Vart hittar man alla klassiker?

Permalänk
Medlem

Vart hittar man alla klassiker?

Jag skulle vilja ha massor med klassiker som man växt upp med:
Hanna Barbera, Tom & Jerry, Nalle Puh (tv-klippen), Jetsons, Futurama, Simpsons, Scooby Doo, Seinfeld, Scrubs, Firefly …

Dagens streaming i all ära, den låter oss kolla när vi vill, men bara på det smala utbudet som finns. Frågan är var man får tag på allt man vill ha

Vet såklart att det finns saker på den gråa skalan som täcker en del, men har verkligen inga problem att betala för det (men då vill jag ha kvar tillgång också)

Permalänk
Avstängd

Lite blandat. Disney har ju alla disney-grejer förstås, men de äger ju Fox nu så de har också Futurama bland annat. Netflix har Seinfeld. Scooby har jag för mig är på HBO.

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del tecknade klassiker på Youtube, t ex Tom & Jerry, Jetsons, Flintstones, Rosa Pantern, Professor Balthazar osv.

Permalänk
Medlem

Man kan se iaf var (på vilken tjänst) vissa saker finns på tv.nu om man söker.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp så långt!

Permalänk
Medlem

Disney har firefly och även en gammal klassiker i form av dinosaur från 1991 , not the mama.bonk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag skulle vilja ha massor med klassiker som man växt upp med:
Hanna Barbera, Tom & Jerry, Nalle Puh (tv-klippen), Jetsons, Futurama, Simpsons, Scooby Doo, Seinfeld, Scrubs, Firefly …

Dagens streaming i all ära, den låter oss kolla när vi vill, men bara på det smala utbudet som finns. Frågan är var man får tag på allt man vill ha

Vet såklart att det finns saker på den gråa skalan som täcker en del, men har verkligen inga problem att betala för det (men då vill jag ha kvar tillgång också)

Hanna Barbera's serier har jag letat länge efter. Om nån vet hur man får tag på Familjen Flinta, Jetsons, Top Cat, Scooby Doo etc i svenskdubbade original-versioner och inte nåt nyproducerat skräp så är jag evigt tacksam.
Familjen Flinta säsong 2 finns att köpa för scalperpriser på tradera ex, men övriga serier verkar nästintill helt omöjligt att få tag i tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Simpsons hittar du på Disney tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Simpsons hittar du på Disney tror jag

Det gör det 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Kanske lite för ny men också kanon

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

https://youtu.be/XvnuzxabJ-I

Kanske lite för ny men också kanon

Vadå ny, kom ju ut 69-70.
Dock tycker jag säsongen året innan är bättre (Wacky races).

Också, Svenskdub är fruktansvärt.....

Men hade absolut varit kul att kunna se allt man fick matat från Cartoon Network och liknande på tidiga 90-talet igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

https://youtu.be/XvnuzxabJ-I

Kanske lite för ny men också kanon

Har faktiskt dessa 2 på dvd hemma! Så catchit intro

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Vadå ny, kom ju ut 69-70.
Dock tycker jag säsongen året innan är bättre (Wacky races).

Också, Svenskdub är fruktansvärt.....

Men hade absolut varit kul att kunna se allt man fick matat från Cartoon Network och liknande på tidiga 90-talet igen.

Cartoon Network ja, nu när du säger det. Vart tog alla serier som Dexters laboratorium, Ed, Edd & Eddy, Cow & Chicken (som f.ö Seth Macfarlane har varit med och regisserat) vägen? 90-talet var onekligen Cartoon Networks peak period i mitt tycke, satt klistrad framför tv'n konstant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Cartoon Network ja, nu när du säger det. Vart tog alla serier som Dexters laboratorium, Ed, Edd & Eddy, Cow & Chicken (som f.ö Seth Macfarlane har varit med och regisserat) vägen? 90-talet var onekligen Cartoon Networks peak period i mitt tycke, satt klistrad framför tv'n konstant.

Nickelodeon hade bra saker efter millennieskiftet också, men antar att de är lättare att hitta

Permalänk
Skrivet av loefet:

Vadå ny, kom ju ut 69-70.
Dock tycker jag säsongen året innan är bättre (Wacky races).

Också, Svenskdub är fruktansvärt.....

Men hade absolut varit kul att kunna se allt man fick matat från Cartoon Network och liknande på tidiga 90-talet igen.

Haha, kanske skulle varit lite tydligare med sarkasmen ^^

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Nickelodeon hade bra saker efter millennieskiftet också, men antar att de är lättare att hitta

Ja Nickelodeon kollade jag mindre på. Det vart mest bara svampbob 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tur man sparat undan alla säsongerna av Svampbob med svenskt tal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Haha, kanske skulle varit lite tydligare med sarkasmen ^^

Trodde själv att det var nyare än så, men med tanke på åldern så borde ju all "Hanna Barbera" vara dags att bli Public Domain, men det är väl någon företagsknöl som sitter och uppdaterar deras copyright för att kunna mjölka mer pengar på dem tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Tur man sparat undan alla säsongerna av Svampbob med svenskt tal.

Har också dom första 7 säsongerna arkiverade på en datadisk. Gör jag mig aldrig av med.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Youtube.. sista utvägen när man inte hittar alternativ.. aka. "Smutsiga video-skräphögen".

Permalänk
Medlem

DVD, vhs. Dubbningshemsidan har endel information samt länkar till räddade inspelningar med originaldubb.

Permalänk
Medlem

Kanalen Boomerang sände, eller sänder? en del gammalt tecknat. Var på tapeten för några år sen vet jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nya Sky Showtime som öser reklam just nu ska ha Hanna-Barabera.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nya Sky Showtime som öser reklam just nu ska ha Hanna-Barabera.

Dessutom halva priset ’för alltid’ om man reggar innan första november

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Dessutom halva priset ’för alltid’ om man reggar innan första november

Får nästan kolla upp det, tack.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Får nästan kolla upp det, tack.

39.50:- i månaden:

https://www.skyshowtime.com/se/checkout?voucher%5B%5D=SEHPFL2...

Permalänk
Medlem

Jo såg det, tänker mer på utbudet 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X