Alla visste detta utom jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Fast ibland så kan det bli "Rest in Pieces" (svart humor).

R.I.P står för Requiescat in pace, vilket smidigt översätts till Rest in peace.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Var inne hos en cykelhandlare och hörde följande samtal (ungefär) mellan servicekillen och kunden:
Kund: "Jag har lite problem med min cykel och skulle behöva service. Jag tror att navigatorn är sönder."
Servicekillen: "..[tystnad].. navigatorn?"
Kund: "Ja alltså framlyset funkar inte".
Servicekillen:"..."
Kund:".."
Servicekillen: "..menar du kanske navgeneratorn?"
Kund: "Ja precis, sa jag inte det?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag försökte lite härma det subtila gurglandet som skåningar gör när dom säger Kristianstad (så som danskarna säger Kung Christian). Har inte hört skåningar använda det i orden sked eller sjukt dock.

Haha ok. Jag skulle nog säga att jag kan få in ännu mer gurglande i ”sked” än kristianstad, men så bor jag numera i Östergötland där de inte (heller) kan uttala saker ordentligt så jag kanske har blivit miljöskadad. Kristianstadstrakten har dock ett pr spännande ljud och uttal för sig som inte resten av Skåne sysslar med vill jag påstå.

Permalänk
Medlem

På tal om Östergötland tog det ett bra tag efter att jag flyttat hit (norrköping) innan jag insåg att ”Wuåschtuguatan” är det samma som Gamla Rådstugugatan…

Förtydligade var hit var
Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

R.I.P står för Requiescat in pace, vilket smidigt översätts till Rest in peace.

Läste om någon som, som barn, antog att det stod för "Return if possible".

Permalänk
Medlem

När man var liten grabb på 90 talet och besökte farmor och farfar så var det inget roligt på deras TV då dom hade 3 kanaler.
Alltid var det någon svartvit film på SVT som farfar kollade på i sin vinröda fåtölj med en kopp svartkaffe och en skorpa på tallriken.
Där satt man och undrade varför världen var svartvitt och vem kom på färgen? 😂

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

R.I.P står för Requiescat in pace, vilket smidigt översätts till Rest in peace.

Lögner. Vi vet alla att det står för "RIP in peace".

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Lögner. Vi vet alla att det står för "RIP in peace".

En oändlig loop med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Lögner. Vi vet alla att det står för "RIP in peace".

Skrivet av ztenlund:

En oändlig loop med andra ord?

Som "GNU is not Unix", som också kan appliceras rekursivt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Du pratar dock om faktiska saker där det finns ett rätt eller fel. Jag pratar om hur folk upplever saker, där finns inget rätt eller fel och det är i regel den stora massan som bestämmer den rådande normen.

En liten men betydande fråga om man frågar mig.

Ja det du nu ja. Att jorden är rund och att jorden snurrar runt solen. Det visste ju inte den stora massan då. Är inte det min poäng?
Fem upvotes på ditt svar till mig dessutom. Helt otroligt.
Faktum är väl att den stora massa är hemskt lättlurad för de orkar inte använda sin egen hjärna. Det vet de som har makten och de utnyttjar det.

Permalänk
Medlem

Gomorron. Fick veta nyligen att inget är konstigt eller fult med en vinnande deltagare vara sponsrad av arrangören, och att påpeka intressekonflikten leder till kommentarer om tonläge.

If it looks like a duck and walks like a duck, it is a swan of course!
Fin exempel: https://9gag.com/gag/avAL3WX

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Att socialdemokraternas ros som de bytte till 1993... ser ut som ansiktet på en apa. Jag var ovetandes i nästan 30 år.

Så... inga politiska diskussioner som följd av denna post, tack!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

Att socialdemokraternas ros som de bytte till 1993... ser ut som ansiktet på en apa. Jag var ovetandes i nästan 30 år.

Så... inga politiska diskussioner som följd av denna post, tack!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0d/S_v1.svg/260px-S_v1.svg.png

En apa och en papegoja har jag för debatten gick när den var ny.