Steam Deck - Steam-baserad handhållen "konsol"

Permalänk
Medlem

Verkar lovande....blev rätt sugen helt plöttsligt. Minnena kör i 5500MT/s i quad channel var rätt intressant detalj som jag inte sett innnan

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

är mest nyfiken på batteritiden, vad kan man få ut 2-3timmar som mest köra dom tyngre spelen som bäst eller ?

Permalänk

Jag är verkligen sjukt pepp på denna. Har en switch idag som i stort sett uteslutande används till indie-spel eller spel portade till switch. Har bokat 512GB-versionen och hoppas på en tidig leverans även om det sannolikt kommer att göra mig besviken.... 😛

Anledningen till att jag är så pepp är att tiden att sitta och nöta vid datorn har blivit mindre och att kunna spela en stund i soffan, sängen eller på resande fot kommer att göra att mina tillgängliga speltimmar fördubblas 🙂.

Jag är tvärt om mot flera andra väldigt glad att de valt en så låg upplösning som möjligt med bibehållen spelbarhet. Det kommer förlänga batteritiden, höja FPS och göra att fler spel går att spela native utan omskalningar och med det tråkiga bieffekter. Har aldrig lidit av upplösningen på switchen 🙂

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Steam Deck försenas med två månader: https://store.steampowered.com/news/app/1675180/view/30843969...

Steam Deck Shipping Update

The launch of Steam Deck will be delayed by two months. We’re sorry about this—we did our best to work around the global supply chain issues, but due to material shortages, components aren’t reaching our manufacturing facilities in time for us to meet our initial launch dates.

Based on our updated build estimates, Steam Deck will start shipping to customers February 2022. This will be the new start date of the reservation queue—all reservation holders keep their place in line but dates will shift back accordingly. Reservation date estimates will be updated shortly after this announcement.

Again, we’re sorry we won’t be able to make our original ship date. We’ll continue working to improve reservation dates based on the new timeline, and will keep folks updated as we go.

To view your updated expected order availability and FAQ, please visit https://store.steampowered.com/steamdeck.

Dold text
Permalänk
Medlem

För folk med steamworks developer accs kommer det finnas en live stream snart

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av tyvar1:

Är sugen på att lägga en pre-order men ska försöka hålla fingrarna i styr och vänta på recensioner

Det gick förövrigt åt helvete 👀

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Steam Deck – Januariuppdatering

Gott nytt år! Teamet är tillbaka från ledigheten och jobbar på för fullt. Idag kommer vi med några uppdateringar.

Först och främst är vi på god väg att lansera Steam Deck i tid. Trots pandemin och problem med leverantörer och leveranser så verkar det som vi kommer att kunna skicka enheterna i slutet av februari. Du kan se den förväntade tillgängligheten här.

Samtidigt pågår arbetet med Steam Deck Verified. Du kommer snart kunna se ett växande utbud av spel som är Deck-verifierade. Vi kontrollerar fyra huvudkategorier: inmatning, friktionsfritt, skärm och systemstöd. Du kan läsa mer om programmet här.

Det är även viktigt att vi ger utvecklarna möjlighet att testa sina spel för att lyckas bli verifierade, så vi har skickat ut mängder av utvecklarkit. Vi har godkänt en ny uppsättning av utvecklarkit, och hundratals har skickats ut den senaste månaden (och vi fortsätter att godkänna och skicka ut fler). Tack för ert tålamod, utvecklare!

Men en bild säger mer än tusen ord. Tillverkning av produktionsversionen trappas upp och vi har några av de första enheterna hos oss för testning och utvärdering (de ser toppen ut).

Mer kommer, men detta var allt för dagens uppdatering.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Steam Deck ser otroligt spännande ut. Går det att lägga en bokning nånstans i Sverige redan nu?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RVX:

Steam Deck ser otroligt spännande ut. Går det att lägga en bokning nånstans i Sverige redan nu?

Går bara att boka via Steam själva:

https://store.steampowered.com/steamdeck/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolgrävare

Steam Deck Launching February 25th

”On February 25th, we will be sending out the first batch of order emails to reservation holders. Customers will have 3 days (72 hours) from receipt of their order email to make their purchase, before their reservation is released to the next person in the queue. The first units will be on their way to customers starting the 28th, and we plan to release new order email batches on a weekly cadence. ”

https://store.steampowered.com/news/app/1675180/view/31170550...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Spännande förhandsrecensioner från både LTT och Gamers Nexus

https://youtu.be/HjZ4POvk14c

https://youtu.be/NeQH__XVa64

The Phawx
https://youtu.be/gxKd0nr6uYw

Permalänk
Medlem

Nu är det nära, inte mer än timmar förrän NDA släpps och recensioner kommer börja spruta ut.

Permalänk
Medlem

Någon i Sverige som fått sitt mail?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

Inte fått något än...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller fått något mail. Jag ligger i "Q1"-kön:
Länk till min screenshot på IMGUR

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GodZilly:

Någon i Sverige som fått sitt mail?

fick mitt mail 19:17, 512gb var december först sen flyttad till Q1, beställde första minuten.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hestkulan:

fick mitt mail 19:17, 512gb var december först sen flyttad till Q1, beställde första minuten.

Schysst! Grattis!

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk

Fick mitt mail 19:06, 256gb modellen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluepanda:

Fick mitt mail 19:06, 256gb modellen

Inte fått mitt mail än, 512 Gb. Någon mer som fått mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeamus:

Inte fått mitt mail än, 512 Gb. Någon mer som fått mail?

Är själv i Q2 gruppen så först i April dom kommer skicka våra enligt Valve

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Är själv i Q2 gruppen så först i April dom kommer skicka våra enligt Valve

Tror jag också är i Q2 gruppen. Tror du att de skickar mailet närmare april?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluepanda:

Fick mitt mail 19:06, 256gb modellen

Beställde du tidigt?

Permalänk
Skrivet av xeamus:

Beställde du tidigt?

Yes, enligt köphistoriken gick det igenom 1 minut efter släpp trots problem med servrarna där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeamus:

Tror jag också är i Q2 gruppen. Tror du att de skickar mailet närmare april?

https://store.steampowered.com/news/app/1675180/view/31136807...

Men man lär ju hålla koll på mailen hela tiden ändå

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

https://store.steampowered.com/news/app/1675180/view/31136807...

Men man lär ju hålla koll på mailen hela tiden ändå

Lite nervös över att man ska missa mejlet och man förlorar platsen i kön. Borde vara ett system där man aktivt borde kunna välja att man inte vill ha kvar sin förbokning.

Permalänk

inga planer än på att köpa en, senare i år kanske, men kom på två saker med den, Klarar den av externa handkontrollers? typ en Xbox One X controller? och hur ser det officiella stödet ut med att koppla den till en tv? sett på nätet att folk säger att den ska kunna gå på en USB-C till HDMI men är det ett officiellt stöd eller bara en chansning?

tänkte att när man kommer till sommarstället, koppla in en usb i den, handkontroller och sen köra på bara på en större tv om man vill.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

inga planer än på att köpa en, senare i år kanske, men kom på två saker med den, Klarar den av externa handkontrollers? typ en Xbox One X controller? och hur ser det officiella stödet ut med att koppla den till en tv? sett på nätet att folk säger att den ska kunna gå på en USB-C till HDMI men är det ett officiellt stöd eller bara en chansning?

tänkte att när man kommer till sommarstället, koppla in en usb i den, handkontroller och sen köra på bara på en större tv om man vill.

Extern kontroll och HDMI fungerar fint, ingen fara.