Ge bort spelnycklar! (Läs trådreglerna först!)

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Intro

Har sammlat på mig en bunt nycklar från Humble Bundle för spel jag antigen inte är tillräckligt intresserad av för att lägga till i min redan enorma backlog, eller som jag helt enkelt redan har. Så tänkte julstäda lite och rensa undan en bunt av dessa nycklar genom att dumpa dem här allt eftersom. Verkar ju som julkalendrar är populära bland alla återförsäljare, så vi kan väl kalla detta för en julkalander med fina priser värda...flera kronor!

Om ni plockar en nyckel så skriv gärna en kommentar om det. Inte nödvändigtvis för att tacka mig, men så att andra slipper att prova en massa nycklar som redan redeemats.

Förtydligande av kodsystem

I någon kompromiss av att förhoppningsvis vara småkrångligt för botar, men någorlunda lätt för människor och inte alltför tidskrävande så har jag skyddat nycklarna med några (förhoppningsvis) enkla pussel, där man helt enkelt måste fylla i några saknade karaktärer baserat på en liten gåta.

Varje * motsvarar en karaktär. När flera * förkommer ska alltså varje * ersättas med karaktären på motsvarande position i lösningen. Antal karaktärer i lösningen måste därmed motsvara antal *. Karaktärerna ska normalt anges som versaler om inte något annat är angivet.
Exempel:
Kod: A*CD-E**H-IJKL
*** = Ett "väldigt stort vapen" från DOOM -> BFG, ger lösningen ABCD-EFGH-IJKL

Koder för "första luckan"

Kod: *3**0-RXIQ0-NEHA7
***= En sorts vers där orden har en viss rytm och ofta har ändelser som låter väldigt liknande varandra. Populärt att ha ett litet jul-*** till klapparna för att låta mottagaren gissa vad paket innehåller innan de öppnar dem.

Evan's Remains (tagen)

Kod: R95P2-5*9X*-DZM58
**= Förkortningen för en "virtuell verklighet" som man behöver ett speciellt headset för att uppleva. Valve släppte till slut ett nytt Half Life (Half Life Alyx) i detta format.

Police Stories (tagen)

Kod: TV98X-J0P7Q-C0***
***= Förkortningen för en hastighets-enhet som ofta används i USA, där en *** motsvarar ca 1.6 km/h.

Nickelodeon All-Star-Brawl (tagen)

Koder för lucka 14

Kod: N**8V-GI65T-QJVKR
**= När du ska söka jobb behöver du vanligtvis skriva ett **, ett "livets lopp" som sammanfattar dina relevanta arbetserfarenheter och egenskaper.

Zombie Night Terror

Kod: FH**K-H45H4-56Q7K
**= Finns ofta i slutet av företagsnamn för att indikera att det är en form av bolag där utomstående personer kan köpa och sälja andelar av bolaget.

She Remembered Caterpillars

Kod: KDEY4-LB4D6-****V
****= Betäckning för föregångaren till JAS 39 Gripen. Mer specifikt så handlar det alltså om jakt och attack versionen av Viggen.

Monster Prom (tagen)

Kod: I6W0*-YW447-2Q*KP
**= Företagsledare brukar ofta ha denna titel här i Sverige. I exempelvis USA skulle den motsvarande titeln vara CEO.

The Journey Down: Chapter Three

Kod: WYTBI-84H**-2L6B0
**= LTE (Long Term Evolution) heter systemet bakom den fjärde generations mobila telefonnätverk. Föregående generation utgjordes till stor del av UMTS (Universal Mobile Telecommunications Systems), men brukar av de flesta helt enkelt kallas för **.

Evergarden

Kod: **JK*-BQ0X9-VIR3P
***= Väldigt vanlig teknik för bildskärmar, även om OLED på senare år börjat ersätta den i bland annat telefoner och dyrare TV-apparater. Men för datorskärmar är denna teknologi fortfarande extremt vanlig, där IPS och VA är de vanligaste varianterna.

Chasm

Kod: LMMPJ-N29K4-**LI4
**= Sweclockers syskonsajt som fokuserar på spel istället för hårdvara.

60 Parsecs!

Kod: J*I**-B44QI-W8GEJ
***= Myndighet som ska upphandla och tillhandahålla material åt försvarsmakten.

Regular Human Basketball
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWeirdOne:

Koder för lucka 14

Kod: KDEY4-LB4D6-****V
****= Betäckning för föregångaren till JAS 39 Gripen. Mer specifikt så handlar det alltså om jakt och attack versionen av Viggen.

Monster Prom

[/spoiler]

Monster prom var redan tagen

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Intro

Har sammlat på mig en bunt nycklar från Humble Bundle för spel jag antigen inte är tillräckligt intresserad av för att lägga till i min redan enorma backlog, eller som jag helt enkelt redan har. Så tänkte julstäda lite och rensa undan en bunt av dessa nycklar genom att dumpa dem här allt eftersom. Verkar ju som julkalendrar är populära bland alla återförsäljare, så vi kan väl kalla detta för en julkalander med fina priser värda...flera kronor!

Om ni plockar en nyckel så skriv gärna en kommentar om det. Inte nödvändigtvis för att tacka mig, men så att andra slipper att prova en massa nycklar som redan redeemats.

Förtydligande av kodsystem

I någon kompromiss av att förhoppningsvis vara småkrångligt för botar, men någorlunda lätt för människor och inte alltför tidskrävande så har jag skyddat nycklarna med några (förhoppningsvis) enkla pussel, där man helt enkelt måste fylla i några saknade karaktärer baserat på en liten gåta.

Varje * motsvarar en karaktär. När flera * förkommer ska alltså varje * ersättas med karaktären på motsvarande position i lösningen. Antal karaktärer i lösningen måste därmed motsvara antal *. Karaktärerna ska normalt anges som versaler om inte något annat är angivet.
Exempel:
Kod: A*CD-E**H-IJKL
*** = Ett "väldigt stort vapen" från DOOM -> BFG, ger lösningen ABCD-EFGH-IJKL

Koder för "första luckan"

Kod: *3**0-RXIQ0-NEHA7
***= En sorts vers där orden har en viss rytm och ofta har ändelser som låter väldigt liknande varandra. Populärt att ha ett litet jul-*** till klapparna för att låta mottagaren gissa vad paket innehåller innan de öppnar dem.

Evan's Remains (tagen)

Kod: R95P2-5*9X*-DZM58
**= Förkortningen för en "virtuell verklighet" som man behöver ett speciellt headset för att uppleva. Valve släppte till slut ett nytt Half Life (Half Life Alyx) i detta format.

Police Stories (tagen)

Kod: TV98X-J0P7Q-C0***
***= Förkortningen för en hastighets-enhet som ofta används i USA, där en *** motsvarar ca 1.6 km/h.

Nickelodeon All-Star-Brawl (tagen)

Koder för lucka 15

Kod: JH**3-PYGJW-D4TKP
**= Juldagen (inte julafton) infaller den **e December.

I'm not a Monster

Kod: IBJWN-5*TZN-*5II4
**= Eftergymnasial utbildningsfrom som brukar vara lite mer praktiskt inriktad än högskola och universitet, där arbetsgivare ofta är direkt involverade i utbildningen.

Road Redemption

Kod: KX9E7-*Y**2-JQRX5
***= Flera element uppställda efter varandra. I en matris/tabell så brukar ofta en alla element längs en lodrät linje (d.v.s. element över och under varandra) kallas en kolumn, medan en *** istället syftar på alla element längs en vågrät linje.

NAIRI: Tower of Shirin

Kod: YPX3*-*Y69T-QN2CJ
**= En "funktionstangent" som t.ex. kan användas tillsammans med Alt för att stänga ett fönster, vilket ofta skämtsamt brukar erbjudas som tips för intet ont anande offer som frågar efter hjälp med datorrelaterade problem på diverse forum.

SYNTHETIK: Legion Rising

Kod: K96M*-K0WFG-ZC78*
**= Kanske inte så relevant nu när det är 15 minusgrader, men på sommaren kan det vara väldigt skönt med luftkonditionering, vilket brukar förkortas som ** (baserat på det engelska namnet).

Sword Legacy Omen

Kod: *8Y*0-ILJEC-*4TME
***= På svenska har jag kallat dessa alfanumeriska sekvenser som används för att lösa in spel på Steam för koder, men på engelska kallas de vanligtvis för en ***, vilket "låser upp" spelet.

Fluffy Horde

Kod: Q8*9*-2LBAF-EZVEX
**= Används ofta som förkortning för "mark", vilket ex. vanligtvis förkommer utrustning i spel (ex. ** IV MJOLNIR armor). Också förkortning för ett fightingspel känt för sina extremt våldsamma finishers, samt att stava många ord som börjar på C med K istället.

Everhood

Kod: PLZGH-HBKV7-**2ER
**= Ett mindre än 100. Väldigt vanligt i prissättning i ett försök att lura hjärnan att tro att det kostar betydligt mindre än vad det faktiskt gör, då många ofta har en tendens att mentalt avrunda pris neråt.

Calico
Fixa namn på ett spel som var felaktigt
Permalänk
Medlem

Kod: I6W0*-YW447-2Q*KP
**= Företagsledare brukar ofta ha denna titel här i Sverige. I exempelvis USA skulle den motsvarande titeln vara CEO.

The Journey Down: Chapter Three

Någon har tagit The Journey Down. 🥺
Är det svårt att skriva att man tar en nyckel eller? 😤

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk

Nytt system för hur jag ger ut nycklarna

Så, provar ett nytt upplägg. Istället för att direkt posta nycklarna här (fast maskerade med några gåtor) så gör jag ett försök med att jag helt enkelt lägger upp namnen på spelen, så får man skicka PM till mig där man skriver vilket eller vilka spel man är intresserad av och så svarar jag med koden. Generellt är det väl först till kvarn som gäller, men ifall någon efterfrågar flera spel kanske jag endast ger ut ett eller ett par, och sedan låter någon annan få chansen. Så ifall ni vill ha flera spel, skriv dem gärna i prioritetsordning. Jag förbehåller mig också rätten att på godtyckliga grunder ändra "reglerna" för hur jag ger ut nycklar när som helst.

Jag är spontant lite orolig för att detta kan leda till mycket jobb för mig ifall många börjar sicka PMs, så gör det här lite på försök, och om jag finner det för jobbigt går jag helt enkelt tillbaks till mitt gamla system (att sitta och hitta på "gåtor" för alla nycklar tar dock lite tid det också, så finns ju en möjlighet att detta är mer effektivt). Jag är inte konstant online, så var snäll och ha överseende om det tar lite tid för mig att svara. Att ni får vänta upp emot ett dygn är inte osannolikt. Ifall det skulle ramla in en väldans massa PMs för något spel kanske jag inte orkar svara alla som inte fick nyckeln, men ska försöka skriva här i tråden eller uppdatera mitt inlägg för att markera att nyckeln är tagen i så fall.

Lucka 16 + 17

Boundless (tagen)
Yoku's Island Express (tagen)
X-Morph: Defense + European Assult, Survival Of The Fittest & Last Bastion DLC
Wizard of Legend (tagen)
West of Dead (tagen)
We are alright OBS! Dokumentär, ej längre tillgänglig på steam så tveksamt om det fungerar.
WARSAW (tagen)
Wargroove (tagen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWeirdOne:

Tack för Wizard of Legend.

Permalänk
Medlem

Steam-nyckel

Naval War Arctic Circle
8ⒷPRⒷ-³ICLG-³MYN0

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Nytt system för hur jag ger ut nycklarna

Så, provar ett nytt upplägg. Istället för att direkt posta nycklarna här (fast maskerade med några gåtor) så gör jag ett försök med att jag helt enkelt lägger upp namnen på spelen, så får man skicka PM till mig där man skriver vilket eller vilka spel man är intresserad av och så svarar jag med koden. Generellt är det väl först till kvarn som gäller, men ifall någon efterfrågar flera spel kanske jag endast ger ut ett eller ett par, och sedan låter någon annan få chansen. Så ifall ni vill ha flera spel, skriv dem gärna i prioritetsordning. Jag förbehåller mig också rätten att på godtyckliga grunder ändra "reglerna" för hur jag ger ut nycklar när som helst.

Jag är spontant lite orolig för att detta kan leda till mycket jobb för mig ifall många börjar sicka PMs, så gör det här lite på försök, och om jag finner det för jobbigt går jag helt enkelt tillbaks till mitt gamla system (att sitta och hitta på "gåtor" för alla nycklar tar dock lite tid det också, så finns ju en möjlighet att detta är mer effektivt). Jag är inte konstant online, så var snäll och ha överseende om det tar lite tid för mig att svara. Att ni får vänta upp emot ett dygn är inte osannolikt. Ifall det skulle ramla in en väldans massa PMs för något spel kanske jag inte orkar svara alla som inte fick nyckeln, men ska försöka skriva här i tråden eller uppdatera mitt inlägg för att markera att nyckeln är tagen i så fall.

Lucka 16 + 17

Boundless (tagen)
Yoku's Island Express (tagen)
X-Morph: Defense + European Assult, Survival Of The Fittest & Last Bastion DLC
Wizard of Legend (tagen)
West of Dead (tagen)
We are alright OBS! Dokumentär, ej längre tillgänglig på steam så tveksamt om det fungerar.
WARSAW (tagen)
Wargroove

Det gick bra igår, så fortsätter tills vidare att köra med PM.

Lucka 18

Wanderlust: Travel Stories (OBS! GOG istället för Steam)
Vagante (tagen)
The USB Stick Found in the Grass (tagen)
Treasure Hunter Simulator
Tooth and Tail (tagen)
ToeJam & Earl: Back in the Groove!
This War of Mine (tagen)
Telefrag VR
System Shock: Enhanced Edition (tagen)

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Nytt system för hur jag ger ut nycklarna

Så, provar ett nytt upplägg. Istället för att direkt posta nycklarna här (fast maskerade med några gåtor) så gör jag ett försök med att jag helt enkelt lägger upp namnen på spelen, så får man skicka PM till mig där man skriver vilket eller vilka spel man är intresserad av och så svarar jag med koden. Generellt är det väl först till kvarn som gäller, men ifall någon efterfrågar flera spel kanske jag endast ger ut ett eller ett par, och sedan låter någon annan få chansen. Så ifall ni vill ha flera spel, skriv dem gärna i prioritetsordning. Jag förbehåller mig också rätten att på godtyckliga grunder ändra "reglerna" för hur jag ger ut nycklar när som helst.

Jag är spontant lite orolig för att detta kan leda till mycket jobb för mig ifall många börjar sicka PMs, så gör det här lite på försök, och om jag finner det för jobbigt går jag helt enkelt tillbaks till mitt gamla system (att sitta och hitta på "gåtor" för alla nycklar tar dock lite tid det också, så finns ju en möjlighet att detta är mer effektivt). Jag är inte konstant online, så var snäll och ha överseende om det tar lite tid för mig att svara. Att ni får vänta upp emot ett dygn är inte osannolikt. Ifall det skulle ramla in en väldans massa PMs för något spel kanske jag inte orkar svara alla som inte fick nyckeln, men ska försöka skriva här i tråden eller uppdatera mitt inlägg för att markera att nyckeln är tagen i så fall.

Nu när det är vardag och jag har en del annat att stå i kan det hända att de där svarstiderna blir närmare det dygn jag hotade med när jag först gick över till PM.

Lucka 19

Supraland (tagen)
SUPERHOT (tagen)
Spyro Reignited Trilogy (tagen)
Soulblight
Slinger VR (tagen)
Slay the Spire (tagen)
Skullgirls 2nd Encore (tagen)
Shing! (tagen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWeirdOne:

Nu när det är vardag och jag har en del annat att stå i kan det hända att de där svarstiderna blir närmare det dygn jag hotade med när jag först gick över till PM.

Lucka 19

Supraland
SUPERHOT
Spyro Reignited Trilogy
Soulblight
Slinger VR
Slay the Spire
Skullgirls 2nd Encore
Shing!

Tror inte folket klagar. Grymt härligt att se ifall något spel är intressant, har tyvärr de flesta. Mycket bundles osv. Men någon eller några kommer vara mer än nöjda denna jul

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tror inte folket klagar. Grymt härligt att se ifall något spel är intressant, har tyvärr de flesta. Mycket bundles osv. Men någon eller några kommer vara mer än nöjda denna jul

Nu har man ju lite större chans att få en nyckel

Fick slay the spire, så de e ju lite skoj Tack så mycket igen till TheWeirdOne!

Visa signatur

Corsair RM850x / Samsung 980 1TB m.2 / Gainward 2080 ti Phoenix GS 11gb / I7-7700 / Crucial 16gb DDR4 2400 Mhz / ASUS B150M-PLUS / Carbide SPEC-03 Midi Tower /

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Nytt system för hur jag ger ut nycklarna

Så, provar ett nytt upplägg. Istället för att direkt posta nycklarna här (fast maskerade med några gåtor) så gör jag ett försök med att jag helt enkelt lägger upp namnen på spelen, så får man skicka PM till mig där man skriver vilket eller vilka spel man är intresserad av och så svarar jag med koden. Generellt är det väl först till kvarn som gäller, men ifall någon efterfrågar flera spel kanske jag endast ger ut ett eller ett par, och sedan låter någon annan få chansen. Så ifall ni vill ha flera spel, skriv dem gärna i prioritetsordning. Jag förbehåller mig också rätten att på godtyckliga grunder ändra "reglerna" för hur jag ger ut nycklar när som helst.

Jag är spontant lite orolig för att detta kan leda till mycket jobb för mig ifall många börjar sicka PMs, så gör det här lite på försök, och om jag finner det för jobbigt går jag helt enkelt tillbaks till mitt gamla system (att sitta och hitta på "gåtor" för alla nycklar tar dock lite tid det också, så finns ju en möjlighet att detta är mer effektivt). Jag är inte konstant online, så var snäll och ha överseende om det tar lite tid för mig att svara. Att ni får vänta upp emot ett dygn är inte osannolikt. Ifall det skulle ramla in en väldans massa PMs för något spel kanske jag inte orkar svara alla som inte fick nyckeln, men ska försöka skriva här i tråden eller uppdatera mitt inlägg för att markera att nyckeln är tagen i så fall.

Igår var det tydligen några populära spel, med där speciellt SUPERHOT verkade vara...super hot. Efter att jag kört med PMs några dagar så kom jag att tänka på en liten detalj. När ni skickar ett PM får ni gärna ha med spelet i titeln på meddelandet. Inget krav, men underlättar lite för mig då jag får en snabb överblick över vilka spel som efterfrågas.

Lucka 20

Say No! More (tagen)
Rustler (inte säker på om länken är helt rätt, nyckeln säger bara "Rustler") (tagen)
RPG Maker VX
Roarr! Jurassic Edition
Ring of Pain
Radio Commander (tagen)
Post Void
Popup Dungeon
Pixplode (tagen)
Pikuniku (tagen)

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Treasure Hunter Simulator är också taget, men kan inte längre redigera mitt ursprungliga meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWeirdOne:

Igår var det tydligen några populära spel, med där speciellt SUPERHOT verkade vara...super hot. Efter att jag kört med PMs några dagar så kom jag att tänka på en liten detalj. När ni skickar ett PM får ni gärna ha med spelet i titeln på meddelandet. Inget krav, men underlättar lite för mig då jag får en snabb överblick över vilka spel som efterfrågas.

Lucka 20

Say No! More (tagen)
Rustler (inte säker på om länken är helt rätt, nyckeln säger bara "Rustler") (tagen)
RPG Maker VX
Roarr! Jurassic Edition
Ring of Pain
Radio Commander (tagen)
Post Void
Popup Dungeon
Pixplode
Pikuniku (tagen)

Tackar så mycket för Rustler! Det var rätt länkat. Hade spelet på min steam wishlist så det här blev jag mycket glad över.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Nytt system för hur jag ger ut nycklarna

Så, provar ett nytt upplägg. Istället för att direkt posta nycklarna här (fast maskerade med några gåtor) så gör jag ett försök med att jag helt enkelt lägger upp namnen på spelen, så får man skicka PM till mig där man skriver vilket eller vilka spel man är intresserad av och så svarar jag med koden. Generellt är det väl först till kvarn som gäller, men ifall någon efterfrågar flera spel kanske jag endast ger ut ett eller ett par, och sedan låter någon annan få chansen. Så ifall ni vill ha flera spel, skriv dem gärna i prioritetsordning. Jag förbehåller mig också rätten att på godtyckliga grunder ändra "reglerna" för hur jag ger ut nycklar när som helst.

Jag är spontant lite orolig för att detta kan leda till mycket jobb för mig ifall många börjar sicka PMs, så gör det här lite på försök, och om jag finner det för jobbigt går jag helt enkelt tillbaks till mitt gamla system (att sitta och hitta på "gåtor" för alla nycklar tar dock lite tid det också, så finns ju en möjlighet att detta är mer effektivt). Jag är inte konstant online, så var snäll och ha överseende om det tar lite tid för mig att svara. Att ni får vänta upp emot ett dygn är inte osannolikt. Ifall det skulle ramla in en väldans massa PMs för något spel kanske jag inte orkar svara alla som inte fick nyckeln, men ska försöka skriva här i tråden eller uppdatera mitt inlägg för att markera att nyckeln är tagen i så fall.

Skrivet av TheWeirdOne:

När ni skickar ett PM får ni gärna ha med spelet i titeln på meddelandet. Inget krav, men underlättar lite för mig då jag får en snabb överblick över vilka spel som efterfrågas.

Lucka 21

PGA TOUR 2K21 (tagen)
Pawnbarian (tagen)
Pathway (tagen)
Out of Reach: Treasure Royale
Orbital Racer (tagen)
Nex Machina (tagen)
NecroWorm (tagen)
Motorcycle Mechanic Simulator 2021 (tagen)
Moon Hunters (tagen)
Monaco

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWeirdOne:

Tack för Nex Machina.

Permalänk
Medlem

Och jag tackar för golfen.

Permalänk
Medlem

Steam-nyckel

Cryostasis
PXJV7-🇼EJ7Z-𝐵G0PF

Permalänk
Medlem

Har följande spel över för att få en nyckel så skicka pm med vilken du vill ha
Dear Esther: Landmark Edition
Drawful 2
Tacoma
Little Nightmares
Moon hunters
Little Inferno (2012)
Driftland: The Magic Revival (2019)
CivCity: Rome
Hidden & Dangerous: Action Pack
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire
Army Men RTS

Tagna
BioShock: The Collection
Resident Evil 0 HD REMASTER
Resident Evil HD REMASTER
HITMAN 2 - Gold Edition
Hitman (2016) Game of the Year Edition
WWE 2K Battleground
WWE 2K BATTLEGROUNDS - Ultimate Brawlers Pass
Borderlands 3
Mafia: Definitive Edition
Sid Meier's Railroads
Railroad Tycoon 3
Railroad Tycoon II Platinum
Forgive Me Father
PGA 2K21
PAYDAY 2
Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever The Doctor Who Cloned Me
Amid evil
Echo
Heat signature
Deponia
Sid Meier's Civilization VI
Day of the Tentacle Remastered
Styx: Shards of Darkness
Aragami
Dusk
Ghost of a Tale
XCOM: ULTIMATE COLLECTION
X-COM: COMPLETE PACK
Sid Meier's Railroads
Project Warlock
Hellbound
Brothers: A Tale of Two Sons
Dread Templar
Hedon Bloodrite

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Har följande spel över för att få en nyckel så skicka pm med vilken du vill ha
Dear Esther: Landmark Edition
Drawful 2
Tacoma
Resident Evil 0 HD REMASTER
Resident Evil HD REMASTER
PGA 2K21
Sid Meier's Railroads!
Day of the Tentacle Remastered
PAYDAY 2
Little Nightmares
Brothers: A Tale of Two Sons
Moon hunters
Little Inferno (2012)
Driftland: The Magic Revival (2019)
Deponia
Borderlands 3
XCOM: ULTIMATE COLLECTION
Sid Meier's Civilization VI
BioShock: The Collection
Mafia: Definitive Edition
Railroad Tycoon 3
Railroad Tycoon II Platinum
Sid Meier's Railroads!
Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever The Doctor Who Cloned Me
WWE 2K Battleground
WWE 2K BATTLEGROUNDS - Ultimate Brawlers Pass
CivCity: Rome
X-COM: COMPLETE PACK
Hidden & Dangerous: Action Pack
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire
Army Men RTS
HITMAN 2 - Gold Edition
Hitman (2016) Game of the Year Edition
Ghost of a Tale
ECHO
Heat Signature
Styx: Shards of Darkness
Aragami
Forgive Me Father
DUSK
AMID EVIL
Dread Templar
Hedon Bloodrite
Project Warlock
Hellbound

Jag tar gärna Borderlands 3 om den finns kvar

Visa signatur

Cosmos C700P •X299 Gigabyte Designare EX 2xThunderbolt-Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac • Corsair RM750x ,• Gigabyte RTX 2080 Super OC • i9-7900X • Kraken X62 • G.Skill Corsair Vengance LPX 3000MHz CL15 2x8GB • Samsung 960 EVO 500GB • Samsung 840 EVO 250GB • Win 10 Pro •Acer XB270HU 1440p G-sync • Pioneer bluray • 2 x 4Tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Har följande spel över för att få en nyckel så skicka pm med vilken du vill ha
Dear Esther: Landmark Edition
Drawful 2
Tacoma
Resident Evil 0 HD REMASTER
Resident Evil HD REMASTER
PGA 2K21
Sid Meier's Railroads!
Day of the Tentacle Remastered
PAYDAY 2
Little Nightmares
Brothers: A Tale of Two Sons
Moon hunters
Little Inferno (2012)
Driftland: The Magic Revival (2019)
Deponia
Borderlands 3
XCOM: ULTIMATE COLLECTION
Sid Meier's Civilization VI
BioShock: The Collection
Mafia: Definitive Edition
Railroad Tycoon 3
Railroad Tycoon II Platinum
Sid Meier's Railroads!
Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever The Doctor Who Cloned Me
WWE 2K Battleground
WWE 2K BATTLEGROUNDS - Ultimate Brawlers Pass
CivCity: Rome
X-COM: COMPLETE PACK
Hidden & Dangerous: Action Pack
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire
Army Men RTS
HITMAN 2 - Gold Edition
Hitman (2016) Game of the Year Edition
Ghost of a Tale
ECHO
Heat Signature
Styx: Shards of Darkness
Aragami
Forgive Me Father
DUSK
AMID EVIL
Dread Templar
Hedon Bloodrite
Project Warlock
Hellbound

Har skickat pm för "WWE 2K Battleground".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Har följande spel över för att få en nyckel så skicka pm med vilken du vill ha
Dear Esther: Landmark Edition
Drawful 2
Tacoma
Resident Evil 0 HD REMASTER
Resident Evil HD REMASTER
PGA 2K21
Sid Meier's Railroads!
Day of the Tentacle Remastered
PAYDAY 2
Little Nightmares
Brothers: A Tale of Two Sons
Moon hunters
Little Inferno (2012)
Driftland: The Magic Revival (2019)
Deponia
Borderlands 3
XCOM: ULTIMATE COLLECTION
Sid Meier's Civilization VI
BioShock: The Collection
Mafia: Definitive Edition
Railroad Tycoon 3
Railroad Tycoon II Platinum
Sid Meier's Railroads!
Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever The Doctor Who Cloned Me
WWE 2K Battleground
WWE 2K BATTLEGROUNDS - Ultimate Brawlers Pass
CivCity: Rome
X-COM: COMPLETE PACK
Hidden & Dangerous: Action Pack
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire
Army Men RTS
HITMAN 2 - Gold Edition
Hitman (2016) Game of the Year Edition
Ghost of a Tale
ECHO
Heat Signature
Styx: Shards of Darkness
Aragami
Forgive Me Father
DUSK
AMID EVIL
Dread Templar
Hedon Bloodrite
Project Warlock
Hellbound

Tar gärna BioShock: The Collection

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Har följande spel över för att få en nyckel så skicka pm med vilken du vill ha

Tar gärna en eller några av dessa om de finns kvar
Sid Meier's Railroads!
Railroad Tycoon 3
Railroad Tycoon II Platinum
Sid Meier's Civilization VI
Day of the Tentacle Remastered
Brothers: A Tale of Two Sons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

Har följande spel över för att få en nyckel så skicka pm med vilken du vill ha
Dear Esther: Landmark Edition
Drawful 2
Tacoma Resident Evil 0 HD REMASTER
Resident Evil HD REMASTER
Resident Evil HD REMASTER
PGA 2K21
Sid Meier's Railroads!
Day of the Tentacle Remastered
PAYDAY 2
Little Nightmares
Brothers: A Tale of Two Sons
Moon hunters
Little Inferno (2012)
Driftland: The Magic Revival (2019)
Deponia
Borderlands 3
XCOM: ULTIMATE COLLECTION
Sid Meier's Civilization VI
BioShock: The Collection
Mafia: Definitive Edition
Railroad Tycoon 3
Railroad Tycoon II Platinum
Sid Meier's Railroads!
Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever The Doctor Who Cloned Me
WWE 2K Battleground
WWE 2K BATTLEGROUNDS - Ultimate Brawlers Pass
CivCity: Rome
X-COM: COMPLETE PACK
Hidden & Dangerous: Action Pack
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire
Army Men RTS
HITMAN 2 - Gold Edition
Hitman (2016) Game of the Year Edition
Ghost of a Tale
ECHO
Heat Signature
Styx: Shards of Darkness
Aragami
Forgive Me Father
DUSK
AMID EVIL
Dread Templar
Hedon Bloodrite
Project Warlock
Hellbound

Om möjligt så tar jag gärna även HITMAN 2 - Gold Edition

Visa signatur

Cosmos C700P •X299 Gigabyte Designare EX 2xThunderbolt-Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac • Corsair RM750x ,• Gigabyte RTX 2080 Super OC • i9-7900X • Kraken X62 • G.Skill Corsair Vengance LPX 3000MHz CL15 2x8GB • Samsung 960 EVO 500GB • Samsung 840 EVO 250GB • Win 10 Pro •Acer XB270HU 1440p G-sync • Pioneer bluray • 2 x 4Tb HDD

Permalänk
Medlem

Tyranny Deluxe Edition: 0DLQV-QYPYC-**GRX
**=Engelska förkortningen för världsrekord

Desperados 3: 02IBR-47D9J-3**2R
**=Engelska förkortningen för Storbritannien

The Longest Journey: FYZTG-XHG7N-**M92
**=Förkortningen för Texas

Permalänk
Medlem

@Cimlite Tog The Longest Journey, tack!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Nytt system för hur jag ger ut nycklarna

Så, provar ett nytt upplägg. Istället för att direkt posta nycklarna här (fast maskerade med några gåtor) så gör jag ett försök med att jag helt enkelt lägger upp namnen på spelen, så får man skicka PM till mig där man skriver vilket eller vilka spel man är intresserad av och så svarar jag med koden. Generellt är det väl först till kvarn som gäller, men ifall någon efterfrågar flera spel kanske jag endast ger ut ett eller ett par, och sedan låter någon annan få chansen. Så ifall ni vill ha flera spel, skriv dem gärna i prioritetsordning. Jag förbehåller mig också rätten att på godtyckliga grunder ändra "reglerna" för hur jag ger ut nycklar när som helst.

Jag är spontant lite orolig för att detta kan leda till mycket jobb för mig ifall många börjar sicka PMs, så gör det här lite på försök, och om jag finner det för jobbigt går jag helt enkelt tillbaks till mitt gamla system (att sitta och hitta på "gåtor" för alla nycklar tar dock lite tid det också, så finns ju en möjlighet att detta är mer effektivt). Jag är inte konstant online, så var snäll och ha överseende om det tar lite tid för mig att svara. Att ni får vänta upp emot ett dygn är inte osannolikt. Ifall det skulle ramla in en väldans massa PMs för något spel kanske jag inte orkar svara alla som inte fick nyckeln, men ska försöka skriva här i tråden eller uppdatera mitt inlägg för att markera att nyckeln är tagen i så fall.

Skrivet av TheWeirdOne:

När ni skickar ett PM får ni gärna ha med spelet i titeln på meddelandet. Inget krav, men underlättar lite för mig då jag får en snabb överblick över vilka spel som efterfrågas.

Kan inte riktigt matcha @Elyxiator idag, men fortsätter min lilla "kalender". Kan ju hinta om att en del av de spel (men långt ifrån alla) som @Elyxiator postade idag kan dyka lite senare i min kalender, så eventuellt kan ni ju få en andra chans på vissa av nycklarna.

Lucka 22

Lust from Beyond: M Edition (tagen)
Lust for Darkness (tagen)
The Long Dark (tagen)
Liberated (OBS! GOG nyckel, inte Steam)
Kingdom Two Crowns (tagen)
Iron Danger (tagen)
Inmost (tagen)
Hexologic
Going Under (tagen)
Go Home Dinosaurs!
GameGuru
Fury Unleashed (tagen)
Expeditions: Viking (tagen)
Endless Space 2 (tagen)

Permalänk

Så, en aktuell sammanfattning för hur jag ger ut nycklarna. Var snäll läs åtminstone de tre första punkterna.

  1. Skicka ett PM (inte ett inlägg i denna tråd) till mig där du skriver vilket/vilka spel du vill ha, så svarar jag med kod

  2. Skriv gärna namn på spelet/spelen i titeln av PM:et, det underlättar för mig

  3. Man kan efterfråga flera spel, men skriv dem då helst i prioritetsordning. Ni kanske bara får en eller ett par direkt, och sedan ger jag någon annan chansen innan jag ger ut resten.

  4. Generellt är det först till kvarn som gäller, då det helt enkelt är enklast för mig (tänker inte köra någon utlottning för varje spel). Men jag förbehåller mig rätten att dela ut nycklarna hur jag vill, och kan frångå först till kvarn principen av godtyckliga skäl (ex. den som var först har redan fått massor av spel, medan den som var näst först inte fått ett enda förut).

  5. Jag brukar försöka svara inom rimlig tid, men ger inga garantier. Bli inte förvånade ifall det tar upp till ca ett dygn (speciellt under Julafton).

  6. Jag försöker markera vilka spel som är tagna i princip så fort jag gett bort en nyckel, men att ett spel inte är märkt som taget här är ingen garanti för att du är den förste som efterfrågar nyckeln.

Lucka 23

EarthX (tagen)
ΔV: Rings of Saturn (tagen)
Driftland: The Magic Revival (tagen)
Drawful 2
Draw Slasher (tagen)
Dagon: by H. P. Lovecraft - The Eldritch Box DLC (OBS! E-böcker/ljudböcker och extramaterial, grundspelet är gratis)
Corridor Z
Hot Wheels Unleashed (tagen)
Gas Station Simulator (tagen)
In Sound Mind (tagen)
Mind Scanners (tagen)
Emily is Away <3 (tagen)
Monster Train (First Class - Collectors Edition) (tagen)
Disciples: Liberation (tagen)
Maid of Sker (tagen)
Epic Chef (tagen)
Golf Gang (tagen)

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

Så, en aktuell sammanfattning för hur jag ger ut nycklarna. Var snäll läs åtminstone de tre första punkterna.

  1. Skicka ett PM (inte ett inlägg i denna tråd) till mig där du skriver vilket/vilka spel du vill ha, så svarar jag med kod

  2. Skriv gärna namn på spelet/spelen i titeln av PM:et, det underlättar för mig

  3. Man kan efterfråga flera spel, men skriv dem då helst i prioritetsordning. Ni kanske bara får en eller ett par direkt, och sedan ger jag någon annan chansen innan jag ger ut resten.

  4. Generellt är det först till kvarn som gäller, då det helt enkelt är enklast för mig (tänker inte köra någon utlottning för varje spel). Men jag förbehåller mig rätten att dela ut nycklarna hur jag vill, och kan frångå först till kvarn principen av godtyckliga skäl (ex. den som var först har redan fått massor av spel, medan den som var näst först inte fått ett enda förut).

  5. Jag brukar försöka svara inom rimlig tid, men ger inga garantier. Bli inte förvånade ifall det tar upp till ca ett dygn (speciellt under Julafton).

  6. Jag försöker markera vilka spel som är tagna i princip så fort jag gett bort en nyckel, men att ett spel inte är märkt som taget här är ingen garanti för att du är den förste som efterfrågar nyckeln.

God Jul allesammans! Hoppas ni får några trevliga julklappar, men blev det bara mjuka klappar i år så har ni här en chans på några virtuella klappar. Till den 24:e luckan har jag mina 24 sista nycklar. Jag kommer antagligen inte vara online så mycket i dag, så ni får kanske vänta med att öppna de här klapparna till någon gång under juldagen.

Lucka 24

Railroad Corporation (tagen)
Hell Let Loose (tagen)
Eldest Souls (tagen)
Unmetal
Morbid: The Seven Acolytes
X-COM: Complete Pack (de gamla X-COM spelen, inte de nya)
WWE 2K BATTLEGROUNDS + Ultimate Brawlers Pass (tagen)
Sid Meier's Railroads!
Sid Meier’s Civilization VI (tagen)
Railroad Tycoon II Platinum (tagen)
Railroad Tycoon 3 (tagen)
Hidden & Dangerous: Action Pack (tagen)
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire (tagen)
Duke Nukem Forever + DLC (tagen)
CivCity: Rome (tagen)
Borderlands 3 Super Deluxe (tagen)
BioShock: The Collection (tagen)
Army Men RTS
First Class Trouble
Backbone (tagen)
TOEM (tagen)
Where the Water Tastes Like Wine
Blade Assault (tagen)
Super Magbot (tagne)

God Jul och Gott Nytt År!

Permalänk
Skrivet av TheWeirdOne:

God Jul allesammans! Hoppas ni får några trevliga julklappar, men blev det bara mjuka klappar i år så har ni här en chans på några virtuella klappar. Till den 24:e luckan har jag mina 24 sista nycklar. Jag kommer antagligen inte vara online så mycket i dag, så ni får kanske vänta med att öppna de här klapparna till någon gång under juldagen.

Lucka 24

Railroad Corporation
Hell Let Loose (tagen)
Eldest Souls (tagen)
Unmetal
Morbid: The Seven Acolytes
X-COM: Complete Pack (de gamla X-COM spelen, inte de nya)
WWE 2K BATTLEGROUNDS + Ultimate Brawlers Pass (tagen)
Sid Meier's Railroads!
Sid Meier’s Civilization VI (tagen)
Railroad Tycoon II Platinum
Railroad Tycoon 3
Hidden & Dangerous: Action Pack
Hidden & Dangerous 2: Courage Under Fire
Duke Nukem Forever + DLC
CivCity: Rome
Borderlands 3 Super Deluxe (tagen)
BioShock: The Collection (tagen)
Army Men RTS
First Class Trouble
Backbone
TOEM
Where the Water Tastes Like Wine
Blade Assault
Super Magbot

God Jul och Gott Nytt År!

Hej, har inte haft tid att faktiskt dela ut några nycklar än, men utifrån en snabb blick bland mina meddelanden så har jag i alla fall markerat några väldigt efterfrågade spel som tagna då många redan har frågat efter dem. Antagligen är det betydligt fler spel som är tagna, men kan spara er lite besvär genom att åtminstone markera dem jag är helt säker på är borta.