Permalänk
Medlem

Problem med YouTube-video Philips TV

Hej,

Har under senaste tiden haft problem med uppspelning av YouTube-videor via den förinstallerade applikationen (YouTube) på min Philips TV (65PUS7855/12).

Efter att ha startat en video så skalar videon bort mot sidan av skärmen, precis som att den ändrar från "widescreen" till 4:3 eller dylikt. Detta återställs om jag ändrar upplösningen för videon, t. ex. från 1080p till 4K (vid möjlighet), eller 720p till 1080p. Men några sekunder senare, om ens det, så återuppstår problemet.

Vad kan det bero på? Jag har gjort factory reset på TV:n för att se om det hjälper, men icke. Även återställt endast bildinställningar utan framgång.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding kanske vet trots att det gäller applikationen; kanske har med bild att göra?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Ecthelion:

@Laxpudding kanske vet trots att det gäller applikationen; kanske har med bild att göra?

Det är troligtvis krångel med Youtube-appen på den hårdvaruplattformen. Du kan ju höra av dig till Philips support och hoppas på att det blir bättre och under tiden använda alternativa vägar för YT.

Permalänk

Kanske självklart men... har du uppdaterat programvaran i tv:n?