Hjälp med HPs gränssnitt för drivrutiner

Permalänk

Hjälp med HPs gränssnitt för drivrutiner

Hej!

Sitter och drar hår från hjässan pga HPs konstiga sätt att paketera drivrutiner. Försöker uppdatera min Envy X360. Allt går fint med att ladda ned filerna men dem packas bara upp under C, i mappen SWSetup. Inget annat händer som bekräftar att nya drivrutiner har installerats. Försökte tex att installera nya drivrutiner till grafikdelen av processorn, men fortfarande står det gamla versionnumret i Radeon-mjukvaran.

Är det någon här som har erfarenhet av att uppdatera drivrutiner på en HP-dator? Hur använder man filerna som tex kan heta "sp136182"? Känns rätt banalt att fråga hur man uppdaterar drivrutiner egentligen men sitter verkligen fast...

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Det är väl bara en uppackning som görs när du kör sp2332423432.exe, sedan får du gå in i mappen och köra setup. Alternativt peka ut mappen som källa när du uppdaterar drivrutiner i enhetshanteraren.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

Ja det verkar som det. Försökte köra setup innan också i den uppackade mappen men verkar bara ske samma sak. Mysko.

Men får nog göra som du säger att göra det mekaniskt via enhetshanteraren.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000