Amazons Fallout-serie regisseras av Jonathan Nolan (Inte den Nolan, men hans brorsa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Memento är ju baserad på bok/manus Jonathan skrivit, och han har hjälpt sin bror med flera andra manusprojekt. Så är det någonting jag litar på så är det att han kan skriva bra och engagerande. Faktum är att efter sina två senaste filmer jag gillade sådär halvdant så är jag säker på att källan bakom Christophers framgångar faktiskt är J himself! & det känns ju passande att Christophers nästa film är Oppenheimer (om atombombens fader).

Så säger IMDB iaf!

https://i.imgur.com/L2OMaiUl.png

Man gör väl oftast ett pilotavsnitt innan man comittar till något?
Eller det kanske inte gäller i post-netflix-eran...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Första gången jag sett något om detta, självklart blir man pepp!

Att man blivit bränd så många gånger förhindrar inte att nästa gång... näääääästa serie blir skitbra! Mer postapokalyps åt folket!

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hoppas på att musiken inte ändras

Music. Music never changes.

Permalänk
Inaktiv

Regissören har en gedigen meritlista så kan bli bra detta!
Å andra sidan så är det Amazon så de lyckas säkert förstöra serien med diverse woke bs som ska tryckas ner i halsen på tittarna 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur Amazon tokslaktat Wheel of Time så har jag inte några större förhoppningar.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det ska bekant skapas en TV-serie baserat på Fallout.

Christopher Nolans bror Jonathan Nolan ska regissera.

Jonathans claim to fame sedan tidigare:
Prestige
Interstellar
The Dark Knight (Batman)
Memento
Ett avsnitt av Westworld
mm.

Saknar alternativet det hade varit kul att se MEN jag bojkottar amazon

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Är inte hela grejen med fallout att man kan göra exakt vad man vill? Tror det blir svårt att göra det till en bra film där allt är förutbestämt och man inte har några val alls.

E: men det spelar ändå ingen roll eftersom jag vägrar köpa saker från amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Man gör väl oftast ett pilotavsnitt innan man comittar till något?
Eller det kanske inte gäller i post-netflix-eran...

Pilot är mer för att övertyga mot andra hållet (studios/networks) men det verkar ju inte behövas nu. Men han kanske lovat att regissera första för att få igång det innan de tillsätter sina egenvalda till projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Pilot är mer för att övertyga mot andra hållet (studios/networks) men det verkar ju inte behövas nu. Men han kanske lovat att regissera första för att få igång det innan de tillsätter sina egenvalda till projektet.

Efter att ha lyssnat på alldeles för många podcastar om sånt här har jag förstått att det är en speciell roll att regissera första avsnittet. De som gör det får procent på seriens intäkter för all framtid, och de bästa är extremt eftertraktade. Ofta har också första avsnittet en väsentligt högre budget. Man har bara en chans att få folk att börja titta, så det är värt det att lägga lite pengar på sånt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Efter att ha lyssnat på alldeles för många podcastar om sånt här har jag förstått att det är en speciell roll att regissera första avsnittet. De som gör det får procent på seriens intäkter för all framtid, och de bästa är extremt eftertraktade. Ofta har också första avsnittet en väsentligt högre budget. Man har bara en chans att få folk att börja titta, så det är värt det att lägga lite pengar på sånt.

Intressant, detta visste jag inte! Då är det ju inte så konstigt att han tagit på sig den rollen

Permalänk
Medlem

Låter intressant det här, jag hoppas på det bästa

Ni som tror att det hela kommer att bli för "woke", vad är det ni är orolig för? Vissa brukar hävda att allt "woke" kommer att förstöra allt möjligt, kan dock inte minnas att det har hänt. Sen är det ju inte så att Fallout aldrig har tagit upp politiska frågor tidigare.

All makt till er som orkar bojkotta Amazon, själv har jag gett upp då deras lagring används av nästa alla företag som erbjuder webbtjänster.

Permalänk
Hedersmedlem

Så länge Dogmeat är med så är jag nöjd!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

hoppas bara att händelsen utspelar sig under fallout 1/2 tiden.

Inte så troligt. Saxat från Imdb:
"Bethesda Game Studios' Director And Executive Producer Todd Howard Will Oversee And Produce The Show."

Hoppas serien utspelar sig någonstans där inte spelen varit. Då slipper man störa sig på saker som "krockar".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Moderator
Moderator

Idag på "Fallout day", datumet då bomberna föll i Fallout, passade Prime Video på att annonsera datum för serien genom denna teaser nedan, som pekar på 12 April 2024.
https://twitter.com/PrimeVideo/status/1716469558620659726

Nu när det närmar sig börjar man ju fundera lite, med bland annat producenter som Todd Howard - kan det gå fel?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu när det närmar sig börjar man ju fundera lite, med bland annat producenter som Todd Howard - kan det gå fel?

Med den mannen i sätet är frågan snarare "Kan det gå rätt?"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Tycker Amazons projekt hittills har saknat "själ". Rings of Power var riktigt meh i min mening. Tyckte tyvärr också att Wheel of Time adaptionen var rätt meh också, och där kan man verkligen inte skylla på källmaterialet. Men det kändes bara så gjort och tillrättalagt, saknade helt X faktor i min subjektiva mening.

