Permalänk
Medlem

Om någon har lust att dra lite games då och då om kvällarna har jag precis hittat tillbaka till EFT (Spelade grymt mycket förr när hideout osv inte hade släppts ännu, men tagit lång paus nu). Håller på att lära mig alla nya expansions av mapsen som jag kunde innan och de nya som de nu lagt till samt alla andra diverse ändringar till spelet! Brukar inte direkt vara ett fan av att kolla guides osv utan bara kör på och ser vad som händer

Permalänk
Medlem

Fick Kappa igår och det känns fan fånigt bra.

Började med Tarkov kanske 2 månader innan senaste wipen och sprang runt som en yr höna tills jag kollade på Pestilys raid-serie på youtube, så rekommenderar verkligen den för nya spelare.

Hade nog kunnat få Kappan långt tidigare men tycker det blir tråkigt att min-maxa questsen, tex spamma night factory för 30 night kills osv. Så nu har jag elite strength och endurance, Kappa och en jävla massa pengar, dags att börja spela spelet

BTW, Tarkov Shooter part 8 kan suga min k*k, kommer inte göra den nästa wipe om dom inte ändrar den på något sätt. Nya woods är alldeles för stort för att den ska vara kul, speciellt så här sent i wipen när inte så många gör quests utan bara springer och kollar om bossen är där och sticker direkt.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FreddyK:

Fick Kappa igår och det känns fan fånigt bra.

Började med Tarkov kanske 2 månader innan senaste wipen och sprang runt som en yr höna tills jag kollade på Pestilys raid-serie på youtube, så rekommenderar verkligen den för nya spelare.

Hade nog kunnat få Kappan långt tidigare men tycker det blir tråkigt att min-maxa questsen, tex spamma night factory för 30 night kills osv. Så nu har jag elite strength och endurance, Kappa och en jävla massa pengar, dags att börja spela spelet

BTW, Tarkov Shooter part 8 kan suga min k*k, kommer inte göra den nästa wipe om dom inte ändrar den på något sätt. Nya woods är alldeles för stort för att den ska vara kul, speciellt så här sent i wipen när inte så många gör quests utan bara springer och kollar om bossen är där och sticker direkt.

Hur många raids har du för max S/End? Jag har ca 600 och bara 46 i endur och ca 25 i Str. Har inte orkat maxa genom att springa omkring överviktig i varje raid dock. Känns så otroligt fånigt Hela systemet med skills borde de iofs bara skippa, det är fruktansvärt dåligt och ger bara extrem fördel till de som spelar mest.

Jag klarade både Shooter part 8 och The Guide på första försöket, första Kappan för mig också denna wipe. Började spela förr-förra wipen. Men orkade aldrig försöka med Guide innan, kändes inte värt det.

Men 25 Shturman gjorde Shooter 8 ganska lätt, jag hade 2 woods-matcher irad med 3 bolt-action kills. Det borde vara 3 kills irad utan att dö, men inte nödvändigtvis i samma raid. Håller med om att expansionen gjorde mappen tråkig. Är inte bossen uppe blir det inga fights alls.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hur många raids har du för max S/End? Jag har ca 600 och bara 46 i endur och ca 25 i Str. Har inte orkat maxa genom att springa omkring överviktig i varje raid dock. Känns så otroligt fånigt Hela systemet med skills borde de iofs bara skippa, det är fruktansvärt dåligt och ger bara extrem fördel till de som spelar mest.

Jag klarade både Shooter part 8 och The Guide på första försöket, första Kappan för mig också denna wipe. Började spela förr-förra wipen. Men orkade aldrig försöka med Guide innan, kändes inte värt det.

Men 25 Shturman gjorde Shooter 8 ganska lätt, jag hade 2 woods-matcher irad med 3 bolt-action kills. Det borde vara 3 kills irad utan att dö, men inte nödvändigtvis i samma raid. Håller med om att expansionen gjorde mappen tråkig. Är inte bossen uppe blir det inga fights alls.

Kan inte kolla just nu hur många raids jag har, men jag har sprungit en äcklig mängd stash-runs på Shoreline med en väst full med shotgun skott och en tom soppadunk i väskan, skulle säga att 80% av strenght'en kommer från dom runsen
Tjänade dock en massa rubels och hittade nästan allt till The Collector samtidigt, så var väll ganska värt det fast det blev långtråkigt, kul också att kunna hoppa över varenda barrier och överraska folk.

Jag såg nästan aldrig 3 PMCs totalt på woods när jag gjorde Shooter, och då rushade jag spawns och skott hela tiden, tog nog 15 raids innan jag klarade den.
The Guide klarade jag också på första försöket, den är inte så farlig om man är lite försiktig.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Hur många raids har du för max S/End? Jag har ca 600 och bara 46 i endur och ca 25 i Str.

Jag maxade endurance runt 600 raids och strength runt 650. Jag köper alltid de största ryggsäckarna jag har råd med vilket gör att jag nästan alltid är overweight. Sedan jag lvlade prapor till lvl 4 så har jag nog kört med "6SH118 raid backpack" mer än 95% av raidsen. De jag spelar med envisas alltid med att snåla in på ryggsäckarna och de har nu mycket lägre stats än mig. Jag är även den som hela tiden har haft mest pengar.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Finns det någon marknad för Tarkov konton? Slutat spela och jag har ett EOD konto som jag vill göra mig av med. Hur mycket tror ni ett sådant konto skulle vara värt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hasson39:

Finns det någon marknad för Tarkov konton? Slutat spela och jag har ett EOD konto som jag vill göra mig av med. Hur mycket tror ni ett sådant konto skulle vara värt?

Inte mycket eftersom det går emot deras regler och man kan bli bannad. Känns inte värt att lägga för mycket pengar på den risken

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Inte mycket eftersom det går emot deras regler och man kan bli bannad. Känns inte värt att lägga för mycket pengar på den risken

Hahah aj det visste jag inte, men jag antar att det gäller alla spel om man bara orkar läsa noggrant.

Tack

Permalänk
Medlem

Kan tycka att det är dags för en wipe snart men misstänker att wipe kommer med nytt content antingen factory remake eller Lighthouse.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk

Det ryktas ju om wipe nu till veckan. Någon/Några som ska börja köra? Har bara testat spelet lite lite, men känner att ska jag spela som vill jag gärna hitta några att spela spelet med.

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira? Är hyfsat bra och kan det mesta men är verkligen inget proffs. 28 år. Pratar gärna på Discord.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Någon som vill lira? Är hyfsat bra och kan det mesta men är verkligen inget proffs. 28 år. Pratar gärna på Discord.

Skicka PM, jag är gärna med.

Permalänk
Medlem

Hej alla glada tarkov bor. Tänkte bara lämna ett tips för att undvika eventuella crasher och prestanda problem.
Fick problem med just sånt i helgen och upptäckte att det var på grund av att jag hade för liten pagefil/virtuellt minne i burken. trodde inte det skulle påverka med 32Gb Ram men gjorde en enorm skillnad.
inga crasher alls sen dess!

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Finns de någon man kan lira tarkov med ? Är lvl 30

Permalänk
Medlem

Provar igen nån som vill lira?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EroHebi:

Provar igen nån som vill lira?

Är väl inte omöjligt att ta en Raid, jag brukar mest springa omkring med Magnum buckshot

Kommer knappt ihåg hur man addade folk dock, heter DadJokeTTV in game (inte ett seriöst TTV-namn).

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Är väl inte omöjligt att ta en Raid, jag brukar mest springa omkring med Magnum buckshot

Kommer knappt ihåg hur man addade folk dock, heter DadJokeTTV in game (inte ett seriöst TTV-namn).

Grymt addar dig, jag kör ganska aggressivt! Dock var de länge sen jag teamade upp med folk. Jag har ett väldigt olämpligt namn hehehe. Skicka DM när du kan lira. Har discord etc

Permalänk
Medlem

Är det någon som fortfarande kör här på SweC? Fullständigt älskar liret trots att det sätter mig i en fullständig emotionell bergochdalbana.

Permalänk
Medlem

Tarkov fyller år idag och de kör med hela 25% rabbatt på deras sida. Passa på om ni är sugna på spelet.

https://www.escapefromtarkov.com/

OBS: PayPal verkar vara den billigaste alternativet dock ändå finns VAT påslag. Men om man byter land till ett annat EU land (Danmark, Norge, Frankrike, mm), så sliper man den överprisade VAT man blir tvungen att betala. Frågan är om det kan leda till otrevliga konsekvenser framöver, någon som gjord så?

