Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjoork:

Kör ni med ratt typ g29, kör ni med dosa eller kör ni med keyb+mus?

Jag har inte testat FH än men blev sugen på 5an. Jag har en Hori-ratt och ps4v2. Lite omständigt med ratt men ganska skoj

Nu har jag visserligen inte kört femman ännu men sådana här spel som är ganska mycket åt arkadhållet brukar jag köra med handkontroll trots att ratten sitter precis bredvid mig. Jag vet inte riktigt varför men ratt känns lite överambitiöst för arkadspel.

Om jag bara haft tangentbord så hade jag hellre låtit bli att spela, men det är jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjoork:

Kör ni med ratt typ g29, kör ni med dosa eller kör ni med keyb+mus?

Jag har inte testat FH än men blev sugen på 5an. Jag har en Hori-ratt och ps4v2. Lite omständigt med ratt men ganska skoj

Kör med PS5 kontroll via Steam. Funkar fint och känns riktigt nice.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Nu finns en klubb. Namn: Sweclockers, tag: SweC.
Request to join. Fler får väl se till att ställa upp som admins och fixa fin bild och sånt.

Jag har slängt in en request också. Gametag: Hotflyer

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Nu har jag visserligen inte kört femman ännu men sådana här spel som är ganska mycket åt arkadhållet brukar jag köra med handkontroll trots att ratten sitter precis bredvid mig. Jag vet inte riktigt varför men ratt känns lite överambitiöst för arkadspel.

Om jag bara haft tangentbord så hade jag hellre låtit bli att spela, men det är jag det.

Speciellt när det är mycket utanför banan körning med hopp och krasha, känns som mitt skrivbord ska skaka sönder av forcefeedbacken haha (FH4). I motorsport spelen passar ratt utmärkt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Speciellt när det är mycket utanför banan körning med hopp och krasha, känns som mitt skrivbord ska skaka sönder av forcefeedbacken haha (FH4). I motorsport spelen passar ratt utmärkt dock.

Jag håller med, FH spelen föredrar jag att använda gamepad men tex F1 eller Projectcars så är det ratt som gäller.

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Om jag spelar på ULTRA så ligger det runt 110fps (+-15 kanske)
HIGH runt 140FPS
EXTREME runt 80FPS
Även om jag spelar på high så får jag FPS drops på 20-30FPS under halv sekund kanske och dessa dropsen kommer lite random och inte hela tiden men dom kommer såklart i en kurva vilket gör att man kör rakt av hahahaha. Det verkar inte som det är PC som inte orkar med det iochmed jag lätt kan spela på EXTREME så det måste vara något annat.

Jag testade att dra en optimized default i BIOS, d.v.s nu ingen överklockning och minnena går i 1333.
Nu är det spelbart på high, får dock inte bra fps, låst till 48 men jag slipper stutter nu iaf.
Mycket märkligt...

Permalänk
Medlem

Någon mer som bara får konstanta diconnect errors från server? Can not connect to server. Can not join session. Med mera ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag testade att dra en optimized default i BIOS, d.v.s nu ingen överklockning och minnena går i 1333.
Nu är det spelbart på high, får dock inte bra fps, låst till 48 men jag slipper stutter nu iaf.
Mycket märkligt...

Det är inte så märkligt, du har förmodligen inte pumpat tillräckligt med spänning till cpu eller minnen. Jag har sett väldigt många som fått stutter när dom bytt till bättre grafikkort eller köpt nya spel. Ostabilitet visar sig på många olika sett. Det första man testar när man får fryslagg eller stutter är att dra ner överklockningen.

I vilket fall, hoppas du hittar en sweetspot för din överklockning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Mycket märkligt...

under VIDEO settings kan du ställa din FPS cap där eller? DU måste ha mer FPS än så? Kan jag spela det med FPS runt 100-120 i high så måste du

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av dexters:

Någon mer som bara får konstanta diconnect errors från server? Can not connect to server. Can not join session. Med mera ...

