Permalänk
Medlem

Enklare gaminglaptop för gw2

Tjenare går i tankarna att köpa gaminglaptop, har redan en deskop men vill gärna ha nåt i soffan och det enda jag lirar är gw2 (Guild wars 2) mmo samt kanske lite cs och undrar då om denna dator borde passa mig? Känns ju väldigt billig och hittar inget i samma prisklass

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/msi-x-sword-15-a1...

Hittade även 2 andra intressanta på NetOnNet, den ena var 17,3 skärm med samma spec från Acer predator men kostar 10000 istället för 7500 som den andra och den sista var en msi med 12500h istället och 3050 kort istället för ti för 11k så vilken hade ni valt? Är det värt 3-4k för att få en 12500h alternativt 17,3 tum istället för 15,6 tum för 3k mer, utgår från priset från länken

Permalänk
Medlem

GW2 har ett minimum req på "NVIDIA® GeForce® GTS 250 ATI Radeon HD 5770 Intel Iris Plus 640 or better" vilket betyder att du borde kunna spela detta på i princip en potatis 😏
Kastar du mer pengar på en dator för att spela GW2, så är det pärlor till svin... Spara dina pengar istället och köp den du länkar till här ovan. Den kommer fungera utmärkt!!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Hej!
Sent svar på denna tråd men kanske andra kommer titta här.
När det gäller GW2 så är det rå CPU singeltråds-prestanda som gäller för att få en hög lägsta fps, vilket är skönt att ha i stora fighter som stora world event eller i WvW med mycket folk.

Att sänka character model limit detaljer i options ökar fpsen också i stora sammanhang, övriga inställningar påverkar inte cpun, möjligen shadows men jag är inte helt säker.
Det finns nog guider på youtube om det.

Dem har förbättrat game engine en hel del med senaste uppdateringarna för att lyfta av från processorn och få bättre multitrådprestanda men det är fortfarande singeltrådsprestanda på CPUn som gäller för att få upp FPSen.
Dem flesta grafikkort som finns idag klarar högsta grafikinställningar på spelet.

Det är ju typ samma gällande CS.

Mvh