde inte hon skulle gilla den alls men hon gav den en 10a och ikväll skall vi se tvåan.

Lycklig

Matrix 10/10

Nej nej, låt henne vara lyckligt ovetande om uppföljarna!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Circle har 6/10 på imdb och mig veterlig finns det ingen sevärd film med så lågt betyg på imdb.

Inte säker jag håller med: känns som typ över 80% av alla filmer på imdb hamnar på 6 nånting i betyg och det finns en hel del av dem som är helt ok
(Och nog några riktigt bra också!)
Håller med om resten dock!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nej nej, låt henne vara lyckligt ovetande om uppföljarna!

Tycker ändå 2an är relativt bra, 3an behöver vi inte prata om.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag besöker några släktingar nu och de har också berättat om dåliga filmer de sätt. Så jag frågar dig samma fråga som dem, varför inte kolla imdb innan man ser en film? Circle har 6/10 på imdb och mig veterlig finns det ingen sevärd film med så lågt betyg på imdb.

Sen tvivlar jag visserligen på att den verkligen är 0/10 men det är en annan diskussion.

Själv såg jag Dredd med släktingarna igår. Jag växte visserligen upp med serietidningarna så det är säkert en del nostalgi inblandat men jag gillar den skarpt. En stark sjua av tio möjliga magvagnar.

Inte lika spännande då

Det va legit typ 1timme av att se folk stå och "dö"

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

Eurovision. Väldigt skruvad men smårolig. Extra kul att ha sett den när Islands röster skulle avlämnas i ESC i våras (ni som vet, vet)!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Tittade på Fast & Furious 9 idag, besviken... Väldigt mycket pang pang och knappt några bilar... Blir bara sämre och sämre

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |