Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Grymma bilar men det är löjligt hur lite dom går att trimma i spelet fortfarande, 1200+ hästar borde man kunna bygga till med tanke på andra bilar i spelet. Personligen tror jag 3B och ABY tål lika mycket om inte mer per cylinder än 2JZ.

Håller med, uppgraderingarna ger för lite effekt i till femmorna i Horizon. Fast så har det alltid varit i alla Forza spel
Inte omöjligt att från 3B, ABY, AAN och ADU tål lika mycket som en 2JZ, det är väldigt stadiga motorer. 800-1000hp var rätt vanligt, iaf om man läste Bilsport för 10 - 15 år sedan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

"Daily" drivern i spelet än så länge, Mercedes-Benz AMG E63S "Brabus 800"
Går rätt hyfsat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag vet inte vad jag ska göra för att få spelet att funka. Har nu ominstallerat, pausat AVAST, låst vid 48FPS, kör som admin, vette fan vad som finns kvar att testa nu

Har du testat att avinstallera Avast helt? Själv kör jag bara med Windows egna. Dock så har jag inte Horizon 5, däremot 4

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du testat att avinstallera Avast helt? Själv kör jag bara med Windows egna. Dock så har jag inte Horizon 5, däremot 4

Detta var det enda som fungerade för mig i Forza Horizon 3 och 4. Numera kör även jag bara med Windows egna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Har hittat källan till att spelet kraschade hela tiden, dödar jag dom två Nahimic processer som körs så funkar spelet utan problem. Nämns också på den officiella sidan med program/processer som kan orsaka konflikter:
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/3600075...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Har hittat källan till att spelet kraschade hela tiden, dödar jag dom två Nahimic processer som körs så funkar spelet utan problem. Nämns också på den officiella sidan med program/processer som kan orsaka konflikter:
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/3600075...

hahaha lite roligt när man satt o läste där att Logitech G hub kan orsaka spelet att krascha, neeeeej varför skulle man vilja använda den till ett racing spel

Nåja kommer nog lite buggfixar framöver

71 följare nu till klubben, har vi 29 till kommande så vi når 100? Hade varit grymt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

71 följare nu till klubben, har vi 29 till kommande så vi når 100? Hade varit grymt

Kanske om vi gör en takeover av FZ:s Club

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Kanske om vi gör en takeover av FZ:s Club

Hostile takover it is, got it

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Varför envisas med att köpa på Steam?! Köp på MS store så slipper ni alla problem, eller iaf de flesta.

Det var samma sak med FH4, väldans massa problem och buggar med Steamversionen, hittade inga rattar med pedaler osv, crashade m.m. Men de som köpte Via MS store klarade sig lindrigt från huvudvärken.

Jag var själv inne på att köpa FH5 på Steam, för att spara 40kr. Sedan kom jag på mig själv hur korkat de lät, så köpte på MS store och det har nu funkat felfritt utan crasher under nästan 30 timmar. Kör på Windows 10.

Hoppas det löser sig.

Son köpte på MS store crashar konstant trots att vi följt de flesta råd/tips

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

adnerhill o paddepanik har ansökt till gruppen om någon kan acceptera in oss

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Får skicka ansökan när man får skiten å funka
Synd att skriver så lite i fo om när patchen ska komma mm

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Jag har skickat en ansökan till klubben jag med! 😁

Har hunnit spela ett par timmar nu och inte haft en ända krasch. Däremot en hel del tillfällen när grafiken inte "laddar in" ordentligt, vilket exempelvis får träd att se ut som luftballonger. Annars har det varit riktigt roligt såhär långt!

Visa signatur

"Jack of all trades, master of none."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du testat att avinstallera Avast helt? Själv kör jag bara med Windows egna. Dock så har jag inte Horizon 5, däremot 4

Skrivet av SID 6.7:

Detta var det enda som fungerade för mig i Forza Horizon 3 och 4. Numera kör även jag bara med Windows egna.

Har 100+ timmar i FH4 med AVAST och malware bytes utan ett enda problem. Testade igen dock denna gång körde jag benchmark 4:e försöket hoppade det igång och tog sig igenom benchmarken. Testade igen med krash, fortsatte tills det fungerade 3ggr i rad sen testade jag starta spelet och kom in. Detta med AVAST i pausat läge, även efter AVAST hoppade igång så fungerade spelet.

En sak som jag dock tänkte på efteråt var att vad jag minns hade jag ingen vibration i min handkontroll alla gånger tidigare jag krashade i introt denna gång hade jag dock det för jag vet att jag reagerade på så pass kraftigt den vibrerade.
Kan det vara att FH5 inte fullt ut stödjer gammal hårdvara? Jag använder en gammal 360 kontroll, ska väl tillägga att den fungerar felfritt i alla andra spel jag använder den i med vibrationer och allt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Även jag har bett om en invite till klubben! Ennexs ingame, precis som här.

Minns att jag hade enorma problem med att få FH3 och 4 att fungera men med FH5 verkar jag vara förskonad, inga problem och flyter fantastiskt bra trots Extreme Settings och 4K (sitter på en i5 10600K och 3080). Även laptopen orkar med spelet väldigt fint, givetvis med kraftigt nerskalade settings då men trevligt att plöja lite race på tågpendlingen.

