Steelseries släpper värstingheadsetet Arctis Nova Pro

Permalänk
Medlem

Gick ganska fort för headsetet att gå på "rea". Dustin har det för 3332kr (trådlösa). Beställningsvara dock men tror ingen ÅF har dom i lager än.

https://www.dustinhome.se/product/5011293917/arctis-nova-pro-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Gick ganska fort för headsetet att gå på "rea". Dustin har det för 3332kr (trådlösa). Beställningsvara dock men tror ingen ÅF har dom i lager än.

https://www.dustinhome.se/product/5011293917/arctis-nova-pro-...

lol intressant pris, konstigt, men nice! Tack för tips Borde gå att prismatcha på Elgiganten kanske som har headsetet på lager? Men då kanske produkten måste vara i lager på dustin (osäker om policyin för prismatch hos Elgiganten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Gick ganska fort för headsetet att gå på "rea". Dustin har det för 3332kr (trådlösa). Beställningsvara dock men tror ingen ÅF har dom i lager än.

https://www.dustinhome.se/product/5011293917/arctis-nova-pro-...

Jag slog till på det, får hoppas den kommer i lager inom relativt snar framtid.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

lol intressant pris, konstigt, men nice! Tack för tips Borde gå att prismatcha på Elgiganten kanske som har headsetet på lager? Men då kanske produkten måste vara i lager på dustin (osäker om policyin för prismatch hos Elgiganten).

Kul att tipset gick hem! Hade också den funderingen om elgiganten men hittade inte riktigt hur det funkar med deras prismatch.

Återkom gärna här eller i PM om hur headsetet är när du fått hem de, vill gärna veta hur dom är 🙂

Skrivet av kwame:

Jag slog till på det, får hoppas den kommer i lager inom relativt snar framtid.

Kul!

Återkom gärna här eller i PM om hur headsetet är när du fått hem de, vill gärna veta hur dom är 🙂

Permalänk
Medlem

Steelseries säljer det för 2.899:- på deras hemsida, dock inte i lager nu.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Steelseries säljer det för 2.899:- på deras hemsida, dock inte i lager nu.

Detta gäller den trådade versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Detta gäller den trådade versionen

Det står wireless?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Det står wireless?

<Uppladdad bildlänk>

Lel vad har du för sida? XD Står 4099kr för mig på SS hemsida. Konstigt. Har du någon inställning med exkl. moms eller något? Men nice ju om det stämmer, sen finns det 10-12% rabattkoder som du kan applicera på SS hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Steelseries säljer det för 2.899:- på deras hemsida, dock inte i lager nu.

Skrivet av sINsen:

Det står wireless?

<Uppladdad bildlänk>

Du har det priset för att du har sidan inställd på shipping to Denmark längst ner på sidan. Ändra till Sverige så kommer det svenska priset på 4099kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Du har det priset för att du har sidan inställd på shipping to Denmark längst ner på sidan. Ändra till Sverige så kommer det svenska priset på 4099kr.

Nej, det gäller även med Sverige inställt som land. Tror dessutom inte att man ens får ha olika priser inom EU, även om fraktavgifterna väl kan påverkar lite samt växlingskurser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, det gäller även med Sverige inställt som land. Tror dessutom inte att man ens får ha olika priser inom EU, även om fraktavgifterna väl kan påverkar lite samt växlingskurser.

Får 4099 med Sverige. 2899 med Danmark.

Stämmer rätt bra då 2 899 Dansk krona = 4 085,53 Svensk krona enligt Google.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, det gäller även med Sverige inställt som land. Tror dessutom inte att man ens får ha olika priser inom EU, även om fraktavgifterna väl kan påverkar lite samt växlingskurser.

Skrivet av olga32:

Får 4099 med Sverige. 2899 med Danmark.

Stämmer rätt bra då 2 899 Dansk krona = 4 085,53 Svensk krona enligt Google.

Har precis samma.
4099kr på shipping to Sweden.
2899kr på shipping to Denmark.