Det är samma för mig.
Men det är ju inte ovanligt med serverproblem för nysläppta spel.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Om jag köper premium edition nu, kan jag spela direkt då eller får jag vänta till 9e? Framgår inte riktigt om man bara fick early access om man förboka.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Fungerar det för er nu? Funderar på att skaffa premiumtillägget då jag lirat FH4 mycket och haft väldigt kul, så att köra på rätt sida vägen kan inte vara sämre.

Permalänk
Medlem

När jag ska styla bilar eller rätta sagt när jag ska gå in på bodykit så stängs spelet av, och jag får även serverproblem rätt ofta också. annars verka det flyta på rätt bra måste jag säga. tummen upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Om jag köper premium edition nu, kan jag spela direkt då eller får jag vänta till 9e? Framgår inte riktigt om man bara fick early access om man förboka.

Du kan börja spela direkt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tjenare, kört några timmar nu med rx 6800 och höga inställningar i 4k och det funkar bra, ray tracing fick jag stänga av då det laggade i moddmenyerna. Äter gott om video minne dock ungefär 9,8-10,4gb. Kul är det också.

Permalänk
Medlem

Så ni som har gått med i klubben får gärna posta er gamertag så jag kan göra er till admins också. Vill ju inte råka promota något troll. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Så ni som har gått med i klubben får gärna posta er gamertag så jag kan göra er till admins också. Vill ju inte råka promota något troll. 😄

Hotflyer

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Dum fråga, hur går man med i klubben??

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Dum fråga, hur går man med i klubben??

Under Online-fliken när du pausar, find club och söker efter SweC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

PiggyPilot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:
Skrivet av Swejay77:

PiggyPilot

Om ni sitter på PC får ni gärna skriva något kul i beskrivningen, lägga in bild etc. Sitter på Xbox Series X så lite pilligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

under VIDEO settings kan du ställa din FPS cap där eller? DU måste ha mer FPS än så? Kan jag spela det med FPS runt 100-120 i high så måste du

Ja nåt är inte helt 100. Får avvakta tills första patchen kommer.
Ja, jag har cappat till 48 och kör v-sync.

Permalänk
Medlem

Tar tacksamt emot tips på rattinställningar Har youtubat och provat men kommer inte fram till något jag är helt nöjd med. Ska fortsätta prova mig fram så länge.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tröttsamt med dessa disconnects. Men servrarna är väl trötta, det finns tydligen redan en miljon spelare, och det är innan alla Gamepass-människor hoppat online: https://www.videogameschronicle.com/news/forza-horizon-5-alre...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Falcy1979 skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Ja nåt är inte helt 100. Får avvakta tills första patchen kommer.
Ja, jag har cappat till 48 och kör v-sync.

Ja men om du har cappat den till 48fps så kommer du inte nå högre hur mycket du än vill, maxa ut den till din skärms frekvens. Jag har cappat min till 165FPS

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Ja men om du har cappat den till 48fps så kommer du inte nå högre hur mycket du än vill, maxa ut den till din skärms frekvens. Jag har cappat min till 165FPS

Jo, det vet jag. Men gör jag det får jag härlig microstutter...

Permalänk
Medlem

Om man gillade 4an är 5an värt ett köp? Ratingen såg rätt bedrövlig ut på Microsoft store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om man gillade 4an är 5an värt ett köp?

Köp och köp, gamepass funkar nog för de flesta.
Det är definitivt värt det för att få lite nya saker att upptäcka jämfört med fyran, spelmässigt är det nog ganska likt (vilket du själv kan anpassa) och det är ganska unikt att de lagt energi på att få det att fungera hyfsat på gamla xbox one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Köp och köp, gamepass funkar nog för de flesta.
Det är definitivt värt det för att få lite nya saker att upptäcka jämfört med fyran, spelmässigt är det nog ganska likt (vilket du själv kan anpassa) och det är ganska unikt att de lagt energi på att få det att fungera hyfsat på gamla xbox one.

Det blev köp
Men nu ska tydligen uppåt 120gb tankas och jag våndas lite över att jag bara har 250mbit.