Resultat från decembers communityundersökning

Permalänk
Melding Plague

Resultat från decembers communityundersökning

Med tiotusentals aktiva medlemmar kan forumets helhet vara svårgreppad. I december bidrog många i communityt till en enkät på ämnet vars resultat vi nu summerar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande med data! Kan bli en lek-låda sedan, "den lille analytikern".

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

Fattar inte klustret. Inte data-analytiker.

Men, gemenskapen är stark och vi lär oss av varandra? Eller?

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Är jättedålig på att minnas namn. Men desto bättre på bilder!
Så hoppas man kan skriva "medlemmen med den där avataren som är en ...."

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Homdax:

Men, gemenskapen är stark och vi lär oss av varandra? Eller?

För att platsa i klustret har man angett andra personer och de har angett dig tillbaka.
Varje nod i klustret leder vidare till andra personer.

Utanför klustret betyder antingen att man inte angett, blivit angiven. Eller att det är en sluten loop med bara två personer.

If that makes sense?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Har helt missat undersökningen så är inte fullt med på vad som menas att en medlem har angivit en annan. Det måste väl finnas hur många medlemmar som helst? Iaf så befinner jag mig isf utanför klicken, jag känner inte direkt att jag har några forumkompisar men jag tycker ändå att det är trevligt att hänga här och skriva lite då och då.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Elektron:

Har helt missat undersökningen så är inte fullt med på vad som menas att en medlem har angivit en annan. Det måste väl finnas hur många medlemmar som helst? Iaf så befinner jag mig isf utanför klicken, jag känner inte direkt att jag har några forumkompisar men jag tycker ändå att det är trevligt att hänga här och skriva lite då och då.

I första enkäten ombads man namnge tre namn på folk som man tycker bidrar med kunskap och tre som man tycker är inspirerande.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Det vore kul om man kunde se var man själv låg i klustret eller utanför.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det vore kul om man kunde se var man själv låg i klustret eller utanför.

Ja, det hade varit lite skoj! Jag misstänker att jag själv ligger utanför i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 Pro | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag hoppade över namnenkäten då jag ändå inte direkt lägger några namn på minnet på det sättet. Men självklart känner man ju igen vissa namn som återkommande.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

"Skilda perspektiv, åsikter och ställningstaganden välkomnas i forumet."

Hade varit spännande att se distributionen på denna, inte förvånad att den är lägst dock tycker även jag att forumet trycker ner åsikter alldeles för hårt för min smak från det att man blev medlem, men finns andra ställen att vara på

Permalänk
Medlem
Skrivet av skyw00lker:

"Skilda perspektiv, åsikter och ställningstaganden välkomnas i forumet."

Hade varit spännande att se distributionen på denna, inte förvånad att den är lägst dock tycker även jag att forumet trycker ner åsikter alldeles för hårt för min smak från det att man blev medlem, men finns andra ställen att vara på

Kan hålla med dig till viss del. Beror nog på samhället i stort, åsiktskorridåren har blivit mindre och polariseringen större.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Jag ligger definitivt utanför klustret och jag skulle vilja ha en badge för det! Som hjärtat och stjärnan. "Utanför klustret"-badge

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som funderar på om de långtgående och detaljerade analyserna av svaren verkligen är baserade på samma undersökning som den man själv nyligen deltog i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Om du får äta middag med dina kompisar så är du en del av klustret, får du istället vänta på rummet medan dom andra äter är du inte med i klustret

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Om du får äta middag med dina kompisar så är du en del av klustret, får du istället vänta på rummet medan dom andra äter är du inte med i klustret

Om vi säger så här.
Jag skiter i om jag är med på middagen. Har min information däremot hjälpt någon, känns det bra. Lämnar jag rummet rent och prydligt efter mig så känns det också bra. Kan jag tacka någon för att ha hjälpt mig, är det också plus.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Avstängd

ni kan tillägga mer faktorer andra studier visar att folk asikter skiljer sig dag till dag da folk är mer pessimistiska pa mandagar och om det regnar. eller positiva pa fredagar eller om det är soligt. även dagliga nuheter paverkar folk har börsen krashat är folk arga om det är röd dag är folk glada

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag ligger definitivt utanför klustret och jag skulle vilja ha en badge för det! Som hjärtat och stjärnan. "Utanför klustret"-badge

Spännande att du tycker det och jag var såklart tvungen att kolla dina senaste tio inlägg. Majoriteten av de var svaret ett citat på en annan medlems inlägg. Vet inte hur man kan interagera mer förutom privata PM

Och bäst av allt, om du kommenterar mitt svar så blir det ytterligare en interaktion med medlemmar som knyter dig ännu hårdare till klustret!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Rysligt stort kluster om kravet på att vara med i klustret är att någon annan valt ut just ditt namn bland topp tre från hela forumets medlemsbas.

Får inte ihop det alls faktiskt. Den känslan förstärks ytterligare av att läsa kommentarerna, eftersom jag inte verkar vara ensam om att tvivla på att ens eget namn kvalade förbi Laxpudding, Yoshman mfl välkända forumprofiler. Å andra sidan minns jag ärligt talat inte ens om jag opted out 🤔

Frånsett det huvudbryet så kändes svarspoängen logiska. Men då utgår jag från att man får vara rejält besviken för att ens använda den negativa delen av poängskalan överhuvudtaget. 0 kommer aldrig kännas som en neutralpunkt även om den poängmässigt borde vara det. Inför framtida undersökningar skulle jag föredra 0-20 som poängskala snarare än -10 till +10 då jag tror det underlättar för alla och minskar risken att det dras felaktiga slutsatser av svarsunderlaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Spännande att du tycker det och jag var såklart tvungen att kolla dina senaste tio inlägg. Majoriteten av de var svaret ett citat på en annan medlems inlägg. Vet inte hur man kan interagera mer förutom privata PM

Och bäst av allt, om du kommenterar mitt svar så blir det ytterligare en interaktion med medlemmar som knyter dig ännu hårdare till klustret!

Ja, men jag tror att man skulle välja folk nånstans i nån enkät. Folk som man har någon koppling till om jag förstår det rätt utifrån inlägget ovanför ditt :).

Kan man resonera så att om man inte är en del av klustret så är man en del av molnet? Eller är det så att det blåser upp till revolution där man kan bilda ett motkluster?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Tyckte också att den här namnövningen kändes lite svår, mest för att det är så sjukt många som skriver bra och lärorika saker här. Och att jag inte är så aktiv (som jag skulle vilja hinna vara).

Om det här klustret är viktigt för oss undrar jag om SweC planerar nånting för att vi ska bli bättre på att klumpa ihop oss? Jag skulle till exempel tycka att det var intressant att se vilkas inlägg jag oftast klickar gilla på. Det tror jag skulle hjälpa mig att urskilja namn.

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB