Jacob slutar på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nära! Det blev radhus i Gävle.

Bomhus? 😁

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Lycla till framöver. Men 4 timmar pendlande varjedag, det är en bedrift, aldrig hört nått liknande och då bor jag uppe i norr

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Sötast
Skrivet av Jacob:

Man blir alltid lika glad när man ser din söta nuna

Permalänk
Medlem

Jättetråkigt @Jacob! Men det välkända uttrycket "kill your darlings" kanske även passar in här eftersom du är skribent.

“Kill your darlings” is a common piece of advice given by experienced writers. You kill your darlings when you decide to get rid of an unnecessary storyline, character, or sentences in a piece of creative writing—elements you may have worked hard to create but that must be removed for the sake of your overall story.

The "overall story" är ju ditt liv och vad du vill göra med det

Lycka till vad du än hittar på härnäst!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Riktigt klent av Sweclockers!

Var det så svårt att erbjuda distansjobb för någon som gjort så mycket? Ogillar det mycket!

Dylika företag får skylla sig själva att de tappar kompetens.

Permalänk
Medlem

Lycka till med dit nya jobb! Lär inte vara några problem för dig att hitta något annat. För mig är det lite tvärt om, jag gillar inte att jobba hemma, och jag sitter nu ensam på vårt kontor i Dublin efter jag hotade med att säga upp mig ifall jag inte fick jobba från kontoret

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6800 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Yoshman:

@Jacob trist att du lämnar SweC, men förstår orsaken. Att spendera massvis med tid varje dag bara för att ta sig till/från jobbet känns verkligen inte som väl investerad tid.

Blir det något geek-möte i Gävle är jag på, första G&M som var i Gävle blev ju super-lyckat!

Peak:en av livskvalité!
/ Uppvuxen i Hofors

har i.o.f.s. inga direkta planer på att flytta tillbaka, men kanske kommer med åldern?

Dold text

Då ses vi i Gävle! Du får så klart gärna höra av dig när du har vägarna förbi igen så kan vi ta en lunch på stan. Det var ju ett framgångsrecept senast när jag bodde i Sandviken.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Alla jobb fungerar inte på distans. Jag har aldrig jobbat på distans då det är helt omöjligt. Förstår swec helt ut att dom måste ha någon form av struktur. vissa saker fungerar medan andra inte gör det. dessutom handlar det om att inte särbehandla vissa, fungerade säkert när swec fortfarande var ett lite kompis gäng, idag är det en företag.

Det är helt och hållet som du säger. Vissa saker fungerar inte helt optimalt på distans och undantag är inte bra. Ett undantag blir fler undantag, som jag skrev i trådstarten. Det hindrade mig så klart inte från att försöka och hoppas på det bästa.

Skrivet av ronz:

Tråkigt! Men jag förstår varför!
Önskar dig lycka till
Såg dig kliva på tåget ett par gånger i Sandviken och var lite avundsjuk över jobbet

Nämen! Tycker inte jag åkte från Sandviken till Stockholm så jäkla ofta och när det väl blev av åkte jag tidigt. Åkte vi samma tåg månne eller är du en stalker i världsklass?

Skrivet av SectionX2:

Bomhus? 😁

Haha, Bomhus avfärdades snabbt i sökandet. Det blev Sätra, så långt bort man kommer med baksida ut mot skogen.

Skrivet av Molotov:

Lycla till framöver. Men 4 timmar pendlande varjedag, det är en bedrift, aldrig hört nått liknande och då bor jag uppe i norr

Det är stort för att komma från en norrlänning.

Skrivet av Joppis:

Jättetråkigt @Jacob! Men det välkända uttrycket "kill your darlings" kanske även passar in här eftersom du är skribent.

“Kill your darlings” is a common piece of advice given by experienced writers. You kill your darlings when you decide to get rid of an unnecessary storyline, character, or sentences in a piece of creative writing—elements you may have worked hard to create but that must be removed for the sake of your overall story.

The "overall story" är ju ditt liv och vad du vill göra med det

Lycka till vad du än hittar på härnäst!

I am the darling.

Skrivet av lövet:

Riktigt klent av Sweclockers!

Var det så svårt att erbjuda distansjobb för någon som gjort så mycket? Ogillar det mycket!

Dylika företag får skylla sig själva att de tappar kompetens.

Som både jag och Anton skrivit i tråden finns det ändå goda argument i just det här specifika fallet (företaget). Jag gick in i det här samtalet väl medveten om att det fanns två potentiella utfall. Till syvende och sist är det här ett val jag gör – det är inte SweClockers / Geeks som gör sig av med mig.

Skrivet av UMC:

Lycka till med dit nya jobb! Lär inte vara några problem för dig att hitta något annat. För mig är det lite tvärt om, jag gillar inte att jobba hemma, och jag sitter nu ensam på vårt kontor i Dublin efter jag hotade med att säga upp mig ifall jag inte fick jobba från kontoret

Folk säger att jag inte kommer ha något problem att hitta ett nytt jobb. För någon som haft det bekvämt i nio år och inte stått till arbetsmarknadens förfogan är det svårt att se det perspektivet. ^^ "Det löser sig" är min inställning just nu och jag får väl lita på omgivningen här.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack för allt Jacob Lycka till med ditt nästa steg i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Nämen! Tycker inte jag åkte från Sandviken till Stockholm så jäkla ofta och när det väl blev av åkte jag tidigt. Åkte vi samma tåg månne eller är du en stalker i världsklass?

Det var nog samma tåg ett par få gånger! Så få som 2st kanske.
Var många många år sedan

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Axel95:

Tack för allt Jacob Lycka till med ditt nästa steg i livet.

Tack så mycket

Skrivet av ronz:

Det var nog samma tåg ett par få gånger! Så få som 2st kanske.
Var många många år sedan

Se där. Som du säger måste det varit en tid sedan, jag flyttade till Sandviken januari 2013 och till Gävle februari 2016.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Trist att Jacob ska sluta, men förståeligt utifrån det som sagts.
Detsamma gäller även för de andra som slutat.
När hobbyn även blir arbete försvinner ju också något av glädjen med det, säkerligen många både på Swec (Geeks) och även inom andra områden som känner igen sig i det. Det sker inte direkt, men efter några år inser man det.

När det gäller Jacob minns jag att jag tänkte att "Vad är det där för en ung grabb?", som verkade både lite kaxig och samtidigt osäker.
Men det har visat sig att den unga grabben vuxit och faktiskt också kunde leverera.

Finns många aspekter kring arbete, pendling m m.

Pendling sägs enligt studier vara en av sakerna som har störst betydelse för livskvalitet.
Skulle själv inte vilja behöva pendla någon längre sträcka. Jobbet och tillhörande förberedelser m m tar redan tillräckligt lång tid av dagen. Och med tanke på norrlänning, det är ju vi i Norrland som oftare har kortare pendlingstider. Är det längre pendling här så innebär det i princip alltid bilkörning, där man till skillnad mot tåg inte kan spela/kolla serier/nätet/sova utan måste vara väldigt fokuserad på vägen.
Har själv tidigare kört mellan orter under betald arbetstid (övertid) som innebar runt 3 h resa per dag, hade man haft det under ordinarie arbetstid vore det ju rätt bra.
Har i dagsläget runt 20 min från dörren hemma till att jag sitter på kontoret, vilket kortas några min när det är varmare ute så att jag inte behöver motorvärmare och ställa den m m. Det är rätt ok, men slipper jag åka så gör jag ju gärna inte det.

Bostadsmarknaden både i Sthlm och egentligen i hela landet fungerar inte bra och hindrar utveckling. Det går inte att bara flytta till en ort där det finns jobb, det kräver då oftast enormt lång kötid eller rejäla lån i kombination med rejält höga inkomster. Att även prova flytta från en ort där man redan sen länge har hyfsat boende blir ett hinder, då möjligheterna att flytta tillbaka sen är mindre. Folk vågar inte chansa och prova på något annat av rädsla för att fastna någonstans utan möjlighet att ta sig därifrån.
Med digitaliseringen och möjligheterna till distansarbete och möten m m, samt effektiv logistik, tycker man ju att Sthlms roll som central punkt borde minska något.