Mycket imponerad av grafiken måste jag säga! Redan på E3-visningen blev man imponerad av detaljnivån på miljöerna men när man spelar tycker jag faktiskt att bilmodellerna nästan stjäl showen, så detaljerat. Gameplay-mässigt är det väl inte särskilt mycket som skiljer från de äldre spelen, men kan i ärlighetens namn inte klaga, kul är det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Har 100+ timmar i FH4 med AVAST och malware bytes utan ett enda problem. Testade igen dock denna gång körde jag benchmark 4:e försöket hoppade det igång och tog sig igenom benchmarken. Testade igen med krash, fortsatte tills det fungerade 3ggr i rad sen testade jag starta spelet och kom in. Detta med AVAST i pausat läge, även efter AVAST hoppade igång så fungerade spelet.

En sak som jag dock tänkte på efteråt var att vad jag minns hade jag ingen vibration i min handkontroll alla gånger tidigare jag krashade i introt denna gång hade jag dock det för jag vet att jag reagerade på så pass kraftigt den vibrerade.
Kan det vara att FH5 inte fullt ut stödjer gammal hårdvara? Jag använder en gammal 360 kontroll, ska väl tillägga att den fungerar felfritt i alla andra spel jag använder den i med vibrationer och allt.

vibrationerna till handkontrollerna ligger på listan av kända buggar som kommer åtgärdas. Den fungerar ibland för mig och ibland har jag inga alls. Jag kör också med en gammal trådlös 360 kontroller

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Har 100+ timmar i FH4 med AVAST och malware bytes utan ett enda problem. Testade igen dock denna gång körde jag benchmark 4:e försöket hoppade det igång och tog sig igenom benchmarken. Testade igen med krash, fortsatte tills det fungerade 3ggr i rad sen testade jag starta spelet och kom in. Detta med AVAST i pausat läge, även efter AVAST hoppade igång så fungerade spelet.

En sak som jag dock tänkte på efteråt var att vad jag minns hade jag ingen vibration i min handkontroll alla gånger tidigare jag krashade i introt denna gång hade jag dock det för jag vet att jag reagerade på så pass kraftigt den vibrerade.
Kan det vara att FH5 inte fullt ut stödjer gammal hårdvara? Jag använder en gammal 360 kontroll, ska väl tillägga att den fungerar felfritt i alla andra spel jag använder den i med vibrationer och allt.

Jag skulle ändå testa att avinstallera Avast helt, för då vet du om Avast ändå kan påverka även om du pausat Avast.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Du verkar vara ensam om din åsikt och fast inställd på att spelet ser dåligt ut.

Förövrigt, säg en trailer som inte varit för att hypa rent visuellt inför ett nytt släpp senaste åren?
Ända sedan RTX vart en grej så är trailers mycket snyggare än själva spelet så vet inte varför du ens blir förvånad.

Alla hypear men vissa levererar det dom lovar exempelvis,
battlefront & battlefield spelen, horizon zero dawn, cyberpunk 2077, flight sim 2020.
Behöver du fler exempel? Jag bryr mig inte det minsta om RTX och skulle inte klaga om det saknades helt vid release. Det jag stör mig på är när man byter ut assets helt och hållet för att hålla en mycket mer stram polygonbudget.

Permalänk
Medlem

Gyhlen har sökt om insläpp i klubben!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Första spelet på länge som jag inte får igång, tankat via xbox game pass for pc. Hjälpte inte att stänga av Avast, allt uppdaterat till senaste osv. Kommer ibland förbi loading screenen men det kraschar 9/10 redan där.

Ahwell, får väl pröva när det patchats ordentligt. Är ju inte så att jag kommer att springa benen av mig för att avinstallera mitt virusskydd för ett spel...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Första spelet på länge som jag inte får igång, tankat via xbox game pass for pc. Hjälpte inte att stänga av Avast, allt uppdaterat till senaste osv. Kommer ibland förbi loading screenen men det kraschar 9/10 redan där.

Ahwell, får väl pröva när det patchats ordentligt. Är ju inte så att jag kommer att springa benen av mig för att avinstallera mitt virusskydd för ett spel...

Haft liknande problem med något spel från Microsoft Store (Master Chief Collection). Löste sig när jag ställde om Windows till engelska, sen kunde man ställa tillbaka till svenska igen efter en uppstart.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Är det någon annan på Series X som upplever att spelet är ostabilt?

Spelet har börjat att krascha ut till dashboard för mig. Händer kanske 1 gång i timmen eller så. Ibland försvinner ljudet också innan det krashar till dashboard

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag har installerat FH5 via gamepass på PC men får inte spelet att hitta min blåtandsanslutna XB1 handkontroll. Någon som upplever samma fel och har hittat en lösning?

Uppdatering..

Kopplar jag kontrollen på USB så fungerar det som det ska. Problemet uppstår bara när kontrollen är ansluten via BT. Jag googlade lite på problemet och jag är inte ensam om det verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Första spelet på länge som jag inte får igång, tankat via xbox game pass for pc. Hjälpte inte att stänga av Avast, allt uppdaterat till senaste osv. Kommer ibland förbi loading screenen men det kraschar 9/10 redan där.

