Permalänk
Medlem

Vilket strategiskt haveri av Red Bull...

Edit: Men snyggt av Perez 🎅

Permalänk
Medlem

Bwooohaaa PEREZ!!!

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort av Perez men till ingen nytta

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Alltså... jag har sugit på den här karamellen länge nu... men tänk om det vore sandfällor i stället för asfalt utanför banan, då hade Max tagit ledningen för att Lewis lämnade dörren öppen.

Så hur fan resonerar "domarna" egentligen? Dom har helt enkelt gjort så att "block pass" är menlösa på banor där man bara kan gena genom kurvan.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Fan va trött jag är på Mercedes gnäll över radion vid minsta lilla, sen kommer de undan med allt.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Det här loppet är inte kört än! Lewis däck måste hålla loppet ut nu!

KOM IGEN MAX!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli tuft för Hamilton. Vinner han detta så förtjänar han verkligen sin åttonde titel.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du missade hamiltons och rosbergs fight.

Red Bull var dominant under Vettels tid så förstår du gav upp.

Och sedan har jag förstått att Mercedes dominerade, så det känns inte som man har missat direkt mycket.

Skrivet av GooGeL:

Har svårt att se att Formel 1 blir elbilar i närtiden. Alternativa bränslen lär nog hända. Men el? Pfft. Vi kräver riktiga oljud.

Mercedes, Ferrari m.fl. är de enorma investerarna i Formel 1. Klart de står i en viss maktposition att påverka vad som sker runt omkring sig. Deras skyddande av egna intressen ställer till det till en viss del för den fortsatta utvecklingen av sporten, jaO.
Men men... det har hänt mycket bra saker med F1 sedan Bernie fick foten. Sprint är dock en jäkla lam anka. Drama och politiken finns som vanligt där. Och är här för och stanna så länge pengarna och summorna som rör sig bakom pitwall är enorma.

Ahhh... och den där Netflix serien Drive to survive är väl den största skiten som producerats på länge. Passar väl dagens amerikatempel men, finns ju goda anledningar till varför Discovery channel m.fl var bättre förr.

Skrivet av maniac:

Det kommer nog tyvärr att dröja. Dessvärre Formula E har monopol på FIA sanktionerad eldriven formelbilsracing fram till 2039.

Alternativa/syntetiska bränslen och hybridsystem är nog framtiden för F1 ett bra tag framöver.

Ah, ser att jag var otydlig, menade förstås inte en övergång till Formel E, utan mer det Mercedes har pratat om att öka den elektrifierade delen så att säga, men fortsätta med hybrid och alternativa bränslen

Men vad jag lärt mig av denna säsong är att beslut åt höger och vänster varit mer än godtyckliga och beroende mer på "dagsform" än ett tydligt regelverk där "fanboys" av den ena eller andra föraren skriker högt. Också en viss skillnad från "min tid" då det mer handlade om stallen än specifika förare ^^

Och det var inte lite förvånade att se Red Bull HONDA Och det ledsamma med både Mclaren och Ferrari som tycks ha tappat enormt och inte "varit med i matchen" alls.

Sista loppet fick väl lite av ett "anti-klimax" och jag är övertygad om att det lär diskuteras en hel del om incidenten, som kommer domineras av "skrikande fanboys/fangirls"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Detta kommer bli tuft för Hamilton. Vinner han detta så förtjänar han verkligen sin åttonde titel.

???
Jag ser det som tvärtom, att ha så gamla däck på bilen och ändå kunna hålla det tempot talar ju verkligen för hur överlägsen den där bilen är på alla sätt.

Edit: asså, jag menar inte att han inte är värd att vinna, jag menar bara att hans körning idag inte gör honom mer värd att vinna för den där bilen är ju helt enkelt helt överlägsen att även med så gamla däck så har han inga problem att hålla tempot uppe

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ah, ser att jag var otydlig, menade förstås inte en övergång till Formel E, utan mer det Mercedes har pratat om att öka den elektrifierade delen så att säga, men fortsätta med hybrid och alternativa bränslen

Men vad jag lärt mig av denna säsong är att beslut åt höger och vänster varit mer än godtyckliga och beroende mer på "dagsform" än ett tydligt regelverk där "fanboys" av den ena eller andra föraren skriker högt. Också en viss skillnad från "min tid" då det mer handlade om stallen än specifika förare ^^

Och det var inte lite förvånade att se Red Bull HONDA Och det ledsamma med både Mclaren och Ferrari som tycks ha tappat enormt och inte "varit med i matchen" alls.

Sista loppet fick väl lite av ett "anti-klimax" och jag är övertygad om att det lär diskuteras en hel del om incidenten, som kommer domineras av "skrikande fanboys/fangirls"

Då är jag med

Det har varit snack om att förenkla den elektriska delen genom att ta bort MGU-H, enheten som genererar engergi av värmen från turbon för att locka fler motortillverkare.
Argumentet är att biltillverkare ser att den är svår/dyr att applicera på massproducerade bilar samt att den dyr och komplex till F1 motorerna. Så det ska helt klart bli intressant att följa

Ps: än är inte racet över.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

???
Jag ser det som tvärtom, att ha så gamla däck på bilen och ändå kunna hålla det tempot talar ju verkligen för hur överlägsen den där bilen är på alla sätt.

Edit: asså, jag menar inte att han inte är värd att vinna, jag menar bara att hans körning idag inte gör honom mer värd att vinna för den där bilen är ju helt enkelt helt överlägsen att även med så gamla däck så har han inga problem att hålla tempot uppe

I detta fall är det inte bilen..detta race visar ju att Max inte är redo. Katastrof kval även om han var snabbast med en halvsekund, och en katastrofal start när det gäller som mest.

Nu får ju Max allting serverat igen med säkerhetsbil.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Så du tror att Verstappen helt plötsligt kommer hitta massa fart som dom inte har haft som senaste loppen? 5s efter med slutkörda däck och två stop…
Nää, så länge det inte blir ett tekniskt fel på Hamiltons bil blir detta en promenadseger för honom

Haha...! Tjiii!

Fasen vad långt det här loppet kändes! Tar ju aldrig slut. Aja, trodde Max skulle äta upp mellantiden bättre efter nya hårda däck.
Snart får vi fram en VM-vinnare iaf.

Permalänk
Medlem

KOM IGEN! Få undan bilen så vi får 1 eller 2 varv till!

Helvete om detta mästerskap ska avgöras under säkerhetsbilen.

Lewis låter som att han ska börja gråta.

Visa signatur

#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Fan vad trist om Hamilton förlorar titeln på det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Fan vad trist om Hamilton förlorar titeln på det här

Tänk om han hade otur en enda gång! Vilken katastrof!

Visa signatur

#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Vilken jäkla skandal!

Permalänk
Medlem

#@$*"&#@?!*

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket beslut! Fy

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, va i HELVETE!!?!?!?!?

Permalänk
Medlem

LOOOOOOOOOOOOOOL

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

OH MY!!!

o/ Grattis Max.

Permalänk
Medlem

Nä fyfan. Rånad.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

VA HÄNDER HAHAHAHAHAHAHA

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

SÅ JÄVLA BRA!!!!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Snacka om drama sista varven!

Permalänk
Medlem

fy fan vad tråkigt för Hamilton att bli rånad på vinsten så här.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Max förtjänade inte detta för fem öre. I alla fall inte på detta sättet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom igen, Max förtjänade mästerskapet den här säsongen!

Tycker lite synd om Lewis att förlora det på det sättet.

FAN jag är hes!

Visa signatur

#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Rånarluvan på för Verstappen!