Permalänk
Medlem

Skriva ut släktforskning

Godkväll på er

När jag nyligen åkte på Corona igen så hade jag en vecka dödtid och började jobba lite på släktforskningen igenom Ancestry.com som bygger upp ett riktigt trevligt släktöversikt. Det har nu gått så långt att jag börjar fundera på att beställa det som affish
och ha på väggen här hemma.

Däremot verkar jag ha fruktansvärt svårt att få till att skriva ut hela tavlan. Alla varianter verkar fokusera på barn -> föräldrar, deras respektive föräldrar osv. Syskon, syskonbarn, kusiner etc kommer inte med.

Är det någon som har beställt släktträd på affish igenom ancestry och lyckats med det här?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv

Ladda ner infromationen, renskriv den, och gör din egen affisch som du beställer fotoutskrift på sen!

Permalänk

Och som alltid när det kommer till släktforskning är det viktigt att kontrollera och verifiera källor och källhanvisningar.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Godkväll på er

När jag nyligen åkte på Corona igen så hade jag en vecka dödtid och började jobba lite på släktforskningen igenom Ancestry.com som bygger upp ett riktigt trevligt släktöversikt. Det har nu gått så långt att jag börjar fundera på att beställa det som affish
och ha på väggen här hemma.

Däremot verkar jag ha fruktansvärt svårt att få till att skriva ut hela tavlan. Alla varianter verkar fokusera på barn -> föräldrar, deras respektive föräldrar osv. Syskon, syskonbarn, kusiner etc kommer inte med.

Är det någon som har beställt släktträd på affish igenom ancestry och lyckats med det här?

Man brukar kunna utgå ifrån en person och sedan skapa en tavla antingen framåt eller bakåt därifrån. Att skriva ut allt skulle förmodligen bli väldigt rörigt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!