Ahwell, får väl pröva när det patchats ordentligt. Är ju inte så att jag kommer att springa benen av mig för att avinstallera mitt virusskydd för ett spel...

Har du testat att avinstallera Avast? Det finns inbyggt virusskydd som räcker för de allra flesta enligt mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du testat att avinstallera Avast? Det finns inbyggt virusskydd som räcker för de allra flesta enligt mig

Jag betalar en femhunka,om året för Avast och den renewade häromdan. Skulle tippa att jag installerat och spelat 20-30 spel sista året och detta är första gången jag öht inte kan starta ett spel. Forza 5 är inte såpass "must play" att jag kommer att avinstallera virusskyddet och jag räknar med att de kommer att patcha bort det problemet. If not så är det rätt dåligt av dom.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag betalar en femhunka,om året för Avast och den renewade häromdan. Skulle tippa att jag installerat och spelat 20-30 spel sista året och detta är första gången jag öht inte kan starta ett spel. Forza 5 är inte såpass "must play" att jag kommer att avinstallera virusskyddet och jag räknar med att de kommer att patcha bort det problemet. If not så är det rätt dåligt av dom.

Ok. Jag skulle dock inte betala för virusskydd då det som finns inbyggt räcker för de allra flesta

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ok. Jag skulle dock inte betala för virusskydd då det som finns inbyggt räcker för de allra flesta

Det är en såpass liten kostnad att jag inte lägger någon energi på att djupdyka i vad som "räcker för de flesta". Peace of mind kan få kosta ett par kr/år, typ. På den tiden man var fattigstudent hade jag resonerat annorlunda.

Tbh, det här borde rimligen inte vara ett problem? Men jag ska inte klaga, kunde ju lira CP2077 utan buggar så får bara vänta på att de fixar det här

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Hur fungerar Seasons? Testat att klicka på någon av aktiviteterna men det händer inget och när jag väl hittar en aktivitet som jag kan klicka på (nån Daily eller vad det var) så får jag inga poäng när jag klarar den. Måste man vinna aktiviteten? Eller få tre stjärnor? *Förvirrad*

Hoppas hotfixen kommer snart, är lite segt att online inte fungerar.

Skrivet av xlr8:

Jag har installerat FH5 via gamepass på PC men får inte spelet att hitta min blåtandsanslutna XB1 handkontroll. Någon som upplever samma fel och har hittat en lösning?

Uppdatering..

Kopplar jag kontrollen på USB så fungerar det som det ska. Problemet uppstår bara när kontrollen är ansluten via BT. Jag googlade lite på problemet och jag är inte ensam om det verkar det som.

Blåtandsansluten direkt till datorn eller via dongel? Jag har dongel och det fungerar prima.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Jag betalar en femhunka,om året för Avast och den renewade häromdan. Skulle tippa att jag installerat och spelat 20-30 spel sista året och detta är första gången jag öht inte kan starta ett spel. Forza 5 är inte såpass "must play" att jag kommer att avinstallera virusskyddet och jag räknar med att de kommer att patcha bort det problemet. If not så är det rätt dåligt av dom.

Om Avast krashar FH5 får du felanmäla det hos Avast tänker jag? Det kanske har någon hemlig workaround i väntan på riktig fix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hur fungerar Seasons? Testat att klicka på någon av aktiviteterna men det händer inget och när jag väl hittar en aktivitet som jag kan klicka på (nån Daily eller vad det var) så får jag inga poäng när jag klarar den. Måste man vinna aktiviteten? Eller få tre stjärnor? *Förvirrad*

Hoppas hotfixen kommer snart, är lite segt att online inte fungerar.

Blåtandsansluten direkt till datorn eller via dongel? Jag har dongel och det fungerar prima.

Seasons är mer en att-göra-lista än att den startar respektive aktivitet med ett klick.
Minns inte hur det funkade i FH4.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Har hittat källan till att spelet kraschade hela tiden, dödar jag dom två Nahimic processer som körs så funkar spelet utan problem. Nämns också på den officiella sidan med program/processer som kan orsaka konflikter:
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/3600075...

Installerade FH5 på min series X funkade galant sen på min pc via gamepass funkade medium.
Craschar i loading screen varjegång.
Läste att använda Alt + enter i loading screen för att tvinga spelet att gå ner i windowedmode och sen tillbaka. Så kom jag till spelet men så fort man funderar på att köra bilen så stänger spelet ner och man är tillbaka i windows...

Läste lite i länken som du delade mycket intressant läsning.
Men alltså Microsoft skärp er.
Skall jag behöva stänga ner alla addons jag har i datorn för att FH5 skall fungera??
Har aldrig haft problem som dessa med nått annat spel.
Förstår ju att man kanske måste lägga till i sina Virusprogram. Öppna windows defender osv.
Men att man skall behöva stänga ner typ alla addons du har i datorn för att lira ett spel.. aldrig.

Det måste ju vara patcher på g som rättar till detta??

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .