Ingen bild med nytt grafikkort
Har byggt en ny dator och allt fungerade med mitt gamla grafikkort men när jag bytte till mitt nya så kommer det ingen bild.
Moderkort: MPG B550 GAMING PLUS
RAM: 2x16gb (sitter i rätt DIMM slots btw)
PCU: 650W
CPU: AMD 5600x
GPU: Byter från 1050ti till 6700xt
Saker som jag testat:
Clean installation av drivrutiner med DDU.
Uppdaterat till senaste BIOS.
Kopplat ur allt onödigt (extra SSD/hårddisk, och ena RAM stickan).
Har en 6700xt i ett annat bygge och den fungerar inte heller i den nya datorn.
Olika skärmar/sladdar osv.
Rensa CMOS, både genom att ta ut batteriet i flera minuter och genom att kortsluta de två pins som det står att man ska med en skruvmejsel (det är sent och orkar inte kolla upp va pinnsen heter men det va de correcta pinnsen iaf).
Saker att notera:
Har aldrig fått bild på något av de två 6700xt som jag har hemma i den nya datorn, men korten funkar i ett annat bygge.
När jag kopplar i 1050ti så får jag bild och kan komma in i BIOS men jag måste byta från UEFI till CSM/UEFI legacy mode, för att komma in i windows (10 btw).
När jag startar datorn med 6700xt inkopplat så lyser "boot" lampan vid "ez debug led".
Grafikkorten får till synes tillräckligt med ström då ingen lampa lyser och alla fläktar snurrar igång som vanligt.
Jag testade att starta datorn med Windows 10 på en USB-sticka i UEFI-läget och då startar windows installationen med 1050ti men med 6700xt så får jag som vanligt ingen bild alls. Däremot så lyste inte boot lampan med windows stickan i.
Har suttit med detta i en hel dag nu och testat fram och tillbaka utan någon lycka. Jag tror att problemet ligger antingen med moderkortet eller så har det något med att UEFI inte funkar (moderkortet vill ha UEFI som defualt men då kommer jag inte in i windows med 1050ti). Men kommer som sagt inte ens in i bios med 6700xt då jag inte får fram någon bild.
Tacksam för hjälp!