Kommer inte åt detalj-inställningarna för krypterade mappar i Win10
Jag vill låsa en mapp i Windows 10 så obehöriga inte kan komma åt datan i mappen.
Jag högerklickar på mappen/filen, väljer "Properties" (längst ner, använder engelskspråkigt Windows), Väljer knappen "Advanced" och kryssar i checkboxen längst ner, "Encrypt contents to secure data".
Allt går bra, men när jag ser hur andra personer detta - t.ex. i Youtube-videos - så får alla dom personerna upp en varningsruta - när dom trycker på OK. En varningsruta som ser ut såhär:

.. och efter den rutan får dom även upp ytterligare en dialogruta med inställningar om hur man vill låsa mappen - t.ex. med hårdvarunyckel, lösenord, nyckelfil eller andra saker. Och slutligen en uppmaning att backa upp nyckeln eller liknande, som ser ut såhär:

Jag vill helst inte koppla krypteringen till mitt användarkonto, för om jag installerar om Windows - vilket jag gör typ 1 gång om året - så finns risken att jag inte kan öppna den krypterade mappen sen, eftersom det användarkontot jag har efter nyinstallation har ett annat certifikat än det cert jag har nu, i det här kontot.
Jag får inte upp något av dom dialogrutorna, och jag undrar varför jag inte får det. Jag skulle väldigt gärna vilja låsa den mot min Yubikey eller med lösenord eller liknande. Men dom här rutorna dyker inte upp för mig. Det enda som händer är att mappens- och filernas text skiftar till grön färg.
Jag kör Windows 10 med administratörskonto, och har alla updates installerade, ifall det kan ha med saken att göra.
Hur kan jag få det så att dessa dialogrutor visas även för mig?
Tackar för råd och tips