Edit: Efter lite forskning här i tråden - Switzerland verkar vara den billigaste alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Hur många har lyckats få Kappa denna Wipe , själv gav jag upp för nån månad sedan , finns inte en suck att kunna nå ens lvl 50 denna wipe , lvl 44 nu å tramsar mest runt innan wipen nu

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Hur många har lyckats få Kappa denna Wipe , själv gav jag upp för nån månad sedan , finns inte en suck att kunna nå ens lvl 50 denna wipe , lvl 44 nu å tramsar mest runt innan wipen nu

Försökte knappt på kappa, mitt mål varje wipe är lvl 40. Svårt för en casual att hinna nå kappa mellan wipes..

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anderna:

Försökte knappt på kappa, mitt mål varje wipe är lvl 40. Svårt för en casual att hinna nå kappa mellan wipes..

DeadlySlob (youtuber) tog Kappa på 1500 raids. Det var 1000 fler än han behövt i tidigare wipes LVL 62 är liksom ingenting som en vanlig människa orkar fixa.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon som spelar denna wipe? Har alltid flugit solo men vore kul att teama upp. Har inte hunnit dra igång än denna wipe än.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Någon som spelar denna wipe? Har alltid flugit solo men vore kul att teama upp. Har inte hunnit dra igång än denna wipe än.

Hunnit starta? Jag råkade ut för en bug som gör att jag förmodligen måste göra en reset på kontot så jag kommer börja från noll vilken dag som helst. Inte så farligt då jag bara hunnit till lvl 22 eller nåt denna wipe, men lite tråkigt är det. Det är alltid lättare och göra alla quests i början i grupp med keys som behövs etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Skrivet av mlampa:

Hunnit starta? Jag råkade ut för en bug som gör att jag förmodligen måste göra en reset på kontot så jag kommer börja från noll vilken dag som helst. Inte så farligt då jag bara hunnit till lvl 22 eller nåt denna wipe, men lite tråkigt är det. Det är alltid lättare och göra alla quests i början i grupp med keys som behövs etc.

Har hunnit börja spela en del och kommit till lvl 15, att låsa upp flea market är ju verkligen en game changer denna wipe. Hade lätt varit på att köra i grupp, har mestadels bara kört solo hittils. Finns på discord Exailez#3614

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Har hunnit börja spela en del och kommit till lvl 15, att låsa upp flea market är ju verkligen en game changer denna wipe. Hade lätt varit på att köra i grupp, har mestadels bara kört solo hittils. Finns på discord Exailez#3614

Tja!

Jag kör gärna lite. Ska bara lösa mitt lilla problem med spelet och BSGs support först ... tror jag kan resetta min profil vilken dag som helst nu. Det är ju någon timer för att stoppa abuse.

Mitt problem:
https://forum.escapefromtarkov.com/topic/161166-this-is-simpl...

Man blir bara matt av deras idioti. Men spelet är ju som en drog. Vad kan man göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

Tja!

Jag kör gärna lite. Ska bara lösa mitt lilla problem med spelet och BSGs support först ... tror jag kan resetta min profil vilken dag som helst nu. Det är ju någon timer för att stoppa abuse.

Mitt problem:
https://forum.escapefromtarkov.com/topic/161166-this-is-simpl...

Man blir bara matt av deras idioti. Men spelet är ju som en drog. Vad kan man göra.

Fyfan låter som ett ordentligt problem, men absolut bara hojta till när det löst sig

Permalänk
Medlem

Jag testar gärna. Köpt spelet för måååånader sedan men aldrig blivit av då jag inte har vänner som spelar det.
Någon sugen på att dra med denna rookien ut?
Är erfaren FPS-spelare om det hjälper haha

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Tja vi är ca 7 st som har börjat spela. Ålder 25 + spelare ingen roll om man är bra eller dålig. Bra att pm mig om ni är intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mlampa:

Inte hunnit dra igång än. Var dock med under Twitch-eventet och samlade loot så har en riktigt fin bankrulle att starta med nu. Tänkte lira lite ikväll.

timLOL ingame, timLOL#7503 Discord.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB