Razer uppgraderar klassiska Naga med justerbart scrollhjul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Hur små tummar har folk egentligen? Skulle jag använda den där och försöka trycka på en av knapparna så kommer jag åt minst tre med min tumme.

Jag kan inte ens böja tummen nog långt bak för att trycka på annat än första raden. Och det gör så ont att den också är obrukbar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

2k för en mus som är känd att gå sönder inom sex månader, jävlar.

Framgångsrecept
Edit. Skulle aldrig riktigt komma på tanken att lägga denna summa på en mus, och framförallt inte från Razer då 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tyvärr så är nya versionen betydligt högljuddare i klickandet, gillar inte det personligen, gillar mera de gamla tysta snabba switcharna men tycks inte va jätte populärt bland gaming möss med tyst klickande.

Fan är grejen med det? Känns som vi går tillbaka i tiden med allt detta mekaniska. Inte för att jag ogillar mekaniska tangentbord, men har aldrig känt att musen behöver tyngre actuation force. Speciellt irriterande när man inte ens kan ställa in hur lätt man vill ha det. Är det FPS spelare som gillar detta? Är faktiskt nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Haft min Razer Deathadder sen 2009, otrolig kvalitet på Razer! Efter senaste rengörningen blev den i princip som ny, bytt glides 5-6 gånger dock.

Du upplever inte att den blir för känslig efter ett tag? Jag behövde knappt nudda min för att den skulle klicka. Vek hop en postit som jag pregade in under knappen och satte satte lite tejp. funkar fortfarande, även om jag bytte till mionix efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Fan är grejen med det? Känns som vi går tillbaka i tiden med allt detta mekaniska. Inte för att jag ogillar mekaniska tangentbord, men har aldrig känt att musen behöver tyngre actuation force. Speciellt irriterande när man inte ens kan ställa in hur lätt man vill ha det. Är det FPS spelare som gillar detta? Är faktiskt nyfiken

Jadu, ingen aning faktiskt, Omron switcharna som varit populärt alternativ en längre tid är precis tvärtom det jag personligen gillar, relativt högljudda, tyngre auctuation force, stark tactile känsla. Jag vill personligen ha lätta / tysta / snabba clicks, ska gå att spamma knappen med minimal effort och det ska absolut inte höras med hörlurarna på när man klickar vilket det gör hos en del möss oberoende av hur du trycker ger dendär takiska bumpen i lite dovare ljud som hörs även fast du har slutna lurar på dig på de möss som har sånadär högljudda omron switchar.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenom:

Du upplever inte att den blir för känslig efter ett tag? Jag behövde knappt nudda min för att den skulle klicka. Vek hop en postit som jag pregade in under knappen och satte satte lite tejp. funkar fortfarande, även om jag bytte till mionix efter ett tag.

Alltså den har dubbelklickat och dummat sig när jag lirat minecraft men i andra spel märker jag inte av det och det försvann efter rengörning av brytarna under skalet, annars mår den väl även om den i princip är pensionerad nu då den används som mus till laptopen sen något år tillbaka då jag skaffat en deathadder v2

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Jag har haft 3 Nagor och samtliga har haft samma problem att markören rör sig lite som den vill efter ett tag. Man kunde sitta i freelook och helt plötsligt svänga 180 grader. Det skulle bara varit två möss, men andra gången var det nästan halva priset så jag köpte två.
Logitechs MMO mus var bättre, men nu glappar högerknappen satan efter bara några år så freelook eller att försöka göra något vettigt i red dead redemtion tex var meningslöst.
Alldeles för mycket pengar för skräp. Tyvärr är jag mer eller mindre beroende av knappar på sidan av musen numera så nu sitter jag med Corsairs variant och hoppas att den ska hålla bättre, men är spacetangenten på mitt tangentbord från Corsair en indikation lär inte så vara fallet.

Permalänk
Medlem

Kört min Naga Epic sen 2011(?). Funkar fortfarande, förutom att batteriet svällde för några månader sedan. Sett/hört många som haft problem med att de går sönder. Måsta haft sjukt tur med mitt exemplar. Använt den nästintill dagligen sen jag köpte den för 10+ år sedan.

Saknar dock det trådlösa. Så kanske blir någon upgradering inom snart framtid. Men med Razers priser lär det inte bli dem igen.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag har två original från ca 2008 och en ’ny’ oöppnad från återkomsten, inte ens testat den. Tror inte det är en legendary, tror det var slutet av originalets försäljning men kan ha fel

Sent svar, men känner att det vore oartigt att inte svara på någon som svarat på ens fråga :).
Det jag saknar med den nya versionen är att den inte är blå som ens mx510