Skumt dock att man kommer till shipping to Denmark automatiskt via Google. (Iaf jag.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Får 4099 med Sverige. 2899 med Danmark.

Stämmer rätt bra då 2 899 Dansk krona = 4 085,53 Svensk krona enligt Google.

Möjligt att jag lyckades blanda ihop med trådade då igen, kollade inte så noga eftersom jag inte har några planer på att beställa.

Edit:

Kollade igen och nu får jag också 4K i Sverige, eller snare i svenska kronor. Verkar hur som helst vara slut i lager nu så kanske kvittar. Att Steelseries valt att döpa två olika headset till nästan samma namn lär skapa mer onödig förvirring.

Permalänk
Medlem

De va fan, skumt att det är autoinställt på Danmark?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

lol intressant pris, konstigt, men nice! Tack för tips Borde gå att prismatcha på Elgiganten kanske som har headsetet på lager? Men då kanske produkten måste vara i lager på dustin (osäker om policyin för prismatch hos Elgiganten).

Skrivet av Toobbbbee:

Kul att tipset gick hem! Hade också den funderingen om elgiganten men hittade inte riktigt hur det funkar med deras prismatch.

Återkom gärna här eller i PM om hur headsetet är när du fått hem de, vill gärna veta hur dom är 🙂

Jag prismatchade dom på elgiganten idag. Det står att de måste vara i lager egentligen, men när jag väl var där så kollade de bara om det gick att göra en beställning. (vilket det ju går)

Mvh

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Jag prismatchade dom på elgiganten idag. Det står att de måste vara i lager egentligen, men när jag väl var där så kollade de bara om det gick att göra en beställning. (vilket det ju går)

Mvh

Snyggt, Fick du med dom från butik? Isåfall, hur är dom? 🙂

Permalänk
Medlem

Slog till på Dustin jag med. Blev sugen på nytt Inte hela världen om det tar en stund innan de dyker upp heller.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5600X - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobbbbee:

Snyggt, Fick du med dom från butik? Isåfall, hur är dom? 🙂

Ja exakt, kollade ifall de fanns i lager och åkte in. Bor ganska nära så kändes värt jämfört med att vänta från Dustin.

Bara använt de några timmar så kan inte direkt yttra mig. Men är väldigt nöjd med mitt köp! Känns som en definitiv uppgradering från mina HyperX Cloud (Även haft Steelseries 7 och Astro A50 tidigare). Dessa ära favoriten hitills, främst pga den diskreta och snygga looken och det utbytbara batteriet. Skönt att bli av med RGB och att kunna fälla in mikrofonen så det ser ut som ett bara "vanliga lurar". Var egentligen på jakt efter B&O Beoplay portal, men deras PC-variant är ju näst intill aldrig prissänkt så orkade inte vänta längre, dessa är nog dess närmaste konkurrent, om inte bättre.

Får se hur dess noice cancelling skiljer sig mot min Sony WH-1000XM3 när man får tummen ur att jämföra.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Ja exakt, kollade ifall de fanns i lager och åkte in. Bor ganska nära så kändes värt jämfört med att vänta från Dustin.

Bara använt de några timmar så kan inte direkt yttra mig. Men är väldigt nöjd med mitt köp! Känns som en definitiv uppgradering från mina HyperX Cloud (Även haft Steelseries 7 och Astro A50 tidigare). Dessa ära favoriten hitills, främst pga den diskreta och snygga looken och det utbytbara batteriet. Skönt att bli av med RGB och att kunna fälla in mikrofonen så det ser ut som ett bara "vanliga lurar". Var egentligen på jakt efter B&O Beoplay portal, men deras PC-variant är ju näst intill aldrig prissänkt så orkade inte vänta längre, dessa är nog dess närmaste konkurrent, om inte bättre.

Får se hur dess noice cancelling skiljer sig mot min Sony WH-1000XM3 när man får tummen ur att jämföra.

