Nätverkslösning för liten lägenhet med tjocka väggar
Jag flyttade nyligen till en tvåa på 56kvm, men har lite problem med att få vettig wifi-mottagning i hela lägenheten då det går en väldigt tjock tegelvägg genom lägenheten. För tillfället jobbar jag 100% remote, och min sambo jobbar 50% remote, och det är kontoret som främst är ett problemområde. När jag arbetar kör jag en laptop, men har även en stationär PC privat som jag vill ha trådat.
På bilden nedan:
Blå = Router från ISP (Technicolor 799 Xtream från Telenor). Placerad inuti övergarderob
Röd linje = Ethernet-kabel från ISP-router till kontoret
Gul = Ethernet uttag 1 port
Grön = Skrivbord där jag har både PC och jobblaptop. För tillfället kör jag ethernet-kabel mellan PC och uttaget.
Den tjocka väggen mellan vardagsrum och sovrum / hall och kök är en väldigt tjock tegelvägg.
Väggen mellan Sovrum och kontor är en gedigen glasvägg. Rätt tjock med ljudlameller (ifall det spelar någon roll).

Är lite osäker på hur jag ska gå tillväga, vill ogärna dra mer kablar, och det känns som att en ensam router inte kommer räcka iom. väggarna.
Först kollade jag på lite mesh-lösningar, där jag kan ha en nod i kontoret med ethernet-kabeln, som jag kan koppla pc'n till. Men samtidigt känns det rätt overkill med mesh för en så pass liten lägenhet?
Vore det lämpligare att smälla in en AP i kontoret med kabeln som redan är dragen?