Asus gör Geforce RTX 4090 och RTX 4080 i vit skrud

Permalänk
Melding Plague

Asus gör Geforce RTX 4090 och RTX 4080 i vit skrud

Geforce RTX 4000-serien är en förhållandevis mörk historia rent utseendemässigt. Det ändrar Asus på med ny variant av bolagets toppmodeller i ljusare färgtema.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där såg faktiskt väldigt mycket bättre ut i vitt. Riktigt snyggt kort.
Gillar inte röda och blå färgerna på vanliga modellen

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Snusfri

Mikket sniggt.
Skulle passa in mycket bra med min mostly white setup.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

... och lägger på ytterligare 5k på priset 👍

Permalänk

Asus lanserade ett vitt RTX 3080 ROG Strix förra året för runt 12000kr. Och för 40% extra prestanda för ett 4080 får du betala 9000kr mer alltså 80% mer än för föregångaren.

Undrar hur mycket Asus tjänar på detta. Priserna har blivit galna!

Permalänk
Medlem

Hoppas vit färg är billigare

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Haft ett 3090 Strix OC White Edition. Snygga kort!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Den där såg faktiskt väldigt mycket bättre ut i vitt. Riktigt snyggt kort.
Gillar inte röda och blå färgerna på vanliga modellen

Håller med dig. Fruktansvärt fult! De borde göra om den modellen och ta bort de röda och blå färgerna. Sen ta bort led erna också från kanten. Sjukt fula....

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Dinkefing:

Asus lanserade ett vitt RTX 3080 ROG Strix förra året för runt 12000kr. Och för 40% extra prestanda för ett 4080 får du betala 9000kr alltså 80% mer?

Undrar hur mycket Asus tjänar på detta. Priserna har blivit galna!

Tänkte nästan att vi skrivit fel och slog en dubbelkoll bara för att, men nej. Just RTX 4080 i Strix-variant verkar variera lite i pris, och de flesta större återförsäljare ser ut att ha OC-modellen listad för dryga 21k. Aj i plånboken.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet ligger vitt i datorn,
Endast röken från 12VHPWR kontakten håller Tomten vaken.

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hade hellre sett vita priser dock!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Snyggt! Hade hellre sett vita priser dock!

Känns som vi kan glömma vita fina priser denna generationen också.

Permalänk
Medlem

Till mig kommer tomten med en vit GPU som ska hussera i ett vitt Lian Li Lancool 3.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Till mig kommer tomten med en vit GPU som ska hussera i ett vitt Lian Li Lancool 3.
<Uppladdad bildlänk>

Gud så snäll du måste ha varit i år

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att grafikkort generellt oftast är svarta.
Gillar dom vita skarpt! Hade gärna sett att det kom flera vita modeller att välja mellan... och tillgängliga i lager

Permalänk
Medlem

Vi datornördar, är ett lustiger släkte, som här nu glädjas över att vi kan få vår dyrköpta produkt i skruden vitt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Tycker zotacs nya kort ser riktigt coola ut faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Gud så snäll du måste ha varit i år

Men elak mot plånboken... 😂

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från GN video https://www.youtube.com/watch?v=OCJYDJXDRHw

Apropå kostnaden för dagens kort.... Tänk om vi kunde få en liknande graf fast med Prestanda/Krona i ena axeln med Tid (lanseringsdatum) över den andra? Kanske där en linje motsvara olika kort i respektive klass?

Permalänk
Snusfri

Skulle gärna vilja ha ett 4090 i rosa så det matchar resten av min setup.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Tänkte nästan att vi skrivit fel och slog en dubbelkoll bara för att, men nej. Just RTX 4080 i Strix-variant verkar variera lite i pris, och de flesta större återförsäljare ser ut att ha OC-modellen listad för dryga 21k. Aj i plånboken.

Ja det är väldigt dyrt. Hur än snyggt kortet är är det inte värt pengarna. Inte ens om kortet hade kostat 16 tkr. Man kan gå med på att RTX 4080 är något dyrare än RTX 3080 men inte så mycket dyrare som det är nu. Men fortfarande köper folk dem även om det går långsamt.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt hade passat bra i mitt vita bygge (har ett vision 3080, också vitt).

Men tyvärr, priset...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk

Donerar hellre pengarna till Ukraina än betalar skurkvidia en slant till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Donerar hellre pengarna till Ukraina än betalar skurkvidia en slant till.

Så hur mycket pengar har du donerat till Ukraina hittills? Med tanke på hur skurkaktiga Nvidia är så måste det varit en hel del. Och du verkar vara en man av dina ord.

Permalänk
Medlem

Hade gärna skaffat ett sånt när jag köpte mitt ASUS RoG Strix 3090, då jag har bytit ut mitt gamla gråa Corsair-chassi.

Nya datorn så är allt typ vitt, plus RGB (inget stort fan av det, men verkar vara majoriteten av komponenterna som finns att köpa).

Har ett Fractal Design Meshify, Vitt, med svarta detaljer, så det svarta kortet passar dock ändå, rent estetiskt, men med tanke på att moderkort och Team XTreeme minnena är vita så hade det blivit finare.

Tyvärr så kostar dessa produkter en bra bit över normalpriset. Det moderkort jag ville ha kostade över 10k som var helvitt, så fick kompromissa.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Så hur mycket pengar har du donerat till Ukraina hittills? Med tanke på hur skurkaktiga Nvidia är så måste det varit en hel del. Och du verkar vara en man av dina ord.

Jag har bidragit, trots låg lön (bor i Italien och lönen är 1/3 av en svensk lön) utgifterna nästan lika som i Sverige.

Inga fantasisummor men alla bäckar små, kan alla skänka 10 SEK så blir det 10,5 miljoner bara från Sverige.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Mahkizmo made me do it

Skrivet av Mahkizmo:

Jag har bidragit, trots låg lön (bor i Italien och lönen är 1/3 av en svensk lön) utgifterna nästan lika som i Sverige.

Inga fantasisummor men alla bäckar små, kan alla skänka 10 SEK så blir det 10,5 miljoner bara från Sverige.

Vet du vad ...

Barnen i Ukraina behöver din hjälp

Citat:

Läget för barnen i Ukraina är akut. UNICEF finns på plats och kämpar för att rädda liv. Din hjälp behövs nu.
Gåvor via detta formulär öronmärks till Ukraina.

Citat:

Kostnadsexempel: 400 räcker till 1 första­hjälpen­väska

Det är svårt att veta vilken/vilka hjälporganisationer som är bäst.
Men åtminstone stod det på sidan att "Gåvor via detta formulär öronmärks till Ukraina."

Jag är inte heller rik så kan inte skänka stora summor.
Men hoppas det gör någon nytta.

(Vet inte vad alla siffror i swish är till för, men censurerade lite, ifall det kan användas för att identifiera mig.)

Permalänk
Medlem

Är det inte litet absurt höga priser? För 20k kan man köpa en bra laptop, en Xbox series S inkl gamepass för överskådlig framtid samt ha ca 5k över till Lego technic? Tusan så mycket roligare, än få ett enda grafikkort, en pcb planka med gpu några gig ram. I billigt plasthölje med fläktar, som knappast kostar mer än nån hundring i produktionsled.

Permalänk
Medlem

Nice!

Jag kommer köpa 5 stycken! 🙂👍