Nvidia kan lansera trio grafikkort januari 2022

Permalänk
Melding Plague

Nvidia kan lansera trio grafikkort januari 2022

Från ryktesdöden 2020 återuppstår Geforce RTX 3070 Ti med 16 GB grafikminne och får sällskap av RTX 2060 med 12 GB samt RTX 3090 Super.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Bästa nyhetsbilden i år!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Samsung Sverige

Oj, det blir spännande att se vad 3090 Super kommer gå för, samt vad prestandaförbättringen hamnar kring. 5%?

Problemet Nvidia lär ha där är ifall dom sätter sig kring 35-40k sträcket så börjar det närma sig läskigt nära deras PRO-serier av grafikkort. Och då blir det ju en lite lustig marknad så att säga

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Triss i äss från Nvidia!

Permalänk
Hedersmedlem

Det intressanta är väl om det kommer gå att få tag på dem?

Permalänk
Medlem

Lanseringspris: Alla pengar. XD

Visa signatur

Core i9 12900K | RTX 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem

Det här måste ju vara bland den tråkigaste lanseringen av grafikkort på länge? Skippa hela super-serien och lägg lite krut på 4000-serien istället.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Fluf:

Bästa nyhetsbilden i år!

hehe jag gick in på bildbankstjänsten Shutterstock som vi prenumererar på och sökte på "trio"

Här är några namn (vågar ej dela bilderna) på de bilder som shutterstock tyckte var lämpliga:

"Sexy macho man holding whip with lesbian lovers"

"Threesome group sex game. Dominantning in the foreplay sexual game. Froup playing domination games. Sexy evening for young couple and sex protection. Safety sex concept"

"Sexiga kvinnor spelar på naken man abs, bigamy"

Så då fick det bli den bild som var minst offensive

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Samsung:

Oj, det blir spännande att se vad 3090 Super kommer gå för, samt vad prestandaförbättringen hamnar kring. 5%?

Problemet Nvidia lär ha där är ifall dom sätter sig kring 35-40k sträcket så börjar det närma sig läskigt nära deras PRO-serier av grafikkort. Och då blir det ju en lite lustig marknad så att säga

//Pontus

Misstänker att man kan vänta sig till och med lägre än 5% i snitt.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Lanseringspris: Alla pengar. XD

Ja, det enda som skulle få mig intresserad är om priset skulle vara överraskande lågt. Stor chans.

Permalänk
Medlem

Ser mer ut som 1-2%

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

hehe jag gick in på bildbankstjänsten Shutterstock som vi prenumererar på och sökte på "trio"

Här är några namn (vågar ej dela bilderna) på de bilder som shutterstock tyckte var lämpliga:

"Threesome group sex game. Dominantning in the foreplay sexual game. Froup playing domination games. Sexy evening for young couple and sex protection. Safety sex concept"

Hehe, du skulle ha photoshoppat med transparensfilter så de såg ut som spöken, för det är väl precis hur lanseringen blir!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

När du får kartongen och öppnar den för att komma åt grafikkortet så hör du "squeak, squeak, squeak"

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jaha!
Så ingen tanke till hamstrar att miners bulkar upp med GPUs i sina kinder?
Klockrent val av bild hursomhelst.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Både korten i sig och lanseringen överlag hamnar ju helt klart i skuggan av bilden till artikeln och den fina historien bakom den av @UndaC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

När du får kartongen och öppnar den för att komma åt grafikkortet så hör du "squeak, squeak, squeak"

Bara det inte är three squeak meal så...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Bankai:

Det här måste ju vara bland den tråkigaste lanseringen av grafikkort på länge? Skippa hela super-serien och lägg lite krut på 4000-serien istället.

Tänker att om dessa bara ersätter befintliga kort så kan det ju vara rätt rimligt.
Dvs 3090 super är inte till för att vara en uppgradering för de som redan äger ett 3090: snarare bara att de har bättre yields och kostnadskontroll nu så att de kan erbjuda fler hårdvaruresurser/minne nu än vid launch för förhoppningsvis ett snarlikt pris. (Snarare än att de utökar utbudet med dessa alltså)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

Känns som en rätt bortkastad lansering skulle jag säga. Kan man inte leverera det ena så varför ska man då montera dit en turbo på skiten och hoppas man kan leverera bättre då??

Hade hellre sett att de fick ner de GPU:er som finns i pris och börjar leverera istället.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Snusfri

Måste uppgradera från mitt gamla härke till 3090 då.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tänker att om dessa bara ersätter befintliga kort så kan det ju vara rätt rimligt.
Dvs 3090 super är inte till för att vara en uppgradering för de som redan äger ett 3090: snarare bara att de har bättre yields och kostnadskontroll nu så att de kan erbjuda fler hårdvaruresurser/minne nu än vid launch för förhoppningsvis ett snarlikt pris. (Snarare än att de utökar utbudet med dessa alltså)

Absolut, men ökningen med super senast var ju avsevärt mer, 2070 super var ju nära 2080 och så vidare.

Denna gången är det ju knappt ökad prestanda alls, känns bara som att de gör det för att få media att skriva artiklar

Permalänk
Medlem

Släpper dom 2060n för 1500kr köper jag det, liten uppdatering från mitt 1060. 3070ti för max 5tusen kan man fundera på det iaf. Annars får man väl kämpa vidare med det man har.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Absolut, men ökningen med super senast var ju avsevärt mer, 2070 super var ju nära 2080 och så vidare.

Denna gången är det ju knappt ökad prestanda alls, känns bara som att de gör det för att få media att skriva artiklar

Jo just 3090 är ganska useless. Men det är å andra sidan enda steget upp från GA102 ju
Förhoppningsvis skulle det vara vettigare på lägre specade kort.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kostar det alla pengar jag har kvar av lönen i slutet av månaden vill jag ha minst 5 stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jo just 3090 är ganska useless. Men det är å andra sidan enda steget upp från GA102 ju
Förhoppningsvis skulle det vara vettigare på lägre specade kort.

Absolut får hoppas på andra kort framöver. Är själv ganska less på att hoppas nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

2070 Super och 2080 Super gick in som direkta ersättare till 2070 och 2080 med samma MSRP, så det är väl inte helt otippat om Nvidia väljer att göra samma sak med 3090 Super. 3090 är ju redan för dyrt för de flesta, det är väl det kortet som ofta gått att få tag på även när det varit slut på allt annat.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av DasIch:

Kostar det alla pengar jag har kvar av lönen i slutet av månaden vill jag ha minst 5 stycken.

Dålig affär för Nvidia om man har minus på kontot

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Såg på Techpowerup att de påstår att kortet ska ha ett MSRP på 1699 USD (kontra originalets 1499 USD).
Inte för att det spelar roll i verkligheten.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av UndaC:

Såg på Techpowerup att de påstår att kortet ska ha ett MSRP på 1699 USD (kontra originalets 1499 USD).
Inte för att det spelar roll i verkligheten.

Ja nej det är ju föga användbart i dagens läge tyvärr. Men om vi skalar priset i samma % så lär det hamna runt 30-35k som lägst...jag inväntar nog nästa generation och sitter kvar med mitt "föråldrade" 3090 ett tag till.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Samsung:

Ja nej det är ju föga användbart i dagens läge tyvärr. Men om vi skalar priset i samma % så lär det hamna runt 30-35k som lägst...jag inväntar nog nästa generation och sitter kvar med mitt "föråldrade" 3090 ett tag till.

//Pontus

Kommer gråta dig till sömns varje natt när du vet att det finns något som är 13% dyrare och 2% snabbare där ute? "Det här duger inte ens till att spela harpan"-känslan.

Visa signatur

240p är livet