Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Förbeställde Earthmate Edition av Rune Factory 5 från spelbutiken.se. Någon som har erfarenhet hur bra de är på att skicka ut spel så de är framme på release-dagen?

Jag har beställt där sen evigheter tillbaka och de har alltid skickat ut i god tid. Problemet med någon av de senare beställningarna har varit postgången, hade ett spel som var ute och snurrade och inte var framme förrän en vecka efter att de skickat den.

Back in the days var det mer vanligt att man istället hade spelet dagen innan release. Vore trevligt om fler av de butiker som säljer spel kunde börja leverera med t.ex. Instabox som aldrig strulat för mig.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Konsolgrävare

Ver. 14.0.0

"Groups" feature was added to the All Software menu.

  • You can now create groups of software to help organize your software titles.

  • Making groups for different game genres, developers, or whatever you’d like to organize by may make it easier to find the application you want.

  • The button to proceed to the "All Software" screen is displayed only when there are 13 or more software title icons on the system.

Bluetooth® Audio volume behavior was changed.

  • You can now adjust the volume of Bluetooth audio devices using either the Nintendo Switch™ console or through volume control buttons on the Bluetooth audio device.

  • The volume displayed on the console will reflect the Bluetooth audio volume when using the device’s control buttons.

  • The maximum volume output for some Bluetooth audio devices has been increased.

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • You can now adjust the volume of Bluetooth audio devices using either the Nintendo Switch™ console or through volume control buttons on the Bluetooth audio device.

Framtiden är här!

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av boogey:

Framtiden är här!

Haha japp 😆 Tyvärr rätt så krångligt sätt att få fram sina groups

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mappar är ju väldigt välkommet, konstigt det tog fem år bara

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Är bannemig bra sugen på det här till Switchen. Lättsamt men ändå ösigt folkraceande! Hoppas bara att porten blir vettig.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag ångrar att jag köpte Mario Golf =/

Permalänk
Konsolgrävare

Breath of the Wild sequel delayed to spring 2023

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Så himla tråkigt, var otroligt pepp på denna! Men verkar å andra sidan bli otroligt mycket mer än en dussinuppföljare utan de satsar så mycket högre och då får det ta tid att nå perfektion. De kanske siktar på Mars-släpp på årsdagen då originalet släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Så himla tråkigt, var otroligt pepp på denna! Men verkar å andra sidan bli otroligt mycket mer än en dussinuppföljare utan de satsar så mycket högre och då får det ta tid att nå perfektion. De kanske siktar på Mars-släpp på årsdagen då originalet släpptes.

Det var ändå rätt väntat, det skulle inte vara ett riktigt 3D Zelda-spel om det inte blev fördröjt minst en gång Förhoppningvis blir det inte som med det första spelet som skulle ha släppts 2015 men inte kom ut förrän 2017. Men nu säger de i alla fall våren 2023 och inte bara ett årtal, så man kan ju hoppas att de har lite bättre koll nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det var ändå rätt väntat, det skulle inte vara ett riktigt 3D Zelda-spel om det inte blev fördröjt minst en gång Förhoppningvis blir det inte som med det första spelet som skulle ha släppts 2015 men inte kom ut förrän 2017. Men nu säger de i alla fall våren 2023 och inte bara ett årtal, så man kan ju hoppas att de har lite bättre koll nu.

Hehe, sant! Men ja, vi får hoppas att deras någorlunda specifika releaselucka betyder att de har läget under kontroll!

Permalänk

Para ihop Dobe Wireless Controller till switch

Tjabba!

Någon som har lyckats para ihop Dobe Handkontroll till Switch?

Jag köpte DETTA och kunde inte para ihop kontrollen till konsolen som manualen säger, då hittade jag DEN video som visa en exakt samma modell som jag köpte och jag gjorde samma steg som han visar men lyckades inte.
Intressant är att det gick jätte bra att para ihop med mobilen och dator men inte till konsolen, då funderar jag om det är någon konfiguration på switchen som måste ändras eftersom det fungerade utan problem på PC och Android.

Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reborn.swe:

Tjabba!

Någon som har lyckats para ihop Dobe Handkontroll till Switch?

Jag köpte DETTA och kunde inte para ihop kontrollen till konsolen som manualen säger, då hittade jag DEN video som visa en exakt samma modell som jag köpte och jag gjorde samma steg som han visar men lyckades inte.
Intressant är att det gick jätte bra att para ihop med mobilen och dator men inte till konsolen, då funderar jag om det är någon konfiguration på switchen som måste ändras eftersom det fungerade utan problem på PC och Android.

Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand!

Har du satt på "Pro Controller Wired Communication"? Har för mig att jag var tvungen att göra de.

Permalänk
Medlem

Tillsammans med Switch 2 våren 2023?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Tillsammans med Switch 2 våren 2023?

Hoppas faktiskt lite på det. Älskar min switch men man börjar märka att den är rätt så efter med sina specs. Skulle vara en riktigt fin surprise med en Switch 2/pro? bundle med Zelda: Breath of the Wild Sequel

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Tillsammans med Switch 2 våren 2023?

Skrivet av tyvar1:

Hoppas faktiskt lite på det. Älskar min switch men man börjar märka att den är rätt så efter med sina specs. Skulle vara en riktigt fin surprise med en Switch 2/pro? bundle med Zelda: Breath of the Wild Sequel

Vore trevligt med nyare hårdvara, dock vill jag se bakåtkompatibilitet till switch för att jag ska bli nöjd.

Det sämre men helt ok alternativet är att BotW2 släpps till switch och switch 2, då får jag stå ut med dålig prestanda...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppas faktiskt lite på det. Älskar min switch men man börjar märka att den är rätt så efter med sina specs. Skulle vara en riktigt fin surprise med en Switch 2/pro? bundle med Zelda: Breath of the Wild Sequel

Tror det är för tidigt för Switch 2 men en Pro-modell vore verkligen drömmen. Redan originalet led ju av drops när flera fiender attackerade så.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Levandebild:

Tror det är för tidigt för Switch 2 men en Pro-modell vore verkligen drömmen. Redan originalet led ju av drops när flera fiender attackerade så.

Ta en tur runt Lost Woods dockat

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej! Någon som vet hur man kontaktar Nintendo Switch supporten? Har ett problem i Super Mario Party All Stars and man inte kan trycka L + R för att komma in i spelet. Det bör inte vara något med konsolen i sig då det endast är Super Mario Party All Stars där jag har problemet. Alla andra spel fungerar som de ska

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrTowle:

Hej! Någon som vet hur man kontaktar Nintendo Switch supporten? Har ett problem i Super Mario Party All Stars and man inte kan trycka L + R för att komma in i spelet. Det bör inte vara något med konsolen i sig då det endast är Super Mario Party All Stars där jag har problemet. Alla andra spel fungerar som de ska

Det är inte så att spelet kräver att du använder joy-consen en och en? För sonen och hans kompis ville bygga banor tillsammans i Mario Maker 2 och var tvungna att använda varsin joy-con på snedden. Spelet godtog inte en Pro-controller och en "dubbel joy-con" utan det vara bara de små som gällde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det är inte så att spelet kräver att du använder joy-consen en och en? För sonen och hans kompis ville bygga banor tillsammans i Mario Maker 2 och var tvungna att använda varsin joy-con på snedden. Spelet godtog inte en Pro-controller och en "dubbel joy-con" utan det vara bara de små som gällde.

Har tyvärr testat allt. Har två set joycons. Testade dem tillsammans eller ensamma men inget fungerar

Permalänk
Skrivet av MrTowle:

Har tyvärr testat allt. Har två set joycons. Testade dem tillsammans eller ensamma men inget fungerar

Vad händer om du startar i handhållet läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Har tyvärr testat allt. Har två set joycons. Testade dem tillsammans eller ensamma men inget fungerar

Märkligt. Jag har inte spelet ska sägas, men har du provat att uppdatera joyconsen? Det görs i nån meny på Switchen och inte automatiskt tror jag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Hej! Någon som vet hur man kontaktar Nintendo Switch supporten? Har ett problem i Super Mario Party All Stars and man inte kan trycka L + R för att komma in i spelet. Det bör inte vara något med konsolen i sig då det endast är Super Mario Party All Stars där jag har problemet. Alla andra spel fungerar som de ska

Har samma till & från, måste gå supernära konsolen med kontrollen för att det ska funka. Skeva är att det är inte varje gång & det är bara dom små kontrollerna som det är problem med.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Hej! Någon som vet hur man kontaktar Nintendo Switch supporten? Har ett problem i Super Mario Party All Stars and man inte kan trycka L + R för att komma in i spelet. Det bör inte vara något med konsolen i sig då det endast är Super Mario Party All Stars där jag har problemet. Alla andra spel fungerar som de ska

Om Switchen är dockad med Joy-Cons isatta gå fram och kolla så att dessa verkligen har klickat in i bottenläget, dvs att de verkligen är ordentligt införda i konsolen. Alternativ 2 är att ta bort dem från konsolen helt och hållet. Om inte kan detta orsaka just de problem som du nämner.

Permalänk
Medlem

Är det någon som varit med om följande, sätter switchkonsolen i dockan men får ingen bild.

Har provat olika upplösningar, kört reset av konsol samt docka. Även provat annan docka, TV samt HDMI-kabel. Dockan bootar och känner av konsolen men förmedlar inte bilden.

Dockan fungerar med annan konsol.

Vad mer finns där att göra?

1st gen Switch.