Nice, det påminner mycket om Bang Olufsen Beoplay Portal Wireless, mycket för att den danska designern Jakob Wagner har hjälpt SS med designen till detta headset, han var med och designade Bang Olufsen Beoplay Portal Wireless headsetet också men detta vet du säkert redan men annars en liten fun fact

Permalänk
Medlem

haha Dustin har justerat priset nu, kostar 4090kr som på andra ställen, gött till er som hann beställa Måste ha varit någon bugg eller något tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

haha Dustin har justerat priset nu, kostar 4090kr som på andra ställen, gött till er som hann beställa Måste ha varit någon bugg eller något tror jag

Äe vafan.

Nåväl. Får väl vänta till nästa rea. Black Friday it is.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Minireview:

Jag hade det gamla Arctis Pro Wireless som har strulat lite med firmware update, så jag fick gratis uppgradering till Nova Pro Wireless. Det kändes helt ok när jag hade köpt dem på BF 2020 för ~1600kr. Mycket bra kundsupport i övrigt!

Dessa är snyggare, skönare, har bättre ljud (mycket bättre för musik), och NC är helt klart ett plus. Uppgraderingen till skinn fuskläder istället för tyg faller mig i smaken. Allt känns mindre plastigt. Även basstationen känns bättre, nu med USB-C och utan extra DC.

Jag är väl ingen audiofil, men ändå lite gnällig. Gillar mina Sony-lurar (MDR-1000X och något gammalt trådat hifi-par), och tyckte mest att de gamla Arctis Pro fungerade för dagar med Teams-möten och gaming, men aldrig för musik och film. Oavsett hur många guider som Google kunde erbjuda gällande att tweaka ljudet så var det långt ifrån Sony-lurarna. Dessa låter bra, inte "extern amp + sennheiser hd600"-bra, men ändå bra!

NC fungerar, men nej, det är inga Bose-lurar. Mina Sony MDR-1000X (deras första NC-lurar) är bättre. Men det tar bort det värsta av ungarnas skrik, och definivt småljud som bilar som kör förbi.

Batteriet är mindre (700mAh vs 1000mAh), så det återstår väl att se hur de fungerar. Jag var inte jätteimponerad över de andra som ibland höll en heldag med jobb och gaming, men jag hade å andra sidan kört dem mer eller mindre dagligen i 18mån.

// Pär

Rättelse gällande skinn
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandgren:

Minireview:

Jag hade det gamla Arctis Pro Wireless som har strulat lite med firmware update, så jag fick gratis uppgradering till Nova Pro Wireless. Det kändes helt ok när jag hade köpt dem på BF 2020 för ~1600kr. Mycket bra kundsupport i övrigt!

Dessa är snyggare, skönare, har bättre ljud (mycket bättre för musik), och NC är helt klart ett plus. Uppgraderingen till skinn istället för tyg faller mig i smaken. Allt känns mindre plastigt. Även basstationen känns bättre, nu med USB-C och utan extra DC.

Jag är väl ingen audiofil, men ändå lite gnällig. Gillar mina Sony-lurar (MDR-1000X och något gammalt trådat hifi-par), och tyckte mest att de gamla Arctis Pro fungerade för dagar med Teams-möten och gaming, men aldrig för musik och film. Oavsett hur många guider som Google kunde erbjuda gällande att tweaka ljudet så var det långt ifrån Sony-lurarna. Dessa låter bra, inte "extern amp + sennheiser hd600"-bra, men ändå bra!

NC fungerar, men nej, det är inga Bose-lurar. Mina Sony MDR-1000X (deras första NC-lurar) är bättre. Men det tar bort det värsta av ungarnas skrik, och definivt småljud som bilar som kör förbi.

Batteriet är mindre (700mAh vs 1000mAh), så det återstår väl att se hur de fungerar. Jag var inte jätteimponerad över de andra som ibland höll en heldag med jobb och gaming, men jag hade å andra sidan kört dem mer eller mindre dagligen i 18mån.

// Pär

Nice. Vilka firmwareproblem är det man måste ha för gratis uppgradering?

