Sökning i forumet på flera ord, möjligt?

Permalänk
Medlem

Sökning i forumet på flera ord, möjligt?

Hej,

Detta har kanske varit uppe på tapeten förut och ber om ursäkt om jag missat det i sådant fall, vill minnas att jag läst att sökfunktionen är något SweC inte är helt nöjda med själva. Vill tillägga att jag faktiskt testat att söka också 🙃

Frågan är: Ofta vill man söka på flera ord / fraser i forumet men verkar inte riktigt gå. Missar jag något eller är den helt enkelt begränsad? Testat " " och AND men utan effekt.

Även testat använda "nyckelords"-rutan men får inte riktigt till det.

Är jag hänvisad till Google?

Tack på förhand för svar!

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Att bygga en sökmotor är väldigt komplext, därför har vi en fin "Sök med Google" länk på vissa ställen. Det ser ut som du söker efter "+", det är vår AND-funktion. Det går även att använda "-", alltså NOT. Om båda orden måste finnas, så lägg till "+" framför båda.

Följande grupper ger samma resultat (separerade med enter):
guide bilder
guide +bilder

guide -bilder
+guide -bilder

+guide +bilder

Använder du fler ord så kan resultaten känns rätt fel (eller bli mer rätt) t.ex. ger följande trådar som innehåller guide OCH bilder, men även de som innehåller FAQ (även fast de inte innehåller guide/bilder).
faq +guide +bilder

Följande finns inte att tillgå hos oss:
"Guide bilder"

/ Johan

Permalänk
Medlem

Toppen, tack för svar och detalj. Blev lite bättre träffar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

Hej,

Detta har kanske varit uppe på tapeten förut och ber om ursäkt om jag missat det i sådant fall, vill minnas att jag läst att sökfunktionen är något SweC inte är helt nöjda med själva. Vill tillägga att jag faktiskt testat att söka också 🙃

Frågan är: Ofta vill man söka på flera ord / fraser i forumet men verkar inte riktigt gå. Missar jag något eller är den helt enkelt begränsad? Testat " " och AND men utan effekt.

Även testat använda "nyckelords"-rutan men får inte riktigt till det.

Är jag hänvisad till Google?

Tack på förhand för svar!

Google gör det mycket bättre än sweclockers! "site:sweclockers.com" är knepet!