Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Klicka på ’anmäl’-knappen [⚠️]

Fundera på det men visste inte om det var rätt då inlägget teknist inte bröt mot reglerna

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Fundera på det men visste inte om det var rätt då inlägget teknist inte bröt mot reglerna

Jag brukar använda det med ett meddelande som säger det jag undrar över. Det kommer direkt till modereringskön så en människa kan fundera direkt om det är något som ska ändras/varnas/tas bort

Ingen prick på användaren eller automatiska saker händer så vitt jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

This is likely a CDON-error that we've seen quite often recently. CDON nowadays is a really poor marketplace. Hard to tell what the root cause of the problem is. Could be a sync problem between the sites, incorrect labeling and more.

it does not happen with other sellers like inet - at least not as often, so I think CS is the main to blame here.
Of course CDON is not better. Their marketplace platform is really a joke

Permalänk
Medlem

Av en slump hittade jag den här.

https://cdon.se/hemelektronik/deepcool-dukase-liquid-p4126284...

Verkar som man får chassi och vattenkylning färdig monterad? Eller har jag totalt fattat fel?

Nu till frågan, är det värt det? Är det ett bra pris för 999:- istället för 1995:-

En annan modell:
https://cdon.se/hemelektronik/deepcool-baronkase-liquid-white...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Av en slump hittade jag den här.

https://cdon.se/hemelektronik/deepcool-dukase-liquid-p4126284...

Verkar som man får chassi och vattenkylning färdig monterad? Eller har jag totalt fattat fel?

Nu till frågan, är det värt det? Är det ett bra pris för 999:- istället för 1995:-

En annan modell:
https://cdon.se/hemelektronik/deepcool-baronkase-liquid-white...

Verkar vara chassi + aio
Deepcool verkar göra prisvärda kylare dock ser jag inte modellen som ingår

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Verkar vara chassi + aio
Deepcool verkar göra prisvärda kylare dock ser jag inte modellen som ingår

https://www.dustinhome.se/product/5011040250/dukase-liquid?ss...

Kanske bättre information där..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Absolut, verkar vara captain ex aio. Vet inte om det är ett deepcool syster bolaget eller inte

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delta76:

is it just me or ComputerSalg really really bad at this? half the time the price errors I could count it's CS

Not the first time. Instead of a 5600 AMD GPU it was a 5500 with only 4GB memory. Had to send it back, luckily that cost nothing.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Min:

Produkt: Samsung Jet 60 Turbo Sladdlös skaftdammsugare
Länk: https://www.komplett.se/product/1183581/hem-hushaall/dammsuga...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5821383
Pris: 899 kr

Någon som vet om den är ok? Funderat på att byta till en liknande länge och det där är ju ett rätt bra pris.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Någon som vet om den är ok? Funderat på att byta till en liknande länge och det där är ju ett rätt bra pris.

Tog och beställde en. Var ju ett väldigt bra pris.
Sambon och jag har länge velat köpa en sådan.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tog och beställde en. Var ju ett väldigt bra pris.
Sambon och jag har länge velat köpa en sådan.

Slog till jag också - kanonpris! Vi har en Dyson V8 Absolute, men har länge funderat på en till så vi har en på båda våningsplanen. Skall bli intressant att se om det är någon större skillnad.
Har fått bra omdömen på elgiganten:
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

Stort tack för tipset @Min

Permalänk

Fick bli en Samsung Jet 60 Turbo

Stort tack @min

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tog och beställde en. Var ju ett väldigt bra pris.
Sambon och jag har länge velat köpa en sådan.

Skrivet av JoeSun:

Slog till jag också - kanonpris! Vi har en Dyson V8 Absolute, men har länge funderat på en till så vi har en på båda våningsplanen. Skall bli intressant att se om det är någon större skillnad.
Har fått bra omdömen på elgiganten:
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

Stort tack för tipset @Min

Skrivet av Absinthe66:

Fick bli en Samsung Jet 60 Turbo

Stort tack @min

Jag slog till också. De har sålt 50+ dammsugare på mindre än 1 timme nu. Om någon av er hinner prova så får ni jättegärna skicka ett meddelande om den är bra. Avvaktar lite med att hämta på posten bara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag slog till också. De har sålt 50+ dammsugare på mindre än 1 timme nu. Om någon av er hinner prova så får ni jättegärna skicka ett meddelande om den är bra. Avvaktar lite med att hämta på posten bara.

86 dB =O

Vetenskapliga undersökningar visar att det mänskliga örat kan ta skada av ljud från 85 dB och uppåt, beroende på vilken form av ljud det är. Tänk därför på att alltid använda någon form av hörselskydd, såsom öronproppar, hörselkåpor eller annat dämpande skydd i de miljöer där du misstänker att ljudnivån överstiger 85 – 90 dB.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

86 dB =O

Vetenskapliga undersökningar visar att det mänskliga örat kan ta skada av ljud från 85 dB och uppåt, beroende på vilken form av ljud det är. Tänk därför på att alltid använda någon form av hörselskydd, såsom öronproppar, hörselkåpor eller annat dämpande skydd i de miljöer där du misstänker att ljudnivån överstiger 85 – 90 dB.

Jag misstänker att det är 85db i turboläget dvs läge 3. Jag gissar på att läge 2 kommer användas primärt. Men ja, är det så högt åker lurar på.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vi har en Samsung Jet 75 idag som vi varit nöjda med. Vår "vanliga" dammsugare överhettade häromdagen så detta var ju perfekt, om det nu verkligen är på riktigt. Tycker det låter lite för bra

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Var det ingen av er som lyssnade på Morgonpasset i P3 häromveckan angående robotdammsugare/handskaftsdammsugares vara eller icke vara? 😂

Förresten så var det väl Samsung som reade ut en robotdammsugare på komplett för någon månad sedan som visade sig vara rätt kass? 0_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeSun:

Slog till jag också - kanonpris! Vi har en Dyson V8 Absolute, men har länge funderat på en till så vi har en på båda våningsplanen. Skall bli intressant att se om det är någon större skillnad.
Har fått bra omdömen på elgiganten:
https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

Stort tack för tipset @Min

Har också en Dyson V8 Absolute + och det ska bli spännande att se om den här Samsung är bättre eller sämre

Men för 900kr är detta ett kap i vilket fall som!

Kolla bara vilka damsugare man brukar få för 900kr. En simpel Makita möjligtvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Har också en Dyson V8 Absolute + och det ska bli spännande att se om den här Samsung är bättre eller sämre

Men för 900kr är detta ett kap i vilket fall som!

Kolla bara vilka damsugare man brukar få för 900kr. En simpel Makita möjligtvis.

Edit: trodde det var på Elgiganten tipset var

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Swedishliquid:

1990kr nu så missade denna tyvärr. 😔 hoppas ni andra får dock!

Den ligger fortfarande på 899:-, du kollar hos fel återförsäljare.
https://www.komplett.se/product/1183581/hem-hushaall/dammsuga...

Huruvida de kommer leverera till det priset nu när de sålt slut är naturligtvis inte givet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den ligger fortfarande på 899:-, du kollar hos fel återförsäljare.
https://www.komplett.se/product/1183581/hem-hushaall/dammsuga...

Huruvida de kommer leverera till det priset nu när de sålt slut är naturligtvis inte givet.

Står ju "eller så länge lagret räcker" och det är nu en beställningsvara, så lagret bör ju vara slut.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

86 dB =O

Vetenskapliga undersökningar visar att det mänskliga örat kan ta skada av ljud från 85 dB och uppåt, beroende på vilken form av ljud det är. Tänk därför på att alltid använda någon form av hörselskydd, såsom öronproppar, hörselkåpor eller annat dämpande skydd i de miljöer där du misstänker att ljudnivån överstiger 85 – 90 dB.

De värsta med dessa skaftdammsugare jag provat är de hemska mer högfrekventa tjutet.
En vanlig dammsugare är inte i närheten lika jobbig för mig iaf (beror väl på modeller här också såklart)
Har tinnitus med mild-måttlig ljudkänslighet.

Använder aldrig min skaftdammsugare, för de första är den sämre än en riktig, sen låter den förjävligt jobbigt med motorljudet.
Upplevde samma jobbiga ljud med brossans Dyson V8

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns 97 kvar i alger av dammsugaren så tänkte jag väntar. Refreshar och det är en beställningsvara. Spännande. Aja, 14 veckors väntetid...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Såg att det fanns 97 kvar i alger av dammsugaren så tänkte jag väntar. Refreshar och det är en beställningsvara. Spännande. Aja, 14 veckors väntetid...

Ja jag beställde en när det var beställningsvara. Läste på lite om den och den verkar ju sämst? Att den har svårt att suga upp flingor ens på Max styrka. Och då klarar den bokstavligt bara av att dammsuga i fem minuter innan den behöver ladda.

Så nja, jag avbokade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ja jag beställde en när det var beställningsvara. Läste på lite om den och den verkar ju sämst? Att den har svårt att suga upp flingor ens på Max styrka. Och då klarar den bokstavligt bara av att dammsuga i fem minuter innan den behöver ladda.

Så nja, jag avbokade.

Låter med som en defekt vara.
Har ju fått ganska bra betyg lite överallt.
5min dammsugning tror jag ju knappast, då är det ju bara att reklamera eller ånga köpet.

Komplett har ju fria returer dessutom.

"Using it in its most energy-efficient 'MIN' mode with only its crevice tool attached yields almost 50 minutes of runtime, which is in line with the manufacturer's advertised claim of 40 minutes. However, you can drain its battery in a little over five minutes when using it in its most powerful 'MAX' mode with its floorhead attached. It forces you to work fast when vacuuming stubborn messes or surfaces like high-pile carpeting."

https://www.rtings.com/vacuum/reviews/samsung/jet-60-pet

Undrar hur den står sig mot andra om du kör på MAX/Turbo antar batteriet tar slut lika snabbt då med..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ja jag beställde en när det var beställningsvara. Läste på lite om den och den verkar ju sämst? Att den har svårt att suga upp flingor ens på Max styrka. Och då klarar den bokstavligt bara av att dammsuga i fem minuter innan den behöver ladda.

Så nja, jag avbokade.

Låter som ett måndagsex. Den ska ju klara 40 minuter.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pelegrino:

Låter som ett måndagsex. Den ska ju klara 40 minuter.

Den har tre effektlägen. 40 minuter gäller lägsta effekt medan man verkar få vara glad om den kör i tio minuter på högsta effekt. Å andra sidan är poängen med en smidig skaftdammsugare kanske inte att man dammsuger hela huset en gång i månaden, utan att man hugger tag i den rätt frekvent och dammsuger av en mindre yta varje gång. Då är den begränsade batteritiden inte ett lika stort problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Låter som ett måndagsex. Den ska ju klara 40 minuter.

Jo vad det verkar på minsta sugstyrkan så gör den det.

Men jaja, ni får väl köpa den och själva stå ut med drygheten att lämna tillbaka/reklamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den har tre effektlägen. 40 minuter gäller lägsta effekt medan man verkar få vara glad om den kör i tio minuter på högsta effekt. Å andra sidan är poängen med en smidig skaftdammsugare kanske inte att man dammsuger hela huset en gång i månaden, utan att man hugger tag i den rätt frekvent och dammsuger av en mindre yta varje gång. Då är den begränsade batteritiden inte ett lika stort problem.

Tills batteriet blir såpass slitet att den inte orkar något alls 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tills batteriet blir såpass slitet att den inte orkar något alls 😂

Ja efter 300-1000 cykler någon gång, så säg en 40 minuters dammsugning i veckan i 20 år. Batteriet går också köpa löst.

Hör samma historia varje gång någonting säljs med batterier trots att batterierna bör leva längre än produkten 9 gånger av 10. Inte har man tidigare i historen avstått köp av ex dammsugare för att motorn i bara klarar 40 000 timmars drift?

Beställde en "för sent" när den stod som beställningsvara. Tveksamt om det blir något dammsugande här, men värt ett försök.