Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

29 Juli är en jobbig dag att äga Switch alltså...
Xenoblade Chronicles 3
Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp (tydligen sett i syne)
Digimon Survive

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

29 Juli är en jobbig dag att äga Switch alltså...

Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp

Huh? Blev inte det uppskjutet på obestämd framtid pga invasionen i Ukraina?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

7:e Oktober släpps "det omöjliga spelet"!

Permalänk
Konsolgrävare

Detta är man riktigt taggad på, första spelet var otroligt bra

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Huh? Blev inte det uppskjutet på obestämd framtid pga invasionen i Ukraina?

Ah, det hade jag missat.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

29 Juli är en jobbig dag att äga Switch alltså...
Xenoblade Chronicles 3
Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp
Digimon Survive

Källa på advance wars?, delayat 2 ggr hittills så skulle inte förvåna mig om det får ett sådant datum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Källa på advance wars?, delayat 2 ggr hittills så skulle inte förvåna mig om det får ett sådant datum

Kan inte hitta var sjutton jag såg det, måste varit någon förbokning som det stod det i. För jag vet att jag tänkte på att det skulle komma samtidigt som Xenoblade Chronicles 3, vilket kändes som ett korkat spel att tävla emot.

EDIT: Hittade precis boven! https://www.spelbutiken.se/produkt/advance-wars-1-2-reboot-ca...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Nintendo har uppdaterat Switch Online + Expansion Pack med lite nya titlar:

  • Comix Zone

  • Mega-Man: The Wily Wars

  • Target Earth

  • Zero Wing

Kul tillskott! Speciellt att äntligen kunna beta av Wily Wars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

https://www.youtube.com/watch?v=MTmTXonIRao

Nintendo har uppdaterat Switch Online + Expansion Pack med lite nya titlar:

  • Comix Zone

  • Mega-Man: The Wily Wars

  • Target Earth

  • Zero Wing

Kul tillskott! Speciellt att äntligen kunna beta av Wily Wars.

Man får mindre och mindre ut av att man köpte Mega Drive Classics. 🥲

Gillade Comix Zone skarpt när det kom. Tror kanske inte riktigt att det håller numera dock, men kan vara värt att testa för de som inte kände till det sen innan.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Switch - OLED Model Splatoon 3 Edition, kommer ut 26 Augusti!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Snygg! Gillar speciellt joy-consen och färgfläcken på dockan!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Ruskigt läcker design på Joy-Consen i den utgåvan.
Gillar framförallt den vänstra.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Levandebild:

Snygg! Gillar speciellt joy-consen och färgfläcken på dockan!

Skrivet av CrispVanDahl:

Ruskigt läcker design på Joy-Consen i den utgåvan.
Gillar framförallt den vänstra.

Verkligen! Min favorit är dock den högra 🐙🦑

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Amazon har bra priser på Nintendo för prime-medlemmar. Switch oled för 3412kr är väl rätt bra pris?

Finns även bla:
- joy cons 474kr
- Switch sports 359kr
- PRO controller 500kr.

Sen massa andra spel och tillbehör.

https://www.amazon.se/deal/5f6b7ea1?showVariations=true&pf_rd...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hungry for some 4-player Kirby fun? Race through delicious obstacle courses, collect the most strawberries, and thwart your competition using familiar abilities.

Get ready, Kirby’s Dream Buffet launches exclusively in Nintendo eShop this summer!

Permalänk
Konsolgrävare

Bayonetta 3, release 28/10 2022!

Nu så! Trevlig nyhet som kom från ingenstans

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Bayonetta 3 Trinity Masquerade Edition

Dessutom kommer det att släppas Bayonetta 1 i en fysisk variant. Tidigare kunde du köpa ettan via Japanimport Climax edition. Release senare i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Bayonetta 3 Trinity Masquerade Edition
<Uppladdad bildlänk>

Dessutom kommer det att släppas Bayonetta 1 i en fysisk variant. Tidigare kunde du köpa ettan via Japanimport Climax edition. Release senare i år.

<Uppladdad bildlänk>

Enligt denna tweeten är release för första spelet på fysisk kassett 30:e September. Så lite innan tredje spelet släpps alltså.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Levandebild:

Enligt denna tweeten är release för första spelet på fysisk kassett 30:e September. Så lite innan tredje spelet släpps alltså.

Det där är den amerikanska releasen det bör vara samma release i Europa förhoppningsvis. Europa är sega med releasedatum samt prissättning. Har inte ens sett det svenska priset för Splatoon 3 Nintendo Switch OLED Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det där är den amerikanska releasen det bör vara samma release i Europa förhoppningsvis. Europa är sega med releasedatum samt prissättning. Har inte ens sett det svenska priset för Splatoon 3 Nintendo Switch OLED Edition.

Bergsala som är sega!

Permalänk
Medlem

Xenoblade Chronicles 3 Collector's Edition blir försenat i Europa. Förhandsbokningen drar igång i September.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad är rådet för en 4,5 år gammal switch vars joysticks börjar drifta?

Bara att köpa nya??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Vad är rådet för en 4,5 år gammal switch vars joysticks börjar drifta?

Bara att köpa nya??

Annan typ av kontroll, joycons är väldigt låg kvalitet (kanske tom finns 3:eparts som är bättre än orginal i det här fallet), men ja, klurigt om man vill lira med den bärbart, inte hittat en bra lösning efter mina 2 par börjat drifta och jag fick prisförslag från bergsala som kostade lika mycket som dem nya nästan för att fixa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Annan typ av kontroll, joycons är väldigt låg kvalitet (kanske tom finns 3:eparts som är bättre än orginal i det här fallet), men ja, klurigt om man vill lira med den bärbart, inte hittat en bra lösning efter mina 2 par börjat drifta och jag fick prisförslag från bergsala som kostade lika mycket som dem nya nästan för att fixa dem.

Är dottern som använder den mest och snart kommer Splatoon 3 så måste ha en lösning tills dess. Senast jag lirade var flera år sen och då handhållet BOTW.

Kan man koppla till vilken bt-kontroller som helst (t.ex xbox, stadia osv) eller är det 3parts joycons som måste till?

Eller nya nintendo-joycons?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Är dottern som använder den mest och snart kommer Splatoon 3 så måste ha en lösning tills dess. Senast jag lirade var flera år sen och då handhållet BOTW.

Kan man koppla till vilken bt-kontroller som helst (t.ex xbox, stadia osv) eller är det 3parts joycons som måste till?

Eller nya nintendo-joycons?

inte vilken somhelst tror jag, men procontrollern, och vad jag sett i recensioner, så verkar 8bitdo+ vara en bra kontroll (bra recensioner när jag kollade för nåt år sedan, däremot inte sett någon "långtidsrecension" ifall de får drifting med eller ej, men billigare än procontrollern där det man kanske saknar är hd rumble, och amiiboläsare kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

inte vilken somhelst tror jag, men procontrollern, och vad jag sett i recensioner, så verkar 8bitdo+ vara en bra kontroll (bra recensioner när jag kollade för nåt år sedan, däremot inte sett någon "långtidsrecension" ifall de får drifting med eller ej, men billigare än procontrollern där det man kanske saknar är hd rumble, och amiiboläsare kanske.

Ok, tack!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Är dottern som använder den mest och snart kommer Splatoon 3 så måste ha en lösning tills dess. Senast jag lirade var flera år sen och då handhållet BOTW.

Kan man koppla till vilken bt-kontroller som helst (t.ex xbox, stadia osv) eller är det 3parts joycons som måste till?

Eller nya nintendo-joycons?

Passa på att köpa denna från webhallen när den bara kostar 249:- https://www.webhallen.com/se/product/328711-KMD-Wireless-Pro-...

Lite mindre än en prokontroller & kvalitén verkar helt ok.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless