Trådlösa lurar till en kräsen.

Permalänk
Medlem

Trådlösa lurar till en kräsen.

Hej. Håller på att leta runt i djungeln av alla hörlurar. Ska gå på pappaledighet om 2 veckor och tänkte lyxa till det med ett par trådlösa hörlurar. Några kriterier jag har är:

  • Sköna sitta där dom ska, vill kunna träna med dom.

  • Ljudkvalite är också nått jag värderar men inte högst prio

  • Runt 1000 kronor gärna under, helst inear men kan även vara onear.

  • Ej airpods...

Jag har läst massa recensioner och läser om dålig bluetooth och lurar som varenda steg hörs i. Dom där vista tex. Dålig kontakt på alla jabra etc. Har ni några tips?

Mvh Jonte

Permalänk

Tyvärr över din budget men jag har ett par Galaxy Buds (gen 1) och de är supertrevliga i mina öron, ramblar inte ut och skaver inte. Fungerar bra att träna med, aldrig rädd att de ska trilla ur. Jag har sett Buds 2 gå för runt 1200kr, de ska vara bättre på alla punkter. Det blir ett par sådana eller efterföljaren när mina ger upp har använt mina lurar flera timmar dagligen sedan inköp hösten -19 och de har fortfarande bra batteritid.

Jag skulle säga, beroende på hur mycket du tror du kommer använda dem, gråt en gång hellre än varje gång du använder lurarna. Lägg alltså lite mer pengar.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Har funderat på buds, men mycket recensioner säger att dom inte sitter bra.
Hur ser din hörselgång ut för att de ska passa fint? 🙈😁😂
Jag litar ju på dig när du säger att dom sitter bra, men vet att jag haft problem förr med inears. Man kan ju köpa och prova annars får man väll skicka tillbaka eller sälja igen.
Tack för svar Saandberg. Uppskattar din inputt. 👍😊

Permalänk
Medlem

Äger ett par Jabra Elite 65t sen 4 år tillbaka. Fortfarande grym batteritid och har aldrig upplevt problem med BT på dessa eller på sambons 75t. Kanske har haft tur men betvivlar detta

Permalänk
Skrivet av Jonteg89:

Har funderat på buds, men mycket recensioner säger att dom inte sitter bra.
Hur ser din hörselgång ut för att de ska passa fint? 🙈😁😂
Jag litar ju på dig när du säger att dom sitter bra, men vet att jag haft problem förr med inears. Man kan ju köpa och prova annars får man väll skicka tillbaka eller sälja igen.
Tack för svar Saandberg. Uppskattar din inputt. 👍😊

Har läst att Buds 2 sitter sämre än Buds, kanske delvis tack vare avsaknad av "vingen" som finns på de äldre.
Mina höreslgångar fungerar generellt bra med inears med "gummi-plupp", katatsrof med lurar likt apples, de trillar ur innan jag får in dem.
Du har ingen i din närhet som har ett par buds annars du kan testa? Har för mig att Samsung var rätt agressiva med att bundla dem med de nya telefonerna de släppt.

Det jag personligen uppskattar med mina buds är också att de inte sticker ut så mycket ur öronen, man kan ha dem under mössa och vikten hänger inte så långt utanför örat, side note bara

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par JBL LivePro+ som jag är väldigt nöjd med

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Ska undersöka dom jbl livepro+ också. Men i slutändan så är det nog bara att köpa ett par och hoppas att dom passar mig. 👍😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag köpte ett par JBL LivePro+ som jag är väldigt nöjd med

Blev ett par sånna. Tack för tipset!! 😁 får återkomma om hur som passade mig. 👍😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag köpte ett par JBL LivePro+ som jag är väldigt nöjd med

Blev ett par sånna. Tack för tipset!! 😁 får återkomma om hur dom passade mig. 👍😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteg89:

Blev ett par sånna. Tack för tipset!! 😁 får återkomma om hur dom passade mig. 👍😊

Hoppas du blir nöjd med dom!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro