Tror ni Rockstargames kommer lyckas göra GTA 6 bättre än GTA 5?

Permalänk
Inaktiv

Tror ni Rockstargames kommer lyckas göra GTA 6 bättre än GTA 5?

När jag spelade Grand Theft Auto Vice City, då trodde jag aldrig att det skulle gå att toppa. Sen kom Grand Theft Auto San Andreas och GTA 4 som lyckades toppa de gamla spelen enligt mig. Sen kom GTA 5 som var något helt annat än något spel de har gjort, det är det bästa GTA spelet någonsin och det känns väldigt svårt att toppa det. Jag tycker det är bra att de ska köra en kvinnlig huvudroll nu också för det kan bli något nytt.

Tror ni RockstarGames kommer lyckas att toppa 5an med 6an? som säkert kommer ut om sådär 3-10 år När jag säger toppa då menar jag grafiken och storyn.

Källa: https://nordic.ign.com/grand-theft-auto-vi/58588/news/gta-6-w...

Permalänk
Medlem

Jag tror helt ärligt att de kommer skala ner storyn så mycket de bara kan för att istället fokusera på multiplayer.
Om mina största farhågor har rätt så kommer spelet bli ett always online games-as-a-service med möjligheten att kunna stänga av multiplayer-delen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarato:

Jag tror helt ärligt att de kommer skala ner storyn så mycket de bara kan för att istället fokusera på multiplayer.
Om mina största farhågor har rätt så kommer spelet bli ett always online games-as-a-service med möjligheten att kunna stänga av multiplayer-delen.

Naah jag tror inte det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341792:

Naah jag tror inte det

Jag hoppas jag har fel men efter att ha sett hur mycket pengar de tjänar på GTA Online (som är den mest inkomstbringande nöjesprodukten någonsin) kombinerat med hur mycket spelindustrin har tippat mot gambling i spel så är jag oerhört skeptisk inför Rockstars framtida beslut.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Viking

Hoppas bara GTA 6 Online blir ännu bättre än vad online redan är. Hade varit fantastiskt. Storymode kan de strunta i helt, blir bara förbannad när man kickas ut till singleplayer.

Skulle vara riktigt tråkigt om det inte utspelar sig i nutid dock. Kan bli en deal breaker isåfall.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Spel branchen rör sig mot gambling på olika sätt vilket är väldigt lukrativt. Problemet idag är att de flesta spel tillverkare idag inte är ett glatt kompisgäng som vill göra en bra produkt utan stora företag styrda av vinst och nöjda aktieägare. Är produkten bra eller dålig är ganska ointressant så länge den kostar minimalt att göra och underhålla och drar in maximalt med pengar.

Finns givetvis undantag men gta 6 kan nog bli det sista bra gta spelet...tror jag.

"Mikro" transaktioner som ger pay to win fördelar är dessvärre här för att stanna. Enkelt att implentera och genererar stora pengar för att inte tala om lootboxes som kan köpas ihopp om att rolla en bra sak vilket är en naturlig väg för pay to win konceptet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ta ut semester när GTA6 kommer.

Permalänk
Medlem

Blir svårt att hitta på något nytt, det som gjorde GTAV speciellt var ju hur storyn spelades ut med 3 olika karaktärer, själva storyn var väl lite meh i slutändan.
Det som ger spelet mest värde är väl heists och online-läget som var helkasst i början men har blivit bättre och får fortfarande massor med uppdateringar.
Mikrotransaktioner kan väl alltid diskuteras, har klarat mig väldigt fint utan och det är fortfarande roligt att spela fast jag inte har 5 miljarder dollar i spelet.

Skrivet av xSean145:

Jag kommer ta ut semester när GTA6 kommer.

För att spel är kända för att fungera bra, speciellt online-funktioner och dag 1 patchar osv, aldrig en bra idé.

Permalänk

Rockstar is our final hope ! Sista utgivaren som endast släppt kvalite, HOPPAS dom fortsätter i samma linje.

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem

Har inte de två stora kreativa hjärnorna bakom GTA serien slutat hos Rockstar?
Samt att all fokus har legat på Online sedan release.

Jag är skeptisk till att det blir lika bra.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Moderator

Smaken är onekligen som baken, de lyckas säkert att göra något bra men personligen tyckte jag 5:an var sämre än 4:an som var sämre än San Andreas.
Gällande grafiken så är det väldigt svårt att se hur de skulle lyckas gå åt fel håll..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Rockstar is our final hope ! Sista utgivaren som endast släppt kvalite, HOPPAS dom fortsätter i samma linje.

Oh really?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Väntade på att någon skulle ta upp detta
Var ett obvious cash-grab försök, ingen av Rockstars studios hade ens rört spelen. Det var outsourced och sket sig duktigt

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Rockstar is our final hope ! Sista utgivaren som endast släppt kvalite, HOPPAS dom fortsätter i samma linje.

Du menar den filmiska 15-25 fps upplevelsen med horribel grafik vi fick av GTA 5 till PS3 / Xbox 360 vid lansering?

Man glömmer fort... men GTA 5 Online var knappt spelbart före PS4/Xbox One/PC release.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainRedbeard:

Väntade på att någon skulle ta upp detta
Var ett obvious cash-grab försök, ingen av Rockstars studios hade ens rört spelen. Det var outsourced och sket sig duktigt

Visst är det så men Rockstar tittade samtidigt på jobbet som var gjort och valde att släppa det ändå.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Du menar den filmiska 15-25 fps upplevelsen med horribel grafik vi fick av GTA 5 till PS3 / Xbox 360 vid lansering?

Man glömmer fort... men GTA 5 Online var knappt spelbart före PS4/Xbox One/PC release.

Säger inte att spelen inte skulle ha buggar/problem vid release. Men kvaliten på animationer,spelvärld,karaktärer,musiken osv. är på HELT annan nivå änn någon annan utgivare.
Och Rockstar brukar va ganska snabba på att fixa saker, och riktigt duktiga på att hålla spel uppdaterade.

Som sagt HOPPAS att dom fortsätter i samma linje. Säger dock inte att det kommer garanterat ske..alla andra har ju bara börjat skita på kunderna och tjänar fortfarande pengar så :/

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341792:

När jag spelade Grand Theft Auto Vice City, då trodde jag aldrig att det skulle gå att toppa. Sen kom Grand Theft Auto San Andreas och GTA 4 som lyckades toppa de gamla spelen enligt mig. Sen kom GTA 5 som var något helt annat än något spel de har gjort, det är det bästa GTA spelet någonsin och det känns väldigt svårt att toppa det. Jag tycker det är bra att de ska köra en kvinnlig huvudroll nu också för det kan bli något nytt.

Tror ni RockstarGames kommer lyckas att toppa 5an med 6an? som säkert kommer ut om sådär 3-10 år När jag säger toppa då menar jag grafiken och storyn.

Källa: https://nordic.ign.com/grand-theft-auto-vi/58588/news/gta-6-w...

Jag är väldigt kluven. Å ena sidan ser jag väldigt mycket framemot ett nytt GTA, är fanken på tiden. Har gått o väntat på single player DLC till GTA 5 i snart 10 år nu.
Å andra sidan hatar jag GTA Online med passion, och är orolig att de kommer fokusera 100% på att göra det ett online spel vilket inte är för mig och då blir jag utan ett nytt GTA.

Så jag hoppas de gör likt med GTA 5 att de först släpper en fullskalig single player och sedan skiftar de om till Online.
Men å andra sidan är det ett företag och företag är gjort för att tjäna pengar så varför skulle de inte satsa allt på stället där de drar in mest pengar, speciellt nu när de har GTA+ och grejer.

Oh yeah, sen har ju Leslie Benzies o Sam Houser o vad de nu heter slutat så hjärnorna bakom våra favoritspel är inte där längre.

Annars, Miami, kvinnlig karaktär, m.m. låter toppen. Hoppas jag kan spela det

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Mycket av behållningen för mig var satiren i GTA som tyvärr minskat för varje släpp. Reklamen mesigare och radiostationerna samma. Pi$$wa$$er tex eller bilarnas namn. Landstalker, Obey Tailgater tex.
Utan Sam Houser har nog den delen dött för alltid.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att RDR2 var ett mycket bättre spel än GTA 5. Dels gillar jag miljön och tidsepoken mer men att det var så många random saker som kunde ske. Hade hellre sett en uppföljare där. Fantastiskt spel.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GarfieldPower:

Tycker personligen att RDR2 var ett mycket bättre spel än GTA 5. Dels gillar jag miljön och tidsepoken mer men att det var så många random saker som kunde ske. Hade hellre sett en uppföljare där. Fantastiskt spel.

De har redan bekräftat fler spel av Red Dead Redemption VDn sa i någon intervju att det kommer bli fler spel i den serien.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli kul! Orkar inte med diskussionen om förväntningar och besvikelser. Tar det som det kommer!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chromatic:

Tror det kommer bli kul! Orkar inte med diskussionen om förväntningar och besvikelser. Tar det som det kommer!

Dock måste ju grafiken och storyn toppa 5an annars spelar man inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341792:

Dock måste ju grafiken och storyn toppa 5an annars spelar man inte

Finns massa spel som inte toppar föregående spel men som ändå är värt att spela.

Permalänk
Medlem

Är optimistisk och säger att det blir bättre än 5:an, man vet aldrig riktigt vad man saknar förrän man upplevt det är min erfarenhet 😁
Finns det några hyfsade rykten om när det kan tänkas släppas btw?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Daemon:

Smaken är onekligen som baken, de lyckas säkert att göra något bra men personligen tyckte jag 5:an var sämre än 4:an som var sämre än San Andreas.
Gällande grafiken så är det väldigt svårt att se hur de skulle lyckas gå åt fel håll..

Skönt att höra att man inte är ensam om att tycka att storyn i 5 var klart överskattad.

Man hoppade mellan 3 karaktärer varav 2 kändes som en copy/paste av Kane and Lynch och hade djup som ett A4-papper.

Njae, mindre hollywood och mer subkultur om jag får önska

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Rykte är att They are going woke och tonar ner humorn etc..
GTA 6 kommer att vara ett riktigt skitspel utan humor, vad är ens syftet med GTA om det blir mellanmjölk nån har pissat i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Rykte är att They are going woke och tonar ner humorn etc..
GTA 6 kommer att vara ett riktigt skitspel utan humor, vad är ens syftet med GTA om det blir mellanmjölk nån har pissat i?

Du länkar till någon randomsida som inte ens bemödar sig ändra sin copyright som sedan hänvisar till en artikel från Bloomberg skriven av Jason Schreier.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Du länkar till någon randomsida som inte ens bemödar sig ändra sin copyright som sedan hänvisar till en artikel från Bloomberg skriven av Jason Schreier.

Och?

Permalänk
Medlem

Fast GTA Trilogy är inte utvecklat av Rockstar.

Permalänk
Medlem

Nej, GTA6 kommer bli lika skit som Gta remastered(vid release), ingen hos rockstar bryr sig längre, GTA6 SKULLE kunna bli det största spelet som någonsin har släppts om man lyssnade på spelarna och implementerade allt dem vill ha och fixade multiplayer delen men det kommer man aldrig göra som någon annan skrev ovan, minimum work for maximum cash.