PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Har du mobiltelefonen hos Telia också då?

Nej endast tv och bredband som ingår i avgiften 😎📺

Kanske inte skulle skrivit så mycket.. De kanske avbryter min order efte det här 😂😂

Visa signatur

Dell Inspiron 15 7000-Serie

Cancerfonden: till minne av pappa Björn

Permalänk
Medlem

Håll er till ämnet!

Är ny här och är inte insatt om man det är möjligt att blockera de som inte håller sig till ämnet. Känns väldigt jobbigt att det är snack om annat när det egentligen ska handla om att få tag på en ps5.

Permalänk
Skrivet av Dobar:

Är ny här och är inte insatt om man det är möjligt att blockera de som inte håller sig till ämnet. Känns väldigt jobbigt att det är snack om annat när det egentligen ska handla om att få tag på en ps5.

Förstår inte problemet? Tråden heter ordrar och orderstatus - och folk uppdaterar deras orderstatus från Telia bl.a

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobar:

Här har du tråden för dig:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1637226-playstation-5-...

Endast tips tråden,

Permalänk
Medlem

!!

Det är många som struntar i om Cdon drivs från källaren eller om man ska göra det jobbigt för scalpers genom att lägga ut annonser på blocket.
Inte konstigt att man aldrig kan få tag på en ps5 när man tillslut inte orkar kolla notiserna för man vet att det inte handlar om tips eller länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobar:

Det är många som struntar i om Cdon drivs från källaren eller om man ska göra det jobbigt för scalpers genom att lägga ut annonser på blocket.
Inte konstigt att man aldrig kan få tag på en ps5 när man tillslut inte orkar kolla notiserna för man vet att det inte handlar om tips eller länk.

Därför finns de en annan tråd om just tips.
Din aktivitet har endast varit i denna tråd här på forumet, lite misstänksamt, but thats non of my business?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dobar:

Använd distill eller nått annat för att se när nått ändras på en specifik sida... om du bara går från notifikationer från denna tråd kommer du nog aldrig få nån ändå... slut innan du hinner dit

Permalänk

Jag beställde/boka ett ps5 på Media Markt för ca 10 dar sen ungefär. Dom lovade max 4v leverans tid men är det något man kan tro på eller kommer det att ta längre tid? Någon som har erfarenhet om detta?

Permalänk
Skrivet av Playstation5Hunter:

Jag beställde/boka ett ps5 på Media Markt för ca 10 dar sen ungefär. Dom lovade max 4v leverans tid men är det något man kan tro på eller kommer det att ta längre tid? Någon som har erfarenhet om detta?

Ordered ps5 disc version on 12th of October, Mediamarkt in Heron city, called multiple times, sent multiple emails... nothing... no answer. Already started paying it of, and still no info on when can I pick it up.... terrible.

Permalänk
Medlem
Skrivet av terroncro:

Ordered ps5 disc version on 12th of October, Mediamarkt in Heron city, called multiple times, sent multiple emails... nothing... no answer. Already started paying it of, and still no info on when can I pick it up.... terrible.

Try go there instead?

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Den tråden du länkar till har tre sidor och noll aktivitet. Den här tråden har 523 sidor och full fart.
Det är inte särskilt konstigt att folk sitter i denna tråd och letar köptips.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocorn:

Den tråden du länkar till har tre sidor och noll aktivitet. Den här tråden har 523 sidor och full fart.
Det är inte särskilt konstigt att folk sitter i denna tråd och letar köptips.

Den här tråden är full fart för att folk skriver om annat än endast tips.

Den andra tråden är död just nu för det har inte dykt upp något i lager sen någon postade senast?

Ska denna tråd behandlas exakt likadant kommer den också att vara helt tom på inlägg förutom enstaka tips då och då.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Den här tråden är full fart för att folk skriver om annat än endast tips.

Den andra tråden är död just nu för det har inte dykt upp något i lager sen någon postade senast?

Ska denna tråd behandlas exakt likadant kommer den också att vara helt tom på inlägg förutom enstaka tips då och då.

Faktum kvarstår. Folk har tipsats om möjligheter att få tag på en PS5 i denna tråd i större utsträckning än den andra tråden.
Jag bevakar båda och de bästa tipsen kommer ärligt talat härifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocorn:

Faktum kvarstår. Folk har tipsats om möjligheter att få tag på en PS5 i denna tråd i större utsträckning än den andra tråden.
Jag bevakar båda och de bästa tipsen kommer ärligt talat härifrån.

"Faktum kvarstår" att det första som står i trådskaparens första inlägg är

"Här pratar vi om våra ordrar!
Hur, var och när vi beställde och hur våran orderstatus ser ut!
Även snack om butikskontakter och uppdateringar"

Sen hjälper det ju inte att du startar en diskussion om detta som du uppenbarligen har fel om, då det leder till att fler personer utsätts för det du vill undvika - att få notiser över inlägg som inte ens tipsar om ps5 som finns i lager.

Permalänk
Medlem

Herregud vad det bölas i denna tråd, höj er!

Alla som hängt och varit 50% aktiva i tråden har fått tag på en genom antingen Amazon, Webhallen, NetonNet samt även Elgigantens utlottning.

Mediamarkt och "boka i varuhus, leverans inom X veckor" verkar inte varit lika fruktsamt av det jag läst!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edson:

Alla som hängt och varit 50% aktiva i tråden har fått tag på en genom antingen Amazon, Webhallen, NetonNet samt även Elgigantens utlottning.

Mediamarkt och "boka i varuhus, leverans inom X veckor" verkar inte varit lika fruktsamt av det jag läst!

Jag har varit 0,5 % aktiv i tråden och fick tag i en PS5 för två veckor sen efter tips i andra tråden

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Folk som _VET_ bäst gör mig så glad över att jag inte är svagbegåvad, gnälla över att folk uppdaterar status på sina leveranser i tråden som handlar om att uppdatera varann på statusen på leveranser... Eller i dagens fynd "Jag vet att detta är fel tråd och man bör skriva i diskussionstråden, men jag har en fråga..." mitt behov och mina åsiker är mycket viktigare än alla andras...!

Till topic: är telias erbjudande över, nån som vet?

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

De är slut kollade idag

Permalänk
Medlem

Julen är räddad!

Bokade PS5 Disc Edition 25/11 på MediaMarkt i Nacka efter tips här i tråden, och fick hämta den idag!

Delbetalade hälften vid bokningen.

Permalänk
Skrivet av Paithan:

Julen är räddad!

Bokade PS5 Disc Edition 25/11 på MediaMarkt i Nacka efter tips här i tråden, och fick hämta den idag!

Delbetalade hälften vid bokningen.

Bokade ps5 disc version för 3 dagar sedan, tror du jag kan få den snart också?

Bor i Göteborg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_edw:

Bokade ps5 disc version för 3 dagar sedan, tror du jag kan få den snart också?

Bor i Göteborg

verkar i alla fall som att ni i södra sverige får dom fortare än norra.

Permalänk
Medlem

Tydligen var jag för ”dålig” kund hos Telia för den jag ringde till i supporten för att få köpa PS5. Så nu säger jag upp mitt bredband hos Telia och ska se över företagsavtalet vi har med dem med +500 mobilabonnemang och bredband. Hoppas det var värt det för Telia!

Permalänk
Medlem

Min syster beställde från den där mobileshop från CDON men fick precis veta att de inte kommer leverera nåt ps5. Lagom kul när de redan köpt kontroll och spel på annat håll för att allt ska vara redo som julklapp. Nån butik som man borde kolla med som kommer få in innan jul?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Min syster beställde från den där mobileshop från CDON men fick precis veta att de inte kommer leverera nåt ps5. Lagom kul när de redan köpt kontroll och spel på annat håll för att allt ska vara redo som julklapp. Nån butik som man borde kolla med som kommer få in innan jul?

Som det ser ut i tråden, så skulle jag hålla ett öga på NetOnNet/Webhallen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Någon som har bokat på MM i Kungens Kurva?

Ska svänga förbi idag. Syskonbarnen kom visst på några veckor innan jul att det skulle vara nice med en PS5 under granen 🥶💀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Om ni bor i närheten av MediaMarkt så skulle jag säga att det är det bästa tipset i nuläget. Knalla in på ett varuhus och boka upp det. Ja, leveranstiden kan ta upp till fyra veckor, men baserat på vad folk här har berättat så verkar det snarare vara två veckors leveranstid eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Sanning, har fått tag i 4 st genom tips härifrån. Och då går jag in en gång på förmiddagen och en gång på kvällen när jag väl behöver ett.

Alltså, jag hjälper syskon och polare att få tag i ett. Jag har alltså inte 4 st själv. 😂

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Någon som har bokat på MM i Kungens Kurva?

Ska svänga förbi idag. Syskonbarnen kom visst på några veckor innan jul att det skulle vara nice med en PS5 under granen 🥶💀

De kan inte lova något såklart då många kunder kommer bli kränkta över att den inte kommer innan jul. Skulle själv inte lovat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Tydligen var jag för ”dålig” kund hos Telia för den jag ringde till i supporten för att få köpa PS5. Så nu säger jag upp mitt bredband hos Telia och ska se över företagsavtalet vi har med dem med +500 mobilabonnemang och bredband. Hoppas det var värt det för Telia!

Reglerna var väl även att du behövde TV hos dem tror jag?
Enligt din beskrivning har du inte det. Vad företaget har kan man ju inte ta hänsyn till.
Så att den du ringde till i så fall följde reglerna är väl inte mer än precis vad man förväntar sig?
Varför skulle han försnilla en enhet till dig när de finns gott om kunder som har alla tre produkterna?
Om du då vill kalla det "dålig" kund, varsågod.

Tycker inte själv om Telia, men verkar ju ha gjort rätt här.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

De kan inte lova något såklart då många kunder kommer bli kränkta över att den inte kommer innan jul. Skulle själv inte lovat något.

Det förstår jag. Fick samma svar när jag var där. Var tvungen att betala hela beloppet. Man kunde bara boka den med skivläsare