Permalänk
Snusfri

Enligt bilden så hade den premiär för ca 19 år sedan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Idag på "Fallout day", datumet då bomberna föll i Fallout, passade Prime Video på att annonsera datum för serien genom denna teaser nedan, som pekar på 12 April 2024.
https://twitter.com/PrimeVideo/status/1716469558620659726

Nu när det närmar sig börjar man ju fundera lite, med bland annat producenter som Todd Howard - kan det gå fel?

Skrivet av SuperSverker:

Med den mannen i sätet är frågan snarare "Kan det gå rätt?"

Lika bra att vänta 1 år eller så på serien så att communityt får patcha den

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Fallout handlar ju till 100% om att välja sin egen väg. Svårt att se att detta kan fungera. Men ska inte döma ut det ännu, vem vet. Universumet är ju ganska mysigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Enligt bilden så hade den premiär för ca 19 år sedan.

Vet inte om du skämtar, men detta förklarar nog en del
https://en.wikipedia.org/wiki/Date_and_time_notation_in_the_U...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Spännande, fallout-universumet är kanske min favvo av alla fiktiva världar. Älskar mixen av bisarr framtid och 50-tal

Skrivet av downup:

Hoppas på att musiken inte ändras

Ja alltså för mig är hela behållningen den retrofuturistiska miljön. Tar de bort den, så kan de lika gärna lägga ner direkt. Just det här med 50/60-tals estetiken, och hur de i den tidseran tänkte sig att framtiden skulle se ut är det fantastiska.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Tycker Amazons projekt hittills har saknat "själ". Rings of Power var riktigt meh i min mening. Tyckte tyvärr också att Wheel of Time adaptionen var rätt meh också, och där kan man verkligen inte skylla på källmaterialet. Men det kändes bara så gjort och tillrättalagt, saknade helt X faktor i min subjektiva mening.

Å andra sidan så är The Boys suverän

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli som Fallout 76, fast större, med mer innehåll och snyggare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av takeoninja:

Tycker Amazons projekt hittills har saknat "själ". Rings of Power var riktigt meh i min mening. Tyckte tyvärr också att Wheel of Time adaptionen var rätt meh också, och där kan man verkligen inte skylla på källmaterialet. Men det kändes bara så gjort och tillrättalagt, saknade helt X faktor i min subjektiva mening.

Skrivet av Cove:

Å andra sidan så är The Boys suverän

Håller verkligen med om The Boys!!! Dessutom har de lite andra serier som de lyckats med. The English (miniserie), Jack Ryan, Bosch, Hunters, och the Peripheral (Nedlagd efter 1:a säsongen tyvärr) tycker jag var bra.

Om man tar antalet serier producerade och delar på antal som är bra, så lär man nog komma upp med en högre siffra hos Amazon än hos Netflix. Det är iaf min åsikt.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fallout handlar ju till 100% om att välja sin egen väg. Svårt att se att detta kan fungera. Men ska inte döma ut det ännu, vem vet. Universumet är ju ganska mysigt

Fast jag gillade WayOuts (har för mig att studion hette så) Fallout-serie. Lågbudget men hjärta.

Edit: wayside digital hette de.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Ja alltså för mig är hela behållningen den retrofuturistiska miljön. Tar de bort den, så kan de lika gärna lägga ner direkt. Just det här med 50/60-tals estetiken, och hur de i den tidseran tänkte sig att framtiden skulle se ut är det fantastiska.

Rätt mycket av den musiken har dessutom passerat till Public Domain i Europa (allt inspelat före -63), så det blir billigare för Amazon att köra med originalen.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Om man tar antalet serier producerade och delar på antal som är bra, så lär man nog komma upp med en högre siffra hos Amazon än hos Netflix. Det är iaf min åsikt.

Det är lite mer otydligt vad av Amazons grejer som är original och vad som de bara köpt in eller samarbetar med nåt produktionsbolag om. Good Omens går ju där till exempel, men det är BBC som gör den även om den visas på Prime. Håller absolut med om polisserierna (Bosch osv), där verkar de veta vad de håller på med. Svagheten är just de där "gör Game of Thrones igen" som både Rings of Power och Wheel of Time hamnar under. Bägge görs av färska showrunners som bara fått en hel massa pengar av Amazon utan någon kontroll, och i bägge fallen så är manusen som är den svaga biten (av delvis olika anledningar iofs) medan skådespelarna på det hela taget gör bra insatser.

Fördelen här är att Johnathan Nolan och Lisa Joy inte är några färskingar (de har ju gjort Westworld) och även i övrigt kan man ana viss talang. Samtidigt är ju den ena showrunnern ganska ny, så vi får väl se hur det går.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag läst böckerna, men jag tycker att Wheel of time ryckte upp sig rejält i säsong 2. Den var imo bra.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Å andra sidan så är The Boys suverän

The Boys var dock inte utvecklad inhouse hos Amazon, utan av Eric Kripke och Seth Rogen & Evan Goldberg ihop med Sony för Cinemax.

Men med Lisa Joy och Jonathan Nolan som skapare och författare så känns det rätt lovande ändå (även om det gick rätt snabbt utför med Westworld). Dock känner jag inte igen, eller hittar speciellt mycket om dom som är showrunners. Är ju dessa två roller som brukar vara dom mest avgörande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Med den mannen i sätet är frågan snarare "Kan det gå rätt?"

Du vet i alla fall att den kommer komma till allt som drivs med el...

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P