Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

@Komplett

Hej!
Skickade ett mail till er angående en retur som fastnat hos ombud..
Ärendenummer: 2803533

Har snart gått en vecka utan svar..

Edit: fick svar idag! Ni kan bortse från detta inlägg om ni redan läst det.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Dragone:

@Komplett

Hej!
Skickade ett mail till er angående en retur som fastnat hos ombud..
Ärendenummer: 2803533

Har snart gått en vecka utan svar..

Tjenare Dragone,

Jag får verkligen be om ursäkt för den sena återkopplingen men jag synkade dock min kollega som har hand om ärendet och du bör alldeles strax få en uppdatering per mejl, om du inte redan fått denna.

Hoppas såklart också att detta löser sig snarast möjligt.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tjenare Dragone,

Jag får verkligen be om ursäkt för den sena återkopplingen men jag synkade dock min kollega som har hand om ärendet och du bör alldeles strax få en uppdatering per mejl, om du inte redan fått denna.

Hoppas såklart också att detta löser sig snarast möjligt.

Vänligen, Noa, Komplett.se

Hej! Fick ett mail nu.

Tack så mycket!

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Hej. Lite beröm till Komplett är på sin plats i och med ett returärende på ett moderkort. Efter ett par frågor om garantier och returförfarande via chatt och sedan mailledes så har jag inget annat än positivt att säga om bemötande och återkoppling.

Efter att returen skickats in så stod det dock still ett par veckor (inget jag störts av alls så här i semestertider) och jag hörde av mig för status igår. Fick till svar att kundtjänst kunde se att returen tagits emot men inte så mycket mer. Handläggaren lovade att stämma av och återkomma inom en dag och precis det skedde också. Återkopplat precis som utlovat och det trasiga moderkortet återbetalas.

Bra och trevlig kommunikation i både chatt och mail genom ärendet och högsta betyg från mig. Snyggt Komplett.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nicklidstrom:

MSi GeForce RTX 2060 VENTUS GP OC 6GB

3099:- SPARA 1900kr vilket skämt om det kostade 4999:- förra veckan.

Jag förstår inte riktigt vad du menar jag jag svarar baserat på min tolkning.

"Spara" -beloppet avser prissänkningen mot vårt senaste pris, vilket var 4999kr. Vi har inte haft kortet i sortimentet på ett tag men köpte in det till denna kampanj. Det innebär då att vårt tidigare ordinariepris är något utdaterat sett mot dagens marknadspris som är någonstans runt 1590-4553kr bland de etablerade återförsäljarna. Källa: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5741238
Men det är lik väl vårt senaste ordinariepris vilket vi refererar till för att följa gällande lagar.

Förstod jag dig korrekt?

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag förstår inte riktigt vad du menar jag jag svarar baserat på min tolkning.

"Spara" -beloppet avser prissänkningen mot vårt senaste pris, vilket var 4999kr. Vi har inte haft kortet i sortimentet på ett tag men köpte in det till denna kampanj. Det innebär då att vårt tidigare ordinariepris är något utdaterat sett mot dagens marknadspris som är någonstans runt 1590-4553kr bland de etablerade återförsäljarna. Källa: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5741238
Men det är lik väl vårt senaste ordinariepris vilket vi refererar till för att följa gällande lagar.

Förstod jag dig korrekt?

//Erik

Nu är jag ingen jurist och är allmänt dåligt påläst på det hela men borde inte följande stycke från PiL innebära att ni inte har gjort någon prissänkning? Eftersom ni tidigare har tagit bort produkten från ert sortiment har ju ingen prissänkning skett de senaste 30 dagarna (vilket även illustreras genom ett "nytt pris" på prisjakt).

Citat:

Det tidigare pris som ska anges ska vara det lägsta pris som näringsidkaren har tillämpat för produkten under de senaste 30 dagarna före prissänkningen. Om priset under denna tid har sänkts gradvis, ska i stället det pris som gällde före den första prissänkningen anges.

Visa gärna var ni hittar stöd för sättet som ni valt att tolka lagen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jika:

Nu är jag ingen jurist och är allmänt dåligt påläst på det hela men borde inte följande stycke från PiL innebära att ni inte har gjort någon prissänkning? Eftersom ni tidigare har tagit bort produkten från ert sortiment har ju ingen prissänkning skett de senaste 30 dagarna (vilket även illustreras genom ett "nytt pris" på prisjakt).

Visa gärna var ni hittar stöd för sättet som ni valt att tolka lagen.

Nej, jag är inte heller någon jurist och jag får svara efter bästa förmåga.
Vår inköpare som satt priserna är sjuk just nu så jag ber att få återkomma närmare när han är tillbaka och jag haft möjlighet att diskutera resonemanget bakom prissättningen.

Men GISSNINGSVIS så har vi gått på det senaste priset vi hade eller rek. pris från MSI för att ta det säkra före det osäkra. Jag håller med om att det blir en orealistisk prissänkning när vårt pris inte ligger på den nivå som marknadspriset på produkten är. Samtidigt så är vi inte tvungna att sätta ett pris som är i linje med marknadsrpiset, även om marknadsmässiga priser är det vi alla lägen eftersträvar. Vi har inte som målsättning att vara otydliga eller lura våra kunder att en rabatt är sörre än vad den egentligen är, så min gissning är att vi helt enkelt gjort en miss i prissättningen.

Men jag återkommer nästa vecka när vår inköpare förhoppningsvis är tillbaka.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Halloj @Komplett! , tänkte fråga lite allmänt om komplett kommer att ha nån "black week" eller enbart "Black Friday" den 27:e november 😁 .

Permalänk
Snusfri

När kommer priserna för Z790 moderkorten att släppas samt att man kan lägga dem i kundkorgen?
Det är ju release på torsdag så vore trevligt om man kunde planera ett bygge i hyffsad tid.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

När kommer priserna för Z790 moderkorten att släppas samt att man kan lägga dem i kundkorgen?
Det är ju release på torsdag så vore trevligt om man kunde planera ett bygge i hyffsad tid.

Jag lägger en kvalificerad gissning den 2022‑10‑20 15:00 , några moderkort priserna finns att kolla på tex PriceRunner 👈om de nu stämmer.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Hardy:

Halloj @Komplett! , tänkte fråga lite allmänt om komplett kommer att ha nån "black week" eller enbart "Black Friday" den 27:e november 😁 .

Du hittar mer info om vår Black Wek här: https://www.komplett.se/kampanj/black-friday

Skrivet av THB:

När kommer priserna för Z790 moderkorten att släppas samt att man kan lägga dem i kundkorgen?
Det är ju release på torsdag så vore trevligt om man kunde planera ett bygge i hyffsad tid.

Priser och tillgänglighet avslöjas i samband med lanseringen. Så du och alla andra får dessvärre ge er till tåls en dag till

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hur kan det vara bekräftat att ni får något i lager och sen får ni inte det?

Körde lastbilem vilse och ska hitta imorgon?

Tvi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilco:

Hur kan det vara bekräftat att ni får något i lager och sen får ni inte det?

Körde lastbilem vilse och ska hitta imorgon?

Tvi.

Enkelt trick att "binda" dina pengar till Komplett istället för att du köper hos konkurrent

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av nilco:

Hur kan det vara bekräftat att ni får något i lager och sen får ni inte det?

Körde lastbilem vilse och ska hitta imorgon?

Tvi.

Vi får bekräftelse av leverantören att de skickar varorna och i det skedet kan vi vara trygga i att ett leveransdatum är bekräftat. Dock kan oförutsedda förseningar uppstå på vägen. Kanske hamnade en leverans i extra tullinspektion, kanske körde lastbilen av vägen eller så hade hamnen felbedömt kapaciteten och avlastningen från ett fartyg drog ut på tiden.
Globala logistikkedjor är oerhört komplexa och det finns många variabler som kan påverka leveranstiden. Men i de flesta fall så stämmer de datumberäkningar vi gör och vi har även extra tidsmarginaler för att undvika upplevda förseningar. Det är därför produkter ibland kommer in i lager före utsatt datum.
I tillägg har vi också "fast track" på lagret så att vi snabbt hanterar leveranser som är försenade.

Ett färskt exempel är de nylanserade RTX 4090-korten där vi har en stor leverans från Gainward som levereras med flyg och där det blev förseningar i flygfrakten. De skulle kommit i går men landade i Norge först i dag kl 14:00. Det vi gjort nu är fatt förbereda "fast track" så att de snabbt packas om, kommer in i lagersystemet och vänder ut och iväg till väntande kunder.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi får bekräftelse av leverantören att de skickar varorna och i det skedet kan vi vara trygga i att ett leveransdatum är bekräftat. Dock kan oförutsedda förseningar uppstå på vägen. Kanske hamnade en leverans i extra tullinspektion, kanske körde lastbilen av vägen eller så hade hamnen felbedömt kapaciteten och avlastningen från ett fartyg drog ut på tiden.
Globala logistikkedjor är oerhört komplexa och det finns många variabler som kan påverka leveranstiden. Men i de flesta fall så stämmer de datumberäkningar vi gör och vi har även extra tidsmarginaler för att undvika upplevda förseningar. Det är därför produkter ibland kommer in i lager före utsatt datum.
I tillägg har vi också "fast track" på lagret så att vi snabbt hanterar leveranser som är försenade.

Ett färskt exempel är de nylanserade RTX 4090-korten där vi har en stor leverans från Gainward som levereras med flyg och där det blev förseningar i flygfrakten. De skulle kommit i går men landade i Norge först i dag kl 14:00. Det vi gjort nu är fatt förbereda "fast track" så att de snabbt packas om, kommer in i lagersystemet och vänder ut och iväg till väntande kunder.

//Erik

Wow mycket bra svar faktiskt med relevant information, tack Erik!

Är ju exakt Gainward korten jag syftade på så igen tack för infon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilco:

Wow mycket bra svar faktiskt med relevant information, tack Erik!

Är ju exakt Gainward korten jag syftade på så igen tack för infon.

Samma här!

(Hoppas att detta inte utvecklas till en CDON historia med Xtra som leverantör )

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag beställde i veckan en PS5 till Postnord-postbox och upptäckte när boxen öppnades att varan låg i originalförpackning, utan extra emballage. Förstår såklart miljöaspekten med att inte använda sig av onödigt stora kartonger osv. Detta är dock en vara som kostar nästan 7000kr och är väldigt ömtålig. Förpackningen är smutsig och bucklig. Fraksedeln var klistrad rakt på och någon har tejpat ihop den extra i botten. Känns helt enkelt inte riktigt hundra och då den är tänkt som en födelsedagspresent känns det extra trist i.o.m. kartongens skick. Är detta ny standard för leveranser från Komplett, eller har något gått snett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petyr:

Hej,
Jag beställde i veckan en PS5 till Postnord-postbox och upptäckte när boxen öppnades att varan låg i originalförpackning, utan extra emballage. Förstår såklart miljöaspekten med att inte använda sig av onödigt stora kartonger osv. Detta är dock en vara som kostar nästan 7000kr och är väldigt ömtålig. Förpackningen är smutsig och bucklig. Fraksedeln var klistrad rakt på och någon har tejpat ihop den extra i botten. Känns helt enkelt inte riktigt hundra och då den är tänkt som en födelsedagspresent känns det extra trist i.o.m. kartongens skick. Är detta ny standard för leveranser från Komplett, eller har något gått snett?

Har själv varit med om det när jag köpte en Asus skärm för 8000 för några år sedan, kändes lagom trist och oseriöst

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Petyr:

Hej,
Jag beställde i veckan en PS5 till Postnord-postbox och upptäckte när boxen öppnades att varan låg i originalförpackning, utan extra emballage. Förstår såklart miljöaspekten med att inte använda sig av onödigt stora kartonger osv. Detta är dock en vara som kostar nästan 7000kr och är väldigt ömtålig. Förpackningen är smutsig och bucklig. Fraksedeln var klistrad rakt på och någon har tejpat ihop den extra i botten. Känns helt enkelt inte riktigt hundra och då den är tänkt som en födelsedagspresent känns det extra trist i.o.m. kartongens skick. Är detta ny standard för leveranser från Komplett, eller har något gått snett?

Tråkigt att postnord misshandlat ditt paket och att det är smutsigt och lite skadat. Vi förstår att det som enskild kund inte är kul när ytteremballaget inte ser top-notch ut på en efterlängtad vara, särskilt inte om den skall ges bort som present.
Ser man det ur det stora perspektivet, som du redan är inne på, så är miljövinsterna stora. De produkter som har ett emballage som är gjort för att klara transporten utan problem väljer vi att inte emballera ytterligare för att spara miljö, material och kostnader. Ser man det från ett större perspektiv så handlar det om tusentals kartonger, kilovis med plast och enorma volymer i lastbilarna som besparas genom att skicka just PS5 i sitt originalemballage. Lägg sedan på laptops, skärmar, Xbox-konsoler, TV och andra större varor och det handlar om tonvis med emballage som besparas.

Vi har besparat miljön onödigt emballaget under många, många år, så detta är inget nytt.
Om man vill vara 110% säker på att emballaget är i absolut bästa skick så rekommenderar jag nog att du vänder dig till en fysisk butik där du kan se kartongen innan köp. Exempelvis Webhallen eller Netonnet

Och skulle det visa sig att ex: PS5 som det är stor brist på, skulle vara defekt på grund att paketet misshandlats i frakten så har vi ett mindre antal enheter undanstoppade för just DOA och fraktskador.

Ett litet life-hack om du enkelt vill ta bort klisteretiketter är att värma upp de med en hårtork, varmluftspistol eller en flamma, så kan man enkelt dra av dem.

Är man sugen på att läsa mer om vårt miljöarbete så har vi en hel rapport man kan förkovra sig i. https://www.komplettgroup.com/media/r10ph05t/komplett-sustain...

Hoppas att mottagaren av presenten blir glad för innehållet trots att emballaget ser lite tråkigt ut.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

De produkter som har ett emballage som är gjort för att klara transporten utan problem väljer vi att inte emballera ytterligare för att spara miljö, material och kostnader.

Problemet är ju att i stort sett INGA produkter har en sådan förpackning!
Majoriteten av produkter har en förpackning som är tänkt för pallfrakt och är INTE tänkta att fraktas var för sig utan mer emballering.
Tex PS5 är en sådan förpackning.

Sparar det på miljön med mindre förpackning?
Kanske!
Sparar det in pengar för butiken i fråga?
ABSOLUT!
Butiken tjänar på att packa mindre och i dom fall när nåt skadas stå för förlusten.

Då kommer ju frågan sparas miljön upp igen.
Svaret förut var ju kanske för jag kan nästan garantera att tex Komplett inte räknar med alla extra frakter/reparationer och eventuella nytillverkning av prylar som skadas av den undermåliga emballeringen/postens dagliga fotbolls/basketturneringar.
Så igen sparas miljön?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av grizzly666:

Problemet är ju att i stort sett INGA produkter har en sådan förpackning!
Majoriteten av produkter har en förpackning som är tänkt för pallfrakt och är INTE tänkta att fraktas var för sig utan mer emballering.
Tex PS5 är en sådan förpackning.

Sparar det på miljön med mindre förpackning?
Kanske!
Sparar det in pengar för butiken i fråga?
ABSOLUT!
Butiken tjänar på att packa mindre och i dom fall när nåt skadas stå för förlusten.

Då kommer ju frågan sparas miljön upp igen.
Svaret förut var ju kanske för jag kan nästan garantera att tex Komplett inte räknar med alla extra frakter/reparationer och eventuella nytillverkning av prylar som skadas av den undermåliga emballeringen/postens dagliga fotbolls/basketturneringar.
Så igen sparas miljön?

Först vill jag kasta ut en brasklapp då jag dessvärre inte sitter på alla underlag och uträkningar för emballagebesparing i detalj eller returfrekvens som rör skadat gods. Vi har gjort bedömningarna och/eller fått information från tillverkarna, att de varor vi skickar utan extra emballage ska klara behandlingen. Vi gör även egna tester av emballage. Exempelvis för emballaget för Komplett-PC som du kan se här.

Som jag skrev ovan så är vinsterna flera, miljö är en av de stora faktorerna men vi sticker inte under stol med att det är en kostnadsbesparing och att vi gör en kalkylerad risk. Vi har flera sätt att minimera elektronikavfall och miljöpåverkan som kan uppstå på grund av att speditörerna inte behandlar paketen inom ramarna för sina egna riktlinjer. Ett av dessa är återbruk av produkter med mindre skador, dessa kan användas på kontoret, skänkas eller säljs internt till personalen till ett reducerat pris.

Om skadat gods och defekta produkter skulle vara ett vanligt förekommande problem som genererar stora kostnader eller miljöpåverkan så hade vi agerat och förändrat våra rutiner. Men så länge risken, miljöpåverkan och kostnaden är låg, så väljer vi ,den totalt, sett till helheten, mest effektiva metoden.

Hoppas det gav en bättre bild av vårt resonemang och agerande.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi har gjort bedömningarna och/eller fått information från tillverkarna, att de varor vi skickar utan extra emballage ska klara behandlingen.
//Erik

Ungefär som jag sa!
Enda är detta tror inte ni fått några direkta löften om detta av tillverkarna.
För det skulle ju mena att dom har överemballerat/överbetalat sina förpackningar som går på pallar och det är inget som jag tror att dom skulle göra alls.
Främst pga av kostnaden men även miljöskäl som då inte handlar om enstaka transporter utan alltifrån hundratusentals till miljontals.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av grizzly666:

Ungefär som jag sa!
Enda är detta tror inte ni fått några direkta löften om detta av tillverkarna.
För det skulle ju mena att dom har överemballerat/överbetalat sina förpackningar som går på pallar och det är inget som jag tror att dom skulle göra alls.
Främst pga av kostnaden men även miljöskäl som då inte handlar om enstaka transporter utan alltifrån hundratusentals till miljontals.

Du har delvis rätt i det. Jag är väldigt generell i min förklaring. Ska jag vara specifik i min spekulation, och nu är jag tydlig i att det är detta är en spekulation från min sida, så [spekulation] men jag håller med och tror inte att ex: Sony givit oss löften om att just PS5 går att skeppa utan extra emballage utan det är en bedömning som jag tror att vi gjort. [/spekulation]
Däremot finns det andra produkter och produktkategorier som har andra löften och riktlinjer. Ett exempel kan vara TV där dessa är avsedda att skeppas utan extra emballage förutsatt att de transporteras på avsett sätt. exempelvis bandat på en EU-pall.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett

Tänkte på Arc-korten som ni kanske får in om några dagar, i US följer det med ett par spel som bundle. Lite lite med information i stort på er sida för korten.

Permalänk
Medlem

En annan kategori av produkter där ni absolut inte har fått ett godkännande av att original paketeringen är ok att skicka i är ju hårddiskar (dvs snurrande rostet inte SSD).
Främst för att original förpackningen innehåller många diskar som ni sedan skickar var för sig om en kund beställer mindre än vad ni får i en kartong.
Här har ni ihop med Bland annat Inet o Webhallen varit väldigt dåliga i väldigt många år.
Och en dålig HD är ju inget som ni säljer vidare till era anställda!

Jag gjorde en tråd här på swec om detta där jag efterfrågar bättre paketering för hårddiskar och länkade med er men inte fått några svar.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1667028-gar-det-att-or...
Så när ni nu svarar på paketeringsfrågor här så frågar jag igen!

Går det att ordna en vettig hårddisk paketering från våra svenska butiker?

MITT förslag är att ni inför en "bättre paketerings tjänst" heller nåt liknande för tex 50-100:-
Kanske en med flera olika nivåer/prisnivåer så att man själv kan välja hur det ska paketeras.
Helst då till alla produkter som är mer känsliga och/heller dyra.

För det är fan inte kul o öppna ett paket med 4st HD för 14papp och se en paketering som enbart är ett snäpp bättre än att tejpa ett snöre på dom o dra dom i dragkroken på postbilen!

MEN det kommer väl aldrig o hända för det vore ju att nästan erkänna att vi packar skitdåligt om ni inte köper en extra tjänst!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av hypermode:

@Komplett

Tänkte på Arc-korten som ni kanske får in om några dagar, i US följer det med ett par spel som bundle. Lite lite med information i stort på er sida för korten.

Jepp, MW2 ingår när du köper ett kort.
Info finns nu på siten: https://www.komplett.se/kampanj/180425/intel-arc

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jepp, MW2 ingår när du köper ett kort.
Info finns nu på siten: https://www.komplett.se/kampanj/180425/intel-arc

//Erik

Tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

En annan kategori av produkter där ni absolut inte har fått ett godkännande av att original paketeringen är ok att skicka i är ju hårddiskar (dvs snurrande rostet inte SSD).
Främst för att original förpackningen innehåller många diskar som ni sedan skickar var för sig om en kund beställer mindre än vad ni får i en kartong.
Här har ni ihop med Bland annat Inet o Webhallen varit väldigt dåliga i väldigt många år.
Och en dålig HD är ju inget som ni säljer vidare till era anställda!

Jag gjorde en tråd här på swec om detta där jag efterfrågar bättre paketering för hårddiskar och länkade med er men inte fått några svar.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1667028-gar-det-att-or...
Så när ni nu svarar på paketeringsfrågor här så frågar jag igen!

Går det att ordna en vettig hårddisk paketering från våra svenska butiker?

MITT förslag är att ni inför en "bättre paketerings tjänst" heller nåt liknande för tex 50-100:-
Kanske en med flera olika nivåer/prisnivåer så att man själv kan välja hur det ska paketeras.
Helst då till alla produkter som är mer känsliga och/heller dyra.

För det är fan inte kul o öppna ett paket med 4st HD för 14papp och se en paketering som enbart är ett snäpp bättre än att tejpa ett snöre på dom o dra dom i dragkroken på postbilen!

MEN det kommer väl aldrig o hända för det vore ju att nästan erkänna att vi packar skitdåligt om ni inte köper en extra tjänst!

Inget svar på detta?

Och nu kom det ju upp en tråd om en skadad skärm där Inet i sin miljövänlighet skickade vidare skärmen till tillverkaren för undersökning om det var möjligt att den kanske packades trasig i fabrik.
Vilket jag gissar att tillverkaren kommer svara att det är 100% omöjligt och har inte hänt på 400 år och kommer aldrig kunna hända inom dom närmsta tusen åren heller.
Varav skärmen miljövänligt kommer att skickas tillbaks till Inet som sedan troligen vägrar rek/garanti utan en väldigt massa bråk och social media/forums påtryckningar (och JA hade likaväl kunnat vara komplett istället för inet).
Allt mycket troligen på grund av att bara original förpackningen som ej är anpassad för separata transporter användes!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej bästa @Komplett

Varför tar ni inte in Lian Li:s fantastiska produkter i sortimentet? Kan nästan lova att ni inte kommer ångra om ni gör det

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av grizzly666:

En annan kategori av produkter där ni absolut inte har fått ett godkännande av att original paketeringen är ok att skicka i är ju hårddiskar (dvs snurrande rostet inte SSD).
Främst för att original förpackningen innehåller många diskar som ni sedan skickar var för sig om en kund beställer mindre än vad ni får i en kartong.
Här har ni ihop med Bland annat Inet o Webhallen varit väldigt dåliga i väldigt många år.
Och en dålig HD är ju inget som ni säljer vidare till era anställda!

Jag gjorde en tråd här på swec om detta där jag efterfrågar bättre paketering för hårddiskar och länkade med er men inte fått några svar.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1667028-gar-det-att-or...
Så när ni nu svarar på paketeringsfrågor här så frågar jag igen!

Går det att ordna en vettig hårddisk paketering från våra svenska butiker?

MITT förslag är att ni inför en "bättre paketerings tjänst" heller nåt liknande för tex 50-100:-
Kanske en med flera olika nivåer/prisnivåer så att man själv kan välja hur det ska paketeras.
Helst då till alla produkter som är mer känsliga och/heller dyra.

För det är fan inte kul o öppna ett paket med 4st HD för 14papp och se en paketering som enbart är ett snäpp bättre än att tejpa ett snöre på dom o dra dom i dragkroken på postbilen!

MEN det kommer väl aldrig o hända för det vore ju att nästan erkänna att vi packar skitdåligt om ni inte köper en extra tjänst!

Skrivet av grizzly666:

Inget svar på detta?

Och nu kom det ju upp en tråd om en skadad skärm där Inet i sin miljövänlighet skickade vidare skärmen till tillverkaren för undersökning om det var möjligt att den kanske packades trasig i fabrik.
Vilket jag gissar att tillverkaren kommer svara att det är 100% omöjligt och har inte hänt på 400 år och kommer aldrig kunna hända inom dom närmsta tusen åren heller.
Varav skärmen miljövänligt kommer att skickas tillbaks till Inet som sedan troligen vägrar rek/garanti utan en väldigt massa bråk och social media/forums påtryckningar (och JA hade likaväl kunnat vara komplett istället för inet).
Allt mycket troligen på grund av att bara original förpackningen som ej är anpassad för separata transporter användes!

Hårddiskar skickar vi i en antistatisk påse, sedan två stycken blå skumgummi”klämmor” som sitter fast med ett gummiband. Baserat på pakettyp och övriga produkter i ordern så finns det några olika alternativ på hur det placeras i paketet. Ett är att disken fixeras centrerat i paketet. Tidigare gjordes detta med plast men sedan några månader tillbaka har vi en helt nya packmaskiner som skär in och viker kartongerna för att åstadkomma samma effekt men utan plast. Du kan läsa mer om den implementationen och hur maskinerna fungerar här. https://blogg.komplettbedrift.no/saann-skal-vi-kutte-17-tonn-...

Andra alternativ är att disken rullas i bubbelplast eller läggs ner tillsammans med andra produkter i en större låda och tomrummet fylls med stora plastkuddar.

Detta fraktsätt har vi haft i +10 år och vi har inte sett anledning till att ändra på det.
Det finns en intressant diskussion om just vårt sätt att skicka hårddiskar samt en tydlig bild på hur våra diskar förpackas i denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1660542-fraktskada-pa-...

Din tråd om “vettig hårddisk paketering” har dessvärre gått oss förbi under semestrarna där i Juli. Vi beklagar det då vår ambition är att som minimum, besvara alla trådar och inlägg som vi pingas i. Jag tar en kik och svarar i din tråd också.

Jag är helt med på idén bakom ditt förslag om “bättre paketerings tjänst" men det ska inte behövas. Istället lägger vi energi och pengar på att säkerställa att alla leveranser kommer fram hela och oskadda, men såklart inom vissa parametrar och gränser.
Däremot kan det finnas ett extra värde i att kunna välja till ytteremballaget för att skydda kartongen, som i fallet med konsolen ovan, det kan vara en idé 👍

Inets beslut om att skicka skärm till tillverkaren för kontroll och vad som föranleder det beslutet tänker vi inte kommentera eller spekulera i. Vi förhåller oss till våra rutiner och förfaranden.

Observera att Webhallen och Netonnet är fristående bolag och inte delar logistik eller lagerlösningar. Därför har respektive part egna rutiner och lösningar på hur man fraktar produkter och detta kan såklart, beroende på b.la. Lagerlösning, förpackningar och transportavtal, skilja sig.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram