Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hej komplett

Jag svarade aldrig på ditt senaste svar ang mitt returnummer

Men tyvärr är jag tillbaks igen med en fråga. Skickade tillbaka mitt defekta grafikkort till er. Pratade med eran support och eran terminal tog imot min retur 27/6. Det har har snart gått mer än 3 veckor och har inte hört något från er. Hur kan det ta så sjukt lång tid att skicka en retur till er?
Mvh Simon

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av SylarQQ:

Hej komplett

Jag svarade aldrig på ditt senaste svar ang mitt returnummer

Men tyvärr är jag tillbaks igen med en fråga. Skickade tillbaka mitt defekta grafikkort till er. Pratade med eran support och eran terminal tog imot min retur 27/6. Det har har snart gått mer än 3 veckor och har inte hört något från er. Hur kan det ta så sjukt lång tid att skicka en retur till er?
Mvh Simon

Hej!

Tre veckor ska det inte ta. Vänligen ta kontakt mer vår kundservice så får vi undersöka vad som hänt. Ring oss på 031 710 20 00 eller använd chatten på komplett.se så kikar vi närmare på detta direkt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej!

Tre veckor ska det inte ta. Vänligen ta kontakt mer vår kundservice så får vi undersöka vad som hänt. Ring oss på 031 710 20 00 eller använd chatten på komplett.se så kikar vi närmare på detta direkt.

//Erik

Hej!

Jag pratade med eran support i måndags och fick svar idag.

Hej,

Vi har mottagit din retur idag.

Vi komma behandla den så fort som möjlighet.

Ha en fin dag.
Med vänliga hälsningar

Jan K
Kundrådgivare
Customer Care

Förstår inte riktigt vad "vi har mottagit din retur idag" betyder ni tog ju imot den för nästa 1 månad sen.
Ursäkta om jag uppfattas som otrevlig men det är ju inte ditt fel så klart.
Det har ju bara tagit så himla lång tid för en retur.

Mvh Simon

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Nozomi:

Tack för svar.

Sista frågan: Ni hade betalningsuppkov förut, 3 - 6 månader. Där man betalade en avgift via faktura inom 14 dagar från köp.
Nu har ni också uppskov, genom walley, men bara 90 dagar, står dock 2 månader? Och att en avgift tillkommer. Men det står inte när avgiften ska betalas, betalas den i samband med hela ordern efter 2 månader, eller i via faktura på 14 dagar som det var förut med erat gamla alternativ?

Hej.

Tack för ditt tålamod. Beroende på när i månaden du beställer så kommer löptiden för fakturan variera. Fakturan ställs en månad efter slutet på den kalendermånad då köpet gjordes. Som ett exempel: om du beställer någon gång mellan 1 - 31 Maj, så kommer fakturan att skickas ut först i Juli, med förfallodatum sista Juli. Det innebär att kund som gör sitt köp i början av maj kommer att få samma förfallodatum som en kund som får sitt köp aktiverat i slutet av maj. Därav marknadsförs det som "betala om två månader" då det är den kortaste tiden, maximalt blir 90 dagar.

Alla kostnader för beställningen, inklusive faktura och kampanj -avgifter, betalas på förfallodatum som är den sista i månaden.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Det vore intressant att höra fler kunders upplevelser.

Jag sa att jag skulle uppdatera här ang mitt köp av en Komplett-PC, men har tyvär glömt bort det helt!

Vilket i sig är en bra grej antar jag, för hade det varit strul så hade jag garanterat kommit ihåg det. Jag beställde datorn fredag den 11, och den fanns på mitt ombud måndag den 21. Vilket ändå får ses i min bok som relativt snabb leverans, med tanke på helger osv.

Jag valde också alternativt "anpassa datorn" och bytte ut en processor och det var väldigt smidigt, tog en dator som redan var rabatterad men fick ändå rabatt även fast jag anpassade den. Jag har byggt datorer tidigare men kände att jag verkligen inte pallade det gången, så provade detta alternativ och allt är snyggt draget och inga problem alls!

Väldigt nöjd och skulle rekommendera!

Permalänk
Medlem

Är det Komplett Bonanza eller liknande i slutet av denna månad eller är jag helt ute och cyklar? Har för mig att det ska vara något liknande snart.

Permalänk
Komplett.se

En liten förändring i forumet

Vi gör en liten förändring på Komplett och jag, Erik, kommer inte att hänga på forumet och svara framöver. Men vi försvinner inte från SweClockers utan min kollega Kenneth kommer att fortsätta hänga här och svara på frågor, PMs och pingar i olika trådar.
Komplett har sitt huvudkontor i och lager i Norska Sandefjord och där sitter Kenneth. Så när ni framöver läser våra svar, så läs dem med en röst som om att en glad norrman har skrivit dem, för det är just vad Kenneth är

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag är helt med på att en hårddisk är stöttålig när den ej är i bruk men går det verkligen inte att frakta bättre än så här? @Komplett

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur snabba Komplett är på att skicka ut beställningar nu för tiden?

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av edson:

<Uppladdad bildlänk>

Jag är helt med på att en hårddisk är stöttålig när den ej är i bruk men går det verkligen inte att frakta bättre än så här? @Komplett

Hei 👋
Som Erik skrev over vil jeg svare på disse henvendelsene fremover så håper det går fint at det er på norsk! 😅

Jeg har undersøkt dette med vår logistikkavdeling og hun som jobber med alle frakt-skader hos oss. Vi har sendt disker på denne måten i mange år og vi følger aktivt med på antall fraktskader på denne type varer, men disse harddiskene er faktisk under gjennomsnittet vårt med antall skader pr vare, så selv om det ser litt voldsomt ut så skal disse være trygt pakket! 😊

/Kenneth

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena @Komplett !

Under förra årets Black Week och Mellandagsrea körde ni Kenson ERGO för 5990kr. Hade hoppats på samma pris i år då jag fick hoppa över förra gången.

Antar att ni är trötta på önskemål, men undrar om man kan få en hint om den kommer sättas ned till det priset i år igen vid något tillfälle.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av fragande:

Tjena @Komplett !

Under förra årets Black Week och Mellandagsrea körde ni Kenson ERGO för 5990kr. Hade hoppats på samma pris i år då jag fick hoppa över förra gången.

Antar att ni är trötta på önskemål, men undrar om man kan få en hint om den kommer sättas ned till det priset i år igen vid något tillfälle.

Hei,
Beklager sent svar! Dessverre var den ikke planlagt å komme på tilbud under Black Week. Det er dessverre ikke planlagt noe annet tilbud for øyeblikket.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett
Jag har fått detta problem på en G903 inköpt 2019:
https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/eq9fla/g903_left_...

Går det att göra en RMA på detta eller är det kört? Känns ändå rimligt med RMA eftersom det verkar vara ett "välkänt" problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

@Komplett
Jag har fått detta problem på en G903 inköpt 2019:
https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/eq9fla/g903_left_...

Går det att göra en RMA på detta eller är det kört? Känns ändå rimligt med RMA eftersom det verkar vara ett "välkänt" problem.

Forumet är inte tänkt som en extra kanal för supportärende, hör av dig till deras kundtjänst istället.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Forumet är inte tänkt som en extra kanal för supportärende, hör av dig till deras kundtjänst istället.

Det här var ju en mer generell fråga, hur man ställer sig till RMA på en produkt som är utanför garanti men uppvisar ett "välkänt" tillverkningsproblem. Jag skulle säga att detta i min erfarenhet är långt över vad first line kundtjänst kan grotta i, och hoppades på att få ett snabbare/bättre svar här.

Jag testar med kundtjänst, kan återkomma med information till Dig när dom direkt svarar "nej, garantin är ute".

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det här var ju en mer generell fråga, hur man ställer sig till RMA på en produkt som är utanför garanti men uppvisar ett "välkänt" tillverkningsproblem. Jag skulle säga att detta i min erfarenhet är långt över vad first line kundtjänst kan grotta i, och hoppades på att få ett snabbare/bättre svar här.

Jag testar med kundtjänst, kan återkomma med information till Dig när dom direkt svarar "nej, garantin är ute".

Är inte tiden för reklamation ute också? Är det inte tre år? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Är inte tiden för reklamation ute också? Är det inte tre år? 🤔

Jo, det är 3 år enligt lagen. Skulle vara om kortet har längre tillverkargaranti

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det här var ju en mer generell fråga, hur man ställer sig till RMA på en produkt som är utanför garanti men uppvisar ett "välkänt" tillverkningsproblem. Jag skulle säga att detta i min erfarenhet är långt över vad first line kundtjänst kan grotta i, och hoppades på att få ett snabbare/bättre svar här.

Jag testar med kundtjänst, kan återkomma med information till Dig när dom direkt svarar "nej, garantin är ute".

Med risk för att hamna rejält off-topic här men lite generellt:

1)
Det är skillnad på ett "välkänt" problem som cirkulerar på forum och att tillverkaren officiellt har bekräftat problemet.
Om det senare gäller så brukar det finns olika former av officiella serviceprogram / Repair programs från tillverkaren.

Dessa kan gälla enskilda produkterkategorier men också att berörd produkt måste vara tillverkad mellan X-Y period, årsmodell, serienummer måste stämma överens etc. för att det ska gälla.

Apple har en samlingssida för detta som exempel:
https://support.apple.com/sv-se/service-programs

Oklart om Logitech har några sådana här program alls, har ej den detaljkollen.

Är man utanför den 3-åriga reklamationsrätten men att det finns ett officiellt reparationsprogram så kan ev. ÅF hjälpa till med processen men det vanliga är att man blir hänvisad direkt till tillverkaren och deras egna support.

2)
Finns inget program och du är utanför 3 år kan det bli svårt och bygger enbart på ren goodwill av tillverkaren i fråga. Att en återförsäljare såsom Komplett skulle göra något här faller utanför deras åtaganden och skyldigheter.

Testa och fråga kan man såklart göra men skulle sänka förväntansnivån till nära noll och ingenting.

Lycka till!

Permalänk

Fråga till er andra som använder er av Morrow banks kreditkort. Har ni fått betala ränta fast ni betalat fakturan i tid varje månad?

Jag upptäckte att jag fått betala ränta flera gånger. Ringde dit men var lång kö. Lättare att fråga här om någon annan haft problem.

Såg nu att Komplett bank haft problem en längre tid med telefonkön. Känns inte seriöst det minsta.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av shugge:

Forumet är inte tänkt som en extra kanal för supportärende, hör av dig till deras kundtjänst istället.

Hej,

Ah, synd å se at du har problemer med produktet ditt. Det er dessverre litt vanskelig, da det er 3 års reklamasjonsrett og siden denne ble kjøpt for snart 5 år siden, så er det dessverre ikke noe vi får gjort noe med.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Ah, synd å se at du har problemer med produktet ditt. Det er dessverre litt vanskelig, da det er 3 års reklamasjonsrett og siden denne ble kjøpt for snart 5 år siden, så er det dessverre ikke noe vi får gjort noe med.

Du citerade nog fel person här @komplett

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av shugge:

Du citerade nog fel person här @komplett

Oh, my bad! 🤣

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av BasseBaba:

@Komplett
Jag har fått detta problem på en G903 inköpt 2019:
https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/eq9fla/g903_left_...

Går det att göra en RMA på detta eller är det kört? Känns ändå rimligt med RMA eftersom det verkar vara ett "välkänt" problem.

Hej,

Ah, synd å se at du har problemer med produktet ditt. Det er dessverre litt vanskelig, da det er 3 års reklamasjonsrett og siden denne ble kjøpt for snart 5 år siden, så er det dessverre ikke noe vi får gjort noe med.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Efter senaste köpet av komplett.se har jag lite konstruktiv kritik:
1. Gå inte ut i reklam med att ni har "Blixtsnabb leverans" när ni ofta inte har det. Att vänta nästan 3 dygn på en orderbekräftelse är för lång tid Senaste tiden har klagomålen haglat i diverse omdömen.
2. Skicka ut avtal till kund i tidigt skede. Se till att det stämmer överens med vad som är utlovat.
3. För "gröna" i lagret varor ändra era leveranstider från 1-4 dagar till 1-7 arbetsdagar. Vissa saker 1-14 arbetsdagar.
4. Se till att leveranser och tracking stämmer.
5. Välj leveranser hos PostNord som är mer flexibla. Låsta länkar för val är ej okej.
6. Förvänta er inte att kunden kan vänta 15 timmar vid dörren och ägna x antal timmar i telefon med er och PostNord.
7. Om ni sålt en vara med svenska som språk så skriv alltid på svenska. Även om man översätter en sak så kan det bli fel. Detta påtalade jag redan för 15 år sedan.
8. Vid kundservice och support ha som vana att svara på alla frågor då det annars kan upplevas som otrevligt.

Hoppas ni ser fram emot ärendet jag lagt hos Konsumentverket.

Permalänk

Köpte ett Phanteks Evolv Shift för ett SFF-bygge strax innan jul. Det visade sig att power-knappen på chassit var trasigt. Jag fick skicka tillbaka det till Komplett. Nu har de haft chassit i Norge i två veckor....Jag handlar nästan alltid från Inet och under de senaste åtta åren har jag haft tre reparations/garanti ärenden. Vid ett fall skickades en ny vara med vändande post (två dagar från kontakt till ny vara), en gång tog ett reparationsärende två dagar hos Inet och när en Mac hade problem tog det 5 arbetsdagar eftersom de fick skicka vidare datorn till en Mac-specialist.

Är Komplett-tiderna normala och jag bortskämd med Inet? Med transporttid till Komplett Sverige och sedan vidare till Norge har jag snart varit utan vara i tre veckor och ännu inte ens inte fått besked om/när jag får en ny eller reparerad vara.

Visa signatur

i7 2600K 3,4GHz -Asus P8P67 PRO REV 3.1 - MSI Gaming 1070- OCZ SSD Agility 3 120GB - Corsair 32 GB VENGEANCE - Arctic Cooling Freezer 7 Pro - 3 x 2TB Western Digital Caviar Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youngshield:

Köpte ett Phanteks Evolv Shift för ett SFF-bygge strax innan jul. Det visade sig att power-knappen på chassit var trasigt. Jag fick skicka tillbaka det till Komplett. Nu har de haft chassit i Norge i två veckor....Jag handlar nästan alltid från Inet och under de senaste åtta åren har jag haft tre reparations/garanti ärenden. Vid ett fall skickades en ny vara med vändande post (två dagar från kontakt till ny vara), en gång tog ett reparationsärende två dagar hos Inet och när en Mac hade problem tog det 5 arbetsdagar eftersom de fick skicka vidare datorn till en Mac-specialist.

Är Komplett-tiderna normala och jag bortskämd med Inet? Med transporttid till Komplett Sverige och sedan vidare till Norge har jag snart varit utan vara i tre veckor och ännu inte ens inte fått besked om/när jag får en ny eller reparerad vara.

Du får nå snabbare svar om du kontaktar deras support än vänta på något typ av svar här. Men det låter väldigt länge att behöva vänta 2 veckor utan någon som helst återkoppling om vad som händer.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youngshield:

Köpte ett Phanteks Evolv Shift för ett SFF-bygge strax innan jul. Det visade sig att power-knappen på chassit var trasigt. Jag fick skicka tillbaka det till Komplett. Nu har de haft chassit i Norge i två veckor....Jag handlar nästan alltid från Inet och under de senaste åtta åren har jag haft tre reparations/garanti ärenden. Vid ett fall skickades en ny vara med vändande post (två dagar från kontakt till ny vara), en gång tog ett reparationsärende två dagar hos Inet och när en Mac hade problem tog det 5 arbetsdagar eftersom de fick skicka vidare datorn till en Mac-specialist.

Är Komplett-tiderna normala och jag bortskämd med Inet? Med transporttid till Komplett Sverige och sedan vidare till Norge har jag snart varit utan vara i tre veckor och ännu inte ens inte fått besked om/när jag får en ny eller reparerad vara.

Du får ärendehantera tillbaka. Ring Komplett nu. Händer det inget så ring varje dag tills det händer något. Tar det längre än 30 dagar så krävs pengarna tillbaka och en kompensation; alternativt en likadan produkt och något annat för besväret.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Youngshield:

Köpte ett Phanteks Evolv Shift för ett SFF-bygge strax innan jul. Det visade sig att power-knappen på chassit var trasigt. Jag fick skicka tillbaka det till Komplett. Nu har de haft chassit i Norge i två veckor....Jag handlar nästan alltid från Inet och under de senaste åtta åren har jag haft tre reparations/garanti ärenden. Vid ett fall skickades en ny vara med vändande post (två dagar från kontakt till ny vara), en gång tog ett reparationsärende två dagar hos Inet och när en Mac hade problem tog det 5 arbetsdagar eftersom de fick skicka vidare datorn till en Mac-specialist.

Är Komplett-tiderna normala och jag bortskämd med Inet? Med transporttid till Komplett Sverige och sedan vidare till Norge har jag snart varit utan vara i tre veckor och ännu inte ens inte fått besked om/när jag får en ny eller reparerad vara.

Hei,

Det er synd å høre at du har ventet såpass lenge på en erstatning. Ofte er det dessverre slik at vi er nødt til å få inn varen og konstatere feil på den, før vi kan gjøre en erstatning. Også vet jeg at returavdelingen har hatt ekstra mye pågang i det siste, så det har vært unormal lang ventetid der..

Om du vil sende en melding med ordre/returnummeret ditt, kan jeg undersøke dette videre med vår returavdeling!

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

@Komplett
Är det meningen att man ska behöva logga in för att ens få läsa på hemsidan? Det är tydligen inte bara mig detta drabbar, såg ett annat inlägg nämna detta bland köptips-trådarna. Bara att skriva in komplett.se så kommer efter c:a 1 sekund en inloggningsskärm (som täcker hela sidan).

Kan nämna att det INTE händer i Edge, men det händer i Firefox.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig i Firefox utan att logga in.
Gissar att det kan bero på om/vilken adblocker du kör, kör själv ublock origin.
Men även vad man blockar/släpper igenom kan påverka med.

Liknande problem kan ibland även fixxas med att ta bort cookies för den aktuella sidan.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!