Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Någon annan som vet om dessa är compatible med Mx switches?

Synd ifall man inte kan byta ut switcharna

Jävla synd man missa det här. Hade varit en perfekt födelsedags present till grabben men ca 20 mil enkel väg för att få tag på ett är nog lite väl långt 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Blev fan småsugen på denna. Verkligen bra pris! Har idag en i samma storlek fast curved (AOC CU34G2X) Nån som testat och jämfört flat vs curved i denna storlek och har nått att säga? Känns spontant som att det är svårare att se hela bilden på en flat?

Skrivet av keitaro:

Köpte skärmen för 1mån sen för ca 4k. Är väldigt nöjd med den till kontorsarbete, inte kollat nåt på defekter eller brister, och är väldigt nöjd, bra färger osv. Har man skärmen för nära sig så blir det lite svårare att se kanterna.

Köpte den igår, fick hem den för en stund sedan och än så länge riktigt nöjd! Jämför med en annan 165Hz IPS med LG-panel där jag lirar COD Warzone, Battlefield, Overwatch, Quake (håller än).

Känns oerhört prisvärd måste jag säga!

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallen:

Köpte den igår, fick hem den för en stund sedan och än så länge riktigt nöjd! Jämför med en annan 165Hz IPS med LG-panel där jag lirar COD Warzone, Battlefield, Overwatch, Quake (håller än).

Känns oerhört prisvärd måste jag säga!

Vill inte ta över tråden med snack om X34 men det sämsta med skärmen är helt klart kontrasten. Min gamla Asus 27" är överlägsen där (men det här är ju också ett välkänt problem med IPS när ljusstyrkan blir starkare)
Nackdelen med att koppla in en vanlig widescreen efter 21:9 är att 16:9 känns som 4:3.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Produkt: NACON GAMING KEYBOARD CL-750OM NORDIC LAYOUT

Tack för tipset, köpte en precis.
Fanns ca 40st kvar i Mediamarkt Stockholm Drottninggatan. De går åt fort, såg några som köpte två åt gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av valkonen:

Tack för tipset, köpte en precis.
Fanns ca 40st kvar i Mediamarkt Stockholm Drottninggatan. De går åt fort, såg några som köpte två åt gången.

Ingen fara glad att folk tog nytta av tipset! Kan inte direkt gå fel med ett mekaniskt tangentbord för 99kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Ingen fara glad att folk tog nytta av tipset! Kan inte direkt gå fel med ett mekaniskt tangentbord för 99kr

Synd man missade detta, ingen möjlighet att köpa på plats dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Synd man missade detta, ingen möjlighet att köpa på plats dessvärre.

Som jag tips att o tidigare så finns nördics mekaniska tangentbord.
Mekaniska brytare, hotswap, rgb belysning, fullstort, metallplatta på överdelen.
200:-
Verkar vara en modell som säljs av flera fast med olika namn.

https://noerdic.se/collections/gaming-tangentbord/products/ga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Produkt: Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
Länk: Amazon.se
Kategori: Handkontroller
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5147710
Pris: 1360kr

Tack!
Den fick bli en försenad julklapp till mig själv.

Min nuvarande kontroller som kom från en Xbox One S börjar bli sleten så det var på tiden att byta.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Produkt: LG 27GP850

Länk: Amazon.se

Pris: 4479:-

Tveksam att kalla denna för "fynd". Låg på 3490kr på black friday veckan och fanns även för SWEC medlemmar på Inet för 2990kr.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Not much of a deal, but Xbox Series X is available right now at amazon.se, sold and shipped by amazon

https://www.amazon.se/dp/B08H93ZRLL/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_...

Best price ever!

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Not much of a deal, but Xbox Series X is available right now at amazon.se, sold and shipped by amazon

https://www.amazon.se/dp/B08H93ZRLL/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_...

Best price ever!

Standardpris väl? Köpte min på elgiganten för en vecka sen, fanns över 50st i lager i "mitt" varuhus så förstår inte riktigt tipsen om XSX. PS5 är en annan sak.

Dock kanske det är svårare att beställa online då Elgiganten bara säljer i butik för tillfället så jag förstår tipset av den anledningen. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

Standardpris väl? Köpte min på elgiganten för en vecka sen, fanns över 50st i lager i "mitt" varuhus så förstår inte riktigt tipsen om XSX. PS5 är en annan sak.

Dock kanske det är svårare att beställa online då Elgiganten bara säljer i butik för tillfället så jag förstår tipset av den anledningen. 😊

It was a joke, while still technically correct. Ps5 and xsx have so high demand they have never been on sale. One could consider themselves lucky to buy one at msrp

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

It was a joke, while still technically correct. Ps5 and xsx have so high demand they have never been on sale. One could consider themselves lucky to buy one at msrp

bought one 50sek below the msrp, just have to be very lucky (and follow this thread).

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

It was a joke, while still technically correct. Ps5 and xsx have so high demand they have never been on sale. One could consider themselves lucky to buy one at msrp

Actually Amazon messed up the day one release and sold PS5 for 5200kr. I think they accidentally converted the German price to Swedish without checking.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Tips/förslag på billig android/Windows surfplatta? Användas främst för slösurf, twitch, kanske Reddit och något spel.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Tips/förslag på billig android/Windows surfplatta? Användas främst för slösurf, twitch, kanske Reddit och något spel.

Inga mer tips än att köpa en med USB-C, dom andra kontakterna går bara sönder och börjar glappa på nolltid :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Tips/förslag på billig android/Windows surfplatta? Användas främst för slösurf, twitch, kanske Reddit och något spel.

Samsung tab a7 är knappt ok, den gör jobbet men likt de flesta plattor i det prissegmemtet är den så trött. Mest prisvärd är nog ändå vanliga ipad, men 4kkr svider. Ipad är helt klart den bästa användarupplevelsen när det kommer till plattor i mitt tycke.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Samsung tab a7 är knappt ok, den gör jobbet men likt de flesta plattor i det prissegmemtet är den så trött. Mest prisvärd är nog ändå vanliga ipad, men 4kkr svider. Ipad är helt klart den bästa användarupplevelsen när det kommer till plattor i mitt tycke.

Nysläppta Tab A8 kanske är ok för pengen 2590 kr, verkar vara rätt okej specs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Jävla synd man missa det här. Hade varit en perfekt födelsedags present till grabben men ca 20 mil enkel väg för att få tag på ett är nog lite väl långt 😂

Det går att beställa över nätet nu, försenad present kanske?
Jag köpte mig precis ett själv iaf, kul grej!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Samsung tab a7 är knappt ok, den gör jobbet men likt de flesta plattor i det prissegmemtet är den så trött. Mest prisvärd är nog ändå vanliga ipad, men 4kkr svider. Ipad är helt klart den bästa användarupplevelsen när det kommer till plattor i mitt tycke.

Nä, håller mig undan från Apple. Är inte så förtjust i dom. Bra hårdvara men ogillar appstore samt priset.

Skrivet av T4kti:

Nysläppta Tab A8 kanske är ok för pengen 2590 kr, verkar vara rätt okej specs.

Ska kika. Kollade lite på a7 lite. Kommer användas mest för att kolla på Youtube, twitch och old school Runescape tror jag. Så behöver inte något supermaffigt. Mest bara skönt o kunna göra det i sängen istället för framför PC

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Tänk på att dessa är för MacOS inte Windows.

Står dock att det är Steamnycklar. Då borde det väl gå att spela även på Windows och Linux.
https://store.steampowered.com/app/289070/Sid_Meiers_Civiliza...
https://store.steampowered.com/app/8930/Sid_Meiers_Civilizati...

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Står dock att det är Steamnycklar. Då borde det väl gå att spela även på Windows och Linux.
https://store.steampowered.com/app/289070/Sid_Meiers_Civiliza...
https://store.steampowered.com/app/8930/Sid_Meiers_Civilizati...

Jag tänker det också. Står tydligt Steamnycklar vilket borde innebära att det fungerar för alla plattformar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Står dock att det är Steamnycklar. Då borde det väl gå att spela även på Windows och Linux.
https://store.steampowered.com/app/289070/Sid_Meiers_Civiliza...
https://store.steampowered.com/app/8930/Sid_Meiers_Civilizati...

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag tänker det också. Står tydligt Steamnycklar vilket borde innebära att det fungerar för alla plattformar.

Det är tydligen ingen självklarhet att det funkar. Vissa spel funkar men andra inte så man får tydligen kolla upp det spel för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Det är tydligen ingen självklarhet att det funkar. Vissa spel funkar men andra inte så man får tydligen kolla upp det spel för spel.

Det gäller inte dessa spel. Om man kollar på exempelvis SteamDB kan man se att nyckeln för Mac även aktiverar Windows-versionen. Anledningen till att det bara står Mac på Komplett är på grund av att det är två olika företag som publicerar Windows- och Mac-versionerna, i det här fallet är det Mac-versionen som är på realisation.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Det är tydligen ingen självklarhet att det funkar. Vissa spel funkar men andra inte så man får tydligen kolla upp det spel för spel.

Någon som köpt och kan bekräfta detta?

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Det går att beställa över nätet nu, försenad present kanske?
Jag köpte mig precis ett själv iaf, kul grej!

Slut igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Någon som köpt och kan bekräfta detta?

Har inte köpt, men det kommer fungera. Se SteamDB eller använd Google om du vill ha bekräftelse.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Tips/förslag på billig android/Windows surfplatta? Användas främst för slösurf, twitch, kanske Reddit och något spel.

https://www.banggood.com/Lenovo-P11-Snapdragon-662-Octa-Core-...

Fick precis hem en sådan. Tog lite tid annars har det fungerat bra. Ingen aning hur CS fungerar vid problem/garantiåtgärder. Beställde lite som ett test.

Lenovo P11, 6 GB RAM, 128 GB "disk", Android 11 (svenska om man så vill). 2074:- (just nu) Frakt tillkommer, var ca 70:- eller så har jag för mig, å andra sidan går det att hitta lite rabattkoder om man letar. Betala via Klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmanize:

https://www.banggood.com/Lenovo-P11-Snapdragon-662-Octa-Core-...

Fick precis hem en sådan. Tog lite tid annars har det fungerat bra. Ingen aning hur CS fungerar vid problem/garantiåtgärder. Beställde lite som ett test.

Lenovo P11, 6 GB RAM, 128 GB "disk", Android 11 (svenska om man så vill). 2074:- (just nu) Frakt tillkommer, var ca 70:- eller så har jag för mig, å andra sidan går det att hitta lite rabattkoder om man letar. Betala via Klarna.

Låter förvånansvärt bra för priset. Ska kika på omdömen. Har du hunnit testa den något än?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Låter förvånansvärt bra för priset. Ska kika på omdömen. Har du hunnit testa den något än?

Ser ut att vara relativt gammal modell eftersom att den fortfarande använder sig av Android 10 som är över 2 år gammalt. Kan ju ha varit så att den kostade betlygt mer när den var helt ny.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO