Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Mobil spel

Hej

Ska börja pendla om några månader så behöver göra något på bussen.
Oklart om jag kan jobba vettigt på bussen annars är det ett alternativ. Dock tror jag att jag måste vara på jobbet mellan 07.30-16.30 helst. Så kanske inte göra att göra så mycket på bussen.
Isåfall om man ska slippa asa med sig switchen eller något sådant.

Finns det några mobilspel som faktiskt är bra?
Skaffade Diablo immortal när vi åkte upp till uppsala senast för att ha nått att göra.
Mest för att klara av storyn. Tänkte sluta när de blir pay 2 win sen (Fastnade dock på en pay 2 win quest redan dock.
råkade gå ut från någon legendary rift. Så stängdes den. För att öppna en ny så behöver jag vänta en vecka eller fram med plånboken ).
Hearthstone spelade jag innan också men slutade för längesen. För mig någon av mina op lekar blev wild eller nerfade.
Men det har jag kunnat börja med igen.

Finns det någon annat spel som är värt att lira på mobilen?
Är inte så intresserad av någon spel där man går in och bygger 5 min sedan måste man vänta till nästa dag eller pay 2 win.

(spelar typ aldrig på mobilen annars, mest pokemon go om jag är ute och går. Annars nada)

Permalänk
Medlem

Soul Knight, tyckte det var helt ok! Bra tidsfördriv

Permalänk
Medlem

De enda mobilspelen jag har på min mobil är grand prix story (1) och league of runeterra just nu. Inget av dem har jag rört på länge nu. Grand prix story 2 är ett bättre spel men är p2w så undvik det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hearthstones "nya" battleground brukar jag sitta och lira på tunnelbana eller på telefonen när jag sitter på soffan.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Sollitaire eller fyra i rad ex. enkla och bra spel.

Permalänk

Att tänka på är uppkopplingen. Vissa spel kräver bra anslutning och det är så tråkigt att förlora matcher för att man inte har just detta.
De jag föreslår som man kan spela Off-line är;
Explosion Kitten, Cluedo, Risk, Monopol, Splendor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leifn:

Sollitaire eller fyra i rad ex. enkla och bra spel.

I samma anda kör jag en del Threes. Har testat en del liknande, Ordsvall var lite kul med ord på svenska, men inte lika kul, exempelvis.

Lite mer avancerat har jag kört Anomaly 1, korea och 2. De ingick i någon Humble Bundle för länge sedan. GTA Chinatown Wars har jag försökt komma in i men touchkontrollerna funkar inte riktigt för mig, så jag hoppas det ska gå att köra på min kommande Odin.

Permalänk
Medlem

Lirar Solitaire för att döda tid. Inte speciellt "immersive" men det går lätt att dra av några omgångar medan man lyssnar på en podcast, enkelt att fokusera på vad som sägs i podden också.

Permalänk
Medlem

Hill Climb Racing (1) är det enda mobilspel jag spelat där kontrollerna faktiskt fungerar, där det känns som att det finns ett skicklighetsmoment trots mesiga touchkontroller.

Det blir dock snabbt V Ä L D I G T "grind:igt".

Permalänk
Hedersmedlem

Into the breach finns på mobilerna. Det är ett fantastiskt bra spel oavsett plattform - och lämpar sig väl för mobilen dessutom.
Men man kan bara skaffa det genom att ha netflixabonnemang...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled