Helgsnack: Vad köper du fortfarande i fysiskt format?

Permalänk
Medlem

Köper båda. Pris är avgörande och möjlighet att sälja/låna ut.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig köpt enbart digital mjukvara någonsin faktiskt. Finns det inte i fysisk format så blir det inget köp.
Eller jo förresten... Förut kunde man prenumerera på quake live. Men sen slutade dom med prenumerationsformen och man fick då köpa spelet digitalt i steam istället. Det har jag faktiskt köpt. Tror det kostade 100:-

Tycker det här förutsättandet att folk helt blint skulle köpa in på konceptet med digital distruburtion är lite märklig. Som om det vore en självklarhet att man köper saker digitalt? Det är väl typ bara folk födda igår som agerar nyttiga idioter och möjliggörare för denna "utveckking"? Själv kommer jag från en svunnen tid där gemene man tyckte det var illa nog att betala för internet. Hade man redan betalat för internet så var tanken på extrakostnader för allt som fanns där något absurt. Det var illa nog med limegröna blinkande banners. 😆

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag har aldrig köpt enbart digital mjukvara någonsin faktiskt. Finns det inte i fysisk format så blir det inget köp.
Eller jo förresten... Förut kunde man prenumerera på quake live. Men sen slutade dom med prenumerationsformen och man fick då köpa spelet digitalt i steam istället. Det har jag faktiskt köpt. Tror det kostade 100:-

Tycker det här förutsättandet att folk helt blint skulle köpa in på konceptet med digital distruburtion är lite märklig. Som om det vore en självklarhet att man köper saker digitalt? Det är väl typ bara folk födda igår som agerar nyttiga idioter och möjliggörare för denna "utveckking"? Själv kommer jag från en svunnen tid där gemene man tyckte det var illa nog att betala för internet. Hade man redan betalat för internet så var tanken på extrakostnader för allt som fanns där något absurt. Det var illa nog med limegröna blinkande banners. 😆

Är väl bara de yngre som är lite mer måna om miljön och försöker rätta till det dom föregångende saboterat 🫡🤙

Stroke
Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Men det kan man. Men han kan inte spela något av mina spel ifall jag spelar ett spel från mitt bibliotek. Man får bara spela ett spel från hela biblioteket åt gången.

Det var synd, trodde det endast begränsades så man inte kan spela samma spel samtidigt. Förstår frustrationen då.

Permalänk
Medlem

Eftersom serier och filmer kommer och går på alla strömningstjänster så blir det att köpa uhd blurayskivor då och då, förutsatt att det finns tillgängligt (vilket exempelvis The Expanse inte gör, satans otyg).

Det som tar emot mest med att ha på skiva är dock alla förbannade hemsnickrade menysystem som förpestat världen ända sedan dvd dök upp. Jag vill inte ha någon flashig svårnavigerad ologisk jävla meny med sjuttielva steg, jag vill bara spela upp skiten utan krångel.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

För tillfället är det väl bara böcker som köpts i fysiskt format nu för tiden. Det blev fler spel förr i tiden men känns bara meckigt nu.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Har du helt lagt ned film? Jag köper fortfarande en del UHD-BD när det är kampanjer eller liknande, speciellt för filmer jag ser fram emot eller vill ha i hyllan.

Böcker blev en del för några år sedan, men där har faktiskt e-böcker tagit över helt för mig.

Ja, i princip. Gjorde ett försök att hoppa på UHD-BD-tåget vid någon CDON-rea för något år sen för att spela upp på PS5:an. Men blev lite av ett antiklimax p.g.a. högljudd optisk läsare och avsaknad av Dolby Vision.

Kanske köper en ordentlig UHD-spelare någon gång i framtiden, men tills dess ligger nog det fysiska filmköpandet på is. Med undantag om det kommer någon riktigt fet utgåva av Terminator 2.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Numera är det i princip bara böcker, samt konsolspel. Köpte senast Horizon Forbidden West i fysiskt format. Med böcker varierar det dessutom lite, pga plastbrist. Vissa köps i fysiskt format, andra blir som e-bok, också lite beroende på pris, titel och om det är pocket/inbundet.

