Permalänk
Medlem

Var i Stockholm säljs Irn-Bru?

Sedan English Shop i Söderhallarna stängde har jag inget känt ställe att köpa Irn-Bru i butik längre. Vet det finns postorder men då jag vet hur paket behandlas där ute så känns det inte helt säkert att jag får hem burkar eller flaskor i helt skick.

Undrar därför om någon vet andra butiker som säljer och faktiskt har i lager?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Kolla Ica Supermarket Medis, de har haft socker och light-versioner, dessutom har de en massa annan rolig läsk där.

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Sedan English Shop i Söderhallarna stängde har jag inget känt ställe att köpa Irn-Bru i butik längre. Vet det finns postorder men då jag vet hur paket behandlas där ute så känns det inte helt säkert att jag får hem burkar eller flaskor i helt skick.

Undrar därför om någon vet andra butiker som säljer och faktiskt har i lager?

Tror brittish corner shop har i gamla stan

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Samma fråga, men för Göteborg? Jag har alltid villat testa den där 😃

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Blir sugen att prova nu så ser fram emot att höra rapporter.
Hörde talas om den först i The Co-Optional Podcast.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Får kolla nästa gång jag åker in till stan då. Lite trist att den inte finns mer generellt ute i butikerna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har köpt på lite olika NORMAL-butiker runt om i stan.. inte alltid det finns men går man dit ett par gånger så brukar det finnas. Säljs styckvis och står i kylen. Vanlig och sockerfri.

Permalänk
Medlem

Kul att fler gillar den!
Jag blev en fan när min syster var tillsammans med en kille från Skottland.

Mitt lokala hemköp har dem ibland. Så det är nog möjligt att få hem dem via din lokala handlare?

Annars kanske vi kan gå ihop ett gäng och köpa in en hel container.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Har köpt på lite olika NORMAL-butiker runt om i stan.. inte alltid det finns men går man dit ett par gånger så brukar det finnas. Säljs styckvis och står i kylen. Vanlig och sockerfri.

Kanske någon enstaka butik inne i stan. Här nere på Södertörn har jag dock inte sett att det funnits någonstans. Blir lite jobbigt springa in på varenda butik för att kolla också, därför jag frågar om någon vet specifika butiker.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Den innehåller idiotiskt nog kinin, så jag skulle helt klart undvika att dricka den. Inte hälsosamt alls.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Den innehåller idiotiskt nog kinin, så jag skulle helt klart undvika att dricka den. Inte hälsosamt alls.

Att dricka en burk lite nu och då är fullständigt ofarligt. Kinin är inte bra i större mängder men de halter som finns i läsk är så små att det inte är något oroa sig för, såvida man inte dricker stora mängder. Hade kinin varit så farligt hade det inte funnits i vissa läkemedel.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Att dricka en burk lite nu och då är fullständigt ofarligt. Kinin är inte bra i större mängder men de halter som finns i läsk är så små att det inte är något oroa sig för, såvida man inte dricker stora mängder. Hade kinin varit så farligt hade det inte funnits i vissa läkemedel.

Många läkemedel är farliga, men de används för att nyttan överväger vid normal dosering. Det är helt normalt. Men att stoppa in detta gift i en dryck helt utan skäl är fan bra dumt.

Men men, drick på då. Men man bör i alla fall vara medveten om vilket rävgift man dricker.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är nästan säker på att Irn-Bru finns hos Matvärlden i Vällingby. Ring och fråga, vet ja

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Hade kinin varit så farligt hade det inte funnits i vissa läkemedel.

Jättekonstigt resonemang. Finns många läkemedel som är jättefarliga. Helt vanlig alvedon kan orsaka allvarliga leverskador om man tar större dos än rekommenderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Många läkemedel är farliga, men de används för att nyttan överväger vid normal dosering. Det är helt normalt. Men att stoppa in detta gift i en dryck helt utan skäl är fan bra dumt.

Men men, drick på då. Men man bör i alla fall vara medveten om vilket rävgift man dricker.

Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift…

Hur mycket kinin man får ha i är reglerat, så att göra medicinstark dricka är inte tillåtet. Du måste alltså dricka stora mängder för att det ska bli något. Sedan finns det en hel del saker som är dåliga i för stora mängder… Möjligen kan man även bedöma att alkoholen i ginen, som man ofta blandar en annan kininhaltig dryck med, är ett större problem om man ska vara rädd för gift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kanske någon enstaka butik inne i stan. Här nere på Södertörn har jag dock inte sett att det funnits någonstans. Blir lite jobbigt springa in på varenda butik för att kolla också, därför jag frågar om någon vet specifika butiker.

Aah okej.. jag har köpt flera gånger i Solna centrum men som sagt inte alltid den finns där heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Många läkemedel är farliga, men de används för att nyttan överväger vid normal dosering. Det är helt normalt. Men att stoppa in detta gift i en dryck helt utan skäl är fan bra dumt.

Men men, drick på då. Men man bör i alla fall vara medveten om vilket rävgift man dricker.

Skrivet av pv2b:

Jättekonstigt resonemang. Finns många läkemedel som är jättefarliga. Helt vanlig alvedon kan orsaka allvarliga leverskador om man tar större dos än rekommenderat.

Det mesta är farligt i för höga doser, som redan nämnts även vatten som vi öht inte lever utan. Min poäng var att det ändå är tillåtna nivåer. Man ska inte dricka enorma mängder, men det är inte bara kininet som är farligt då utan sockret med mera. Det är så mycket som är farligt som vi alla stoppar i oss utan att vi bryr oss.

cyklonen, jag antar att du inte dricker alkohol och kaffe samt inte brukar tobak i någon form?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vore intressant att testa någon gång. Har en engelsk vän som tar upp Irn-Bru hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Vore intressant att testa någon gång. Har en engelsk vän som tar upp Irn-Bru hela tiden.

Jag gillar den skarpt. Fastnade för den när jag bodde i England i början av 00-talet. Försöker köpa när jag hittar, vilket inte alltid varit så lätt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Har köpt på lite olika NORMAL-butiker runt om i stan.. inte alltid det finns men går man dit ett par gånger så brukar det finnas. Säljs styckvis och står i kylen. Vanlig och sockerfri.

Bra tips, får gå och försöka i den lokala butiken i Jönköping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

cyklonen, jag antar att du inte dricker alkohol och kaffe samt inte brukar tobak i någon form?

Ingen alkohol (drack måttligt då och då de första åren av vuxenlivet men inte en droppe sen 2003). Aldrig rört tobak i nån form.

Kaffe började jag dricka måttligt vid 39 års ålder, efter att grundligt ha undersökt vad koffeinet har för effekt på kroppen, på kort och lång sikt och hur verkansmekanismen ser ut, men dricker i perioder för att sen göra långa uppehåll. Mår inte riktigt bra av det.

Tar också endast paracetamol som smärtstillande, i minsta möjliga effektiva dos. Oftast bara en halv tablett.

Kinin hör inte hemma i en sötdricka, så är det bara. Men, det är inte min kropp som lider om nån annan dricker det, så jag släpper frågan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S