Kraven på att vara på plats kontra möjligheterna att jobba på distans är ju en annan del. Fullt förståeligt att en hel del arbetsgivare gärna vill att man ska vara på plats, även om en viss flexibilitet vore önskvärd. Att kunna jobba på distans någon/några dagar i veckan vore inte fel om förutsättningarna finns, det borde arbetsgivare vara mer öppna för.
Sen finns det ju såklart arbeten där man absolut måste vara på plats hela tiden och även anställda som hellre jobbar från kontoret än hemma. Men som anställd kan man inte heller räkna med att man enbart ska kunna jobba på distans, det finns värden i att vara på plats fysiskt som inte går att få på samma sätt på distans.

Sen ses anställda i allmänhet (märk väl att det nu inte pekas på Geeks/Swec specifikt alls) som rätt lätt utbytbara. Arbetsgivare värdesätter inte lojalitet och individernas unika erfarenheter, vad den enskilda individen tillför. Bara de har någon att fylla platsen.
Värdet av att vara lojal är enbart att man har ett hyfsat tryggt arbete, det ger inte direkt några andra fördelar eller större möjligheter till löneförhöjning.

Sen hur man är och verkar i sociala sammanhang, samt hur man uppfattas, hänger långt ifrån alltid ihop med hur man levererar/arbetar (för att återknyta till hur Jacob uppfattades i början). För många chefer är det viktigare hur de uppfattar en än vad man man kan och levererar. Den som jobbar nära chefen och råkar vara en sådan typ som chefen gillar kommer ofta att få fördelar. Få chefer som har den styrka och integritet som krävs, för att se och värdesätta även de som ligger längre ifrån chefen både geografiskt och personlighetsmässigt.

Med tanke på Jacobs familjesituation (barn, separerad, ev söker el har sambo?) vore det intressant med en undersökning bland medlemmarna för att se hur deras familjesituation ser ut.
Gärna med många svarsalternativ för att täcka upp de olika varianterna. Det finns ju garanterat alla varianter representerade: Gift familjefar/-mor, sambo, änkling/änka, ensamstående förälder, bor hos föräldrarna/är barnet i huset, singel som inte söker, desperat dejtande osv.

Blev lite långt det här kanske ja..

Får hoppas att Jacob hittar något att trivas med utan alltför lång pendling!
Prova gärna om möjligt något som är en bit ifrån det som gjorts tidigare.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av D.:

Trist att Jacob ska sluta, men förståeligt utifrån det som sagts.
Detsamma gäller även för de andra som slutat.
När hobbyn även blir arbete försvinner ju också något av glädjen med det, säkerligen många både på Swec (Geeks) och även inom andra områden som känner igen sig i det. Det sker inte direkt, men efter några år inser man det.

När det gäller Jacob minns jag att jag tänkte att "Vad är det där för en ung grabb?", som verkade både lite kaxig och samtidigt osäker.
Men det har visat sig att den unga grabben vuxit och faktiskt också kunde leverera.

Finns många aspekter kring arbete, pendling m m.

Pendling sägs enligt studier vara en av sakerna som har störst betydelse för livskvalitet.
Skulle själv inte vilja behöva pendla någon längre sträcka. Jobbet och tillhörande förberedelser m m tar redan tillräckligt lång tid av dagen. Och med tanke på norrlänning, det är ju vi i Norrland som oftare har kortare pendlingstider. Är det längre pendling här så innebär det i princip alltid bilkörning, där man till skillnad mot tåg inte kan spela/kolla serier/nätet/sova utan måste vara väldigt fokuserad på vägen.
Har själv tidigare kört mellan orter under betald arbetstid (övertid) som innebar runt 3 h resa per dag, hade man haft det under ordinarie arbetstid vore det ju rätt bra.
Har i dagsläget runt 20 min från dörren hemma till att jag sitter på kontoret, vilket kortas några min när det är varmare ute så att jag inte behöver motorvärmare och ställa den m m. Det är rätt ok, men slipper jag åka så gör jag ju gärna inte det.

Bostadsmarknaden både i Sthlm och egentligen i hela landet fungerar inte bra och hindrar utveckling. Det går inte att bara flytta till en ort där det finns jobb, det kräver då oftast enormt lång kötid eller rejäla lån i kombination med rejält höga inkomster. Att även prova flytta från en ort där man redan sen länge har hyfsat boende blir ett hinder, då möjligheterna att flytta tillbaka sen är mindre. Folk vågar inte chansa och prova på något annat av rädsla för att fastna någonstans utan möjlighet att ta sig därifrån.
Med digitaliseringen och möjligheterna till distansarbete och möten m m, samt effektiv logistik, tycker man ju att Sthlms roll som central punkt borde minska något.

Kraven på att vara på plats kontra möjligheterna att jobba på distans är ju en annan del. Fullt förståeligt att en hel del arbetsgivare gärna vill att man ska vara på plats, även om en viss flexibilitet vore önskvärd. Att kunna jobba på distans någon/några dagar i veckan vore inte fel om förutsättningarna finns, det borde arbetsgivare vara mer öppna för.
Sen finns det ju såklart arbeten där man absolut måste vara på plats hela tiden och även anställda som hellre jobbar från kontoret än hemma. Men som anställd kan man inte heller räkna med att man enbart ska kunna jobba på distans, det finns värden i att vara på plats fysiskt som inte går att få på samma sätt på distans.

Sen ses anställda i allmänhet (märk väl att det nu inte pekas på Geeks/Swec specifikt alls) som rätt lätt utbytbara. Arbetsgivare värdesätter inte lojalitet och individernas unika erfarenheter, vad den enskilda individen tillför. Bara de har någon att fylla platsen.
Värdet av att vara lojal är enbart att man har ett hyfsat tryggt arbete, det ger inte direkt några andra fördelar eller större möjligheter till löneförhöjning.

Sen hur man är och verkar i sociala sammanhang, samt hur man uppfattas, hänger långt ifrån alltid ihop med hur man levererar/arbetar (för att återknyta till hur Jacob uppfattades i början). För många chefer är det viktigare hur de uppfattar en än vad man man kan och levererar. Den som jobbar nära chefen och råkar vara en sådan typ som chefen gillar kommer ofta att få fördelar. Få chefer som har den styrka och integritet som krävs, för att se och värdesätta även de som ligger längre ifrån chefen både geografiskt och personlighetsmässigt.

Med tanke på Jacobs familjesituation (barn, separerad, ev söker el har sambo?) vore det intressant med en undersökning bland medlemmarna för att se hur deras familjesituation ser ut.
Gärna med många svarsalternativ för att täcka upp de olika varianterna. Det finns ju garanterat alla varianter representerade: Gift familjefar/-mor, sambo, änkling/änka, ensamstående förälder, bor hos föräldrarna/är barnet i huset, singel som inte söker, desperat dejtande osv.

Blev lite långt det här kanske ja..

Får hoppas att Jacob hittar något att trivas med utan alltför lång pendling!
Prova gärna om möjligt något som är en bit ifrån det som gjorts tidigare.

Jadu, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den här långa utläggningen 😅 Den där unga grabben var 23 år när han började på SweClockers. Barn från tidigare förhållande, jag och sambo har nyligen köpt radhus.

Jag och min chef har en mycket bra relation yrkesmässigt och god personkemi. Utan att gå in på detalj om våra samtal var målbilden genomgående att jag skulle jobba kvar. Beslutet grundar sig helt i hur företaget ska drivas långsiktigt och att vara konsekvent mot alla. Att ge någon gräddfil ser inte bra ut och det blir svårt för chefer & VD att motivera varför Jacob får jobba hemma betydligt mer än någon annan som också har ett svårt livspussel.

Glöden för halvledare och datorhårdvara finns fortfarande, så jag kommer fortsätta verka inom tekniksfären även efter SweClockers. Var och i vilka former återstår att se.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jadu, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på den här långa utläggningen 😅 Den där unga grabben var 23 år när han började på SweClockers. Barn från tidigare förhållande, jag och sambo har nyligen köpt radhus.

Jag och min chef har en mycket bra relation yrkesmässigt och god personkemi. Utan att gå in på detalj om våra samtal var målbilden genomgående att jag skulle jobba kvar. Beslutet grundar sig helt i hur företaget ska drivas långsiktigt och att vara konsekvent mot alla. Att ge någon gräddfil ser inte bra ut och det blir svårt för chefer & VD att motivera varför Jacob får jobba hemma betydligt mer än någon annan som också har ett svårt livspussel.

Glöden för halvledare och datorhårdvara finns fortfarande, så jag kommer fortsätta verka inom tekniksfären även efter SweClockers. Var och i vilka former återstår att se.

Behöver inte svara på allt då det var mer allmänna konstateranden kring arbete, bostadsmarknad m m och kommenterade även kring vad som nämnts i tråden i övrigt, bl a det att andra också lämnat. Dvs att det inte nödvändigtvis behöver betyda att det är dåligt där nu, som en del antagit.

Glöden finns säkert kvar, men som säkert många andra här kan skriva under på så är det inte riktigt samma att jobba med sin hobby i längden. Att tiden och energin att även göra liknande på fritiden minskar när man arbetar med det under dagarna.

Inte alls fel att fortsätta inom tekniksfären, men kan vara positivt att förflytta sig lite åt något håll inom det.

Men som sagt, lycka till med vad du nu ska göra i framtiden Jacob!

Permalänk

Känner inte dig Jacob och respekterar verkligen ditt beslut. Hade antagligen gjort detsamma om min arbetsgivare gick åt samma håll. Men, jag blir riktigt besviken på historien om Swec/Geeks som beskrivs här. Känns verkligen inte rätt i tiden att någon ska behöva gå pga krav på arbete på plats, i en bransch där jag öht inte kan se syftet med att man måste vara på plats. Pandemin har ju dessutom visat att det fungerar utmärkt att arbeta på distans i fler branscher än vad det ansågs möjligt innan pandemin, och hållbarhetsmässigt är det ju toppen att undvika detta pendlande

Man undrar ju, SweClockers/Geeks AB: litar ni inte på era medarbetare och har ni inte några långsiktiga hållbarhetsmål?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av thg-linus:

Känner inte dig Jacob och respekterar verkligen ditt beslut. Hade antagligen gjort detsamma om min arbetsgivare gick åt samma håll. Men, jag blir riktigt besviken på historien om Swec/Geeks som beskrivs här. Känns verkligen inte rätt i tiden att någon ska behöva gå pga krav på arbete på plats, i en bransch där jag öht inte kan se syftet med att man måste vara på plats. Pandemin har ju dessutom visat att det fungerar utmärkt att arbeta på distans i fler branscher än vad det ansågs möjligt innan pandemin, och hållbarhetsmässigt är det ju toppen att undvika detta pendlande

Man undrar ju, SweClockers/Geeks AB: litar ni inte på era medarbetare och har ni inte några långsiktiga hållbarhetsmål?

Hej. Absolut funkar jättemånga jobb kanon hemifrån. Min bedömning för vad vi ska hitta på framåt är dock annorlunda för just oss, och det handlar inte om tillit.

Det handlar om att hitta på mer saker som involverar att göra besök på fält, vara nära de bolag vi bevakar, skapa mer videoinnehåll, fler event etc! Bra och roligt innehåll för communityt helt enkelt. Hela svaret finns här, några inlägg bakåt:
#19372010

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jacob:

Eller så blir jag ännu en gång hans underhuggare? Jag vet att @emilakered saknar att chefa över mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det finns en del praktiska saker med att arbeta tillsammans. Ett av de tydligaste exemplen är förstås video, vilket vi gör ganska mycket av (och vill göra mer av).

<...>

Med det sagt så förstår jag absolut många tex utvecklare som jobbar helt isolerade i sin uppgift har svårt att se poängen med att komma in på ett kontor, dra på sig hörlurarna, koda i åtta timmar för att sen dra hem igen. Tex.

Fast att ni inte lika lätt kan filma videoklipp var ju faktiskt en bra anledning?

Det där med utvecklare och isolerade uppgifter handlar ju mer om okunskap/bakåtsträvande, sorry! Eller så säger det mer om hur man jobbar på Sweclockers. Jobbar man som systemutvecklare generellt så sitter man oftast inte och "kodar i åtta timmar" i något garage. Det funkar alldeles utmärkt att parprogrammera, problemlösa och diskutera på distans. Där jag jobbar nu kör vi även retro, standup och möten. Ofta med kamera påslagen för att det ska bli lite mer personligt.

Många av mina vänner har samma erfarenhet och när vi intervjuar för nya positioner så är det många kandidater som efterfrågar detta.