Tidigare samlade jag en del på skivor, men det har jag slutat med sedan flera år tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

Böcker och pizza

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Han kan ju inte spela spel A när jag spelar spel B på steam. Jag pratar inte om att spela samma spel simultant.

Jag har många dubletter på Steam o Epic. Eventuellt på GamePass också.

Permalänk
Medlem

Böcker. Att läsa filosofi på en skärm är blasfemi.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk

Kan inte komma på något. Jag skulle till och med köpa digital mat om det fanns sätt att få näring på det sättet. Saknar förmåga till sentimentalitet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Switch spel köpes gärna fysiskt även BD-Filmer, köpte nyss Bond samlingen, så håller på att kolla igenom dom.

Permalänk
Medlem

Böcker. Särskilt facklitteratur som aldrig läses linjärt.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk

Önskar jag köpte filmer i fysiskt format, för bästa bild och ljud är det blu-ray 4k hdr som gäller. Kan tyvärr inte motivera kostnaden för en blu-ray läsare/ps5/xbox series X och kostnaden för filmerna. Det hjälper inte heller att streaming är otroligt smidigt.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Jag har många dubletter på Steam o Epic. Eventuellt på GamePass också.

Vad försöker du framföra?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk

Köper fortfarande Blu-ray (4K och vanliga) filmer samt böcker i fysiskt format. 🙂 Tycker det bara är jobbigt att läsa böcker digitalt. Kan dock lyssna på ljudböcker eller podcast på jobbet

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag köper gärna spel i specialutgåvor och även vanlig utgåva om jag tycker om spelet nog mycket. Har nog flera dussintal med dubbletter, men det gör inget. Anledningen till varför är nog bara rent utav att det känns rätt, mentalt sett.

Böcker är också något jag köper fysiskt, även om jag även lyssnar på ljudbok, så slår inte mycket en bok i näven.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Köper böcker, filmer och musik fysiskt när det går. Beställde sju bluray-filmer från Ginza så sent som nu i helgen.

Spel köps i stort sett bara fysiskt om det är en Collector's Edition jag vill ha, men det var några år sen sist.

Permalänk
Medlem

Enbart Sabaton album faktiskt och helst på LP då, annars använder man diverse program för att se film och serier på mina välfyllda mekaniska

Permalänk
Medlem

Vinylskivor köper jag bara fysiskt

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem

Toalettpapper

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Eftersom serier och filmer kommer och går på alla strömningstjänster så blir det att köpa uhd blurayskivor då och då, förutsatt att det finns tillgängligt (vilket exempelvis The Expanse inte gör, satans otyg).

Det som tar emot mest med att ha på skiva är dock alla förbannade hemsnickrade menysystem som förpestat världen ända sedan dvd dök upp. Jag vill inte ha någon flashig svårnavigerad ologisk jävla meny med sjuttielva steg, jag vill bara spela upp skiten utan krångel.

Halleluja, kunde inte ha sagt det bättre själv

Permalänk

Köpt enbart PS5 spel, Switch spel och kanske någon enstaka Vinyl. Det rör sig mot det digitala helt klart. Väldigt intresserad av spelstreaming tjänsterna och kommer nog förr eller senare helt gå över till något sådant istället för som nu, där jag köper fysisk hårdvara (läs grafikkort framförallt eller spelkonsol). Känns som man kan spara en hel del pengar på att ha så lite som möjligt själv. Och även börjat fundera på att sälja av allt man äger och har när det kommer till just fysiskt media då man tröttnat lite. Känns inte som man lägger de där timmarna längre som när man var mellan 12-25. Då var det en fröjd att både köa till en ny release av ett spel samt att få packa upp, lägga i skivan eller vad det nu var. Nu är det bara frustration.

Permalänk

Böcker, LP-skivor, hårddiskar och mat! Kläder är bara i metaversen nu. Lever i kalsonger och några gamla tygtrasor jag lyckats sy ihop.