Permalänk
Medlem

Ang. system till nytt hus

Hej!

Vi har nyligen köpt ett på ca 180 kvm. Tänkte planera ljudsystemet inför att vi flyttar dit i januari.

Min tanke är att ha ett antal högtalare vid TVn, någon i köket, en vid matsalen, en på respektive badrum (2 st) och kanske någon till allrummet/tvn på våning 2.

Varken jag eller min fru är egentligen så intresserade av ljudkvaliteten utan mer att det ska funka smidigt att koppla ihop och styra olika musik i olika rum.

Kan IKEAs system fungera för detta?

Med vänlig hälsning,
Fredric

Permalänk
Medlem

Om du med IKEA avser serien Symfonisk som är ett samarbete med Sonos så ja det täcker nog det mesta av dina behov. Däremot om jag inte minns fel så saknar de helt fysiska ingångar, så du kommer inte kunna koppla dem direkt till TVn. Skulle därför sikta på en Sonos Arc eller Beam till TVn och eventuellt komplettera med Symfonisk som bakre satelliter om du vill ha surround.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Om du med IKEA avser serien Symfonisk som är ett samarbete med Sonos så ja det täcker nog det mesta av dina behov. Däremot om jag inte minns fel så saknar de helt fysiska ingångar, så du kommer inte kunna koppla dem direkt till TVn. Skulle därför sikta på en Sonos Arc eller Beam till TVn och eventuellt komplettera med Symfonisk som bakre satelliter om du vill ha surround.

Tja!

Tack för bra tips.

Skulle det fungera om man har Apple-TV till TVn och koppla ihop med symfonisk?