Permalänk
Medlem

Jag kan tycka att det fortfarande är märkligt att vi inte kommit längre år 2021 inom digital kommunikation. Tekniken finns men jag kan inte påstå att det är många som utnyttjar den till fullo. Kanske har Mark Zuckerberg något stort på gång med sitt Meta-verse. Han må vara "ond" men jag tror inte han är "dum".

Permalänk
Musikälskare

Så tradigt men jag önskar dig all lycka till i framtiden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Synd att du väljer att sluta, men jag hoppas du går en bra framtid till mötes.

Har sett dig några gånger här i Gävle, T-udden bland annat, och vart sugen att hälsa, men är för blyg haha

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Tack för allt! Du kommer att bli saknad. Har nog aldrig sett dig svara otrevligt, utan alltid med tålamod. Lycka till med dina nya äventyr!

Permalänk
Medlem

Tack för alla underbara år Jakob! Du kommer bli så saknad av oss alla.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Klarspråkarn:

Tack för allt! Du kommer att bli saknad. Har nog aldrig sett dig svara otrevligt, utan alltid med tålamod. Lycka till med dina nya äventyr!

Tack! Jag ska erkänna att det inte alltid är lätt och att det finns stunder då man svär för sig själv i frustration över folk som väljer att inte vilja se andras perspektiv. Då tar man ett par steg tillbaka, läs igenom inlägget en sista gång innan man trycker skicka. Att vårda och värna forumet är trots det den del jag kommer sakna mest.

Vore i och för sig ganska roligt att sadla om till troll igen bara för att jävlas med moderatorerna. @NordhNet @Kent

Skrivet av Tycho:

Tack för alla underbara år Jakob! Du kommer bli så saknad av oss alla.

Tack själv! Jag lär dock fortfarande dyka upp i forumet mellan varven.

Vad konstigt. Jag känner igen din avatar och ditt användarnamn så väl SweClockers, men kan inte placera i vilket sammanhang och hittar inget heller när jag ögnar igenom dina inlägg. Kanske är det bara båda delar som satt sig.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag lär dock fortfarande dyka upp i forumet mellan varven.

Skönt att höra. Vad händer nu med dina undersökningar, t.ex. den om kladdande med chips o annat vid datorn? Kommer jag och alla andra nu få vänta i ovisshet i en evighet på utfallet av denna viktiga undersökning?
Känns trist att du slutar men jag har gjort likadant när jag för länge, länge sedan tvingades till väl långa pendlingar.

Nu blir jag lite vemodig, du har ju alltid funnits här på SweC från mitt perspektiv sett (reggade mig 2015).

Lycka till i din nya karriär och jag kommer hålla utkik efter dina inlägg i hopp om lika skruvade infall i framtiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till framåt! Förändring är ofta bra, både för dig och för Sweclockers!

Och då du fortfarande har passion för ämnet, och gillar Sweclockers. Så kan jag inte se något fel/konstigt med att ta några frilansuppdrag om det dyker upp något kul. Tror både du och läsarna skulle uppskatta det. Jag ser inte det som någon prestigeförlust eller "steg tillbaka" utan bara som ett nytt sätt att delta.

tycker även @emilakered kan göra ett återbesök, typ en fredagspanel eller något

Permalänk
Medlem

Så varför har inte Geeks ett VR kontor...

Tack för trevliga meet's

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Jacob:

Vore i och för sig ganska roligt att sadla om till troll igen bara för att jävlas med moderatorerna. @NordhNet @Kent

Jaha? Jag trodde du redan börjat 😈❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad konstigt. Jag känner igen din avatar och ditt användarnamn så väl SweClockers, men kan inte placera i vilket sammanhang och hittar inget heller när jag ögnar igenom dina inlägg. Kanske är det bara båda delar som satt sig.

Min enda claim to fame på forumet är nog från julafton 2018 då jag sammanfattade Sweläskers dryckeskalender på önskan av @emilakered. Annars är jag mest en lurker ifrån schlätta.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C || AMD Ryzen 7 5800X || Noctua NH-D15 || Gigabyte B550 AORUS PRO || Corsair Vengeance LP 32GB 3600MHz || ASUS TUF RTX3080 || Intel 660P 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Laxpudding:

Åh fanken! Vad är planen? Radhus i Hofors?

Man flyttar väl inte till Hofors av alla byar?