Varför beter sig Battlefield 2042 såhär helt plötsligt?

Permalänk
Medlem

Varför beter sig Battlefield 2042 såhär helt plötsligt?

Skulle sätta mig ner och spela Battlefield 2042 igår efter en lång arbetsdag men då blev det såhär hela tiden: https://streamable.com/pgdp6k.

Spelade ingen roll vad jag än gjorde, uppdaterade Nvidia driver igen, verifierade filerna på Steam osv osv.

Det gick att spela i 5 min innan det kom tillbaka en gång och då märkte jag att min FPS låg nere på 25-30.

Bara två dagar innan så funkade spelet perfekt för mig och jag hade 65+ FPS och ingen glitch överhuvudtaget. Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Det kan bero på att EA släppt en alphaversion till konsumenter.
Verkar som att de flesta har någon typ av problem om man kollar in recensioner på Steam.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Det kan bero på att EA släppt en alphaversion till konsumenter.
Verkar som att de flesta har någon typ av problem om man kollar in recensioner på Steam.

Jo det vet jag visserligen. Får helt enkelt vänta tills de uppdaterat tillräckligt.

Men så synd då det har funkat perfekt för mig under Early Access osv

Permalänk
Medlem

Jag kör nvidia driver 476.13 fått ett stabilare spel med den. Värt ett försök kanske?

Permalänk
Medlem

Har du testat med andra spel så att det är bekräftat bara och endast BF2042 som beter sig så?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Har du testat med andra spel så att det är bekräftat bara och endast BF2042 som beter sig så?

Ja, jag spelade Halo Infinite istället och körde även lite AOE 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlajjser:

Jag kör nvidia driver 476.13 fått ett stabilare spel med den. Värt ett försök kanske?

Kan kolla på det när jag kommer hem, återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roflc0re:

Kan kolla på det när jag kommer hem, återkommer!

Hur gick det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Hur gick det?

476.13 spelar jag stabilast på. Har försökt återgå till senaste driven men det blev sämre prestanda även fast de nu för någon dag sedan lagt till någon hotfix och image scaling som gör att du kan skala upp en lägre upplösning till din naturliga som du spelar med och på så sett få ut mer fps.

Men det kan vara värt att pröva båda och se?
Sen sätta på dx12 i folder såklart
Och sen ändra energiplan i windows boostade lite med.

Sjukt att man ska behöva mecka så mycket bara för att kunna spela ett spel 😅