Uppesittarkväll: Webhallen och SweClockers firar in Black Friday!

Permalänk
Medlem

Att koppla YouTube konto, Webhallen konto och SweClockers konto är för dyrt för att någon rabatt skulle vara värt det, tyvärr.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

För den som vill catcha upp imorgon bitti:

- Första droppet var 20 st PS5 Digital Edition för 5690:-/st

- Andra droppet: https://www.webhallen.com/se/campaign/9631-Black-Friday-2022-...

- Tredje droppet: https://www.webhallen.com/se/campaign/9664-

- Och den sista "rackabajsaren" (officiell beteckning): https://www.webhallen.com/se/campaign/9656-Oral-B-Swecstream

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Köp inte webhallens Steelseries Arctis Nova Pro, varianten som även stöder Xbox har ett lägre ordinarie pris på Amazon.

https://www.amazon.se/dp/B09ZLRD7Z9/ref=asc_df_B09ZLRD7Z91667...

Permalänk
Medlem

Inte imponerad så här långt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Najs fick ett moderkort! Bara CPU nu!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Försöker lägg beställning inom 30 sec av drop, sen står den bara och tuggar. Ingen beställning verkar gå igenom. Och öppnar man nytt fönster så är produkterna uppe i högre priset igen så klart... snacka om katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghaan:

Försöker lägg beställning inom 30 sec av drop, sen står den bara och tuggar. Ingen beställning verkar gå igenom. Och öppnar man nytt fönster så är produkterna uppe i högre priset igen så klart... snacka om katastrof.

Samma här. Och kostnaden har reserverats på mitt kort..

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Lite antiklimax efter Inets närmast showliknande stream.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

"Du stoppar den i munnen" -Pliind 2022.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

goo nite

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Sweborsters? Jag trodde dom skojade?

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Trash där de säljer 5st av varje vara. Bra där.

Permalänk
Medlem

Står den och tuggar och pengarna har dragits så var ni troligtivs för sena. Hände mig förra året när jag försökte beställa ett PS5, pengarna kom tillbaka på kontot dagen efter.
Bra stream men på tok för få produkter. Väldigt svårt att lyckas få köpa nått om man jämför med Inets stream

Permalänk

Diggar Pliind och Webhallen. Men eltandborsten som "Grand Finale"...

"-Don't you guys have mouths?"

Snacka om antiklimax.

Permalänk
Medlem

Jag VILL verkligen inte gnälla när butiker gör schyssta saker för Swec. Jag och dom flesta uppskattar det väldigt mycket och det var verkligen inga fel på dropsen i sig, men hur köpflödet fungerade kan man definitivt kritisera.

Varorna listades med drop-priserna på sidan och allt var beställningsbart under hela tiden streamen pågick, men fick du inte drop-priset när du gick till kassan så betydde det att varan till drop-priset var slut. Det hade sparat många av oss frustration om det som var slut helt enkelt plockades bort från dropsidorna när dom var slut istället för att man ska kunna lägga det i varukorgen och sedan bli besviken när det visar sig att det är ordinarie pris.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Gillade samtalsämnen som diskuterades mer än t.ex. inet som är lite mycket gameshow för min smak. Sen kanske själva sidan inte hanterade trafiken så bra, sidan laddade verkligen segt. Helt ok deals även om lite underdimensionerat.

Hot tub nästa år.

Permalänk
Medlem

Ska inte ljuga, hade högre förväntningar på streamen, dels att den skulle pågå längre men även att det skulle vara mer variation på produkterna. 4st drops av olika produkter som tog slut på mindre än 1 minut i de flesta fallen.

Tycker från Sweclockers sida kunde man faktiskt kollat hur det gick för Inet streamen som var i Tisdags och få en vild gissning om hur många som skulle dyka upp. Var över 1000 pers då så att planera att rea 20st av varje grej kanske inte var så smart. Var ju även typ 4000 pers som kollade på Inet stream idag som pågick till typ 22:40

Ganska dåligt förklarat hur det skulle gå till och säkert 50% av alla meddelanden är människor som är fundersamma varför produkten får fel pris i varukorgen med en värd som inte kan förklara.

Helt klart en god och rolig tanke bakom det hela men alldels för dåligt planerat skulle jag säga

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Samma här. Och kostnaden har reserverats på mitt kort..

Jag har alltid på 14-dagara faktura valet så där "räddas jag" iaf, men det är så kasst. Borde ha fått tag på dom. Men men...

Permalänk
Medlem

Flera som frågat här ser jag men ingen som svarar; hur kopplar man konto så man får dealsen? Försöker förgäves köpa M2 disken men får inte priset när jag går till kassan.

Update:
Jaha för sent nu ser jag. Tack för det. Blir ju bara irriterad av sådant här. Omvänd marknadsföring Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Flera som frågat här ser jag men ingen som svarar; hur kopplar man konto så man får dealsen? Försöker förgäves köpa M2 disken men får inte priset när jag går till kassan.

Slut, har du inte priset i varukorgen är antalet produkter till utsatt pris slut. Produkten kan finnas kvar i lager men ej till kampanjpris

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 7 7700X, 3490kr
1100kr rea från billigaste på prisjakt

ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, 2790kr
800kr rea från billigaste på prisjakt

WD BLACK SN850X 1TB, 899kr
200kr rea från billigaste på prisjakt

Helt okej ändå ju.

Permalänk
Medlem

Lagom lång stream med bra erbjudanden. Dock inte anpassad för 1200 pers som ska köpa allt på en gång

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Flera som frågat här ser jag men ingen som svarar; hur kopplar man konto så man får dealsen? Försöker förgäves köpa M2 disken men får inte priset när jag går till kassan.

Update:
Jaha för sent nu ser jag. Tack för det. Blir ju bara irriterad av sådant här. Omvänd marknadsföring Webhallen.

Samma sits här. Försöker köpa cpun 7700x, men det vill sig inte... Antar att de är slut till det priset....?

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerners:

Står den och tuggar och pengarna har dragits så var ni troligtivs för sena. Hände mig förra året när jag försökte beställa ett PS5, pengarna kom tillbaka på kontot dagen efter.
Bra stream men på tok för få produkter. Väldigt svårt att lyckas få köpa nått om man jämför med Inets stream

Ja, men det är nog webhallens webshop som är opålitlig. Nu ikväll beställde jag en SSD och pengarna drogs från mitt bankkonto, men någon beställning registrerades inte alls; förra året när det var achievements för att beställa första timmen under black fridayrean så registerades min beställning dubbelt; två leveranser bokades hos postnord också, men de skickade bara en vara till slut.

Permalänk
Medlem

Norpade Kingston 2TB disken, det tackar vi för. Swish och fingerprint ID fixar biffen igen.
Tycker det har gått rätt bra denna Black Friday.
Kingston 2TB nvme 1590kr
5800X3D 2999kr
B550-F Gaming 1499 kr
Samsung 870 QVO 4TB 1799 kr

Söker nu bara cl14-16 3600Mhz DDR4 minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

AMD Ryzen 7 7700X, 3490kr
1100kr rea från billigaste på prisjakt

ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, 2790kr
800kr rea från billigaste på prisjakt

WD BLACK SN850X 1TB, 899kr
200kr rea från billigaste på prisjakt

Helt okej ändå ju.

Var väldigt bra tycker jag. Framförallt 7700X. Men då jag redan har bygge på inet pg som inte kan ändras då det är custom bygge så kunde jag inte köpa. Annars hade 200kr mer för 7700X varit hört det över 7600X men planerar ändå uppgradera om något år till 9700X eller vad den kan tänkas heta.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Trodde jag inte skulle köpa något men det blev en Razer Blackshark V2 för 499:-.
Alltid bra att ha reservlurar, dom har en tendens att gå från "fullt fungerade" till "funkar inte öht" på 3 sekunder om olyckan är framme...

Skrivet av FreddeY2K:

Flera som frågat här ser jag men ingen som svarar; hur kopplar man konto så man får dealsen? Försöker förgäves köpa M2 disken men får inte priset när jag går till kassan.

Update:
Jaha för sent nu ser jag. Tack för det. Blir ju bara irriterad av sådant här. Omvänd marknadsföring Webhallen.

Den frågan dök upp tusen gånger i chatten och besvarades nästan varje gång; Du kopplar inte ditt konto, du bara loggar in på ditt egna vanliga Webhallen-konto. Är ju knappast Webhallen som gjort något fel där?

Skrivet av Frull3:

Lagom lång stream med bra erbjudanden. Dock inte anpassad för 1200 pers som ska köpa allt på en gång

Tyckte också den var helt okej i både längd och kvalitén på erbjudanden. Föredrar nog denna typen av stream över Inets variant, där är för mycket (irrelevant) "showande". Här var det mer en lugn småkul diskussion med lite drops.

Problemet (och det erkände ju Webhallen) var att dom inte riktigt förväntade sig att 1200 pers skulle dyka upp mellan 23-00 på en vardagskväll och därmed var efterfrågan betydligt högre än tillgången.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tack för en bra stream som var lagomt lång, med vettiga diskussionsämnen och ett par riktigt bra erbjudanden på datorkomponenter. Som ett par andra har påpekat verkade webben inte alltid hänga med i svängarna, men jag antar att det var viss efterfrågan också.

Det enda jag hade på min shoppinglista inför Black Friday var en high end eltandborste. Riktig humor att avsluta med det erbjudandet - jag beställde direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Den frågan dök upp tusen gånger i chatten och besvarades nästan varje gång; Du kopplar inte ditt konto, du bara loggar in på ditt egna vanliga Webhallen-konto. Är ju knappast Webhallen som gjort något fel där?

Tyckte också den var helt okej i både längd och kvalitén på erbjudanden.
Problemet (och det erkände ju Webhallen) var att dom inte riktigt förväntade sig att 1200 pers skulle dyka upp mellan 23-00 på en vardagskväll och därmed var efterfrågan betydligt högre än tillgången.

Nej, inte att man behövde koppla, men att det var fel på deras sida för man gick in och fick det rabatterade priset på produkten men när man gick till kassan så var det ordinarie priset. Såg det de skrev med att de inte förväntade sig så många men de hade ju en massa i lager. Bättre att lägga upp det som en ny produkt då som tar slut.

Permalänk
Medlem

Svårt att tro Sweclockers tycker detta var lyckat samarbete med Webhallen. Dåligt från Webhallens sida som orättvist får Sweclockers att se sämre ut.

Trodde dom (Webhallen dvs) verkligen att det bara skulle vara ca 200 pers som letade deals när dom gjort reklam på Swec ett par dagar innan om det? På Sveriges största entusiast-forum för dator/tech-relaterat. Ytterst besviken.

Edit: Dom ca 200 förväntade viewers jag syftar på är siffra dom själva sa på streamen. Inte jag själv som hittar på.