Förbeställa iPhone 14 Pro Max

Permalänk
Medlem

Förbeställa iPhone 14 Pro Max

Hej!
Har alltid köpt en iPhone några veckor efter release då jag aldrig behövt förbeställa. Men nu vill jag förbeställa nya iPhone 14 och Apple brukar ju släppa sina telefoner på fredagar.

Då är min fråga;
Ni som brukar förbeställa iPhones, vart gör ni detta och får ni då hem den samma fredag som den släpps?
Måste man beställa från Apple.se för att få hem den samma dag som release eller fungerar tex Inet, Webhallen och NetonNet också?

Permalänk
Medlem

Är ett tag sen, men förbeställde Xs Max från Telenor och hade den på releasedagen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Beställer du genom en operatör som Telenor, Tre, Telia som har en fysisk butik kan du räkna med att kunna hämta ut telefonen samma dag som telefonen släpps. Har hänt att telefonen inte hunnit fram med Postnord på fredagen, och då har man oftast behövt vänta tills på måndagen därpå innan man kan hämta ut telefonen på ombudet. Beställde en Samsung hos Komplett för några år sedan när den släpptes och fick den till och med ett par dagar innan det officiella släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perzreal:

Beställer du genom en operatör som Telenor, Tre, Telia som har en fysisk butik kan du räkna med att kunna hämta ut telefonen samma dag som telefonen släpps. Har hänt att telefonen inte hunnit fram med Postnord på fredagen, och då har man oftast behövt vänta tills på måndagen därpå innan man kan hämta ut telefonen på ombudet. Beställde en Samsung hos Komplett för några år sedan när den släpptes och fick den till och med ett par dagar innan det officiella släppet.

Numera levererar dock PostNord paket till ombud även på lördagar i många delar av landet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av perzreal:

Har nog bestämt mig att beställa på Inet, men blir osäker på om jag ska ta leverans till ombud eller till butik.

Permalänk
Medlem

Tja bor du nära någon Apple store så är det ju såklart bästa valet om du tvunget ska ha den på lanseringsdagen av någon anledning

Permalänk
Medlem

Endast beställt via Apple. Tänker att priset inte är lägre hos någon återförsäljare direkt vid release och att tillgången är mycket högre hos Apple direkt. Men så tänker jag

Permalänk
Medlem

Hos Halebop har jag alltid haft luren på Releasedagen.
Är nog samma överallt som har dagen efter leverans.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Beställde en 13 Pro från Webhallen och hade den på releasedagen! Annars Apple och Telia tex brukar vara ett bra val om man är snabb.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk
Medlem

För den som är nyfiken så kan man genom Elgiganten kolla på alla operatörers abonnemang mot den telefon man är intresserad av. Kanske att det kommer bli andra priser när förbokningen väl öppnar men jag tänker att den ger en fingervisning iaf.

https://www.elgiganten.se/brand/apple/iphone/iphone-14-pro-oc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Hej!
Har alltid köpt en iPhone några veckor efter release då jag aldrig behövt förbeställa. Men nu vill jag förbeställa nya iPhone 14 och Apple brukar ju släppa sina telefoner på fredagar.

Då är min fråga;
Ni som brukar förbeställa iPhones, vart gör ni detta och får ni då hem den samma fredag som den släpps?
Måste man beställa från Apple.se för att få hem den samma dag som release eller fungerar tex Inet, Webhallen och NetonNet också?

Jag har alltid köpt direkt av Apple. Jag har iofs aldrig brytt mig exakt vilken dag jag får den så minns ej om jag fick de samma dag som release.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt via Telia de 3 senaste gångerna och fått de på releasedagen, blir dock ingen för mig i år.
De brukar ha en kö på webbsidan vid klockslaget bokningarna öppnar, så jag har bara varit redo när det öppnar och bokat direkt.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q