Bäst VPN för att enbart kringgå geoblockering (Youtube och nyhetssidor)?

Permalänk
Medlem

Bäst VPN för att enbart kringgå geoblockering (Youtube och nyhetssidor)?

Jag irriterar mig på en del tröttsam geoblockering. Dels på Youtube där framför allt en del brittiska uppladdningar av humorprogram är blockerade. Dels av främst amerikanska nyhetssidor som blockerar besökare från EU pga att de missuppfattat GDPR. Som bonus skulle det vara bra att kunna låtsas vara i t ex Danmark, Finland eller Norge, för att kunna se på deras public service-strömningstjänster. Jag använder inga kommersiella strömningstjänster som Netflix eller liknande, så inget behov av att de ska funka.

Jag har noll intresse av kryptering för att dölja nåt eller vara hemlig med vad jag är på för sidor. Mitt enda syfte med VPN är att kringgå geoblockering i situationer likt de jag beskriver ovan. Men det betyder också att VPN:en måste funka med Youtube och t ex nyhetssajter i USA, för annars är det ingen mening med det.

Det är svårt att hitta info om detta, för de flesta verkar vilja ha VPN i nåt slags integritetssyfte, och det är också så tjänsterna marknadsförs. Mitt användarfall finns inte mycket info om, just ur perspektivet att välja den bästa.

Tar tacksamt emot tips och råd!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av cyklonen:

Jag irriterar mig på en del tröttsam geoblockering. Dels på Youtube där framför allt en del brittiska uppladdningar av humorprogram är blockerade. Dels av främst amerikanska nyhetssidor som blockerar besökare från EU pga att de missuppfattat GDPR. Som bonus skulle det vara bra att kunna låtsas vara i t ex Danmark, Finland eller Norge, för att kunna se på deras public service-strömningstjänster. Jag använder inga kommersiella strömningstjänster som Netflix eller liknande, så inget behov av att de ska funka.

Jag har noll intresse av kryptering för att dölja nåt eller vara hemlig med vad jag är på för sidor. Mitt enda syfte med VPN är att kringgå geoblockering i situationer likt de jag beskriver ovan. Men det betyder också att VPN:en måste funka med Youtube och t ex nyhetssajter i USA, för annars är det ingen mening med det.

Det är svårt att hitta info om detta, för de flesta verkar vilja ha VPN i nåt slags integritetssyfte, och det är också så tjänsterna marknadsförs. Mitt användarfall finns inte mycket info om, just ur perspektivet att välja den bästa.

Tar tacksamt emot tips och råd!

Välj efterpris för siterna du vill nå kommer att spärra olika tjänster vid olika tillfällen och alla tjänster roterar mellan olika adresser för att komma runt det så ingen tjänst lär alltid fungera eller vara alltid bäst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.