Som jag förstått det ska trådlösa överföringen och drivers (i hörlurarna alltså) vara identiska med tidigare versionen, även om öronkuddarna kanske kan påverka? Inte kört mina Wireless Pro nu på ett tag men verkar som om det finns en ny programvara nu (Sonar) med klart bättre EQ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nice. Vilka firmwareproblem är det man måste ha för gratis uppgradering?

Som jag förstått det ska trådlösa överföringen och drivers (i hörlurarna alltså) vara identiska med tidigare versionen, även om öronkuddarna kanske kan påverka? Inte kört mina Wireless Pro nu på ett tag men verkar som om det finns en ny programvara nu (Sonar) med klart bättre EQ.

Ganska ofta när jag anslöt dem så fick de ingen kontakt. Då var jag tvungen att gå in i GG och klicka på att uppdatera firmware, som failade (alltid). Sen gick det att ansluta. Många supportmail senare gav de upp.

Gällande ljudet så vet jag att det blev bättre av att mecka lite. Men ljudet i dessa är klart bättre. Trevligt headset om man hugger det på BF. För 4k skulle jag nog köpa något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandgren:

Uppgraderingen till skinn istället för tyg faller mig i smaken.

Tack för review men det är inte skinn väl? Utan syntetläder (pleather) ?
Begriper inte varför headsets för spelande envisas med detta. Tycker riktigt skinn funkar på de hörlurar jag har/haft som har det, men pleather blir bastu för öronen.
Skinn hade varit lyxigt men pleather känns lika billigt som tyg imo.

Har inte testat Arctis Pro Nova utan går på det jag läst. Kan ha fel om padsen, i så fall åker de upp på listan att testa.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tack för review men det är inte skinn väl? Utan syntetläder (pleather) ?
Begriper inte varför headsets för spelande envisas med detta. Tycker riktigt skinn funkar på de hörlurar jag har/haft som har det, men pleather blir bastu för öronen.
Skinn hade varit lyxigt men pleather känns lika billigt som tyg imo.

Har inte testat Arctis Pro Nova utan går på det jag läst. Kan ha fel om padsen, i så fall åker de upp på listan att testa.

Helt korrekt, det är vegansk fuskläder. Det är absolut en smaksak, men jag gillar det. Vi får väl se om jag gör det om ett år.

Permalänk
Medlem

Lurarna verkar bra. Men kan nog inte uppgradera då basstationen inte har optisk ut vilket har varit jättesmidigt för mig med Arctis Pro Wireless. Synd. Min erfarenhet av SteelSeries är att de gör bra och pålitliga produkter. Optisk är ju lite daterat numer men det är en bra standard för man slipper alla handskakningar som kan krångla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandgren:

Helt korrekt, det är vegansk fuskläder. Det är absolut en smaksak, men jag gillar det. Vi får väl se om jag gör det om ett år.

Inte testat dessa hörlurar men vi bör nog överlag vänja oss vid att det finns bra och dåligt "fuskläder". Tex det jag har i Teslan slår de flesta riktiga läder jag haft innan.

Permalänk
Medlem

Som jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Lurarna verkar bra. Men kan nog inte uppgradera då basstationen inte har optisk ut vilket har varit jättesmidigt för mig med Arctis Pro Wireless. Synd. Min erfarenhet av SteelSeries är att de gör bra och pålitliga produkter. Optisk är ju lite daterat numer men det är en bra standard för man slipper alla handskakningar som kan krångla.

Optiskt är egentligen bara lite utdaterat inom tv-sfären. Eftersom du har hdmi arc/earc. Kollar du på nya prylar inom hifi så lever optiskt i allra högsta grad tillsammans med coax och usb.
Arctis Wireless Pro är nog det mest funktionella (jag tycker ljudet va kasst men det är en annan femma) headset som existerat. Med dagens konsoler är enda möjligheten till dubbla anslutningar att den ena är bluetooth (innebär ofta lite delay).
Går förvisso att lösa genom att koppla en aux kabel från monitor till pc line in och välja att lyssna på den enheten i win men är ju inte alls lika smidigt som Arctis Wireless Pro och framförallt inte trådlöst.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5